Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 02-08-2020, 19:06   #1
Pinhead
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
Kult - Divinity Lost - Horror vacui

Osierocone byty
tułają się opuszczonymi ulicami
zdewastowanych metropolii


Na krańcu świata, na granicy jawy i snu, wznosi się miasto potężne i wspaniałe, Wałbrzych. Czarne miasto, czarnych ludzi. Czarne słońce, co rano wzywa ch do czarnej roboty. Noga za nogą, wolno i ospale, szara masa w zwartym szyku, zmierza ku fabrykom.
Wszystkie dni są tu takie same. Szare i szpetne bliźniaki, wyrodnej matki. Żyje się tu od pierwszego do pierwszego. Nikt nie myśli o przyszłości. Nikt nie marzy. W rwących strumieniach gorzały, toczą się nocne Polaków rozmowy. Upojeni zapomnieniem robotnicy zasypiają w objęciach swych żon, które znudzone i złaknione bliskości niewiasty, wysysają z nich ostatnie życiodajne soki. Wszak ich acedię, ukoić może jedynie radosny śmiech gromadki bajtli, biegający wokół.

Rynsztokiem wolno spływała woda o głębokiej smolistej barwie i takiej też konsystencji. Cuchnący ciek pienił się i meandrował pośród betonowych krawężników i kocich łbów na Sobięcinie i Starym Zdroju. Bił od niego dławiący smród, który wsiąkał w ubranie i pod skórę. To właśnie po tym charakterystycznym fetorku inni mieszkańcy miasta, poznawali mieszkańców najbiedniejszych dzielnic. Powietrze wypełniały drobinki czarnego pyłu. Tańcowały one na wietrze niczym rozbawione do łez małe dzieci. W taki bezwietrzny dzień, jak dziś nie tylko osiadał on na szybach i parapetach, ale przede wszystkim strasznie utrudniał oddychanie, wnikał do płuc i krwi. Na drzemiącym w ciasnym zaułku Tomaszowi, nie robiło to żadnego wrażenia. Podobnie, jak zaszczane sztruksowe spodnie. Odkąd wywalili go z roboty, większość rzeczy wisiało mu ciężkim kalafiorem. Jeden błąd, Jedna zła decyzja. Jedna chwili i całe życie legło w gruzach. I cóż mu pozostało? Tylko sznur, albo chlanie na umór.
Tomasz nie chciał umierać, ale dalej żyć też nie miał sił. Chciał tylko zapomnieć i zasnąć. Marzył, aby zegar cofnął swój bieg, by to co się wydarzyło, nigdy nie miało miejsca. Rzeczywistość jednak nie ugina się pod naciskiem ludzkich pragnień i zachcianek. To rzeczywistość kreowała ludzkie żądze i namiętności.
Od wieków taki jest porządek świata.



co noc, co dzień - trwają nieustannie
bezwstydne misteria
utkane z ludzkiej juchy i trwogi


Leżała u jego stóp. Powietrze pachniało spermą, krwią i strachem. Podniesione ciśnienie sprawiało, że oczy robiły mu zabawne psikusy. Obraz to się rozmywał, to wyostrzał do granic wytrzymałości. Ciepły strużki radości i spełnienia ściekały mu policzkach. Pierwszy raz w życiu wypełniało go prawdziwe szczęście. Rozświetlający wszystko stan euforii, szumiał w głowie i dawał kopa lepszego, nawet niż dwie długie ściechy Pragnął, aby ta chwila trwała. Trwała wiecznie.

Jebany Faust!

Była zwykłą kurwą. Fakt, nikt nie mógł temu zaprzeczyć. Widziała w życiu wiele popierdolonych akcji i wielu z nich doświadczyła na własnej skórze. Bezpruderyjna i otwarta na wszystkie propozycje - tak reklamowała się na niejednym portalu. Kiedyś jeden typ szczał na nią wrzeszcząc, że kocha matkę ponad życie i że jej nigdy nie opuści. Drugiemu ścisnęła jaja tak mocno, że gość zemdlał krzycząc z rozkoszy, Gdy się ocknął jego oczy promieniały nieposkromioną radością. Wychodząc z hotelowego pokoju podziękował jej i powiedział, że jeszcze nigdy nie było mu tak dobrze. To od niego dostała największy napiwek w swojej karierze. Za te pieniądze kupiła sobie pierwszy w życiu samochód - używanego Matiza z mocno pordzewiałą podłogą. Małe i brzydkie auto, napawało ją dumą i pozwoliło szybciej odbierać dziecko z przedszkola.
Nie odmawiała nikomu i nie obce jej były najbardziej pojebane fantazje i praktyki.
Na numeru jaki jej zgotował, nie była jednak gotowa. Spełnienie pragnień i ugaszenie żądz bestii, kosztowało ją życie.

Z jej odrąbanej głowy wolno ściekała krew, a jego nabrzmiały kutas nadal tkwił w jej karykaturalnie wykrzywionych ustach. Spojrzenie miała spokojne i łagodne, jakby nie miała mu za złego, tego co się stało. Jakby mu wybaczyła i zapomniała.

Gdy ją znaleźli, leżała rozkraczona i przywiązana konopnym sznurem do ramy łóżka. Jej głowa została misternie ułożona na komodzie pomiędzy dwoma ledwie tlącymi się świecami i bukietem czerwonych róż. Powyżej na ścianie, ktoś napisał krwią - “Qui amant ipsi sibi somnia fingunt” - "Ci, którzy kochają, sami sobie kształtują sny."
Te słowa i anielskie spojrzenie zamordowanej kurwy, przez długie miesiące prześladowały wielu policjantów, którzy byli tego dnia w pokoju 77 w hotelu “Höhle”.


Żyjemy w świecie mroku
to tu zgubiliśmy naszą boskość
to tu śmierć jest tylko początkiem


Komórka odzywała się już po raz trzeci, nikczemnie niszcząc atmosferę, którą próbował stworzyć sobie tego wieczoru. Szklaneczka 25-letniego Balvenie’a, aromatyczne cygaro San Lotano i aria Giuditty “Meine Lippen” w wykonaniu Anny Netrebko, która wypełniała cały dom.
Ktoś już po raz trzeci niszczył mu wolny wieczór. To było nie do zniesienia.

Wkurwiony, kipiący złością i niemal z pianą na ustach, zbliżył się do telefonu i spojrzał na ekran. Numer, który się tam wyświetlał nic mu nie mówił. Przesunął palcem po ekranie i niemal wrzasnął:
- Czego?
- Przepraszam, że przeszkadzam o tej porze. - odezwał się po drugiej stronie, lekko speszony kobiecy głos - Pan Bukowski?
- Tak - odparł, biorąc głęboki oddech - O co chodzi?
- Dzwonię ze szpitala Stefana Batorego. Chciałam poinformować, że pański ojciec miał poważny wypa…
Reszty już nie słyszał. Wiadomość zmroziła mu krew w żyłach i wzbudziła falę napływających z niepohamowaną siłą wspomnień.
Kwadrans później siedział już w samochodzie i gnał w kierunku swego rodzinnego miasta.


spętani na pograniczu ciemności i szaleństwa
śnimy sny o naszej śmierci



Wo alle Straßen enden
Hört unser Weg nicht auf
Wohin wir uns auch wenden
Die Zeit nimmt ihren Lauf
Das Herz verbrannt
Im Schmerz verbannt
So ziehen wir verloren durch das graue Niemandsland
Vielleicht kehrt von uns keiner mehr zurück ins Heimatland

Wir sind verloren
Wir sind verloren
Wir sind verloren


Tupot setek tysięcy stóp niósł się głośnym echem wzdłuż niekończącej się alei. Dźwięk odbijał się od betonowych gmachów, których najwyższe piętra ginęły, wysoko wśród czarnych, nieprzeniknionych chmur spowijających niebo. Armia zgnębionych młodych mężczyzn przemierzała asfaltową aleją, której koniec ginął gdzieś za horyzontem. Lodowaty wiatr szarpał połami ich podziurawionych mundurów. Głowy zwisały im nisko, a oczy utkwione mieli w drogę pod ich nogami.
Co i rusz z okien wychylała się nieśmiało czyjaś głowa. Czy to aby splunąć, zagwizdać, czy krzyknąć bluźnierstwo.
Młodzikowi szli wolno, krok za krokiem, z trudem dźwigając postrzępione sztandary swej dawnej chwały. Wierzyli, że już za parę chwil, że już za moment, za kolejnym zakrętem, ujrzą swój dom, swoją ojczyznę.
Żaden z nich jednak nie wiedział, że marszruta ich koniec mieć nie będzie. Syzyfowy wysiłek, bez celu i większego sensu. Żaden z nich zbawić się nie mógł. Cierpienie w piekle nie ma końca, przedłuża się i kumuluje w nieskończoność.

Nie ma końca tej podróży
Głos ze snu słyszałem wszędzie;
Nie ma końca tej podróży,
Wiesz, że nigdy go nie będzie.

Najwyższy wymiar kary! Raus!



Witajcie
Dawno mnie tu nie było, ale wróciłem. Do zaprezentowania mam przygodę w nowej odsłonie systemu Kultu. Zestaw podręczników niedawno do mnie dotarł, więc chciałbym je tutaj wypróbować.
Czym jest Kult chyba raczej każdy wie. Dla tych którzy nie wiedzą, to w skrócie jest to modern horror, czasami używa się też terminu splatterpunk, z licznymi elementami okultystycznymi, w swych założeniach brutalny i krwawy, nastawiony na dojrzałych graczy. Świat jest bliźniaczo podobny do naszego z tym różnicą, że magia, odrażające potwory i wielkie potęgi władające ludzkością istnieją naprawdę. Świat jest wielkim więzieniem w którym pozbawiona boskiego pierwiastka ludzkość, tkwi od wieków. W skutek odejścia Demiurga, konstruktora owego więzienia, jego aniołowie rozpoczęli wojnę o władzę nad światem. Żaden z nich jednak nie był na tyle potężny, aby podporządkować sobie resztę. Wskutek odejścia Demiurga i wojny jego sług, Iluzja zaczęła pękać i ludzie zaczęli dostrzegać prawdziwy świat. Dla wielu oznaczało to popadnięcie w szaleństwo i tylko nielicznym udało się zachować zdrowe zmysły. BG to w większości wypadków ludzie, którym udało się zajrzeć za zasłonę Iluzji i próbują sobie z tym poradzić.
Kult to jedna z tych gier w których im mniej wiesz, tym lepiej się bawisz. Dla ciekawskich jednak link do quick startera:

https://www.kickstarter.com/projects.../posts/1769595

Przygoda będzie rozgrywa we współczesnej Polsce, dokładnie we Wałbrzychu. Nie będzie to jednak świat 1:1 równy naszemu. Będą różne zmiany, ale o nich za chwilę.
Sesja w swych założeniach jest solówką, choć przy dużym zainteresowaniu mogę ją rozegrać z dwójką graczy. BG to normalni ludzie, którzy nie doświadczyli do tej pory w swoim żadnych przejawów istnienia Iluzji. W ich życiu miały jednak miejsce wydarzenia, które ich w jakiś sposób naznaczyły i sprawiły, że stali się bardziej wrażliwi na istnienie świata poza zasłoną Iluzji. Wydarzenia te nazywane są Mrocznymi Sekretami. Prześladują one BG przez ich całe życie i odciskają głębokie piętno. BG może nawet nie być w pełni świadomy istnienia Mrocznego Sekretu i wpływu ma on na ich życie.
Jak już wspomniałem miejscem wydarzeń będzie współczesna Polska. Miasto Wałbrzych nie będzie jednak wyglądało tak, jak w naszym świecie. Będzie to miasto bardzo mocnych kontrastów. Z jednej strony biedne i szare robotnicze dzielnice, z drugiej bogate centrum z licznymi siedzibami zagranicznych firm i masą turystów. W wyobraźni widzę to jako miks Polski z początku lat 90-tych i czasów obecnych. W mieście nadal działają liczne kopalnie i fabryki (m.in. porcelany, lin, huta szkła oraz Toyoty) są one źródłem utrzymania dla całej rzeszy robotników. Wałbrzych ma także dzielnice uzdrowiskową do której przyjeżdżają liczni kuracjusze z Niemiec i Austrii. Stary Zdrój to dzielnica, gdzie mieści się duży kompleks sanatoryjno-uzdrowiskowy w którego centrum stoi przepiękny pałac należący niegdyś do Carla Tielscha, a także “Löwenhaus”, czyli Dom Lwów, dawny dom zdrojowy, a obecnie hotel dla kuracjuszy.
Nie można również zapomnieć o słynnym zamku Książ który w czasie wojny był przebudowywany przez organizację Todt na kwaterę dla Adolfa Hitlera. Z zamkiem i kilkoma filiami obozu koncentracyjnego Gross Rosen wiąże się wiele tajemnic z czasów II WŚ. Część z nich być może wypłynie w czasie rozgrywki.
Zatem Wałbrzych w tej przygodzie będzie miastem różnorodnym, pełnym tajemnic i sekretów, miastem kontrastów biedy i luksusu, nowoczesności i przeszłości. Miastem, które z jednej strony czerpie korzyści z przemysłu wydobywczego i ciężkiego, a z drugiej funkcjonuje, jako uzdrowisko i miejsce atrakcyjne turystycznie. Historia przenika się ze współczesnością, a dawne wydarzenia, czy zbrodnie mają wpływ na dzisiejszą politykę, czy gospodarkę.
Główny bohater
Wasza postać pochodzi z Wałbrzycha i tutaj się wychowała. To jeden z warunków, które stawiam przy tworzeniu postaci. Postać mogła wyjechać z miasta, aby wieść życie, gdzie indziej, ale nie jest to warunek konieczny. Wolałbym, aby wasz bohater miał wyższy status społeczny i był w miarę zamożny, ale przy tym nie będę się upierał i jestem otwarty na różne propozycje. Drugim moim warunkiem odnośnie postaci jest fakt trudnych relacji, bądź nawet konfliktu z rodziną. Chodzi o stworzenie pewnej skomplikowanej relacji, gdzie wasz bohater z jednej strony będzie miał duży dystans do swoich rodziców, może jakieś pretensje, a z drugiej jakieś wyrzuty sumienie i głębokie poczucie obowiązku i odpowiedzialności. Warunek ten ma sprawić, że wasz bohater zacznie się angażować w sprawę tajemniczego wypadku, jakiemu uległ jego ojciec.
To zdarzenie będzie bowiem początkiem przygody. Wasz BG dostanie telefon ze szpitala, że jego ojciec uległ poważnemu wypadkowi, a matka jest w stanie głębokiego szoku. Ta informacja sprawi, że mimo pewnej niechęci do rodziców, porzuci on wszystkie swoje dotychczasowe obowiązki i zacznie się angażować w wydarzenia, których początkiem był właśnie ten wypadek.
Trzeci mój warunek odnośnie postaci to jej wiek. Proszę, abyście stworzyli postać w wieku od 28 do 45 lat.
Tworzenie postaci zaczynacie od wybrania archetypu oraz krótkiej notki opisującej pomysł na postać. Tego typu zgłoszenie przesyłacie do mnie i dalej wspólnie omawiamy szczegóły.

Te archetypy to:

Akademik - szeroko rozumiany człowiek nauki. Wierzący w racjonalny świat i logikę i potęgę ludzkiej wiedzy. Tylko co z elementami świata, które wymykają się nauce? Ci którzy wychodzą poza sztywne ustalone reguły są z miejsca pogardzani i wyrzucani poza margines środowiska. Czy odważysz się szukać prawdy?
Proponowane profesje - profesor, student, urzędnik, polityk, psycholog, antykwariusz, gospodarz programu telewizyjnego.
Agent - służy i chroni swego pracodawcę. Ludzie dla niego to zasoby, którymi należy umiejętnie kierować. AGent gromadzi i analizuje informację. Usuwa każdą przeszkodę stojącą na jego drodze do wyznaczonego celu.
Proponowane profesje - oficer prowadzący, agent specjalny, analityk informacyjny, szpieg, agent wpływu, urzędnik d/s informacji tajnych
Artysta - człowiek, który wyraża siebie poprzez twórcze i kreatywne działanie. Niezależnie od medium pragnie przemawiać do dusz innych ludzi.
Proponowane profesje - pisarz, tancerz, malarz, grafik. fotograf,. bloger muzyk, model.
Mściciel -człowiek, który stracił w swoim życiu coś cennego, drogiego i ukochanego. Niezależnie, czy to była praca, ukochana osoba, czy honor, pragnie dokonać zemsty i tylko ona napędza go do dalszego życia.
Proponowane profesje - policjant, kryminalista, łowca nagród, zbiegły więzień, żebrak/bezdomny, były celebryta.
Straceniec/Frustrat/Desperat - osoba zniszczona psychicznie wskutek tego czego doświadczyła w swoimi życiu. Niezależnie, czy był to ból psychiczny, czy fizyczny, osoba taka zajrzała poza Iluzję. Jej umysł jednak wyparł to i popadł w obłęd. To doświadczenie zerwało z ich oczu zasłonę i wyostrzyło zmysły. Są to jednak zmysły, którym nie do końca mogą ufać.
Proponowane profesje - diler, były pacjent szpitala psychiatrycznego, uliczny artysta, narkoman, policjant, niezależny dziennikarz,
Karierowicz - osoba pragnąca odnieść sukces, wybić się ponad przeciętność, zyskać bogactwo i sławę. Zaślepiona tym pragnieniem jest zdolna do wszystkiego, aby tylko osiągnąć swój cel.
Proponowane profesje - prawnik, biznesmen, pracownik korporacji, dyrektor, polityk, sprzedawca
Kryminalista - człowiek dla którego życie poza prawem stało się nie tylko zawodem, ale także sposobem na życie. Dla nielicznych oznacza to wielkie bogactwo, ale dla większości to codzienna walka o byt.
Proponowane profesje - złodziej, paser, członek gangu, skorumpowany policjant, płatny zabójca, oszust, mięśniak do wynajęcia.
Przeklęty - człowiek, którego los jest już przypieczętowany. Niezależnie czy ciąży na nim śmiertelna choroba, cygańska klątwa, czy tropi go demon lub płatny zabójca, jego los jest już przesądzony. Nie ma ucieczki przed przeznaczeniem. Jego czas już dobiegł końca. Człowiek ten zrobi wszystko, aby uciec przed swoim przeznaczeniem.
Proponowane profesje - okultysta, dyrektor korporacji, wojskowy, magik, celebryta, polityk, niepełnosprawny.
Oszust - manipulant, kłamca, człowiek skrywający się za perfekcyjnie przygotowaną maską. Oszust wyłudza pieniądze, kradnie i bawi się ludzkimi emocjami i zachowaniem. Doskonale ukrywa swoje prawdziwe emocje i potrafi na zawołanie stać się takim, jakim pragnie go widzieć jego ofiara.
Proponowane profesje - model, złodziej, gwiazda porno, kapuś, oszust matrymonialny, żigolak, prostytutka, szpaner, łowca spadków,
Potomek/Dziedzic - człowiek na którym ciąży przeszłość jego przodków. Ta przeszłość nawiedza go i kształtuje jego życie. Niezależnie, czy jest dziedzicem wielkiej fortuny, straszliwych długów, czy ciągnie się za nim cień potwornej zbrodni, nigdy i nigdzie nie ucieknie przed swoim dziedzictwem.
Proponowane profesje - arystokrata, okultysta, uciekinier z sekty, kaznodzieja, antykwariusz
Detektyw - bezwzględny poszukiwacz prawdy i odpowiedzi na niewygodne pytania. Samotny i szlachetny, wierzący w ostateczne zwycięstwo dobra i prawdy
Proponowane profesje - policjant, prywatny detektyw, dziennikarz śledczy, haker, kryptolog, oficer wywiadu, teoretyk spiskowy.
Lalka/Marionetka - człowiek, który nigdy nie żył własnym życie. Ukształtowany przez innych, zawsze poddany ich woli, nigdy nie poznał siebie. Podświadomie pragnie ucieczki i wolności, ale jednocześnie boi się jej i odpowiedzialności, która za tym idzie.
Proponowane profesje - model, striptizer, aktor, żigolak, vloger, celebryta, gwiazda porno,
Włóczęga - człowiek dla którego domem jest droga, który nigdy nie zatrzymuje się dłużej w jednym miejscu, który ciągle podróżuje.Cały jego dobytek mieści się w plecaku lub na tylnym siedzeniu samochodu. Rzeczy cenione przez innych nie mają dla niego znaczenia. Sam często nie zna odpowiedzi na pytanie przed czym tak naprawdę ucieka.
Proponowane profesje - bezdomny, podróżnik, osoba z programu ochrony świadków, zbieg, uchodźca, komiwojażer.
Paser/Fixer - człowiek żyjący na granicy światów, łączy półświatek z normalnymi ludźmi. WIe wszystko, zna wszystkich i sprzeda ci wszystko, czego tylko potrzebujesz.
Proponowane profesje - paser, szef mafii, diler, bukmacher, właściciel klubu, agent nieruchomości, biznesmen.
Okultysta - człowiek, która szuka odpowiedzi na dręczące go pytania w wiedzy tajemnej, magii i ezoteryce. Okultysta wie dużo i widział dużo, nie jest jednak na tyle potężny, aby kontrolować siły, które odkrył.
Proponowane profesje - antykwariusz, jasnowidz, medium, egzorcysta, teolog, neofita.
Duchowny - człowiek dla którego wiara i religia są nadrzędna wartością życia. To one dodają mu sił i są sensem życia. Niezależnie, czy jesteś katolickim księdzem, imamem, czy liderem jakieś sekty musisz wiedzieć, że cienie rzucane przez Boskie światło często skrywają nadużycie władzy, okultyzm, wypaczoną doktrynę, wymuszone małżeństwa i najgorsze ludzkie grzechy.
Proponowane profesje - ksiądz, rabin, jasnowidz, lider sekty, misjonarz, uzdrowiciel, guru
Ronin - człowiek do wynajęcia, który rozwiąże każdy twój nawet największy problem. Nie zadaje pytań, nie ma wyrzutów sumienia i zrobi wszystko, co trzeba jeżeli zapłacisz tyle ile trzeba.
Proponowane profesje - płatny zabójca, agent specjalny, snajper,
Naukowiec - człowiek, który bada nieznane w nadziei znalezienia odpowiedzi na pytania dotyczące życia i wszechświata. Jego eksperymenty często są niebezpieczne i mają niespodziewane konsekwencje. Wielu nazywa go szalonym, ale to tylko dlatego, że za wszelką cenę chce poznać prawdę.
Proponowane profesje - chirurg, wynalazca, inżynier, psycholog,
Poszukiwacz/Odkrywca - człowiek, który wie, że aby poznać prawdę o świecie trzeba szukać samemu i nie dać się zwieść wszechobecnej propagandzie i kłamstwu. Łączy starożytną wiedzę ze współczesnymi miejskimi legendami, aby poznać świat takim, jakim jest naprawdę.
Proponowane profesje - student, bloger, haker, parapsycholog, aktywista, dziennikarz, teoretyk spiskowy.
Weteran - człowiek dla którego walka to życie. Widział śmierć z bardzo bliska, sam nie raz ją zadawał i te doświadczenia zmieniły go na zawsze. Teraz gdy opuścił front, pozostały mu tylko straszne wspomnienia i sny.
Proponowane profesje - agent specjalny, żołnierz, najemnik, zawodnik mma, zabójca, ochroniarz.
Tak oto prezentują się podręcznikowe archetypy. Jedne są opisane lepiej, drugie gorzej, ale służą one tylko za pewną bazę do zbudowania postaci. Jeżeli nie pasuje wam żaden z opisanych archetypów można je zmieniać lub stworzyć własny. W takiej sytuacji będziemy musieli omówić cały pomysł, ale to żaden problem.

Na tę chwilę, to tyle ode mnie. Zapraszam do udziału w rekrutacji, zadawania pytań itd.
 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman
Pinhead jest offline