Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-03-2021, 12:48   #4
Marrrt
 
Marrrt's Avatar
 
Reputacja: 1 Marrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputację
1) Sesja należy do kategorii fantasy, a nie historycznych i nie będziemy śledzić żadnego konkretnego kanonu wiedzy o neandertalczykach. Wręcz będziemy czerpać z wielu i mieszać.

2) Populacja klanu utrzymuje się na poziomie 50 członków. Z tego ok. 10 to dzieci (poniżej 10 lat) , a ok. 10 to starcy (powyżej 40 lat). Reszta jest w fazie produktywności.

3, 4, 5) Dla plemienia największą wartością jest przetrwanie i gwarantujące je dzieci. A dzieci wiadomo kto rodzi. Nie oznacza to wcale matriarchatu, ale kobieta w plemieniu ma bynajmniej duże znaczenie i sama sobie wybiera mężczyznę. Im silniejszy i znaczniejszy taki samiec tym ma oczywiście większy wybór. Rodzące się dzieci są dobrem całego klanu i są wychowywane przez starszych członków niezdolnych do łowów, walki i niewydajnych w zbieractwie. Nie ma żadnych kast.
- Jest szamanka, ale słowo to dla reszty oznacza po prostu najmędrszą osobę ze starszych, która zna wiele odpowiedzi. Łączy się to ze znachorstwem.
- Nie ma panteonu bóstw. Ergo kapłanów ani niczego takiego. Istnieje Góra, która daje jedzenie, wodę i schronienie.
- Wódz ustalany jest siłą wyboru kobiety w wieku produkcyjnym, która dała klanowi najwięcej dzieci.
- Nie istnieje rzemiosło w postaci specjalizacji członków klanu. Każdy sobie sam ciosa kijki, krzesa ogień, oprawia skóry, czy tworzy prymitywne narzędzia/dekoracje.
- Nie istnieje, żadna forma wysokiego statusu, która by wynikała z racji urodzenia.

6) Klan nie zna pojęcia "magia". W naszym rozumieniu nie potrafią oni czarować. W ich rozumieniu, wszystko co nieznane będzie nosić znamiona magii.

7) Pi razy oko, pół dnia pieszej wędrówki w każdym kierunku.

8) Prymitywne narzędzia i prymitywna broń. Nie ma mowy o obróbce stali. Podstawowe surowce to kamień, drewno, kości i skóra. Mamy więc zaostrzone kije do walki wręcz i rzucania, noże o kamiennych i kościanych ostrzach etc. Można wymyślać inne rzeczy, ale bez przesady. Ubrania ze skóry i futer zwierzęcia. Względnie zszytych kilku.

Ad. Pytanie Kerma
We wzorze karty KP pod talentami jest ilość punktów wolnych i dostępne atuty. Cennik jest w komentarzach do komórki, ale w telefonach niestety komentarze się czasem nie wyświetlają. Podaję go zatem poniżej:

Wolnych punktów: 12
Cennik:
- 1 wp za 1 punkt umiejętności/talentu/wiedzy
- 3 wp za 1 punkt cechy
- 2 wp za dodatkowy atut (max 1)
- 3 wp za 1 punkt hierarchii, lub mowy
 
__________________
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
Benjamin Franklin
Marrrt jest offline