Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy Oznacz fora jako przeczytane

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


Zobacz wyniki ankiety: Jaką edycję Dark Suna wykorzystać?
Edycja 3.5 DnD 7 53.85%
Edycja 4 DnD 4 30.77%
Edycja 3,5 DnD, ale w czasach opisanych w 4 ed 0 0%
Edycja 4 DnD, ale w czasach opisanych w 3,5 ed 0 0%
Pathfinder w okresie z 3,5 ed 1 7.69%
Pathfinder w okresie z 4 ed 1 7.69%
Głosujących: 13. Nie możesz głosować w tej sondzie

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25-08-2011, 12:46   #1
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 283 Qumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skał
Dark Sun

Coś mnie tak tknęło ostatnio i zainteresowałem się settingiem Dark Sun. Zastanawiam się nad może jakąś sesją w tym klimacie, tylko mam pytanie co do mechaniki. Którą edycję?
 
Qumi jest offline  
Stary 26-08-2011, 00:06   #2
 
Wnerwik's Avatar
 
Reputacja: 124 Wnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znany
A czym się różnią?

Nieważne jaka mechanika, rób sesję :P
 
Wnerwik jest offline  
Stary 26-08-2011, 00:17   #3
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 283 Qumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skał
Jeżeli chodzi o realia to np. w 4 edycji wprowadzono Eladrinów jako rasę zamieszkujące ginące krainy fae, albo miasto Tyr uwolniło się spod władzy królów-czarowników.

Mechanicznie to chyba nie muszę tłumaczyć :P

Pathfinder jest niezłą opcją, bo w 3,5 wszystkie rasy Dark Sun są silniejsze i mają dostosowanie poziomu +1, w pathfinderze nie mieliby tego.

Przypominam, że pathfinder to tak jakby DnD 3,75: http://www.d20pfsrd.com/
 
Qumi jest offline  
Stary 26-08-2011, 00:18   #4
 
Storm Vermin's Avatar
 
Reputacja: 66 Storm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znanyStorm Vermin wkrótce będzie znany
Pytanie do potencjalnego MG - jaki startowy poziom gry przewidujesz? Nie chodzi mi o dokładną liczbę, bardziej o takie ogólne określenie (niski, wysoki, coś innego?).
 
Storm Vermin jest offline  
Stary 26-08-2011, 00:27   #5
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 283 Qumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skał
Zależy od edycji, ale raczej średni/wysoki.
 
Qumi jest offline  
Stary 26-08-2011, 08:28   #6
 
Wnerwik's Avatar
 
Reputacja: 124 Wnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znanyWnerwik wkrótce będzie znany
Kalaka to już załatwili w książkach :P

Najbardziej byłbym chyba za mechaniką 4ed, w końcu najnowsza i pewnie najlepiej dostosowana do świata, tylko że nie mam na jej temat zielonego pojęcia
 
Wnerwik jest offline  
Stary 26-08-2011, 11:47   #7
Konto usunięte
 
Ulli's Avatar
 
Reputacja: 808 Ulli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwu
Mechanika 4 edycji dostosowana jest jedynie do planów dystrybucyjnych firmy sprzedającej. Mechanika 4 edycji jest cukierkowa i bardziej odrealniona niż wszystkie poprzednie razem wzięte. Mechanika 4 edycji nastawiona jest na sprzedawanie setek dodatków bo różnorodność w ramach jednej profesji jest znikoma. Jeśli ktoś chce stworzyć postać różniącą się od innych to musi brać jakąś unikatową profesję.
Mechanika 4 edycji nastawiona jest na sprzęt i rytuały, które też będą mogły być wydane w dodatkach.
Mechanika 4 edycji pozwala nawet mięśniakom czarować i daje im dziwaczne, niepasujące do tych profesji moce, czyniąc z walki pokaz prestidigitatorski.

Jedyny powód wydania 4 edycji to brak pomysłów ludzi wymyślających coraz bardziej absurdalne stworki typu:
Grzybotoperze


Xerfilstyxy


czy Senmurvy


Jest tego więcej, ale nie udało mi się znaleźć grafik a nie mam skanera.

Ponieważ w pogoni za zyskiem wszelkie granice śmieszności jeśli chodzi o edycję 3,5 zostały przekroczone postanowiono wytyczyć nowe granice i wydano 4 edycję.
 
Ulli jest offline  
Stary 26-08-2011, 12:04   #8
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 283 Qumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skał
Nie róbmy z tego dyskusji o wyższości jednej nad drugą... stwory które pokazałeś występowały w poprzednich edycjach, przeszukaj dział dnd a znajdziesz ich całkiem sporo

Mechanika jest inna, bardziej podobna do MMO. Każda klasa ma specjalne moce, których może używać, choć ich specyfika zależy od klasy. Więc wojownik też używa takich mocy, co już istniały w 3,5 ed w postacie Tome of Battle, bardzo lubianego podręcznika. Choć podobieństwa z czarodziejem wydają się być duże to tak nie jest. Te "moce" to np.

Pewne uderzenie

W skrócie zadajesz obrażenia od broni, ale masz premię do testu ataku +2.

Uderzenie zwrotne:

Zadajesz obrażenia bronią i możesz się nieco uleczyć.

Brak luk

Przeciwnik nie ma przewagi bojowej wobec ciebie (w zasadach 3,5 to flankowanie)

No i coś z wyższych poziomów: Klatka łańcuchów

Atakujesz refleks przeciwnika (rzut ataku przeciwko wartości refleksu). Zadajesz 4 x obrażenia twojej broni obrażeń. Jeśli korzystasz z cepu (maczuga z kulami na łańcuchu) cel zostanie unieruchomiony.

Łamacz czaszek

Zadajesz obrażenia 4 x obrażenia broni oraz cel jest oszołomiony.

Więc jak widać nie jest wcale wojownik tak podobny do czarodzieja, tylko dlatego że ma możliwość wyboru różnych rodzajów uderzeń.
 
Qumi jest offline  
Stary 26-08-2011, 12:36   #9
Konto usunięte
 
Ulli's Avatar
 
Reputacja: 808 Ulli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwuUlli jest godny podziwu
Wiem, że występowały we wcześniejszych edycjach. Chciałem pokazać do czego prowadzi pogoń za zyskiem.

Cytat:
Uderzenie zwrotne:

Zadajesz obrażenia bronią i możesz się nieco uleczyć.
Absurd.

Cytat:
Przeciwnik nie ma przewagi bojowej wobec ciebie (w zasadach 3,5 to flankowanie)
Flankowanie to flankowanie. Jest i w 3,5 i 4. Jest tak nawet przetłumaczone i opisane na 285 stronie polskiego podręcznika gracza 4 ed.


Moje ulubione moce dla zbrojnego:

Chodź do mnie!

Przesuwasz przeciwnika o 2 pola, tak, aby znalazł się na sąsiadującym z tobą polu.


Znaczy się, teleportuję drużynnika bez jego zgody i akceptacji na sąsiadujące ze mną pole?

Zbliżcie się!

Przyciągasz każde stworzenie, będące celem działania mocy o 2 pola, na sąsiadujące ze sobą pole. Nie możesz przyciągnąć stworzenia, jeżeli nie może ono zakończyć ruchu na sąsiadującym z tobą polu. Następnie wykonujesz atak bezpośredni przeciwko wszystkim sąsiadującym z sobą wrogom.


Jak je niby przyciągam? Najadłem się magnesu, oczarowałem je, czy może wykorzystałem swoją charyzmę? Coś podobnego można było zrobić i bez mocy. Inna sprawa, że trzeba mieć wysoką charyzmę i przeciwnik musi być do nas zwrócony, by nas widzieć i słyszeć. Tu się to chyba odbywa telepatycznie.
 
Ulli jest offline  
Stary 26-08-2011, 13:00   #10
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 283 Qumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skałQumi jest jak klejnot wśród skał
Cytat:
Napisał Ulli Zobacz post
Wiem, że występowały we wcześniejszych edycjach. Chciałem pokazać do czego prowadzi pogoń za zyskiem.


Absurd.


Flankowanie to flankowanie. Jest i w 3,5 i 4. Jest tak nawet przetłumaczone i opisane na 285 stronie polskiego podręcznika gracza 4 ed.


Moje ulubione moce dla zbrojnego:

Chodź do mnie!

Przesuwasz przeciwnika o 2 pola, tak, aby znalazł się na sąsiadującym z tobą polu.


Znaczy się, teleportuję drużynnika bez jego zgody i akceptacji na sąsiadujące ze mną pole?

Zbliżcie się!

Przyciągasz każde stworzenie, będące celem działania mocy o 2 pola, na sąsiadujące ze sobą pole. Nie możesz przyciągnąć stworzenia, jeżeli nie może ono zakończyć ruchu na sąsiadującym z tobą polu. Następnie wykonujesz atak bezpośredni przeciwko wszystkim sąsiadującym z sobą wrogom.


Jak je niby przyciągam? Najadłem się magnesu, oczarowałem je, czy może wykorzystałem swoją charyzmę? Coś podobnego można było zrobić i bez mocy. Inna sprawa, że trzeba mieć wysoką charyzmę i przeciwnik musi być do nas zwrócony, by nas widzieć i słyszeć. Tu się to chyba odbywa telepatycznie.
Lol, coś źle przeczytałeś te moce... Chodź do mnie! ma za cel "chętnego sojusznika" według podręcznika.

Przyciągnie, odpychanie, przesuwanie to pojęcia mechaniczne, chodzi o kierunek ruchu.

Którego poziomu jest zbliż się? Bo mam angielski podręcznik i nie mogę znaleźć tej mocy :P
 
Qumi jest offline  
 


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:39.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168