Cytat:
Napisał Nanatar Potwierdzam zgłoszenie. Akceptuję wszystkie uwagi Mistrza Gry.
Pytanko:
Na ile Pierwsza Pomoc pokrywa się z Medycyną, Cracing i Zabezpieczenia Robotyka z Elektroniką, Programowaniem i Inżynierią, razem?
Czy do jedynek przy cechach mam dodać punkty(35), czy rozdysponować 35 tak, żeby wszędzie był przynajmniej 1? Bo wygląda na sporo tych punktów.
Jeśli za bardzo drążę to daj znać. |
Cechy startują od 1. Do tego macie do rozdysponowania 35pkt.
Wartość jest trochę powyżej średniej, ale to ma oddać fakt, że nie jesteście pierwszymi lepszymi żółtodziobami z Bruku tylko ludźmi korporacji oddelegowanymi do rozwiązania ważnego śledztwa.
Co do rozróżnienia umiejętności to tak:
- Pierwsza pomoc - służy do zaopatrzenie ran, jakieś sztuczne oddychanie, ustabilizowanie kończyny, tego typu rzeczy. Ogólnie wszystko, co się łapie pod czynności związane z ratowaniem życia.
- Medycyna - jest szersza i pozwoli na przykład przeprowadzić operację na otwartym sercu, czy nastawić łamaną rękę, czy przeprowadzić prawidłową tracheotomia, czy rozpoznać chorobę po objawach i podać właściwe leki.
Co do crackingu i zabezpieczeń, to faktycznie tutaj troszkę namieszałem i trzeba wyrzucić z Zabezpieczeń umiejętność manipulacji kodami w Virtualu.
Zaraz to zeedytuję.
Ogólnie chodziło mi o to, że Cracking to umiejętność hakerska odnosząca się do światów wirtualnych, a Zabezpieczenia, to umiejętność dotycząca świata realnego, czyli fizycznie istniejących zamków.
Oczywiście można sobie wyobrazić sytuację, że mamy drzwi w których jest jakiś cyfrowy zamek i postać z Crakingiem otwiera go łamiąc jego kod.
W drugą stronę to raczej nie zadziała, czyli postać z Zabezpieczeniami nie pokona jakieś kodowej bramy w Virtualu.
Choć jeżeli na przykład ma wysoką elektronikę lub programowanie i wyjdzie z pomysłem takiego połączenia umiejętności, to ja jestem otwarty na takie kombinacje.
Mam nadzieję, że nie namotałem za bardzo
Robotyka - odnosi się oczywiście do robotów, czyli dość skomplikowanych maszyn. Wiedza o tym, jak one działają, jakie mają programy, jak jej naprawiać, czy projektować.
Elektronika - czyli nauka zajmująca się prądem, napięciami elektrycznymi i polami elektromagnetycznymi. Mając tę umiejętność postać naprawi toster, zrobi obejście, aby uruchomić silnik z pominięciem jakieś zepsutej części, ale także naprawi, czy zmodyfikuje karabin szynowy.
Programowanie -umiejętność pisania i obsługi różnych programów komputerowych
Inżynieria - umiejętność budowania, projektowania i naprawa różnych rzeczy. Lepiej tego wyjaśnić nie umiem
Umiejętność dzięki której postać wie, jak zbudowany jest system wentylacji w jakimś budynku, czy wie też jak przy pomocy kilku przewodów, prochu i zegarka zrobić bombę, czy jak naprawić hamulce w samochodzie.
Mam nadzieję, że te wyjaśnienie rozwiały wątpliwości.
Jak nie to drążcie temat, bo jak wspomniałem mechanika jest sklecona naprędce i na pewno ma jakieś luki, czy nieścisłości.
Cytat:
Napisał Mike Kierowniku co daje szkolenie wojskowe? |
Postać z takim szkoleniem zna zasady i sposoby walki, ma praktyczne doświadczenie w strzelaniu zdobyte, czy to na poligonie, czy strzelnicy, zna struktury wojskowe, oddziały i zna pewnie jakiś wojskowych, którzy to szkolenie przeprowadzali.
Gdyby to był pełno prawny system, to pewnie można by to ubrać w jakieś cyferki. W naszym przypadku będą to jakieś modyfikatory do testów, fabularne przewagi itp rzeczy.
I na koniec info, że otrzymałem drugie zgłoszenie.
Do
Nanatara technika/naukowca
dołącza
Mi Raaz jako rigger z dużym zapleczem militarnym, że tak powiem
EDIT:
I mam trzecie zgłoszenie.
Mike jako weteran CTAC