Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-08-2007, 22:40   #6
Lorn
 
Lorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Lorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Lorn Zobacz post
Dobrze by było, gdybyś też od razu wyjasniła sprawę totemu watahy, jaki to jest totem, czy jest przy okazji totemem jednego z lokalnych plemion? Ile punktów wolnych każdy z graczy musi poświęcić na opłacenie tego Totemu i siły więzi jaką mają z nim członkowie watahy.

Do napisania solidnej i odnoszącej się do realiów gry historii postaci dobrze by było też wiedzieć, co nie co na temat Caernu do którego należymy. Czy znajduje właśnie tam, na stolarskiej? Jaki jest jego charakter? Czy to jest mocny caern, czy słaby. Średniej wielkości szczep może sie opiekować zarówno jednym, jak i drugim. Wszystko można uzasadnić.

Dla spójności naszych historii powinniśmy też poznać chociaż zarys historii naszego szczepu. Jak długo istnieje? Kto mu przewodzi? Jakie były jego wzloty i upadki? Czy jest to młody szczep, który się rozrasta, a może podupada wykańczany kolejnymi walkami?
Kilka słów na temat naszej ostatniej historii i przeciwników, z którymi mamy do czynienia.
Stosunki z wampirami i magami bytującymi w mieście. Czy istnieją jakieś wynegocjowane granice w mieście? Jest pokój, czy wojna?
Ok., to może na początek zacytuję podręcznik, str. 112.
"Totem ta cecha (pozycji) nie odnosi się bezpośrednio do bohatera, lecz raczej do totemu watahy. Punkty pozycji wydane na tą cechę przez wszystkich członków watahy są sumowane i określają moc totemu." Itd.

Jeżeli w swojej historii chciałbym w jakiś sposób nawiązać do totemu naszej watahy, to wypadałoby wiedzieć wcześniej, czy wg MG wataha w ogóle posiada jakiś totem, a jeżeli tak, to jaki to jest totem i co daje postaciom. Ile musimy na niego zarezerwować punktów pozycji?
Czy to jest totem Mądrości, czy nie? Jaki konkretnie?

Kiedy gracz nie zna tła, czyli faktycznych realiów rozgrywki przewidzianych przez MG w miejscu akcji, ciężko jest mu tworzyć postać w próżni. Dajmy na to napiszę w historii, że miałem kontakt z jakimś magiem, albo wampirem, a potem po rozmowie z Tobą usłyszę, że "nie, sorry, ale w tym mieście nie ma magów, ani wampirów" itp.

Tak samo jest ze szczepem, będę chciał np. opisać swojego wroga z plemienia Czarnych Furii, ale po fakcie dowiem się, że takie plemię tu nie istnieje. Będę pisał, że wtedy był pokój, a okaże się, że była wojna itd. Podobne przykłady można namnażać w nieskończoność. Co więcej, bez takiej bazy, może okazać się, że historie niektórych postaci są ze sobą sprzeczne.

Póki nie znam przybliżonej wizji "Twojego" Krakowa, nie osadzę w nim prawidłowo swojej postaci, albo będę musiał robić sporo korekt, a tego nie lubię. Albo będę musiał unikać nawiązywania do czegokolwiek, żeby przypadkiem nie stworzyć kolizji z Twoimi założeniami szczepu, caernu, naszych wrogów, świata, historii itd.
Daj nam jakąś bazę, trochę historii ostatnich 10 lat, a nasze opowieści nie będą oderwane od rzeczywistości. Wtedy możemy coś współtworzyć, a nie cudotworzyć.

*********

Z tego co wiem, jak na razie, nikt nie zgłosił chęci zagrania Teurgiem, więc ja się deklaruję. Byłbym wdzięczny za nie dublowanie tego patronatu w grupie, bo to ma średni sens.
 

Ostatnio edytowane przez Lorn : 10-08-2007 o 22:55.
Lorn jest offline