Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17-10-2011, 18:42   #1
 
Highlander's Avatar
 
Reputacja: 1 Highlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputację
Lightbulb [Wu Xing] Córka Szlachcica

WU XING: KRUCJATA NINJA




CÓRKA SZLACHCICA


Podstawowe Założenia: Wu Xing: Krucjata Ninja stanowi wybuchową mieszankę, której nie powstydziłby się szalony alchemik. Autorzy tej białej książeczki czerpali garściami z takich hitów japońskiej animacji jak Basilisk, Naruto i Ninja Scroll. Inspiracja ta jest dobrze widoczna w wielu zastosowanych przez nich motywach. Nie brakuje walczących o dominację klanów, pojedynków na kunaje w krwawym blasku księżyca, czy manipulacji wewnętrzną energią Chi, celem wykreowania istnych cudów, trzęsących światem w posadach. Potężni wojownicy, zwinni skrytobójcy, genialni taktycy i diabelscy manipulatorzy – wszyscy oni mierzą się na niewidzialnej szachownicy, równocześnie starając się obalić całą armię Cestarstwa Izou, która lekkomyślnie ośmieliła się rzucić im wyzwanie. Gdzieś w tle plączą się zwykli, szarzy ludzie. Są oni niczym mrówki pod sandałem tych impulsywnych, skośnookich półbogów. Wu Xing to uniwersum stawiające przede wszystkim na akcję, taktykę i intrygę, gdzie krew leje się gęsto (i często), zaś litość jest oznaką słabości.

Świat: Akcja toczy się w samym sercu Cesarstwa Izou, państwa o imponujących rozmiarach i mocy militarnej, opiewającego sobą niemal cały kontynent. Kraj dzieli się na prowincje, z których każda jest dobrze prosperującym regionem pod panowaniem jednego z Daimyo, otrzymującego swoją władzę wprost od samego Cesarza. Miejsce to jest także domem dla wielu klanów ninja, walczących ze sobą o wpływy, prestiż i dominację. Owe „wojny cienia” są szybkie, bestialskie i chaotyczne, a ich ofiarami niejednokrotnie stają się postronni. Nic więc dziwnego, że wraz ze wzrastającą intensywnością tychże walk, zaczęło także narastać napięcie między zgrupowaniami płatnych zabójców i kastą rządzącą. Cztery lata temu osiągnęło w końcu masę krytyczną – wtedy to właśnie żona Izou Mamoru (obecnego władcy) została brutalnie zamordowana, zaś jego córka otruta. Zachowując resztki zdrowego rozsądku, Cesarz natychmiast zażądał wydania mu osób odpowiedzialnych, jednak ninja zdawali się głusi na jego słowa, zbyt skupieni na swoich przepychankach. Owładnięty gniewem przedstawiciel rodu Izou, postanowił więc zniszczyć wszystkich manipulatorów Chi, będąc święcie przekonanym, że winni znajdują się właśnie pośród nich. Pierwszy rok był najgorszy dla wojowników cienia. Początkowe ataki ze strony Cesarstwa okazały się niezwykle efektywne, odkrywając i niszcząc kilka z najbardziej wpływowych wiosek należących do największych klanów. Choć niezaprzeczalnie potężniejsi od zwykłego śmiertelnika, ninja zostali postawieni w trudnej sytuacji. Cesarstwo posiadało przewagę ilościową, a jego propaganda skutecznie nastawiała przeciw shinobi każdego z obywateli. Jeśli chcieli przetrwać, starsi klanów zostali zmuszeni do przełknięcia swojej dumy i zawarcia przynajmniej tymczasowego sojuszu z pozostałymi rodzinami. Naprzeciw tym oczekiwaniom wyszli Strażnicy Równowagi, którzy bez wahania podjęli się trudnego zadania zjednoczenia wszystkich frakcji ninja. Tak też powstała Koalicja Lotosu, przemieniając dziesięć najpotężniejszych klanów shinobi w wielką, dobrze naoliwioną maszynę militarną. Nagonka ze strony Cesarstwa przerodziła się w otwartą wojnę, gdzie obydwie frakcje mają równe szanse na zwycięstwo. Która po nie sięgnie? Tylko czas pokaże…

Wymagania: Dwa. Spore. Pierwsze – dyspozycyjność. Wiem, że większość z was ma pracę, rodzinę, dziecko, psa i chomika. Zdaję sobie sprawę, że zdarzają się sytuacje, których szary człowiek nie jest w stanie przewidzieć. Nie przykuwam nikogo kajdanami do stanowiska. Proszę po prostu o poświęcenie odrobiny czasu dla mnie, tak jak ja poświęcam go dla was. Drugie – sumienność. Jeśli się czegoś podejmujemy, realizujmy to do końca. Sesja się wlecze? MG poświęca Ci zbyt mało uwagi? Porozmawiaj z nim o tym, a nie rzucaj wszystko w kąt, odchodząc bez słowa. Komunikacja działa cuda. Drogi graczu (graczko), jeśli nie masz pewności, że będziesz w stanie sprostać powyższym wymaganiom, nie zgłaszaj się. Lepiej żeby sesja nie wystartowała wcale, niż umarła w połowie drogi.

Liczba Graczy: Niewielka, celem zwiększenia interakcji na linii MG -> Gracz. Aby projekt ten oderwał się od ziemi i wystartował, wystarczy mi od jednego, do trzech chętnych. Jeżeli znajdzie się, chociaż jeden gracz, jestem w stanie poprowadzić dla niego (tudzież niej) sesję solową.

Tempo i Styl: Do uzgodnienia, ale najrozsądniejszym wydaje mi się jeden post na cztery dni. Ja odpisuję w ciągu dwóch dni od pojawienia się notek wszystkich uczestników. Chyba, że zachodzi silna potrzeba przeprowadzenia dialogu/odegrania walki, wtedy umawiamy się na wspólny termin i działamy razem – np. w Google Doc albo organizując konferencję przez komunikator. Rozmaite wypadki losowe oczywiście dopuszczalne, byleby ze wcześniejszym uprzedzeniem i wyjaśnieniem całej sytuacji. Pisząc notki, unikajmy ekstremów. Posty na trzy linijki nie są miłym widokiem, ale elaboraty na bite cztery strony maczkiem również bywają nieco przytłaczające.

Termin: Wyjściowo, tydzień od umieszczenia wywieszki zupełnie wystarczy. Jeśli ktoś potrzebowałby więcej czasu na stworzenie konceptu, czy doszlifowanie historii swojej postaci, zawsze może się do mnie odezwać tutaj/przez PW/komunikator. Jeżeli śmiałkowie nadeślą materiały, całość powinna wystartować trzy dni po zakończeniu rekrutacji.


+ TWORZENIE POSTACI +


Proces tworzenia postaci do Wu Xing nie jest szczególnie trudny, o czym zaraz się przekonamy. Omówię po kolei wszystko to, co powinno znaleźć się na waszych kartach, żeby były one w pełni kompletne. Pierwsza sprawa to oczywiście historia, która powinna mieć około stronę A4. Może być to równie dobrze scenka sytuacyjna z udziałem waszego bohatera/bohaterki, do której dodacie jedynie najważniejsze, wypunktowane wydarzenia z życiorysu postaci. Pełna swoboda. Chodzi po prostu o to, aby sprzedać mi jakiś ciekawy koncept, który będzie miał haczyki fabularne.

IMIĘ:
Można inspirować się zarówno japońskimi, jak i chińskimi.

KONCEPT:
Kim właściwie jest wasza postać? Wędrownym mnichem? Potężnym wojownikiem szukającym wyzwania? Pełnym pasji i determinacji żółtodziobem, który dopiero co został pełnoprawnym przedstawicielem swojego klanu? Określcie to. W kilku słowach, nie więcej.

PASJA:
Czyli uczucie, które motywuje bohatera do akcji, stanowi ukierunkowanie jego starań, swoisty cel życiowy. Pasja pełni rolę katalizatora aktywności, bez którego postać byłaby zwykłym robotem, pozbawionym emocji i marzeń. Posiada ona też istotny wpływ mechaniczny na grę, ponieważ podążając za nią, otrzymujecie dodatkowe punkty doświadczenia oraz pomocne modyfikatory w trudnych sytuacjach. Przykładowe pasje przedstawione przez autorów to: Uznanie, Kodeks Honorowy, Kolekcjonerstwo, Społeczność, Wiara, Chciwość, Radość, Miłość, Doskonałość, Potęga, Chęć Ochrony, Rebelia, Współzawodnictwo, Prawda, Zemsta i Droga Wojownika. Oczywiście możecie wymyślać własne, jeśli to doda kolorytu waszej koncepcji.

ASPEKT ŻYWIOŁU:
Każdy z bohaterów posiada duszę przyporządkowaną jednemu aspektowi żywiołów, na podstawie numerologii i astrologii. Wpływa to w określony sposób na ich osobowość, czyniąc bardziej podatnymi na pewne nastroje, zachowania i nadając usposobienie. Dodatkowo cecha ta zawiera również specjalny bonus otrzymywany na czas walki oraz startowe wartości energii Yin i Yang waszych bohaterów, dzięki którym są oni w stanie manipulować Chi z większą skutecznością. Oto pięć żywiołów i to, jak wpływają na wasze postaci.

Ziemia: Wytrzymałość, szczerość i zaufanie. Osoby o tym aspekcie stanowią symbol równowagi i sumienności. Nie przepadają za zbyt częstymi zmianami.
Startowe Chi: Yin 1, Yang 1, 1 do dowolnej kategorii.
Walka: Im dłużej ninja skutecznie unika ataków, tym bardziej zwiększa się jego szansa na trafienie.
Ogień: Energia, artyzm i pasja. Postaci o tym aspekcie są niezwykle aktywne, wszędzie ich pełno, przeważnie przejmują pałeczkę w interakcjach społecznych. Czasem łatwo je rozzłościć.
Startowe Chi: Yin 0, Yang 3.
Walka: Im więcej skutecznych ataków zada postać, tym trudniej trafić ją przeciwnikowi.
Metal: Odwaga, zdyscyplinowanie, poczucie sprawiedliwości. Bohaterowie z aspektem metalu lubią zasady określone czarno na białym, choć kiedy wymaga tego sytuacja potrafią improwizować. Bywają twardogłowi, trudno przekonać ich do zmiany swojego stanowiska.
Startowe Chi: Yin 2, Yang 1.
Walka: Z każdym ciosem który na siebie przyjmuje, postaci łatwiej przychodzi trafienie przeciwnika.
Woda: Inteligencja, dobra pamięć, ostrożność. Podobnie jak woda, ich osobowości przyjmują różne formy, w jednym momencie cechując się spokojem, w drugim dając się porwać agresji.
Startowe Chi: Yin 3, Yang 0.
Walka: Ninja łatwiej trafia przeciwnika, sparowawszy wcześniej jego ciosy.
Drewno: Zdrowie, energia, przyjazne nastawienie. Postaci te często zostają obrońcami słabych, pozwalając im znaleźć oparcie w swojej własnej sile i niezależności. Lubią rywalizację.
Startowe Chi: Yin 1, Yang 2.
Walka: Bohater łatwiej trafia swojego przeciwnika z każdym, zadanym wcześniej, celnym ciosem.

KLANY:
Następnie przychodzi czas na wybór klanu. Poniżej przedstawiam krótką rozpiskę dziesięciu najpotężniejszych stronnictw działających na terenie Cesarstwa Izou. Jeżeli żadne nie przypadnie wam do gustu, zawsze możecie zdecydować się na grę roninami, o których również niżej.

Bambusowi Herbaliści: Najwybitniejsi znawcy sztuki medycznej na terenie całego cesarstwa, mogący używać swych talentów Chi do natychmiastowego uzdrawiania, a nawet wskrzeszania poległych. Drzemie w nich duch uczonego oraz niepohamowana chęć wędrówki. Nie szanują terytoriów pozostałych klanów, a ich beztroskie podejście do życia często wpędza ich w kłopoty. Bez wahania dołączyli do Koalicji Lotosu, stając się jednym z jej największych atutów.

Tancerze Płomieni: Akrobaci wykorzystujący moc Chi przy swoich zapierających dech w piersiach pokazach. Przebyli daleką drogę, przybywając ze wschodu, ponieważ z ojczyzny wygnali ich rodacy. Umiejętności trupy szybko zyskały sobie rozgłos i sławę, a Tancerze Płomieni przez lata stanowili jedną z głównych atrakcji Cesarstwa. Niestety, wraz z wydaniem dekretu przez Cesarza, zmuszeni byli zamknąć teatr na głucho. Zamierzają jednak walczyć do upadłego o swój nowy dom.

Chwytające Cienie: Tradycjonaliści, stanowiący uosobienie tego, co znaczy być ninja. Są bezwzględni, pragmatyczni i bezlitośni, przez lata pełnili funkcję elitarnych zabójców na usługach samego Cesarza Izou. Ich szkolenia są mordercze, a gotowość do poświęcenia dla dobra sprawy legendarna. Działają wśród mroku, używając jego mocy przy aktywacji klanowego Wushu. Mówi się, że kiedy jeden z Cieni wyrusza na misję, kroczy za nim sama śmierć.

Ukryte Nici Przeznaczenia: Podstępni manipulatorzy, którzy w ciągu kilku sekund zdolni są owinąć rozmówcę wokół własnych palców. Gierki polityczne wydają się dla nich równie naturalne, co oddychanie, a ich historia jest przepełniona zdradą i dążeniem do celu, bez względu na jakiekolwiek konsekwencje. Nawet ich współklanowcy unicestwiają się nawzajem w pogoni za władzą. Żadne inne stronnictwo nie jest wystarczająco naiwne żeby im zaufać, ale skuteczność świadczonych przez nich usług nie pozwala wykluczyć ich członkowstwa w Koalicji Lotosu.

Żyjące Kroniki: Historycy pochodzący z Krainy Burzliwych Fal, stosujący wysoce specjalistyczne Wushu do pozyskiwania i przechowywania informacji. Słyną z pracowitości i sumienności w swoich obowiązkach. Przez wiele lat byli jedynie obserwatorami, spisującymi bieg historii, jednak ostatnie wydarzenia zmusiły ich do przyłączenia się do nowopowstałej Koalicji. Ich zmysł taktyczny oraz umiejętność wydobywania sekretów sprawiły, że zostali powitani z otwartymi ramionami.

Wataha Czarnego Księżyca: Klan wywodzący się od prostych rolników obdarzonych mocą Chi, których ciężkie okoliczności zmusiły do wstąpienia na ścieżkę ninja. Hołdują wartościom rodzinnym i jedności z naturą, szczególnie z aspektem zwierzęcym. Podczas wykonywania swoich Wushu stosują bojowe psy, co daje im ogromną przewagę w walce. Choć spora ilość wrogów nierozważnie uważa ich za zwykłe chłopstwo, niewielu jest w stanie popełnić ten błąd drugi raz.

Kąsające Węże: Dumni i impulsywni mieszkańcy południa, żyjący na bagniskach i mokradłach, pośród trucizny i zgnilizny. Niegdyś stanowili największą potęgę Cesarstwa, obecnie są jedynie cieniem swojej dawnej chwały. Podczas manipulacji Chi wykorzystują wiedzę z domowych stron, mogąc zabić człowieka pojedynczym ciosem zatrutych jadem paznokci, czy ukąszeniem kłów. Nigdy nie zapominają urazy i nawet inne klany uważają ich za chaotycznych oraz całkiem szalonych.

Ogrodnicy Cnotliwego Ciała: Stanowią młody, nowopowstały klan. Do niedawna byli zaledwie grupką roninów, która zdecydowała się ruszyć własną drogą, oddzielając się od Żywych Kronik. Na przekór swoim poprzednikom, stawiają na aktywność i dynamizm, wręcz rozpiera ich chęć do działania. Są potężnymi i odważnymi wojownikami, gotowymi stanąć w szranki z każdym wrogiem by udowodnić swą wartość. Określa się ich Mieczem Koalicji. Ich Wushu wykorzystuje tatuaże.

Strażnicy Równowagi: Stronnictwo to przewodniczy Koalicji Lotosu, a jego przedstawiciele nade wszystko cenią sobie stabilność w każdym podjętym działaniu. Wierzą, że musi istnieć równowaga pomiędzy Yin i Yang, że na każdego bogacza winien przypadać biedak, że aby można było spostrzec dobro, konieczne jest także zło. Wywodzą się z klasy kupców i posiadają niezliczone wręcz bogactwa, a miasta na terenie, których działają, rozkwitają niczym kwiaty wiosną.

Wola Żelaza: Nietypowa grupa, z równie nietypowym podejściem do bycia ninja. Pierwsze skrzypce w ich egzystencji wiodą honor i sprawiedliwość, więc biada temu, kto podważy owe wartości, kiedy będą w pobliżu. Często stają się obrońcami społeczności, do których przynależą, pełniąc rolę sędziego, rady przysięgłych i egzekutora w jednej osobie. Inne klany patrzą na nich, jak na szaleńców, ale ogromna siła wnoszona przez nich do Koalicji Lotosu sprawia, że są oni tolerowani.

Ronin: Nie każdy użytkownik Chi przynależy do któregoś z klanów. Niektórzy są samoukami, inni poznali tajniki manipulacji energią od podobnych im wędrowców. Jeszcze inni to uciekinierzy, którzy porzucili swoje stronnictwo, lub zostali zeń oficjalnie wykluczeni. Roninowie, bo tak się ich określa, czerpią siłę ze swojej swobody. Robią to, co zechcą, są panami własnego losu, niebaczącymi na polityczne gierki klanów. Jedni pragną osiągnąć perfekcję swych technik, inni chcą zgromadzić niezliczone bogactwa i tajemne zwoje. Potencjalnych motywacji jest tyle, ilu bezklanowych ninja.

Uff. Troszkę tego było.

ATRYBUTY
Jest ich sześć a na rozdanie pomiędzy nie otrzymujecie równe trzydzieści (30) punktów.

Siła: Określa siłę ciosów oraz odległość skoków.
Zwinność: To gibkość waszego bohatera, płynność jego akrobacji i zadawanych ciosów.
Wigor: Wytrzymałość ciała i kondycja. Jak wiele może znieść zanim padnie z wyczerpania.
Intelekt: Zdolności rozwiązywania problemów logicznych, kojarzenie faktów.
Wgląd: Zauważanie, nasłuchiwanie, stabilność psychiczna i działanie pod presją.
Charyzma: Urok osobisty, umiejętność przeciągnięcia innych na swoją stronę.

UMIEJĘTNOŚCI:
Jest ich w sumie dwadzieścia + klanowe style walki, a na wydatki w tym zakresie otrzymujecie ode mnie (30+ Int) punktów. Umiejętności to: Akrobatyka, Zastraszanie, Sztuka, Wiedza, Atletyka, Lingwistyka, Opieka nad Zwierzętami, Kuglarstwo, Rzemiosło, Percepcja, Cwaniactwo, Występy, Dyscyplina, Perswazja, Empatia, Ukrywanie Się, Wytrzymałość, Sztuka Przetrwania, Leczenie, Podróżowanie. Każdy Ninja rozpoczyna grę z darmowymi:
- Dyscyplina: 1
- Kuglarstwo: 1
- Ukrywanie Się: 1
- Sztuka Przetrwania: 1
- Podstawowy Styl Walki: 1

KONSULTACJE:
Dalej nadchodzi czas na konsultacje z gloryfikowanym kelnerem (mną). Spokojnie można mnie zastać na komunikatorze każdego dnia, w godzinach 16:00-24:00. Czasami nawet później. Zapewniam, że nie gryzę. Zapoznawszy się z waszymi kartami, podam wam dostępne manewry (wynikające z waszych klanowych stylów walki) oraz ułatwię wybór dostępnych na starcie Wushu i objaśnię ich działanie. Rozmowa nie powinna zająć dłużej, niż kilkanaście minut, a po jej zakończeniu, wasi bohaterowie będą w pełni gotowi do gry.

To chyba wszystko, jak na razie. W razie jakichkolwiek pytań… pytajcie. Odpowiem raz-dwa.
 
__________________
It is a terrible thing to fall into the hands of the Living God.

Ostatnio edytowane przez Highlander : 17-10-2011 o 19:35.
Highlander jest offline  
Stary 17-10-2011, 20:55   #2
 
Songolooz's Avatar
 
Reputacja: 1 Songolooz nie jest za bardzo znany
Odpuszczenie takiej sesji było by mniej więcej na takim samym poziomie intelektualnym jak wbicie sobie spinacza w łokieć i po impulsie elektrycznym uderzenie się w jądra. Tak więc naturalnie zaczynam tworzyć.
 
__________________
Między życiem, a śmiercią jest naprawdę cienka linia.
Songolooz jest offline  
Stary 17-10-2011, 20:58   #3
 
Eyriashka's Avatar
 
Reputacja: 1 Eyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumny
E... tak. To było bardzo obrazowe. Ja może bez wielce wymownych porównań, ale też się piszę.
 
__________________
Life is a bitch. Sometimes I think it even might be a redhead with a bad case of short temper.
Eyriashka jest offline  
Stary 17-10-2011, 21:11   #4
 
Highlander's Avatar
 
Reputacja: 1 Highlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputację
Witam, witam na pokładzie.
Jutro jestem dostępny od samego rana i nigdzie się nie wybieram.
Petentów przyjmuję, kiedy tylko przypadnie im ochota, zapraszam na konsultacje!
GG: 3066838
 
__________________
It is a terrible thing to fall into the hands of the Living God.
Highlander jest offline  
Stary 17-10-2011, 23:01   #5
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Kusi naprawdę mocno. Pewnie spróbuję.

EDIT:

Wysłałem swojego bohatera. Strażnika Równowagi skoncentrowanego na żywiole wody.
 

Ostatnio edytowane przez Kerm : 20-10-2011 o 07:24. Powód: Regulamin LI
Kelly jest offline  
Stary 18-10-2011, 01:00   #6
 
Highlander's Avatar
 
Reputacja: 1 Highlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputację
Witam na pokładzie Kelly .
Jedna rzecz, na którą nasz najnowszy kandydat słusznie zwrócił uwagę.
Maksimum ludzkich możliwości (a raczej możliwości ninja) w umiejętności, wynosi 15 punktów. Maksymalna wartość startowych postaci równa jest 8.

KOSMICZNA EDYCYJA:
Kelly, to mój play-tester .

Umiejętność Podróżowanie, oznacza obeznanie w rozmaitych środkach transportu. Jazdę na koniu, w karocy, itp. Nie ma ona nic wspólnego z mapami i wewnętrznym kompasem.
Za to jest odpowiedzialna stricte Sztuka Przetrwania.
 
__________________
It is a terrible thing to fall into the hands of the Living God.

Ostatnio edytowane przez Highlander : 18-10-2011 o 01:05.
Highlander jest offline  
Stary 18-10-2011, 08:22   #7
 
Eyriashka's Avatar
 
Reputacja: 1 Eyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumnyEyriashka ma z czego być dumny
A wartość stastyki 1 to zwykły człowiek czy zwykła lama? Pytam, bo są różne podejścia. Przykładem może być ninja ze Sztuką Przetrwania 1 - jakie są szanse, że zgubi się w dużym, krzaczastym ogrodzie? ^-^'
 
__________________
Life is a bitch. Sometimes I think it even might be a redhead with a bad case of short temper.
Eyriashka jest offline  
Stary 18-10-2011, 11:08   #8
 
Henshin's Avatar
 
Reputacja: 1 Henshin nie jest za bardzo znany
Zgłaszam się oczywiście. Dużo chętnych się robi powoli, czy to znaczy, że będzie selekcja, czy ewentualny limit zostanie zwiększony?
 
Henshin jest offline  
Stary 18-10-2011, 12:14   #9
 
Highlander's Avatar
 
Reputacja: 1 Highlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputację
F.A.Q.

Poniżej przedstawiam odpowiedzi na często pojawiające się (lub po prostu ważne pytania).

1. Atrybuty.

Wartość atrybutu mierzy się w przedziale od 1 do 10, gdzie wartość 4-5 jest typową dla szarego człowieka. Dziesiątka stanowi maksimum ludzkich osiągnięć. Osoba z Int 10 to po prostu geniusz, a ktoś z Siłą 10 posiada siłę typową dla zawodowego kulturysty.

2. Umiejętności.

Przyjmują wartość od 1 do 15. Osoba z wartością 1 posiada hobbystyczne zainteresowanie danym tematem. Zna jego podstawy, jest w miarę kompetentna. Nie, nie zgubi się w ogrodzie. Nawet po ciemku. Ktoś z wartością 15 w określonej dziedzinie jest niekwestionowanym mistrzem, który zgłębił każdy aspekt danego tematu. Zna odpowiedź na wszystkie zagwozdki z nim związane, każdy ruch mógłby wykonać perfekcyjnie z zawiązanymi oczami i jedną ręką za plecami.

Na starcie wasze umiejętności nie mogą przekroczyć dziesięć (10), a Styl Walki osiem (8 ).
Swoją drogą, postaciom nastawionym mocno na walkę polecam inwestowanie również w Atletykę i Akrobatykę. Pierwsza zwiększa szansę trafienia wroga przez bohatera, druga szansę uniku.

3. Co ja właściwie mogę zrobić z tymi całymi Yin i Yang?

Yang to energia męskości, ruchu, dynamizmu. Pozwala uczynić wasze pięści zabójczymi na rundę, natychmiast wyleczyć się z obrażeń, zyskać dodatkowe akcje w turze, zaliczyć sukces na rzucie w testach akrobatyki, wytrzymałości, atletyki, zwiększyć moc Wushu z dziedziny Yang.

Yin to z kolei energia pasywna, kobiecości (>_>), jej wyzwolenie podczas walki pozwala ignorować zbroję przeciwnika, zmniejszyć otrzymane obrażenia, automatycznie wygrać inicjatywę i zdać testy z dziedziny dyplomacji, empatii, percepcji, zyskać dodatkowe sukcesy w Wushu o nasyceniu Yin.

Dodatkowo, nie sugerujcie się tym, że np. Woda ma Yin 3 Yang 0. Każda postać może przechowywać w sobie dodatkowe dwa ładunki dowolnej energii bez szkody dla siebie. Także ninja z powyższym zestawieniem mógłby nosić w sobie Yin 3 i Yang 2, bez problemu korzystając z obydwu w razie potrzeby. Później możecie także rozwinąć swoje rezerwuary wewnętrznej energii za XP.

4. Jak wygląda sytuacja ninja w Cesarstwie?

Wszystko zależy od prowincji, w której się znajdujecie. Wejście do stolicy w prowincji Centralnej z wdzięczną przypinką „Jestem ninja, zapytaj mnie o cokolwiek” z pewnością nie skończy się dobrze, ponieważ tamtejsza populacja jest regularnie poddawana propagandzie, a elitarni żołnierze patrolują ulice.

Gdzie indziej, bywa różnie. Szarej ludności naprawdę to nie obchodzi, jest neutralna. Niektóre społeczności nawet otwarcie stoją za ninja, preferując ich rządy względem chaotycznego despotyzmu Cesarza. Cała prowincja należąca do Chwytających Cieni jest im ślepo posłuszna, a żołnierze Cesarstwa stacjonują tam rzadko, bojąc się obudzić z gardłem poderżniętym od ucha do ucha.

5. Kto zostaje ninja? To jak w totolotku?

Przeważająca część ninja istnieje za pośrednictwem samych klanów. To gigantyczne rodziny pokroju wujka ciotki stryjka mojej babci ze strony przyszywanego brata. Stronnictwa te przypominają sobą wielkie, splątane drzewa genealogiczne. Oddanie rodzinie stanowi w nich wartość nadrzędną. Mniejsza część rekrutuje się z zewnątrz. Są to przydatni, szarzy ludzie, którym klan skrycie przedstawia ofertę. Jeśli się zgodzą odbywają szkolenie i stają się pełnoprawnymi członkami. A potem (jeśli przeżyją tak długo), zapewne zwiększają zagmatwanie drzewa genealogicznego.

Dochodzą też wcześniej wspomniani Roninowie, którzy są samoukami, albo manipulacji Chi nauczyli ich inni wygnańcy, którzy akurat przemierzali ich prowincję szukając uzdolnionych uczniów.

6. Dla kogo pracują ninja?

Jak można wywnioskować z punktu wyżej, przeważnie dla samych klanów i Koalicji Lotosu. Jednak często wykonują również misje dla szarej populacji, w zamian za pieniądze, towary i przysługi (motyw poruszony np. w Naruto). Stało się to nawet częstsze wraz w rozpoczęciem Krucjaty Ninja, ponieważ shinobi starają się zyskać przychylność szarych obywateli i udowodnić, że to oni są tą lepszą stroną w konflikcie.

7. Czy ilość graczy przewidziana w pierwszym poście nadal obowiązuje?

Jeśli karty będą ładne, zwiększę limit do czterech uczestników, ale jeśli pojawi się większa ilość chętnych, będziemy musieli zrobić konkurs kart i zdać się na moją subiektywną ocenę .


8. Do jakiej klasy społecznej przynależy moja postać?

W Cesarstwie Izou istnieją następujące klasy społeczne, w które można się wcielić.

Chłopstwo: Klasa wyjściowa, wszyscy ninja z wyjątkiem Strażników Równowagi zaczynają w tym miejscu. Pracownicy fizyczni, rolnicy, zbieracze etc. Grupa ta obejmuje także mnichów, którzy żyją w klasztorach, rezygnując całkowicie z dostatku i wygód. Oczywiście waszym shinobi wiedzie się nieco lepiej, mają własne osady, przydzielone kwatery, ekwipunek etc.

Właściciel Ziemski: Klasa wyjściowa Strażników Równowagi. Nie różnią się wiele od chłopstwa, posiadają jednak własny dom, pola uprawne czy ogrody. Niejednokrotnie mają własnego konia, a nawet wóz. Inni zwykli chłopi często pracują właśnie dla właścicieli ziemskich.

Rzemieślnik: Malarze, kucharze, krawcowie, projektanci, rzeźbiarze, jubilerzy, aktorzy (!). Innymi słowy, osoby zarabiające na życie swoim ponadprzeciętnym talentem, które codziennie obcują z pięknem. Mają własny dom i ziemię, często konia lub nawet karocę.

Kupiec: Postaci te codziennie obcują z gildiami kupieckimi, uzgadniają umowy biznesowe, badają ilość i jakość towarów. Targowanie się to dla nich coś naturalnego. Są niezwykle bogatymi obywatelami nieposiadającymi tytułu rządzącego. Przeważnie mają dwa domy, całą stajnię koni, przynajmniej dwie karoce, a nawet dostęp do statków. Większość Strażników Równowagi należy do tej klasy.

Wojownik: Osoba ta urodziła się w kaście wojowników i od młodych lat była szkolona w sztuce wojny i taktyce. Zapewne jest pierworodnym synem (lub córką) jednego z generałów Cesarstwa. Bohater ten ma dostęp do wielkiej posesji i sporych luksusów, może podróżować jakimkolwiek środkiem lokomocji. Jeśli okaże się lojalny i wartościowy, zostanie mu przekazane dowództwo nad oddziałami, lub zarządzanie miastem/wioską na czas nieobecności szlachcica.

Szlachcic: Bohater urodził się po to, by sprawować władzę nad innymi. Przynależy do najbogatszej klasy w całym Cesarstwie, a sam Izou Mamoru (nieświadomie) przekazał mu prawo zarządzania niewielkim miastem lub sporych rozmiarów wioską. Postaci te mają dostęp do wszystkiego, co sobie zamarzą, jednak płacą za to sowitą cenę. Ciągle muszą walczyć na arenie politycznej, uczęszczać na zebrania rady, konkurować z innymi szlachcicami chcącymi przejąć ich terytoria albo wpływy.

Jak zacząć postacią, która jest wyżej w hierarchii niż pierwsze dwie klasy?
Zapraszam na konsultacje.
 
__________________
It is a terrible thing to fall into the hands of the Living God.

Ostatnio edytowane przez Highlander : 19-10-2011 o 20:24.
Highlander jest offline  
Stary 18-10-2011, 12:58   #10
 
Henshin's Avatar
 
Reputacja: 1 Henshin nie jest za bardzo znany
No, to trzeba będzie się sprężyć

Pytanie do MG. Czy gracze będą tworzyć od początku sesji drużynę?

Jeśli tak, może zabawimy się w deklarację, co by lepiej się wczuć w klimat i ułatwić wizualizację?
 
Henshin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:34.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172