Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 02-05-2020, 19:15   #14
Campo Viejo
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
W międzyczasie wyjaśnię nieco jak najprościej zrozumieć podstawy tego jak rozumieć mechanicznie postać, jej rozwój i tak dalej, patrząc na kartę postaci.
Wybaczcie jakość graficzną, bazgrane paluchem na komórce. Najważniejsze kwestie, reszty elementów KP nie wyjaśniam, żeby nie przytłoczyć nadmiarem informacji. Jeżeli opanujecie takie patrzenie na KP wszystko wyda się proste i intuicyjne.



1. Kolor czarny. Pod Atrybutami Ciała, Serca i Sprytu są kolumny ich umiejętności.

2. Kolor czerwony. Rzędy umiejętności to również grupy np. Body, Inspire, Persuade to wszystko kategoria Personality. I analogicznie reszta pod spodem tym samym kluczem.

3. Kolor pomarańczowy. Wszystkie te zwykle umiejętności rozwijamy dzięki Punktom Rozwoju (suma zapisywana na dole KP) które zbieramy w tych „kopnietych kwadracikach) w kategoriach gdzie są trzy puste pole. Za każdy zwykły sukces z umiejki danej grupy, będę zakreślił pierwsze oczko. Za „duży” sukces drugi, a za wyjątkowy sukces trzecie pole. Trzeba po kolei zakrywać te pola, wiec jeśli wszystkie są puste a postać zda test Nadzwyczajnie to niestety zakryje tylko pierwsze pole, jeśli pierwsze było zajęte to drugie, a jeżeli oba pierwsze wypełnione to wtedy trzecie. I w druga stronę, jeżeli ktoś ma dwa pola zakryte i zda na „Duży sukces” to już nie skorzysta w rozwoju, i tak dalej.
To jak dobrze zda postać zazwyczaj test określają kości k6 których postaci przysługuje tyle, na której randze umie umiejkę. Za każda wyturlaną szóstkę, jeżeli test był zdany, to poziom sukcesu podskakuje o jeden do góry.

Suma tych zakreślonych punktów rozwoju potem ląduje na dole KP w kółku Advancement Points.

4. Kolor fioletowy. To punkty doswiadczenia. Przyznaję je głównie ja za dobrą grę.
Rozwijają Valor i Wisdom oraz Umiejki Bojowe

5. Kolor żółty to Valor. Podnosząc poziom Valor postać między innymi dostaje Rewards, czyli niezwykłe bronie lub zbroję lub cechy bonusowe do tworzenia tych takich wyjątkowych przedmiotów.

6. Kolor niebieski to Wisdom. Rozwija Virtus, czyli perki osobowościowe, fizyczne, magiczne, etc. analogicznie do sposobu jak Valor robi z Rewards.

7. Kolor zielony to podkreślone umiejki zwykle i bojowe. Przy zdawaniu testu do wyniku rzutu zawsze dodaje się Artybut przyporządkowany umiejce. Jeżeli jest podkreślona, czyli faworyzowana, to współczynnik faworyzowanego atrybutu jest w małym kółeczku przyklejonym do podstawowego współczynnika Atrybutu.


Wszystko proste, prawda?

A formuła na zdanie testu to:

Kość Przeznaczenia (K12) + n-kości sukcesu, rangi umiejętności (n-k6) + Atrybut

Trzeba wyrzucić lub pobić Stopień Trudności, Target Number (TN) który jest stopniowany w zależności od tego jakie są okoliczności.
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill

Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 02-05-2020 o 21:12.
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem