Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-02-2021, 09:09   #1
Quantum
 
Quantum's Avatar
 
Reputacja: 1 Quantum ma wspaniałą reputacjęQuantum ma wspaniałą reputacjęQuantum ma wspaniałą reputacjęQuantum ma wspaniałą reputacjęQuantum ma wspaniałą reputacjęQuantum ma wspaniałą reputacjęQuantum ma wspaniałą reputacjęQuantum ma wspaniałą reputacjęQuantum ma wspaniałą reputacjęQuantum ma wspaniałą reputacjęQuantum ma wspaniałą reputację
[WFRP 2ed.] Kamienie Zagłady

Sześć tysięcy lat temu imperium krasnoludów znajdowało się u szczytu potęgi. Działo się to jeszcze przed wyniszczającymi wojnami z elfami, a krasnoludzkie twierdze w Górach Starego Świata wciąż były nietknięte przez Chaos czy goblinoidy. Był to złoty wiek dla krasnoludów. Wielkie jaskinie i sklepienia Karaz-a-Karak były cudami tej epoki, najgłębsze ze sztolni mieściły w sobie bogactwa przekraczające wszelkie wyobrażenie, a krasnoludzcy rzemieślnicy tworzyli wspaniałości, które przeszły do legendy.

Do cudów tych należały Kryształy Mocy. Były to kunsztownie obrobione kamienie szlachetne, wyposażone w potężne magiczne właściwości. Każdy z nich dawał swemu użytkownikowi panowanie nad jednym z czterech żywiołów. Powiadano, że gdy połączy się te cztery kamienie, ich władca stanie się władcą wszystkiego. Lecz moc kryształów nie pochodziła wyłącznie od krasnoludów, które je stworzyły. Ich powstanie nie mogło umknąć uwadze Tzeentcha, jednej z Potęg Chaosu.

Ten, Który Zmienia Drogi nigdy nie przeoczy ani nie zignoruje transformacji o tak wielkiej mocy. Tzeentch zauważył w kryształach ogromny potencjał. Krasnoludy nie wiedziały, że wpłynął on na powstanie kryształów tak, iż ukończone artefakty były znacznie potężniejsze, niż ich twórcy się spodziewali. Plan Tzeentcha był subtelny i działał na wielu poziomach. Po pierwsze, istniały zmiany, które musiały być wprowadzone w czasie samego tworzenia kryształów - zarówno w warstwie materialnej jak i magicznej, każdy z nich oddziaływał na panującą pomiędzy czterema żywiołami równowagę, od której zależało istnienie materii i praw fizycznych.

Po drugie, Tzeentch dobrze wiedział, że cele Chaosu można osiągnąć, dając po prostu potęgę śmiertelnikom. Im większa była owa moc, tym większe prawdopodobieństwo, że śmiertelnicy sami się zniszczą. W końcu przysłużyliby się bardzo sprawie Chaosu, gdyby podjęli walkę o te błyskotki. Nie minęło wiele czasu, a krasnoludy zdały sobie sprawę z niszczycielskiego potencjału swego dzieła. Zdecydowano się więc na rozdzielenie kryształów, aby uniemożliwić jednej osobie zdobycie zbyt wielkiej potęgi i wykorzystania jej do niecnych celów.
* * *

Witeczka!

Zgodnie z zapowiedziami z sondy, którą niedawno uruchomiłem, odpalam rekrutację do kampanii Kamienie Zagłady, którą będę starał się poprowadzić jak najdalej się da, albo do momentu, aż wam się znudzi. Powyższy wstęp nakreśla, o co będzie chodzić w tej serii przygód, czyli ni mniej, ni więcej, bohaterowie zostaną wplątani w poszukiwania owych Kryształów Mocy. Jedną z wad podnoszonych przez graczy i recenzentów było to, że gracze nie mają prawdziwego powodu, by angażować się w przygodę. Nic ich nie skłania do badania znalezionych wskazówek lub poszukiwania kryształów i tak naprawdę nie wiedzą, co się dzieje i dlaczego. Dlatego mam zamiar wykorzystać wprowadzenie do kampanii napisane przez Jamesa Wallisa, które ma na celu rozwiązanie tych problemów i zazębić bohaterów z główną osią fabularną. Jak wyjdzie - zobaczymy.

ZARYS FABULARNY

Mamy wiosnę 2516 roku KI, czyli kampania dzieje się przed Burzą Chaosu a po Wewnętrznym Wrogu. Zaczynacie w dość ruchliwym i zamożnym mieście Kreutzhofen w Wissenlandzie, gdzie rzeka Reik łączy miasto z południowo-wschodnią Tileą i południowo zachodnim Imperium. Górskie szlaki wiodą stąd do południowo-wschodniej Bretonii i Księstw Granicznych. W mieście przebywacie od jakichś dwóch miesięcy, wynajmując dom od Josefa Gieriga, lokalnego potentata nieruchomości i jesteście znani wśród ludności miasta jako poważani poszukiwacze przygód. Jak ktoś ma jakiś problem, wie, że może się do was zwrócić i weźmiecie tę robotę. Oczywiście za odpowiednią opłatą. Operujecie głównie w mieście i jego okolicach. Tak zwrócicie na siebie uwagę pewnego barona, który będzie miał dla was dyskretne zlecenie.

TWORZENIE POSTACI

Do gry dopuszczone są trzy rasy: człowiek, krasnolud, niziołek.

Atrybuty losuję ja, więc proszę o zgłaszanie się w temacie rekrutacyjnym. Na PW otrzymacie dwa zestawy rzutów, z którego wybieracie ten, który bardziej wam pasuje a cyferki możecie swobodnie rozdać pomiędzy cechy. Dostępna jest też Łaska Shallyi. Wraz z rzutami dostaniecie również info, ile PŻ posiada Wasz bohater. Każda postać zaczyna z 1PP i 1PS, zdolności startowe dla człowieka i niziołka możecie sobie wylosować sami, albo po prostu wybrać, co Wam bardziej pasuje do koncepcji.

Oprócz tego, poza darmowym rozwinięciem otrzymujecie też 2400 PD na własny użytek (czyli w sumie 2500), co powinno pozwolić wejść postaciom na trzecią profesję. Wasi bohaterowie swoje już przeżyli a to doświadczenie ma za zadanie podkreślić ten fakt. Gra wbrew pozorom nie będzie nastawiona tylko na walkę, ale tej walki będzie jednak sporo, więc polecam dołożyć starań, by zwiększyć przeżywalność postaci. Umiejętności i zdolności opcjonalne dla profesji możecie wykupywać wedle zasad z podręcznika. Awansując na kolejną profesję wydajecie 100PD bądź 200 w przypadku kariery nie znajdującej się w drzewku rozwoju waszego bohatera.

Dopuszczam wszystkie oficjalne profesje do WH 2ed., na jakieś nieoficjalne, które można znaleźć w necie potrzebna moja zgoda Zastrzegam również, że do sesji zostanie przyjęta tylko jedna osoba z profesją magiczną (akolici, guślarze, uczniowie czarodzieja itd.) oraz jedna szlachecka i z kasty rycerskiej - o ile KP będą mi się podobać. Możecie się chwalić profesjami w rekrutacji - odkąd się znacie, drużyna przeżyła kilka wspólnych przygód.

Dostajecie ekwipunek z wszystkich trzech profesji oraz dodatkowe 300zk na wydatki. Niepotrzebny sprzęt można sprzedać za połowę ceny z podręcznika.

Na pełne zgłoszenie składa się część fabularna i mechaniczna. Mechaniki posprawdzam pod kątem poprawności osobom, które do sesji się dostaną. Karta postaci mile widziana w google doc. Co do historii, to nie musi być esej - max. 1 stronę A4, może być mniej, byle ciekawie. Avatar postaci: 150 pikseli szerokości. Wypełnioną KP wysyłacie mi na PW.

TECHNIKALIA
Ilość graczy: do sześciu, ale nie jest powiedziane, że sześciu przyjmę. Wszystko będzie zależeć od KP. Nie decyduje kolejność zgłoszeń, a ich jakość.
Częstotliwość postowania: 3-4 dni dla graczy, 2 dla MG.
Długość postów: bez jednolinijkowych, te kilka zdań zawsze da radę napisać. Wyjściowej długości nie określam.
Koniec rekrutacji: 19.02.2021, północ. 20.02 postaram się podać wyniki.
Gdoc: Nie, gramy tylko na forum.
PvP: odradzam. Przygoda nastawiona jest na współpracę i skakanie sobie do gardeł nie przejdzie. Oczywiście można odgrywać brak porozumienia, jakieś niesnaski itp, ale w granicach rozsądku.
Mechanika: Niejawna, ja na wszystko rzucam, a wy mi ufacie, że nie oszukuję.
No i to tyle chyba. Jakbym o czymś zapomniał, albo były pytania, to czekam. No i czekam również na zgłoszenie oraz karty. Zapraszam do rekrutacji!

ZGŁOSZENIA/KONCEPTY:

Alex Tyler - Lavinia - złodziejka - KP kompletna
Phil - Garran, krasnolud, medyk - KP kompletna
Gladin - Bardin Gladinson, krasnolud, inżynier - KP kompletna
Stalowy - Galeb Galvinson, krasnolud, kowal run - KP kompletna
Obca - Vessa Conliore, człowiek, weteran - KP kompletna
Bielon - Sir Dorian de Bruine, rycerz królestwa - KP kompletna
xeper - Zachariasz Jablounec, niziołek, zwiadowca
Kerm - Félix von Vessel, człowiek, zwadźca - KP kompletna
Ayoze - Klaus Weghorst, człowiek, łowca wampirów - KP kompletna
Evil Maniak - Günther Honigberg, człowiek, bosman - KP kompletna
 

Ostatnio edytowane przez Quantum : 18-02-2021 o 09:02.
Quantum jest offline