|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
11-10-2011, 09:19 | #1 |
Reputacja: 1 | MISTERIUM - rekrutacja dodatkowa Rekrutacja dodatkowa. Witam. Szukam jednej osoby do sesji „Misterium”, ponieważ postanowiłem dopuścić nieco „świeżej krwi” do sesji. Link do sesji: http://lastinn.info/sesje-rpg-horror...misterium.html Nie ma konieczności czytać całej sesji. Wręcz jest to niewskazane! Ale bronić nie będę. [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=G-_nFaKigDU&feature=related[/MEDIA] TECHNIKALIA Jak już napisałem – szukam jednej osoby (płeć dowolna), która wejdzie do przygody w pewnym jej momencie na ściśle określonych zasadach (troszkę ograniczę historię bohatera a w zasadzie określę powiązania z fabułą – szczegóły – gdzie i jak postać przyłączy się do sesji - podam jedynie na PW by nie psuć zabawy graczom już grającym). Sesja jest storytellingiem z elementami mechaniki (ja wykonuję rzuty za graczy przygotowując swoje posty dla nich). Czego wymagam od graczy: BARDZO WAŻNE!!!! 1. Wymagam sumienności – jestem pod tym względem strasznie wymagającym MG. Posty piszemy raz w tygodniu. 2. Nie wymagam czytania wcześniejszej sesji (nawet może to popsuć nieco przygodę) ale oczywiście tego nie zabraniam. 3. Wymagam postaci jak najbardziej normalnej, osadzonej w „realiach” 1921 roku. 4. Nie wymagam znajomości systemu Zew Cthulhu Bo i po co. Ja zazwyczaj wiele zmieniam. 5. Wymagam zaangażowania i przyzwoitych postów oraz wytrwałości 6. Wymagam nadesłania KP na podanym schemacie. 7. Sesja porusza wątki dość mroczne i plugawe – przemoc, krew, seks i rytuały zatem wymagam pełnoletniości – sesja 18+. KARTA POSTACI 1. Imię, nazwisko i awatar – najlepiej klimatyczny, czarno biały i proszę bez mało realistycznych rysunków, takie KP od razu odrzucę. 2. Cechy postaci Siła – siła fizyczna bohatera, jego tężyzna i predyspozycje do wykonywania akcji siłowych Zręczność – refleks, zręczność, zwinność, gibkość i gracja postaci Wiedza – wiedza i wykształcenie bohatera Moc – siła ducha i charakteru bohatera, jego wola i samokontrola Kondycja – odporność na zmęczenie, rany, brak snu, głód, ból i tym podobne czynniki szkodliwe Wartości cech przyjmują wymiar od 1-5. 1 – słabo, 2 – przeciętnie, 3 – dobrze, 4 – bardzo dobrze, 5 – fenomenalnie Na starcie macie każdą z tych cech na 1 oraz dodatkowo możecie rozdzielić 10 punktów pomiędzy nie. 3. Umiejętności. Oto lista umiejętności i krótki ich opis Antropologia – wiedza na temat kultur obcych i ich zwyczajów Astronomia – wiedza na temat gwiazd, wydarzeń astronomicznych itp. Biologia – wiedza na temat żywych organizmów Fotografowanie – umiejętność robienia zdjęć, wywoływania ich i obsługi sprzętu fotograficznego Historia – wiedza dotycząca historii Jeździectwo – umiejętność jazdy wierzchem, najczęściej na koniach Języki obce – dowolny inny niż rodzinny język za każdy wydany 1 punkt Korzystanie z bibliotek – umiejętność wyszukiwania informacji, odszukiwania książek w księgozbiorach Księgowość – wiedza na tematy księgowania, przepływów finansowych, podatków itp. Mechanika – wiedza i umiejętność naprawy i obsługi sprzętów mechanicznych Czujność – słuch, wzrok, umiejętność wypatrywania zagrożeń, czujność zmysłów Okultyzm – wiedza na tematy zakazane i mroczne, ale nie związane z Mitami Cthulhu Włamywanie – umiejętność otwierania zamków, włamywania się, kradzieży Perswazja – umiejętność wpływania na innych, manipulacja, charyzma, targowanie się, Medycyna – pierwsza pomoc, znajomość środków farmakologicznych, wiedza na temat chorób i ich leczania Pilotowanie samolotu –nazwa mówi sama za siebie Prowadzenie samochodu - nazwa mówi za siebie Wysportowanie – szybkość biegania, umiejętność skakania, wytrzymałość na długotrwały wysiłek, pływanie i wszystko to, co związane ze sferą aktywności fizycznej człowieka Psychologia – znajomość ludzkiej natury, empatia, jak też psychologia w ścisłym rozumieniu tego słowa Walka wręcz – walka przy pomocy nóg, rąk, głowy, zapasów Walka bronią – szermierka za pomocą mniej lub bardziej szlachetnych narzędzi destrukcji Strzelanie – strzelanie z pistoletów, karabinów i wszelkiej zwykłej broni zasięgowej Skradanie się – umiejętności pozostawania niezauważonym, ukrywania się jak tez podejścia bezszelestnego do celu i np. podsłuchanie rozmowy Sztuka – wiedza na tematy związane ze sztuką: muzyką, teatrem, rzeźbą lub też praktyczne jej zastosowanie Przetrwanie - szeroko pojęty survival, budowanie schronień, wyznaczenie kierunków, polowanie i zdobywanie pożywienia w trudnych warunkach Inne – dowolne, zgodne z konwencją gry, stworzone przez gracza Do rozdysponowania na umiejętności macie 35 punktów. Przyjmują one wartość od 0 do 5. 0 – nic lub niewiele umiesz na ten temat, 1 –masz solidne podstawy, 2 – wiesz tyle, co przeciętny praktyk w danej dziedzinie, 3 – możesz dzięki tej wiedzy zarabiać na chleb, uznać się za praktyka – specjalistę, 4 – naprawdę wiele wiesz i umiesz, 5 – jesteś autorytetem wśród wielu ludzi zajmujących sie daną dziedziną. 4. Wady. Możesz ubarwić swoją postać jakimiś wadami (powiedzmy nie więcej niż trzy). Za każdą wzięta wadę możesz dodać sobie 2 punkty do puli 35 na umiejętności. Nie podaję przykładów wad, lecz mogą one dotyczyć zarówno ułomności fizycznych, jak i psychicznych. 5. Pochodzenie. Wolałbym, by Wasz badacz Tajemnic pochodzi z USA, ale w tym momencie przebywał na Bliskim Wschodzie. Proponowane archetypy: - korespondent wojenny - poszukiwacz zaginionych cywilizacji i skarbów - lekarz - pielęgniarz, pielęgniarka - najemnik - żołnierz Francuski lub Brytyjski - pisarz - inżynier negocjujący kontrakt - mediator wykupujący porwanych białych z niewoli plemion Arabskich - przewodnik i mistrz survivalu - badacz tajemnic Bliskiego Wschodu - naukowiec badający tamtejsze ludy - tubylec (a co - ryzykowne, lecz możliwe) - geolog badający Bliski Wschód pod kątem złóż cennych surowców - inne – dowolne Każdy bohater (bohaterka), który w jakiś sposób mnie „urzeknie” – będzie omawiany w szczegółach z wybranym graczem. 6. Historia postaci i jej osobowość. Maksymalnie jedna strona A4 która opowie mi o tym, kim jest Wasz bohater. Jaki ma zawód, ile ma lat (szukam osób raczej młodych wiekiem - góra 30 lat ale to nie reguła i jeśli wolicie to zmienić, to się dogadamy) , jakie ma motywacje życiowe, czym się kieruje, jak się zachowuj itp. Wiecie o co chodzi - jak to zawsze piszę - zaczarujcie mnie. Co do klimatu sesji. Jest to typowa sesja w Zew Cthulhu – czyli ŚLEDZTWO połączone z NIEZNANYM zagrożeniem. Teraz weszła jednak w fazę nieco AWANTURNICZĄ – jak w filmach „Indiana Jones” czy cykl „Mumia”. Pamiętajcie jednak, że nadal jest to ZEW CTHULU i za rogiem czeka nie tylko śmierć, ale i szaleństwo! Na początku gracze nie wiedzą, co tak naprawdę im zagraża. Nie wiedzą o istnieniu NIENATURALNEGO. Będzie podróżowanie po kilku egzotycznych miejscach i momenty pełne akcji i adrenaliny. Ale najczęściej do tej pory badacze siedzieli nad księgami, prowadzili rozmowy z ludźmi, wertowali księgi, infiltrowali półświatek przestępczy. I uwaga. Jako, ze jest to rekrutacja dodatkowa bohater wybrany przeze mnie włączy się w śledztwo dopiero, kiedy będzie to możliwe. Zatem może się okazać, że na „uruchomienie” sesji dla siebie będzie musiał poczekać jeszcze jakiś moment. Chociaż zapewne NIEDŁUGI. Czas rekrutacji dodatkowej – cóż, zamknę ją, jak tylko otrzymam zadowalającą mnie KP. Czyli obowiązuje zasada, którą z powodzeniem zastosowałem do ekipy z MISTERIUM wcześniej – kto pierwszy, ten lepszy. Powiem tak – mimo, ze ludzie na nią narzekają – mam dzięki niej jedną z najfajniejszych ekip graczy, jaką prowadzę Więc będę się jej trzymał. EDIT: KP oczywiście podsyłać na PW. Tak samo jak wszelkie pytania. EDIT 2: I uwaga. Dla tych co się martwią – robić postać, czy nie. Do rozegrania sesji zostały jeszcze DWA rozdziały. A to dość sporo czasu na grę. Istnieje także niewielka szansa, że część bohaterów, która przeżyje MISTERIUM weźmie za jakiś czas (o ile zechce) udział w innej przygodzie do ZEWU tymi samymi bohaterami. Więc niejako jest to zapis do tej drugiej przygody O ile będzie. Ostatnio edytowane przez Armiel : 11-10-2011 o 17:26. |
11-10-2011, 09:47 | #2 |
Reputacja: 1 | Byłbym wstępnie zainteresowany. Lubię Cthulhu i choć wolałbym coś w XX-XXI wieku, to i na klasykę się mogę skusić. Mam jednak następującą wątpliwość. Posty w sesji są mocno rozbudowane i rozumiem, że w jakiś sposób konsultowane zarówno z MG, jak i współgraczami poza forum. Jak duże jest wymagane zaangażowanie w tę poza forumową grę? I jak zapatrujesz się na udział osoby, która preferuje krótsze posty? |
11-10-2011, 09:57 | #3 |
Reputacja: 1 | Posty bywają różnej długości. Ale faktycznie mocno w niektórych przypadkach działamy na GG docku - by ustalać wspólną strategię działania w drużynie badaczy. Początkowo "nowy bohater" działałby w pewien sposób sam, więc rozbudowane działania z resztą ekipy by odpadły. Ale po połączeniu sił GG dock czy inne formy ustalania zawartości posta są dość często wykorzystywane. Nie mam nic przeciwko krótszym postom, tak samo jak nie mam nic przeciwko dłuższym. Dla mnie najważniejsze jest to, aby gracz był zaangażowany w grę, a jego bohater potrafił znaleźć się w śledztwie. Miał swoją inicjatywę, pomysły, podejmował decyzję. Zatem nie długość posta ale jego jakość i klimat. To jest dla mnie najważniejsze. Ja na przykład osobiście nie widzę złożonej akcji w której bierze udział 2-4 bohaterów bez użycia GG docka. Zazwyczaj reguluję to tak, że informuje o KONIECZNOŚCI wpisywania się w to narzędzie 2-3 razy dziennie. Czasami działamy "turowo". Każdy gracz ma 1 wpis i to jest tira, Potem podsumowanie i dalej. Znaczne fragmenty postów w sesji powstawały i zapewne będą powstawały w ten sposób. Kampania jest bardzo rozbudowana pod względem intrygi i akcji i nie wyobrażam sobie jej prowadzenie bez takiego wykorzystania wszelkich możliwych narzędzi szerszej komunikacji. Ostatnio edytowane przez Armiel : 11-10-2011 o 10:13. |
11-10-2011, 10:04 | #4 |
Reputacja: 1 | Rozumiem. Przemyślę zatem swój udział w sesji. W podjęciu decyzji na pewno będą pomocne ramy fabularne w jakie muszę się wstrzelić z postacią. Prosiłbym więc o przesłanie szczegółów. |
11-10-2011, 16:32 | #5 |
Reputacja: 1 | Też byłbym zainteresowany zagraniem tylko tak jak Pinhead potrzebował bym dokładniejsze daty by mniej więcej usadowić moja postać
__________________ " Blood blood for the BLOOD GOD" " Jack ty znowu w mieście?? Księżna już wie??... rok minął i chyba wszyscy zapomnieli już o wieżowcu " |
11-10-2011, 16:47 | #6 |
Reputacja: 1 | W sesji jest połowa października 1921 roku. Ekipa jest obecnie w Egipcie, ale nowy gracz będzie miał możliwość dołączenia na całym Bliskim Wschodzie. Jak. Ustalę wspólnie z wybranym bohaterem, kiedy już otrzymam jego Kartę Postaci. Staram się, aby każdy gracz - niezależnie "stary" czy "nowy" miał swoje osobiste wątki w opowieści i w miarę solidną motywację do działania jako Badacz tej sprawy. Wachlarz możliwości mam naprawdę wyjątkowo szeroki na dołączenie takiej postaci, ale to będzie ustalane - jak już napisałem - z wybranym graczem. |
11-10-2011, 16:48 | #7 |
Reputacja: 1 | Tak jak mówiłem, przy następnej okazji spróbuję! Czy w ramach archetypu żołnierza mieszczą się również oficerowie? Dla uściślenia dodam, że chodzi mi o oficerów młodszych |
11-10-2011, 16:57 | #8 |
Reputacja: 1 | Ho hum. Mam ostatnio jakoś ochotę na Cthulhu, więc jestem zainteresowany. Chodzi mi po głowie kilka pomysłów na postać i przydałoby się wiedzieć, jak postać ma być osadzona w fabule. Poproszę więc o informacje na PW, jeśli można. |
11-10-2011, 16:58 | #9 |
Reputacja: 1 | Tak. Jak najbardziej. |
12-10-2011, 09:15 | #10 |
Reputacja: 1 | Witam serdecznie. Mam już aż 4 Karty Postaci. Teraz muszę się z nimi "przespać", "przetrawić" i zdecydować się na jedną z nich. Potencjalni inni chętni do gry mają czas na podesłanie KP do dzisiaj do 22.00. Po tym czasie najpewniej wybiorę jedną z dosłanych KP, poinformuje o tym fakcie publicznie i zamknę rekrutację dodatkową. Muszę przyznać, że jestem mile zaskoczony szybkością nadsyłania KP do mnie. |
| |