|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-05-2011, 12:05 | #1 |
Reputacja: 1 | 3 edycja Warhammera w PBF Witam. Od razu na wstÄ™pie. Temat ten nie ma sÅ‚użyć objaÅ›nianiu czym jest 3 edycja Warhammera. A tylko temu, czy byÅ‚oby to grywalne na forum i czy byliby chÄ™tni, aby ten system/edycjÄ™ poznać. W celu poczytania o najnowszej edycji mÅ‚otka polecam recenzje: WFRP 3 edycja - recenzja (czê¶æ 1) - Gry fabularne - RPG - POLTERGEIST WFRP 3 edycja - recenzja (czê¶æ 2) - Warhammer FRP - POLTERGEIST Do rzeczy wiÄ™c. PomyÅ›laÅ‚em sobie, że nie byÅ‚oby gÅ‚upio spróbować zaadaptować nowÄ… mechanikÄ™ i rozwiÄ…zania także na forum. Nigdy nie prowadzÄ™ PBF sticte mechanicznie, ale tutaj w pewnym sensie mogÅ‚oby siÄ™ to zmienić, choć na pewno nie przy rozgrywaniu walk runda po rundzie, co nigdy na forum nie byÅ‚o dobrym pomysÅ‚em. 3 edycja to jednakże masa kart, dodatków, obrazków etc. Po zapoznaniu siÄ™ z tym znalazÅ‚em już zeskanowane karty na necie, w przypadku posiadania ich także w papierowej wersji takie wykorzystanie nie jest nielegalne. Tylko czy takie zagÄ™szczenie jest rozsÄ…dne w PBF? Każda postać opisana jest nie tylko osobnÄ… karteczkÄ… o karcie postaci, ale także akcjami, czarami etc., każda osobno. Kontrola tego na necie wymagaÅ‚aby ogarniÄ™cia, ale jak przeprowadzić to razem z "przyspieszaniem" walk? No i jak podawać wyniki rzutów, skoro koÅ›ci sÄ… nietypowe i za każdym razem ich pula siÄ™ różni? Moja propozycja to nauka "krok po kroku". Od stworzenia postaci, do rozgrywania sesji, nawet może na poczÄ…tku runda po rundzie, aby oswoić siÄ™ z nowoÅ›ciami. Czy byÅ‚yby to typowe warsztaty... raczej nie. A może powinny być? Nauka Warhammera, poÅ‚Ä…czona z naukÄ… nowÄ… jego edycjÄ…. Może byÅ‚oby to nawet pożądane, bowiem opisy Å›wiata sÄ… sÅ‚abe, ogólnikowe i potraktowane po macoszemu. ZwÅ‚aszcza jeÅ›li porównać do edycji drugiej, gdzie nawet styl podrÄ™czników niejako promowaÅ‚ storytelling. Dużo pytaÅ„, maÅ‚o odpowiedzi i duży chaos. Może jednak ktoÅ› już siÄ™ spotkaÅ‚ z próbami zaadoptowania 3 edycji do PBF? Może ktoÅ› zwyczajnie chce spróbować razem ze mnÄ…? Zapraszam zarówno do dyskusji jak i zgÅ‚oszeÅ„, gdyby zainteresowanie byÅ‚o, jestem w stanie stworzyć rekrutacjÄ™ i zaproponować sesjÄ™ w tym systemie. |
26-05-2011, 00:34 | #2 |
Reputacja: 1 | Hej Musiałbym się bardzo postarać, by znaleźć RPG'a, który jeszcze mniej nadaje się na forum Toż jedyne co w tym naprawdę dobre, to elementy do gry na żywo przy stole. Pod każdym innym względem (a już na pewno pod tymi istotnymi w PBFach) to raczej słabizna. No dobra.. może nie wszystko słabe... nowe krytyki mi się podobają |
26-05-2011, 09:40 | #3 |
Reputacja: 1 | No właśnie ja też myślałem z początku, że to słabizna i mnóstwo motania i niepotrzebnych elementów. Natomiast po wczytaniu się i lekkim przetestowaniu, dochodzę do wniosku, że wcale być tak nie musi. Nowa mechanika jest ciekawa i wg mnie ma spory potencjał. Niestety jako, że czasu i chętnych do gry w to na żywo nie mam za wielu to forum pozostaje jedyną alternatywą. Na pewno będzie to wymagało np. osobnych kart dla każdego graczy i rozgrywki, ale w epoce google doc nie wydaje się to problemem.
__________________ If I can't be my own I'd feel better dead |
26-05-2011, 19:12 | #4 |
Reputacja: 1 | Hmm, 3 edycja brzmi kusząco. Ale mam dziwne pytanie, bo nie tego dotyczy chyba bezpośrednio temat. A co ze światem gry. Jak ty go odbierasz? Bliżej mu do 2ed czy 1ed. Pytam, bo dla mnie przede wszystkim to świat wfrp. |
26-05-2011, 19:33 | #5 |
Reputacja: 1 | 2 edycja nie różni się "światowo" od 1 jeśli się dobrze zastanowić. Przy pierwszej było tylko znacznie mniej materiałów i wiele z opisów powstawało z inicjatywy fanów. Nie rozdzielam tego, może nie licząc magii - tu biorę poprawkę na konkretne kolegia. Natomiast edycja trzecia jak dotychczas (nie czytałem wszystkich materiałów do niej) nie wprowadza do samego świata absolutnie nic nowego (nawet Karl-Franz wciąż żyje, miałem nadzieję, że już coś z tym zrobią i dzięki temu nastąpią jakieś ciekawe wydarzenia).
__________________ If I can't be my own I'd feel better dead |
26-05-2011, 20:14 | #6 |
Reputacja: 1 | A no to git. Bo już się bałem, że jakieś potworki czy inne babole zrobią. W sumie to ja jestem za. Przeczytałem reckę z poltera, ale nie rozwiała wątpliwości do końca. Ubolewam nad brakiem niziołków, ale cóż. Ale jak rozwiążesz sprawę kości do gry? Bo tam teraz są jakieś znaczki a nie cyfry... kostnica odpada... Masz jakiś pomysł jak to obejść? |
26-05-2011, 20:39 | #7 |
Reputacja: 1 | Mam. W zasadzie 3 pomysły. 1. Rzucam sam. To chyba najsłabszy, każdy gracz lubi porzucać. 2. Korzystamy z oficjalnego "obejścia", dzięki któremu kości zastępujemy zwykłą k100, twórcy gry opisali jak to zrobić w jednym z podręczników. 3. To chyba najciekawsze - kości z Wfrp3 wciąż są zwykłymi 6/8 ściennymi kośćmi, wystarczy więc rzucać normalnymi k6, k8 etc, natomiast w materiałach przełożyłbym wynik na to, jaki symbol oznacza. Gracz porównywałby swój wynik, wybierał odpowiednie symbole i przedstawiał to tak, jakby rzucał specjalnymi kostkami do wfrp3. To jednak tylko propozycje, tak samo jak propozycją jest ten temat, potrzebuję przynajmniej z 4 chętnych, aby myśleć nad tym poważniej.
__________________ If I can't be my own I'd feel better dead |
26-05-2011, 20:43 | #8 |
Reputacja: 1 | Rozumiem. Najrozsądniejsza jest mym zdaniem 3 opcja. Można korzystać z gotowych narzędzi - kostnicy. Ciekawe, ze ten temat powstał, bo już wałkuję ogólniejszy odnośnie mechaniki w PBF i zastanawiam się, co takiego nowego oferuje mechanicznie WFR 3ed, czego nie może dać 1ed czy 2ed? To brzmi niemal jak tekst ze spotu reklamowego, ale... Przykładowo dwójka się chyba teraz sprawdza patrząc na ilość sesji, również z Twoim udziałem. |
26-05-2011, 21:24 | #9 |
Reputacja: 1 | Tak jak pisałem, nie chcę tu tworzyć tematu ogólnego o warhammerze, dlatego odpowiem bardzo krótko: Mechanika, zarówno w 1 i 2 edycji jest słaba. To, że dużo gram i prowadzę w tym systemie, zupełnie nie ma nic wspólnego z jego mechaniką. Przy czym trzeba przyznać, że jest prosta. Mechanika 3 edycji zaś moim zdaniem ma na celu wyjście z nudy i statystyk podczas grania. Po rzuceniu kośćmi i przyjrzeniu się wynikom, nie trzeba już zaglądać w kartę postaci. Jak się sprawdza w praktyce, na to pytanie nie umiem jeszcze odpowiedzieć. Wiem jednak, że mechanika 2 edycji bywała nudna, zwłaszcza w dłuższych walkach.
__________________ If I can't be my own I'd feel better dead |
| |