To teraz temat raczej krótki.
Zakładając, że faktycznie w danej przygodzie występuje konieczność dłuższych odpoczynków (czy to ze względów fabularnych (załamanie pogody, oczekiwanie na sojuszników, opieka nad rannymi, czytanie ksią itp.), czy mechanicznych - wspomniany wyżej wydłużony long rest, zapisywanie nowych zaklęć przez wizarda, crafting) Pojawia się pytanie, co z w tym czasie mogą robić postaci nie zaangażowane w konieczne czynności?
Cel: uczynienie przerw w fabule interesującymi dla postaci, które musza oczekwiać.
Wydaje mi się, że znam odpowiedź na to pytanie - wszystko co wpadnie im do głowy i co będzie możliwe w realiach świata, ale chodzi mi tu troszkę o inspiracje.
Doskonałym narzędziem jest Xanathars Guide to Everything (str. 127), gdzie jest podanych kilka ciekawych aktywności z tabelami potencjalnych korzyści, ale i ryzyk oraz czasu niezbędnego do podjęcia danej aktywności.
Czy znacie jeszcze jakieś podobne propozycje dla małych downtime'ów podobne do tych w XGtE?