Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17-11-2022, 21:34   #1
Dekline
Opiekun działu Warhammer
 
Dekline's Avatar
 
Reputacja: 1 Dekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputacjęDekline ma wspaniałą reputację
[WFRP 2ed.][Warsztaty] Przednówek - komentarze

Zasady gry, uwagi, ustalenia, ważne informacje

- Link do sesji: http://lastinn.info/sesje-rpg-warham...rzednowek.html

- Tempo odpisów: 4+4 ( 4 dni dla graczy, 4 dni dla mnie)

O mnie

Musicie wiedzieć o mnie kilka rzeczy:
1. Mam małe dzieci; czasami obiecuje ze coś zrobie np wieczorem a później nici z tego. Czasami jest gorszy dzień i tyle. Proszę się nie oburzać. Staram się za dużo nie obiecywać, ale czasami dam sie ponieść. Stąd tez długi czas na odpisy. Na szybko można mnie dorwać na Disco.


2. Po kilkunastu latach grania w młotka pewne rzeczy zdaja mi sie być oczywista oczywistością, ale niestesty tylko mi, więc pytajcie.


3. Podobnie jeśli chodzi o zasady; "przecież tak jest podręczniku" - no nie zawsze, czasami mi sie tylko zdaje, jestem tego świadomy.


4. Zdaje mi sie że znam podręcznik na pamieć i oczywiście mam racje, zdaje mi się. A tak na serio: podręcznik jest dla mnie osią zaczepienia a nie sztywnym wyznacznikiem, jak każdy zmieniam część zasad, elementów świata przedstawionego. To normalne, prosze się nie oburzać. W tych warsztatach postaram sie wyzbyć naleciałości, lecz nie wszystkich się da. Musicie być tego świadomi.


5. Zdecydowanie zbyt czesto korzystam z funkcji dyktowania, która lubi płatać figle. Chciałbym mieć tyle czasu ażeby nie musieć korzystać z tej funkcji, lecz niestety, nie chcem ale muszem.


Ludzie i miejsca

- Trogen - wasza wieś startowa
- Sieperting - wieś do której zmierzacie
- Edgar - sołtys Trogen
- Sygit - sołtys Sieperting
- Nora - zielarka ze Sieperting, daleka kuzynka Edgara
- Antonia - sołtys Sieperting po śmierci Sygita
- Linus Riehl - kapłan Sieperting
- Aredhel tal vas Morwen - jedyny ocalały łowca z Sieperting
- Rival - udomowiony, tresowany "wilk" Arefhela
- Chris i Leon - dwójka młodych drwali z Trogen, która ryszyła na pomoc do wsi Sieperting
- Tim - drwal, dobry znajomy Joachima

Mapa Sieperting




Ludność Sieperting
- Aktualnie ogółem 40 ludzi, głównie kobiety, starsi, chorzy i niedołężni. Wszyscy młodzi lub/i zdolni do walki zostali zamordowani

- Dzieci jest 15ścioro, wszyscy w ruinach





O bandytach

- Ilu jest bandytów? Sześciu; jeden Herszt, jeden „Kapłan”, 4 zbrojnych, z czego jeden ranny
- Herszt, dowódca, ubrany i wyposażony podobnie jak reszta, z pozoru nie do odróżnienia.
- „Kapłan” – Hochsztapler, bałamutnik, wprowadzony do wsi jako najwyższy kapłan mający zająć się tym obecnym, bo podobnież kulty uprawiał. Ma gadane, ale nic poza tym, broni trzymać nie umie.
- Ranny. Zatrucie żelazem. Właściwie wyautowany na ten moment. Oberwał od swego ziomka, gdy razem pochlali i postanowili się sprawdzić
- Gdzie mieszkają? W ruinach zameczku, dawnej siedziby Pana tych ziem. Drewniane elementy już dawno sparciały i padły, lecz kamienie stoją niewzruszone. Bandyci w piwnicy trzymają jeńców a sami zabudowali część góry na własne potrzeby. To nigdy nie był zamek warowny, lecz bronić się w nim można i ciężko puścić z dymem.
- Ile wystawiają straży? - Gdzie wystawiają straże? W zamku ciągle dwójka, we wsi tylko patrole, kilka razy na dzień.
- Na ile uważnie kontrolują wieśniaków? Właściwie to prawie w ogóle, ale jak kogoś złapią poza obrębem wsi to wieszają bez szansy na wytłumaczenie się. Poza tym maja zakładników.
- Jak wygląda pilnowanie wsi? Patrole + zakaz opuszczania rewiru + godzina policyjna pod karą stryczka
- Jak zwie się ich przywódca? Jurgen, ale jego ludzie mówią do niego szefie.

Ekstra ode mnie:
Cała ta banda wygląda jak oddział wojskowy, a właściwie to co z niego zostało. Mężczyźni zostali zwolnieniu albo zbiegli i stwierdzili że nie chce im się już robić. Na zbrojach były insygnia, lecz bandyci skrzętnie się ich pozbyli.



Wzór KP


imie "ksywka" nazwisko , profesja (login lastinn)

<avatar>

<opis postaci>

Cechy główne (skrót) - wartość procentowa - Do czego wykorzystujemy

Czym wyższa liczba tym lepiej. Testujemy rzucając kośćmi k100 ( wynik od 1 do 100), jak rzut wyjdzie tyle ile cecha albo mniej to jest sukces, jak więcej to porażka. 1 to krytyczny sukces, 100 (czy tam 0) krytyczna porażka. Używamy bezpośrednio, np w walce, lub pośrednio przez umiejętności np: ukrywanie się.

Walka wręcz (WW) - Walka w zwarciu (broń jednoręczna: miecz, włócznia, kij, operowanie tarczą)
Umiejętności strzeleckie (US) - Walka na dystans (Podstawowe: łuk, kusza)
Krzepa (K) - Siła fizyczna, w walce i nie tylko
Odporność (Odp) - Odporność na ciosy, ale również na choroby oraz zmęczenie
Zręczność (Zr) - Kradzież kieszonkowa, wszelakie akrobacje, uniki w walce
Inteligencja (Int) - Wiedza i możliwości jej wykorzystania, lotny umysł, postrzeganie otoczenia
Siła woli (SW) -Odporność na strach, magie, istotne dla magów ( Ciebie nie dotyczy)
Ogłada (Ogl) - Sprawianie dobrego wrażenia w rozmowie, przekonywanie do swoich racji bez użycia siły

Cechy drugorzędne (skrót) - wartość - Do czego wykorzystujemy

Stałe, lub wynikajace z cech podstawowych, wyjaśnie w boju.

Atak (A) - liczba ataków w turze
Żywotność/aktualna żywotność (Żyw) - Maksymalna liczba punktów życia, jeśli zejdzie poniżej zera możesz umrzeć, zostać okaleczona lub tylko pozbawiona przytomnośco
Siła (S) - Wynika z pierwszej cyfry krzepy, ważna zadawaniu obrażeń
Wytrzymałość (Wt) - Wynika z pierwszej cyfry odporności, ważna przy przyjmowaniu obrażeń
Szybkość (Sz) - Ważna w odniesieniu do innych, 4 to wartość standardowa dla człowieka
Magia (Mag) - Tylko dla czarowników
Punkty obłędu (Po) - Liczba traum, czym więcej tym wieksze szanse na stałe pomerdanie w głowie
Punkty przeznaczenia (PP) - Liczba przerzutów, czyli ile razy w ciagu doby możesz powtórzyć rzut, oraz liczba "żyć" - jeśłi twoja postać umiera, wykorzystujesz PP aby jednak to sie nie wydarzyło.

Schemat rozwoju - które cechy będzie można zwiększyć za otrzymane punkty doświadczenia ( po skończonym etapie sesji). Narazie nie zaprzątaj sobie tym głowy.

WW
US
K
Odp
Zr
Int
SW
Ogl


A
Żyw
S
Wt
Sz
Mag
Po
Pp

Aktualna - jak już coś sobie rozwiniesz to trzeba to odnotować

WW
US
K
Odp
Zr 40
Int
SW
Ogl

A
Żyw
S
Wt
Sz
Mag
Po
Pp

Umiejętności (skrót do testowanej cechy, podstawowa/zaawansowana) - opis

Testujemy jak cechy, stąd też wiemy jaka jest wartość graniczna. Np.:

- Opieka nad zwierzętami (Int, P) - Umiejętność oporządzenia zwierząt, podejście do zwierząt, nie tresura

Zdolności – opis

Np.:

- Broń specjalna proca - umiejętność posługiwania się procą ( nie taka jak myślisz, kręcona) nie każdy to umie, ale ty tak, latwiej schować niż luk albo kusze, nie potrzeba amunicji

Ekwipunek
To co w opisie profesji plus:
- broń jednoręczna
- łuk (ewentualnie)
- nóż

- brudne, znoszone ubranie codzienne
- podstawowe wyposażenie biwakowe ( koc, kubek, miska, sztucce, hubka i krzesiwo)
- ilość (zk) złotych koron - <5 na k100 ( wynik mniejszy lub równy 5 to jedna złota korona)
- ikosc (s) srebrników - K10
- ilość (p) mosiężnych pensów - wyższy wynik z 2k10
- ilość porcji niskiej jakości pożywienia - niższy wynik z 2k10.


 
__________________
ORDNUNG MUSS SEIN
Odpowiadam w czasie: PW 24h, disco: 6h (Dekline#9103)

Ostatnio edytowane przez Dekline : 20-04-2023 o 20:55.
Dekline jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem