Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 14-03-2021, 16:33   #1
Pipboy79
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Dumania na nowy sezon 2021

Siemka


- Już tak trochę tradycyjnie proponuję rozmowę na temat nowych sesji jakie mógłbym poprowadzić. Zakończyłem niedawno dwie sesję to myślę, że mógłbym pokusić się o poprowadzenie kolejnej. Ale no najpierw trzeba by ją chociaż z grubsza dopracować. A na razie mam parę luźnych i dość różnych od siebie pomysłów. Więc jak już bym miał nad jakąś spędzić czas i wysiłek przygotowując ją do etapu rekruty to wolałbym nad taką co rokuje nadzieję, że zgłoszą się jacyś chętni aby w nią zagrać

- Wszystkie poniższe propozycje to właśnie taki luźno zarysowany szkic i pomysł. Każdą z nich można jeszcze doprawić i różnie rozłozyć punkt ciężkości. No i chętnie bym porozmawiał co kto i jak to by widział. Zwłaszcza jeśli dostrzega w danym pomyśle potencjał na swój udział w takiej sesji. Więc jak by były jakieś pytania, uwagi, pomysły, sugestie no to zapraszam do dyskusji



1 - Aralsk

uniwersum: modern/sf
mecha: Parchy
realia: modern/sf
klimat: akcja, horror, tajemnica
ilość graczy: około 1-6
podobne do: gra PC “Half Life”
co robią BG: wcielają się w drużynę komandosów/speców jacy mają przedostać się do byłej, tajnej bazy sowietów na jakiej testowano broń biologiczną, chemiczną i nie wiadomo co jeszcze

jak ja to widzę…

Grupka agentów/najemników/komandosów otrzymuje rozkaz/zlecenie aby przedostać się do tajnej sowieckiej bazy. Baza powinna być od dawna opuszczona. Wiadomo, że eksperymentowano w niej z bronią biologiczną i chemiczną a z czym jeszcze to właśnie między innymi tego trzeba by się dowiedzieć. Skoro baza została opuszczona jest okazja dostać się tam i ją zbadać. Co tak naprawdę by BG znaleźli w tej bazie to szerokie spectrum do popisu. Może jakieś kosmiczne coś, coś cthulhu, coś z anomaliami czy inne takie akcenty. Sama misja w bazie powinna się pewnie streścić w 24-48 h więc zagęszczenie czasu na turę pewnie by było spore. Można to rozegrać w realiach mniej więcej współczesnych a może w jakimś sf w stylu CP.


2 - Operacja “Przebicie”

uniwersum: neuroshima
mecha: neuroshima (“Ołów” + homerule)
realia: postapo
klimat: wojenna, wojskowa, militarna
ilość graczy: około 1-6
podobne do: filmy wojenne
co robią BG: wcielają się w żołnierzy frontowych którzy należą do sił jakie mają odblokować oblężonych

jak ja to widzę…

Jak film wojenny. Czyli BG wcielają się w zwykłych frontowców jacy są częścią machiny wojennej. Najfajniej chyba jakby wszystkie postacie były członkami tego samego oddziału więc rangi wojskowe by były raczej niskie (szeregowy, kapral, sierżant). Chodzi o złapanie perspektywy zwykłego żołnierza. Armia i wojna to raczej koncert zbiorowy niż popis solistów więc raczej trzeba by się liczyć z liczbą mnogą i sporą ilością statystów na planie. Taka erpegowa zabawa w armię. No ale armia to też hierarchia i wydawanie oraz wykonywanie rozkazów więc jak ktoś miałby gwiazdorzyć w stylu “nie będę słuchał rozkazów jakichś łoficerków” no to raczej nie jest sesja dla takiej osoby.



3 - Outpost

uniwersum: II WŚ
mecha: Parchy
realia: historyczne > II WŚ (ok r. 1944-45)
klimat: akcja, wojenna, horror
ilość graczy: około 1-6
podobne do: film “Outpost” i inne o walce z nazistowskimi eksperymentami
co robią BG: wcielają się w członków alianckiego komanda wysłanego do zniszczenia/przejęcia tajnej niemieckiej bazy

jak ja to widzę…

Jak film wojenny i sensacyjny z elementami horroru. Czyli zachodni alianci wysyłają gdzieś w trzewia Europy komando jakie ma zbadać/przejąć/zniszczyć tajną bazę niemiecką w jakiej trwają niemoralne eksperymenty. Nacisk pewnie byłby połączony na akcję w komandosów ale myślę, że pewnie by się znalazło miejsce i dla jakichś agentów czy naukowców. Więc pewnie by była mieszanina rozpoznania, skradanek, kombinowania no i bezpośredniej konfrontacji z obsadą bazy i eksperymentami. A kto wie co by jeszcze można wcisnąć w taką scenerię.


4 - Space Daredevils

uniwersum: sf (Parchy)
mecha: Parchy
realia: sf
klimat: akcja, przygoda, sf
ilość graczy: około 1-6
podobne do: serial “Killjoys”, gra PC “Star Wolfes”
co robią BG: wcielają się w załogę kosmicznych przemytników a przy okazji załogę kosmicznego statku i próbują w szarej strefie ugrać coś dla siebie

jak ja to widzę…

Jak taki przygodowy film sf. Akcenty mogą być jeszcze różnie rozłozone, może bardziej szpiegowski, może bardziej wojenny. Pewnie też po części zależy od zgłaszanych tutaj pomysłów i dyskusji. Ogólnie chodzi o załogę statku kosmicznego czyli zespół speców gdzie każdy członek załogi ma swoją niszę. A terenem działania pewnie byłby jakiś wymyślony system gwiezdny opanowany przez różne korporacje czy inne organizacje. Pewnie jakiś kosmiczny odpowiednik Dzikiego Zachodu czy innego pogranicza, lub w trakcie czy tuż po jakiejś wojnie czy innym kataklizmie. Czyli plansza w sam raz by grupka śmiałków mogła załatwić parę swoich spraw i ugrać coś dla siebie. Na początek myślałem o jakimś szantażu gdzie załoga musi niejako zostawić w zastaw swojego kapitana i w zamian podjąć się jakiegoś questa. A co by było potem to już pewnie w sesji by wyszło.


5 - Miasto Zamknięte

uniwersum: modern/sf
mecha: Parchy
realia: modern/sf
klimat: zombie/zaraza/ucieczka
ilość graczy: około 1-6
podobne do: film “Miasto potępionych”, niektóre “Resident Evil”, “Ucieczka z NJ”
co robią BG: wcielają się w kogoś kto mierzy się z tykającym zegarem i próbuje wydostać się lub coś/kogoś z zamkniętej strefy

jak ja to widzę…

Chodzi o obszar umownie nazwany miastem. Ale może to być jakaś wyspa, miasteczko, kurort czy inny dość spory obszar normalnie zaludniony przez jakąś społeczność. W wersji sf nawet jakaś spora stacja kosmiczna. Obecnie jest to strefa zamknięta jakimś kordonem z powodu zombi, zarazy czy innego czynnika dla którego dla tzw. większego dobra odizolowano ten obszar wraz z całym inwentarzem. BG albo wcielają się w speców od ucieczek co mają się dostać do wewnątrz i odnaleźć/odzyskać coś/kogoś no albo są już wewnątrz i po prostu chcą się wydostać. Najlepiej pod presją czasu bo albo ma być odpalona atomówka na to miejsce, albo eksploduje reaktor czy inny system autodestrukcji albo postaciom coś zaszyto co ich zabije jak nie wrócą w określonym czasie no albo coś w tym stylu.


6 - Złoto nazistów

uniwersum: II WŚ
mecha: Parchy
realia: historyczne > II WŚ (ok 1945-46 r)
klimat: akcja, przygodowy, szpiegowski
ilość graczy: około 1-6
podobne do: film “Złoto dla zuchwałych”
co robią BG: wcielają się w spryciarzy którzy w końcowym etapie wojny albo tuż po dostają namiar na skrytkę z nazistowksim złotem i organizują wyprawę po ten skarb

jak ja to widzę…

W 1945-ym albo rok później wojna w Europie się kończyła lub skończyła. Wojenny kurz opadł ale kontynent jest zrujnowany po kolejnej wojnie światowej jaka się przez niego przewaliła. Oficjalnie zwycięskie mocarstwa sobie gratulują, winszują zwycięstwa ale już po cichu każdy chce wydrzeć jak najwięcej zdobyczy dla siebie. Ale nie tylko rządy państw tak postępują. Grupka cwaniaków jacy się zebrali i dogadali w jednym z paryskich lokali postanawia zorganizować wyprawę po nazistowski skarb ukryty gdzieś na terenie Niemiec/Czech/Polski. Trzeba więc jakoś zorganizować tą wyprawę do sowieckiej strey okupacyjnej, pewnie trzeba będzie się dogadać czy to z Rosjanami czy Niemcami, do tego różne rządowe agendy, policja, MP i inne takie siły które mogą się okazać sojusznikami lub przeciwnikami. A misja się uda jak grupka wróci do Paryża z pozyskanymi precjozami.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem