Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-07-2005, 00:22   #1
Milly
 
Milly's Avatar
 
Reputacja: 1 Milly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputację
Wilkołak - z czym to się je??

Widzę, że niewiele osób na LI wogóle jakkolwiek rozeznaje się w Świecie Mroku, toteż przybliże Wam nieco system Wilkołak: Apokalipsa.

Jak już sama nazwa wskazuje, gracze wcielają się w postacie wilkołaków, jednakże nie w takie bezmózgie, krwiożercze bestie zmieniające swój kształt przy pełni księzyca Wilkołaki to społeczność zorganizowana i "cywilizowana" (no może poza Czerwonymi Szponami, ale to się wytnie ). Stworzeni zostali dzięki Gai, którą to mają chronić przed zbliżająca się nieuchronnie apokalipsą. Mają bogatą mitologię i panteon bóstw, na szczycie którego zawsze stoi Gaia. Podzieleni są według plemion, ras i patronatów.
Istnieje 13 plemion walczących w obronie Ziemi przed katastrofą i jedno, które w dawnych czasach przeszło na złą stronę. Paradoksalnie to właśnie Tancerze Czarnej Spirali, czternaste plemię, zbiera największe zniwo i wygrywa w wyścigu "dobro vs. zło". Wiele wilkołaków uważa, że walka z Tancerzami jest z góry przegrana i swiat i tak zostanie unicestwiony, dlatego nie przykładają się do tego i zajmuja najróżniejszymi rzeczami. Są jednak tacy fanatycy, którzy za wszelką cenę wciąż walczą (zazwyczaj to bohaterowie graczy ) i to oni są wysyłani do najczarniejszej roboty.
Jeśli chodzi o podział rasowy, to istnieją 3 rasy - Homid (wilkołak urodzony w postaci człowieka), Lupus (wilkołak urodzony pods postacią wilka), Metys (dziecko dwojga wilkołaków, ktre jest przeklete i zazwyczaj ma jakąś wrodzoną wadę, do tego nie może mieć potomstwa; takie dzieci teoretycznie nie mają prawa się rodzić).
Patronaty, to odpowiedniki klas w innych systemach. Ragabash - wilkołak urodzony podczas nowiu, mozna nazwać go błaznem, który prowokujac lub wyśmiewając ukazuje innym ich wady i pokazuje im nowe rozwiązania. Są mało lubiani, chociaz z drugiej strony pozwala się im na więcej niż innym. Przez swój ostry język nie jeden stracił życie z ręki mało opanowanego wilkołaka.
Teurg - urodzony podczas gdy księzyc był w fazie sierpu; to duchowi przewodnicy, zajmują się duchami, okultyzmem i czarami. Często sa lekko "nawiedzeni" a przez paktowanie z duchami wydają się jeszcze bardziej dziwni (duchy za swe usługi życzą sobie przeróżnych rzeczy... np. tego, żeby taki wilkołak chodził przez cały czas w spiczastej czapeczce z pomponem... ).
Filodoks - półksiężyc; strażnik prawa, sedzia, strzeże praw Litanii i kara tych, którzy jej nie przestrzegają. Jest chyba najbardziej powazany w świecie wilkołaków, jednakże wymaga sie od niego najwięcej, przede wszystkim doskonałej znajomości prawa i ścisłe jego przestrzeganie.
Galiard - urodzony podczas wzrastającego księzyca; to pieśniarz, kronikarz, piewca wspaniałych czynów i głoszacy przestrogę historiami o klęskach wilkołaków.
I wreszcie Ahroun - urodzony podczas pełni, która patronuje wojownikom. To właśnie typowe, wielkie bestie, które zabijają jednym ciosem strasznych pazurów

Dokładniej o plemionach i panteonie napisze później...

Co można jeszcze dodać? System jest klimatyczny i daje wiele możliwości. Można grać na kilka sposobów - od sesji typowo "nawalankowej", gdzie wnętrzności walają się po ziemi, po psychologiczne, tajemnicze i straszne sesje. Moje ulubione to właśnie te ostatnie. Moim zdaniem jeden z najklimatyczniejszych systemów, pierwszy, w który grałam :P

Narazie tyle, bo mi się już literki mieszają


P.S.: Użytkownicy kochani, nawet jak nie znacie tego systemu, to może macie jakies pytania? Chcielibyście bliżej go poznać? Napiszcie coś :P A jakby miło było, gdyby się znalazł jakiś wielbiciel
 
Milly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem