Cytat:
Zastosowanie mechanik zmęczenia dadatek A Podręcznik Gracza (PG) i ran str. 272 PMP.
Zaproponowane już Wolne naturalne zdrowienie str 267 PMP - Postaci nie odzyskują punktów wytrzymałości po odbyciu długiego odpoczynku, zamiast tego mogą wykorzystać kości wytrzymałości, jak przy krótkim odpoczynku.
Choroby - 256 PMP
|
Ogólnie testowane w kilku grach w których miałem już okazję grać.
Choroby to oczywiście problem, dopóki w grupie nie znajdzie się kapłan lub paladyn o odpowiednim poziomie. To samo dotyczy szaleństwa. Po prostu te klasy usuwają skutki powyższych.
Zwiększenie długości odpoczynków, Wolne naturalne zdrowienie i fatigue całkiem dobrze się sprawdza w kampaniach układanych w taki sposób: Loch -> downtime+long rest -> loch. Zamiast loch ewentualnie encounter. Niezbyt dobrze sprawdzi się w survivalowym sandboxie niestety - testowałem na Out of the Abyss gdzie jest zarówno hardcorowy teren i otoczenie, jak i z grubsza sandboxowa exploracja. na żywo prościej. W PBF? Cóż, trzymam kciuki aby wyszło bo wydłużenie czasów odpocznków to fajna zasada i karze nieco spellcasterów(tych, co korzystają z long restów głownie) i wprowadza nieco balansu dla klas korzystających z short restów (czyli np. fighter). Każdą taką zmianę z chęcią poprę, bo właśnie zbyt dużo jest ogólnie czarujących klas w przeciętnej drużynie i magia zamiast bycia wyjątkową, jest po prostu powszechnością. Dodatkowo, w wielu sesjach komórek zaklęć jest dostatecznie dużo, by zamknąć bezproblemowo encounter czy dwa. Weźmy pod uwagę, że tu jest PBF, i z samej natury PBFa wynika, że encounterów bedzie mniej, bo inaczej będziemy się wlec z sesją - i tu encountery mogą dawać szansę wykazania się tym klasom, które są mocne w danym typie encountera, bo nie wszystko załatwi się magią, bo ciężej ją będzie zregenerować. Będzie też większy nacisk na zaklęcia nie raniące - kontrolery, manipulatory, zwiad, tworzenie itd.
Plusem jest też zwiększenie czasu na downtime w czasie restów - czyli najczęściej crafting i inne rzeczy pomijane często w sesjach.
Cytat:
Wyższe ceny żywności i noclegu
Wymagane komfortowe warunki do odpoczynku.
|
To pierwsze wydaje mi się ok - choć z drugiej strony woda w dolinie jest raczej łatwo dostępna a osady to głównie myśliwi chyba są - mięsa nie brakuje.
Komfort też każda postać może mieć inny, bo zależy od klasy, backgroundu, czasem rasy. Barbarzyńca/Goliath/Outlander kontra halfling/noble/wizard np - i mamy dwa podejścia do tematu, czym powinien być komfortowy odpoczynek.
Fajnie byłoby to też zróżnicować wtedy odpowiednią zasadą, lub wziąć nawet na przysłowiowy chłopski rozum.
Cytat:
Nie można sobie rozbić obozowiska po prostu w polu i liczyć, że się zażyje komfortowego i niezakłóconego snu.
|
Dużo śniegu+dobre survival= komfortowe iglo np.? Eskimosi nie narzekają
Cytat:
Co do szaleństwa, to chyba już lekko za grube.
|
Efektem ubocznym są zdaje się flaws. Fajne toto
Alex, naprawdę polecam, bo fajnie jest odgrywać czasem zdrowo szurniętą postać