Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 02-08-2021, 20:59   #1
Rewik
 
Reputacja: 1 Rewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputacjęRewik ma wspaniałą reputację
[DnD 5e] - elementy survivalowe

Temat zakładam z myślą o przygodzie, którą planuję - Rime of the Frostamaiden. Jest to sesja w której pewien istotny kawałek stanowi trud życia w mroźnych krainach, a jak część z was wie dedeki 5 edycja są bardzo przyjazne, jeśli chodzi o leczenie ran, odnawianie umiejętności, jedzenie, zmęczenie itd.

Cel: gra, w której każdy dzień ma znaczenie. Posiłek i dach nad głową nie jest czymś na co można machnąć ręką, a realnym problemem. Prócz innych motywacji, zawsze występuje jedna - głód i groźba śmierci z wyziębienia.

Jeśli będzie chęć współpracy i dyskusji, prawdopodobnie poruszę kilka tematów, bo jest ich wiele w tego typu sesjach. Na początek jednak skupmy się na:
  • Długi odpoczynek i krótki odpoczynek w sesjach typu sandbox oraz sesjach typu survival.
Problem do rozwiązania: standardowe zasady, które w mojej ocenie całkowicie nie nadają się do sesji survivalowych i średnio nadają się do sandboxów.

Oto one:
  • krótki odpoczynek: trwa 1h - pod koniec wydaj 1 lub więcej Kości Wytrzymałości (KW) bohatera - maksymalnie tyle ile wynosi jego poziom. Do każdego rezultatu dodaj modyfikator z kondycji i przywróć uzyskaną w ten sposób liczbę Punktów Wytrzymałości (PW).

    Dodatkowo odzyskujesz niektóre umiejętności/cechy (niżej przykładowe):
    - przypływ sił (wojownik)
    - dzika postać (druid)
    - pakt księgi/ostrza mgliste, rozmycie obecność fey i inne podobne (czarownik)
    - akt wiary (paladyn)

    Dodatkowo można użyć niektórych umiejętności:
    - pieśń wytchnienia (bard)
    - naturalna regeneracja (druid)

  • długi odpoczynek: trwa 8h (min. 6h snu i 2h na relaksujące aktywności). Jeśli zostanie zakłócony na minimum 1 h zacznij od nowa. Po zakończeniu odzyskujesz wszystkie utracone PW oraz połowę wykorzystanych KW.

    Dodatkowo - odzyskujesz: komórki czarów, ładunki szału (barbarzyńca), bardowską inspirację(bard), mistyczne arkanum i mistyczny władca (czarownik)
    regenerujesz jeden poziom wyczerpania, (o ile był obiadek), szansa na ozdrowienie z niektórych chorób;

Propozycje rozwiązań:
  • Brutalny realizm str 267 PMP - długi odpoczynek trwa 7 dni, zaś krótki 8 godzin.
  • Wolne naturalne zdrowienie str 267 PMP - Postaci nie odzyskują punktów wytrzymałości po odbyciu długiego odpoczynku, zamiast tego mogą wykorzystać kości wytrzymałości, jak przy krótkim odpoczynku.



Brutalny realizm lub Wolne naturalne zdrowienie niesie ze sobą sporo konsekwencji. Część z nich jestem świadom innych pewnie nie. Załóżmy, że nie stosujemy tych zasad jednocześnie, a rozważamy zastosowanie jednej lub drugiej.
1. Jakie problemy widzicie z takimi rozwiązaniami?
2. Jakie korzyści dostrzegacie w takich rozwiązaniach.
3. Czy chcielibyście grać w sesji, która ma jedną z tych zasad? Która wydaje się wam lepsza?
4. Macie jakieś swoje propozycje dotyczące zasad odpoczynku dla tego typu sesji w dnd 5e?
 

Ostatnio edytowane przez Rewik : 02-08-2021 o 21:03.
Rewik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem