Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02-08-2011, 20:34   #1
 
Pinhead's Avatar
 
[Grimm] - "Nie tak wcale dawno temu..."



Usiądźcie, proszę przyjaciele. Napijecie się czegoś? Mam wyśmienitą herbatę. Zielona. Świeżo parzona. No chyba, że wolicie kufelek złocistego piwka. Zaraz zejdę do piwniczki. Dla każdego coś miłego, jak mawiał mój wuj.

Pozwolicie, że sobie zapalę. Gdzie jest ta moja fajka? Baśnie bardzo lubią dym.
Tak, to co wam opowiem to baśń.
Mówisz przyjacielu, że jesteś za stary na baśnie. Zapewniam cię, że ta w żadnym razie nie jest dla małych dzieci. A już na pewno nie nadaje się na opowieść do snu. Są baśnie, które sprawiają, że boimy się zasnąć w nocy.
Ta właśnie jest jedną z nich.

Nie boisz się? Ha, ha, ha... Wielu tak mówiło. Jednak, gdy wysłuchali do końca baśni, nie zmrużyli oka przez wiele nocy.

To nie są przechwałki, przyjacielu. Nie mówię tego, by was przestraszyć. Chcę was ostrzec i otworzyć oczy na nieznane. Bądź pewien, że gdy tylko zacznie się opowieść, wszystko się zmieni.

Tak. Wszystko się zmieni.

Wydarzyło się to, wcale nie tak dawno. Dwa, może trzy lata temu. Nie, gdzieś w odległej krainie. Nie za górami i nie za lasami. Tylko tu niedaleko, na sąsiednim podwórku.
Staś, Adaś, Ula i Natalka bawili się jak zwykle. Dzień był słoneczny i upalny. Zaledwie kilka dni temu zaczęły się wakacje. Cudowny czas lenistwa, swobody i przygód.
Betonowe podwórko pełen śmieci i brudu, nie przeszkadzało im bawić się i przeżywać niesamowite przygody.
Za sprawą ich bujnej wyobraźni, przerdzewiały kontener, zmieniał się w rakietę kosmiczną, pień ściętego drzewa w wystawny królewski stół, a suche patyki w miecze. Cały świat był na wyciągnięcie ich małych dłoni.

- Paaaaaleeec poood buuudkęęę, bo zzaaaa minuuutkęęę, buuuudkaaaa się zaaaamyyykaaa - zaśpiewał Staś.
Reszta dzieci biegiem ruszyła w stronę chłopca. Stłoczeni jeden przy drugim z radosnymi uśmiechami wytykali palce w dłoń Stasia, ułożoną w kształt budki. Wszyscy wiedzieli, że zaraz zacznie się nowa ekscytująca zabawa.
- Budka się zamyka, gości nie przymyka. - dokończył wyliczankę chłopiec - Kto się bawi w chowanego?
Wszystkie dzieci radośnie zawołały, akceptując pomysł.

- Dziesięć, jedenaście, dwanaście, trzynaście...
- Szybko - szepnął pucułowaty Adaś - Gdzie się chowamy?
- Do piwnicy - zaproponowała z błyskiem w oku Ula, która odwagą przewyższała niejednego chłopca.
- Nie, tylko nie do piwnicy - zaprotestowała najmłodsza z nich, Natalka - Tam jest brudno i ciemno.
- Cykor, cykor - zapiszczał złośliwie Adaś.

- Sto! - wykrzyknął zadowolony z siebie Staś - Szukam!
Przez kilka minut kręcił się po podwórku szukając przyjaciół. Zaglądał i do śmietnika i na drzewo, i do w porzucone kartony i gęste krzaki, ale nigdzie ich nie było. Zamyślony stanął na środku placu i wtedy usłyszał cieniutki głosik Natalki:
- Co to jest? Ja się boję. Nie wchodź tam, Adasiu. - głos dziewczynki dobiegał z piwnicy.
Staś podbiegł do małego okienka. Nachylił się i zajrzał do środka. Zadowolony, że zauważył sylwetki przyjaciół pobiegł do drzwi piwnicy.
Zaparł się mocno i otworzył je. Drzwi zapiszczały nieprzyjemnie i chłodne piwniczne powietrze owiało chłopca.
Stawiając ostrożnie kroki na schodach Staś schodził do ziejącej mrokiem czeluści piwnicy..

Tam, gdzie jeszcze przed chwilą stali przyjaciele Stasia teraz nie było nikogo. Zdziwiony chłopiec rozejrzał się po pogrążony w półmroku pomieszczeniu.
Nie było tu nikogo poza nim. Nie było Adasia, nie było Uli, ani Natalki.
Na środku leżał tylko porzucony pluszowy miś, z którym Natalka się nigdy nie rozstawała. Staś podniósł misia i wtedy owiał go ciepły wiatr pachnący trawą i sosnami.


WITAJCIE!
Tym długim, jak na mnie wstępem chciałem was zaprosić do wyjątkowej sesji. Wyjątkowej, bo rozgrywanej w wyjątkowym systemie. Grimm to mini setting oparty na mechanice D20, opowiadający o niezwykłej krainie, spaczonych baśni. Postacie graczy w tym systemie to dzieci w wieku od 7 do 12 lat, które z naszej rzeczywistości zostały przeniesione do krainy baśni.
Kraina ta nie jest jednak taka, jak ją znamy z opowieści z dzieciństwa. Wszystko w niej jest wykoślawione, tajemnicze, dziwne, a przede wszystkim bardzo niebezpieczne.
Osobiście bardzo lubiłem grać w ten system na żywo. I choć sesje w nim rozegranych nie było wiele, to każdą pamiętam do dziś.
By zagrać w Grimma trzeba na pewno lekko się przestawić ze zwykłego grania i myślenia, na troszkę bardziej naiwne i dziecinne. Bez tego udana sesja jest niemożliwa.
Mam nadzieję, że znajdzie się kilku szaleńców tęskniących za dzieciństwem i głodnych baśniowych przygód.

PRELUDIUM, czyli zawiązanie akcji
W naszej rzeczywistości wcielacie się w dzieci z warszawskiej Pragi. Mamy więc obdrapane kamienice, niezbyt zadbane podwórka, brak placów zabawa i ogólnie nieprzyjemne okolice. Dzieci skazane są na własną wyobraźnię i fantazję, by choć na chwilę zapomnieć o otaczającym je brzydkim świecie. Tak, jak we wstępie, dzieci bawią się w chowanego. Grupa chowa się do piwnicy i tam nagle pojawia się dziwny, kolorowy wir w ścianie. Jedno z dzieci go dotyka (trzeba będzie ustalić, który z graczy to zrobił. Będzie to miało później znaczenie) i w ten sposób przenosi wszystkich obecnych do krainy baśni.
Dalej, tak samo jak we wstępie, dziecko które “szuka” wchodzi do piwnicy i znajduje zabawkę jednego z przyjaciół (trzeba będzie ustalić kto ją zgubił i co to było, oraz kto ją odnalazł). Dotknięcie zabawki powoduje także przeniesienie się do krainy baśni.


POSTACIE GRACZY

Wcielacie się w dzieci w wieku od 7 do 12 lat. Wszyscy się znacie i często razem bawicie. By opisać swoją postać najlepiej posłużyć się archetypem (Kujon, Sportowiec, Ślicznotka, Outsider, Marzyciel, Awanturnik itp.) Ogranicza was tutaj tylko wasza wyobraźnia. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by było to pewien mix archetypów. Chodzi po prostu o jasne określenie psychiki waszego bohatera.
Opisujecie wygląd waszej postaci (plus jakiś avatar), krótko historię postaci i charakter.

Prosiłbym także o wskazanie ulubionej baśni lub bohatera baśniowego oraz opisanie czego wasza postać się najbardziej boi (wcielacie się w dzieci, więc czegoś musicie się bać. Nawet ci pozujący na twardzieli, czegoś się boją).

Każdy z was ma także na początku magiczny przedmiot. A dokładniej rzecz z naszego świata
bardzo mu bliską z którą się praktycznie nie rozstaje. Ta rzecz po przeniesieniu się do krainy baśni zyskuje magiczną moc. I to wy musiecie opisać, jaka to moc.
Np. Parasolka, która nie pozwala spaść, Pierścień niewidzialności, itp.

Każdy z was posiada także dwie specjalne umiejętności. Umiejętności są opisowe na zasadzie Zawad i Przewag znanych z Savage Worlds, czy Dzikich Pól. Umiejętności także sami nazywać i opisujecie.

Stworzenie postaci wymaga troszkę pracy, przyznaje. Zapewniam jednak, że im więcej włożycie w nią serca, tym lepiej się wam będzie grało.
Zasada niby obowiązująca w każdy systemie, ale moim zdaniem w Grimmie sprawdza się po wielokroć.

Liczę na barwne, pomysłowe i pełne fantazji postacie.

POSTY I JĘZYK
Krótkie i treściwe. Raczej wolałbym uniknąć kilku stronicowych postów. Opisy czy to przyrody, czy myśli, mile widziane, ale z umiarem.
Nie interesuje mnie wspólne pisanie opowiadania, tylko granie na forum. Chcesz sprawdzić mój styl (i jak taki sposób grania sprawdza się w praktyce) zapraszam do mojego profilu. Próbka stylu narracji jaki zamierzam stosować w tej sesji, jest także we wstępie. W tej sesji na pewno starał się będę utrzymać narrację w stylu bajarza, który snuje przy ognisku barwną opowieść.
Wasz styl jest zdeterminowany przez wasze postacie. Gracie dziećmi, więc i narracja musi być dziecinna. Co nie znaczy w żadnym razie prostacka, czy głupia. Trzeba się wyzbyć dorosłego myślenia i słownictwa. Przynajmniej ja, tak to widzę. Tyle, że ja nie jestem graczem. Musicie sobie to na pewno przemyśleć i wypracować jakiś styl.

KLIMAT
Lubisz Ravenloft, Muminki (tak, tak... Buka i te klimaty ), O czym szumią wierzby?
W mniej więcej w takim klimacie będzie sesja.
Będzie ponuro,mroczno i strasznie, ale zarówno barwnie, baśniowo i tajemniczo.

ILOŚĆ GRACZY
Optymalnie i zarazem maksymalnie to czterech graczy. Więcej przy tej sesji wydaje mi się już niepotrzebnym tłokiem. Mniej wymaga pewnych zmian założeń, ale to akurat nie problem.

TAK ZWANA CZĘSTOTLIWOŚĆ
Jeden post na tydzień, czyli jak się zorientowałem pewien obowiązujący standard.
To moja trzecia sesja na forum i muszę mierzyć siły na zamiary. Dwie poprzednie sesje są bardzo dynamiczne i ta mimo, że mam na nią wielki apetyt będzie (niestety) troszkę pokrzywdzona. Priorytetem będzie odpisywanie dla mnie do tamtych sesji.
Częstotliwość widziałbym, więc na zasadzie jakieś 6-7 dni dla was, i 1-3 dla mnie.

INNE
- rekrutacja potrwa max. 2 tygodnie. Z możliwością skrócenia jeżeli otrzymam wcześniej ciekawe cztery zgłoszenia;
- KP proszę słać na PW;
- zgłoszenia oczywiście w tym wątku, mile widziane byłoby wpisanie archetypu w jaki się celuje. Unikniemy w ten sposób sytuacji, gdy będę miał KP dwóch kujonów i trzech marzycieli.

Ufffff..... poszło. Chyba o wszystkim napisałem. Jeśli macie jakieś pytania, walcie śmiało.
 
Pinhead jest offline  
Stary 02-08-2011, 20:40   #2
 
Kirholm's Avatar
 
3 rekrutacja? Nie bierzesz za wiele na siebie Pinheadzie?
 
Kirholm jest offline  
Stary 02-08-2011, 20:44   #3
 
Pinhead's Avatar
 
Mam nadzieję, że nie.
Poza tym wyraźnie zaznaczyłem, że ta sesja może być lekko pokrzywdzona, gdyż priorytetem będzie dla mnie odpisywanie do dwóch wcześniejszych.
Tempo jak widać troszkę wolniejsze, więc powinienem dać radę.
 
Pinhead jest offline  
Stary 02-08-2011, 20:48   #4
 
Zekhinta's Avatar
 
Kurde, szkoda, że jutro wyjeżdżam... ale piszesz, że rekrutka dwa tygodnie, to może się załapie Jeśli po powrocie rekrutacja nadal będzie, na pewno otrzymasz moją postać.
 
__________________
"To, jak traktujesz koty, decyduje o twoim miejscu w niebie." - Robert A. Heinlein
Zekhinta jest offline  
Stary 03-08-2011, 00:38   #5
 
SWAT's Avatar
 
Trzy sesje na barkach, to nie wiele.
Ja sam mam na swoich cztery moje, plus osiem (w sumie dziewięć, bo wysłałem [o, zgrozo!] niedawno kp do jednej z rekrutek i jeśli zostanie przyjęta...) w których jestem jako gracz, nie licząc tych które prawdopodobnie zmarły, choć niedawno się zaczęły.

I dlatego też powiem, iż sesja i świat naprawdę świetnie się prezentują, lecz muszę spasować i życzyć tylko powodzenia.
 
__________________
Po prostu być, iść tam gdzie masz iść.
Po prostu być, urzeczywistniać sny.
Po prostu być, żyć tak jak chcesz żyć.
Po prostu być, po prostu być.
SWAT jest offline  
Stary 03-08-2011, 14:47   #6
 
Sephamir's Avatar
 
Może i ja się skuszę...

Na dniach powinieneś dostać KP- do wieczora jestem ograniczony przez narzędzie dostępu- piszę póki co z telefonu.

Nie znam tego settingu, ale prezentuje się conajmniej interesująco. Jeśli do tej pory nie zniechęciłem Cię przez mój styl pisania ( przede wszystkim rozwlekłość postów w sesjach nastawionych na dynamikę), to mam pytanie.
Czy skoro nie mam o secie zielonego pojecia, to moge brać udział w sesji? Jeśli nie, to z czym powinienem się zapoznać?
 
__________________
Człowiek człowiekowi wilkiem, a...
zombie zombie zombie.
Sephamir jest offline  
Stary 03-08-2011, 15:06   #7
 
Pinhead's Avatar
 
Sephamir jeżeli chodzi o znajomość settingu, to nie jest ona wcale konieczna.
Jeżeli znasz baśnie, jeżeli lubisz fantastykę i masz wyobraźnię (a skoro grasz w RPG, to jestem pewien, że masz) to nic innego Ci nie jest potrzebne.
Trzeba tylko przypomnieć sobie, jak to jest być dzieckiem, puścić wodzę fantazji, stworzyć postać i można grać.

Zapraszam, więc serdecznie do wkroczenia w krainę baśni.
 
Pinhead jest offline  
Stary 03-08-2011, 17:30   #8
 
Eyriashka's Avatar
 
To ja też się piszę. Na sportowca.

EDIT: Przepraszam, ale jednak nie będę w stanie wywiązać się z zobowiązania, bo zaczynam wkrótce własną sesję. Pozdrawiam i życzę udanej gry.
 
__________________
Life is a bitch. Sometimes I think it even might be a redhead with a bad case of short temper.

Ostatnio edytowane przez Eyriashka : 06-08-2011 o 12:08.
Eyriashka jest offline  
Stary 04-08-2011, 21:33   #9
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Spytam, tak na wszelki wypadek, bo to się może przydać przy ewentualnym tworzeniu postaci...
W którym roku się to wszystko dzieje?
 
Kerm jest teraz online  
Stary 05-08-2011, 19:22   #10
 
Pinhead's Avatar
 
W naszej rzeczywistości jest rok 2008, koniec czerwca, pierwsze dni wakacji.

EDIT:
W ramach autopromocji sesji zapraszam do zapoznania się z pierwszym postem, tejże:
http://lastinn.info/sesje-rpg-fantas...tml#post313817

Mam nadzieję, że zachęci on potencjalnych graczy do udziału w rekrutacji.
 
Pinhead jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:53.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168