12 listopada 1955 roku
Operacja Świt
Misja 12
Cel: Wejść w strefę działania obcych. Zneutralizować opór. Zdobyć artefakty.
Obszar działań: Farma bananów, 8°31'43.9"N 62°40'33.9"W
Uwagi: Dotychczasowe misje zakończone niepowodzeniem, zespół nie zdążył na czas.
Desant: 140 jednostek od celu.
Oddział Alfa 3/Baza Wenezuela
kpt. Alexander Schmidt, dowódca (OK)
Wal 3 Strz 3 Tak 3/Obs 3 Nap 2 Bud 1/Wie 3 Ana 2 Eu 1/PW 3 Pl 2 Per 3
srż. Grigorij Wieszew, zastępca dowódcy (OK)
Wal 4 Strz 3 Tak 3/Obs 2 Nap 2 Bud 2/Wie 2 Ana 1 Eu 1/PW 2 Pl 1 Per 3
szer. Mark Swain, operator (OK)
Wal 2 Strz 3 Tak 3/Obs 2 Nap 1 Bud 1/Wie 2 Ana 1 Eu 1/PW 2 Pl 2 Per 2
szer. Leon Firelli, operator (OK)
Wal 2 Strz 3 Tak 3/Obs 2 Nap 1 Bud 1/Wie 2 Ana 1 Eu 1/PW 2 Pl 2 Per 2
szer. Bruno Gorsky, operator (OK)
Wal 2 Strz 3 Tak 3/Obs 2 Nap 1 Bud 1/Wie 2 Ana 1 Eu 1/PW 2 Pl 2 Per 2
szer. Pavel Licko, operator (OK)
Wal 2 Strz 3 Tak 3/Obs 2 Nap 1 Bud 1/Wie 2 Ana 1 Eu 1/PW 2 Pl 2 Per 2
dr Alan Mewa, sanitariusz i konsultant naukowy (OK)
Wal 2 Strz 2 Tak 2/Obs 3 Nap 1 Bud 1/Wie 3 Ana 3 Eu 2/PW 2 Pl 2 Per 1
Cel Obcych: Nieznany
Progres ingerencji Obcych: Nieznany
Pawel Licko: Szpica
PA: K6+10=9 (+1 kamuflaż, +1 osprzęt taktyczny, -5 noc)
Ruch: 7 Ukrywanie się 3 (x3 Taktyka)
Pozostali: Ruch 3, Strzelanie 3, reszta ukrycie
Jednostka: Pawel Licko: Szpica 119 jednostek do celu
Jednostka: Pozostali 131
Progres ingerencji Obcych: Nieznany/Nieznany
...
Jednostka: Pawel Licko: Szpica 98 jednostek do celu
Jednostka: Pozostali 122
Progres ingerencji Obcych: Nieznany/Nieznany
...
Jednostka: Pawel Licko: Szpica 77 jednostek do celu
Jednostka: Pozostali 113
Progres ingerencji Obcych: Nieznany/Nieznany
...
Jednostka: Pawel Licko: Szpica 56 jednostek do celu
Jednostka: Pozostali 104
Progres ingerencji Obcych: Nieznany/Nieznany
Pełny raport tylko dla uprawnionych (czyt. rozpoczynających sesje)
W skrócie: Mechanika daje do dyspozycji pewną ilość punktów akcji, które można rozdysponować. Umiejętności są mnożnikami, dzięki którym definiujemy ostateczną wartość akcji.
Przykład: Operator X-Comu ma Taktykę na 3 i Strzelanie na 2. 10 punktów na rozdanie. Decyduje się na to by połowę przeznaczyć na unikanie ognia i połowę na ostrzał.
To nam daje 15 ukrycia i 10 ostrzału. Sumy będą decydować o sukcesie (duży/średni/mały) i MG wspólnie z graczami zdecyduje co sukcesem będzie (trafienie, przyszpilenie ogniem itp).
Akcje będą rozliczane Taktycznie (np. w trakcie akcji) czyli runda po rundzie, Operacyjnie (liczone w godzinach, rozciągnięte działania) czy Strategicznie (dni i tygodnie), gdzie podobnie będą rozdzielane punkty (Ile na badania, ile na sen, ile na reset).
2) Karta będzie budowana na bazie priorytetów. Będzie ich kilka (wady, zalety, hierarchia, zdolności itp. Im wyższy dasz gdzieś priorytet, tym lepszy tam będziesz. Przykładowo jak dasz najwyższy na hierarchię dostaniesz ładny stopień - wojskowy czy naukowy, ale zdolności będą miały niższy priorytet, podobnie jak wady będą mocniejsze, a zalety - słabsze. Idea jest by stworzyć prostą postać... która może łatwo zginąć, by po niej mocno nie płakać i zastąpić nową.
3) Zawsze mnie drażniło we wszystkich X-Comach:
Dlaczego międzynarodowa organizacja broniąca ziemi ma tak mały budżet i dostaje średnich rekrutów? Fabuła odpowie na te pytania.
Będzie to pełnoprawna baza X-Com ze wszystkimi smaczkami. Także budżetem i całą resztą.
4) Stężenie obcych na świecie będzie podobne do obecnego - czyli zauważane są różne zjawiska, często niewyjaśnione. Z tą różnicą, że bohaterowie zajrzeli już pod podszewkę i dysponują wiedzą i technologią, by bliskie spotkania doszły do skutku - co w przeszłości było robione.
5) Roboczo - tydzień dla graczy, weekend dla mnie. Na rozgrywanie akcji umawialibyśmy się w docu.