Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28-01-2012, 15:07   #1
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
Talking [fantasy] Sesja dla graczy początkujących w RPG




Zgodnie z wcześniejszym ogłoszeniem w sondach otwieram rekrutację do sesji szkoleniowej dla początkujących graczy. Sesja ma za zadanie głównie przybliżyć Wam ideę "play by forum" (z naciskiem na storytelling) oraz umożliwić Wam pierwszą (lub prawie pierwszą) sesję na forum z doświadczonym MG.

Sesja przeznaczona dla graczy, którzy:
  • nie mieli wcześniej styczności z RPG;
  • nie mieli wcześniej styczności z grą przez forum, a w RPG na żywo grali sporadycznie i szczątkowo;
  • nie znają się na mechanice, systemach, tworzeniu karty postaci itp.
Jeśli w sprawach RPG i PBF
jesteś zielony jak szczypiorek na wiosnę,
TAK
ta rekrutacja JEST dla Ciebie!


To nie jest sesja szkoleniowa z systemu D&D jako takiego, aczkolwiek będzie zawierała elementy mechaniki, z którymi pomogę. Nie przyjmę graczy, którzy grali już w innych sesjach na LI - chyba że porządnie umotywują swoje zgłoszenie. Absolutnie nie przyjmę graczy doświadczonych w RPG i obeznanych z mechaniką. Zgłoszenie w sondzie nie było konieczne, by wziąć udział w rekrutacji.

Uczyć będę głównie jak pisać w miarę rozbudowane, ciekawe posty - w stylu wymaganym przez sporą część MG na LI; jak kreować interesujące, żywe postacie; jak współpracować w drużynie, dyskutować z bohaterami niezależnymi, oraz ogólnie jak poruszać się w fikcyjnym świecie by przeżyć.

Wyznaję filozofię, że każdy powinien uczyć się na własnych błędach - zarówno w grze, jak i przy pisaniu historii czy karty. Wymagam podstawowej samodzielności. Będę pomagać, doradzać, poprawiać, ale nie zrobię niczego za Was. Najpierw dostaję od Was materiał (historię, post, ekwipunek itp.); potem omawiam ewentualne niedociągnięcia lub alternatywne sposoby działania.

Sesja osadzona będzie w świecie fantasy - Faerunie z systemu D&D. Jednak lokalizacja, w której się znajdziecie będzie autorska, więc znajomość świata jest zbędna. Wymagać będę natomiast zaznajomienia się z materiałami, które Wam dostarczę.

Sesja będzie zawierać szczątkowe elementy nauki systemu D&D 3.5 takie jak: tworzenie karty postaci (1 poziom z możliwym awansem do max. 3) i korzystanie z niej, oraz ogólna mechanika walki i magii. W praktyce mechaniki będziemy używać głownie do nakreślenia ram Waszych postaci (co umieją, w czym są dobre a w czym nie, do porównania ich z innymi postaciami), oraz do rozwiązywania sytuacji spornych. W czasie sesji rzucać będę rzadko (bazować będę głównie na Waszych opisach), więc będzie praktycznie niezauważalna.

Sesja będzie trwała ok. pół roku.

Założenia sesji nie są skomplikowane: postacie otrzymają umotywowaną wcześniej w historiach postaci misję, wykonują ją (lub giną) i wracają do domu.


Wymagania:
  • umiejętność czytania ze zrozumieniem (warunek sine qua non!);
  • brak doświadczenia w RPG;
  • systematyczność i zaangażowanie;
  • samodzielność i kreatywność;
  • nie zniechęcanie się marudzeniem MG;
  • czas by wchodzić w interakcje z innymi graczami, oraz okazjonalnie udzielać się na google docu.
Rekrutacja

Rekrutacja będzie składała się z dwóch etapów: pisania historii bohatera oraz tworzenia do niego karty mechanicznej. Oczywiście jeśli komuś jest wygodniej, może stworzyć obydwie rzeczy na raz - tak się zwykle robi. Jednak jeśli ktoś boi się mechaniki jak diabeł wody święconej, niech najpierw napisze historię postaci, wyśle mi ją do oceny, po czym na jej podstawie dobierze swojemu bohaterowi mechaniczne umiejętności, charakter i ekwipunek.

Rekrutacja kończy się 17.02. Do tego czasu wszystkie karty postaci muszą być dopracowane i gotowe do gry, więc proszę je przysłać jak najwcześniej. Nie dopuszczę do sesji osoby z niekompletną postacią. Potem potrzebuję ok. tygodnia, by dostosować przygodę do otrzymanych bohaterów i zaczynamy grę.


Podstawą przyjęcia do sesji jest historia postaci!


Już wcześniej prowadziłam sesję dla początkujących i większość graczy była zadowolona. Zainteresowanych odsyłam do wspomnianej sesji: Opowieści z Królestwa Pięciu Miast. Prolog lub do poszczególnych graczy.

Żeby uruchomić sesję potrzebuję 5-7 osób (wystarczy 5, ale z doświadczenia wiem, że zawsze ktoś odpadnie w przedbiegach lub w trakcie sesji). Jeśli chętnych będzie zbyt dużo to nic nie szkodzi - będzie drugi MG. Jeśli będzie Was zbyt mało, zapewne wyruszycie w towarzystwie kilku NPCów lub bardziej doświadczonych graczy.


Kontakt:
PW
GG: 1715432
Mail do wysyłania kart postaci: sayane[at]o2.pl.

Zarówno w mailach jak i na gg proszę się podpisać nickiem z LI!!!

Proszę pisać czego oczekujecie po sesji szkoleniowej pfb, co mogłabym uzupełnić, dodać itp.
Pierwsze dwa posty w sesji są zarazem postami startowymi, więc zastanówcie się, czy wystarczą Wam one do napisania pierwszych postów.


Zapraszam i życzę powodzenia!


 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 07-02-2012 o 09:59.
Sayane jest offline  
Stary 28-01-2012, 15:12   #2
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację

Wymagania rekrutacyjne



Wszyscy czytacie wstępniak (czyli dwa pierwsze posty sesji) - opisuje on sytuację, z której startują Wasi bohaterowie. Jak widać celem jest odnalezienie zaginionego konwoju, a Wy jesteście osobami, które zgłosiły się do tego zadania. Nie musicie należeć do wybranej przez Svena grupy; możecie przyjść do młyna nawet jeśli Wasza kandydatura została odrzucona.

Wszyscy czytacie ([materiały] Opowieści z Królestwa Pięciu Miast)ten wątek (strona 2, od postu 11 w dół). Opisuje on lokację, w której mieszkają Wasze postacie. Jesteście rdzennymi mieszkańcami Viseny i nie ma możliwości by grać kimś z zewnątrz. Proszę w swoich historiach nie tworzyć wydarzeń obejmujących całą społeczność (np. napadu gigantów czy pożaru) - jeśli już bardzo musicie, bo macie super pomysł, proszę go wcześniej skonsultować ze mną. Jestem otwarta na propozycje - w rozsądnych granicach.

Każda z Waszych postaci
MUSI mieć dobrą motywację, by wyruszyć na niebezpieczną wyprawę oraz by w tym celu sprzymierzyć się z pozostałymi postaciami. Czy będzie to chęć odnalezienia ojca, narzeczonego, brata; okrycia się chwałą bohatera; wyrwania się ze wsi i ucieczki w wielki świat; czy jeszcze inna - to już zależy od Was. Pobudki nie muszą być wcale szlachetne - muszą być jednak na tyle ważne, by dały postaci determinację do ryzykowania własnego życia.

Można grać tylko człowiekiem. Co prawda mogliście mieć jakiegoś nieludzia za pra-pra-pra-pradziadka, natomiast nie wpłynie to w znaczący sposób na Wasz wygląd ani zdolności; a na pewno nie będziecie z tego powodu szczególnie wyróżniani w wiosce. Może to jednak ubarwić Waszą historię.

Historia postaci jest podstawą przyjęcia do sesji. Nie musicie mordować całej rodziny by była ciekawa. Wręcz przeciwnie - to bardzo oklepany motyw. Spróbujcie ze zwykłych ludzi wydobyć coś niezwykłego, co będzie wyróżniać ich z tłumu i sprawi, że to właśnie oni pretendować będą do miana poszukiwaczy przygód i bohaterów. Minimalna długość historii postaci to 1 strona A4, ale mile widziane są dłuższe.

Ciąg dalszy uwag nt. pisania historii postaci znajduje się w kolejnym poście.


Podstawą przyjęcia do sesji jest historia postaci!

Dobierajcie profesję do historii, NIE na odwrót!


Profesje w drużynie mogą się powtarzać.



Mechanika postaci:
  • kartę należy zrobić w systemie D&D 3.5, używając podstawowego Podręcznika Gracza lub SRD 3.5. Karta ma być zrobiona w programie PCProfiler, natomiast historia w dowolnym edytorze tekstu lub docu;
  • poziom postaci: 1;
  • wiek: 15-25 lat;
  • płeć: dowolna;
  • rasa: człowiek;
  • punkty wytrzymałości: maksymalne dla profesji;
  • wartość atrybutów: point buy (pkt. 2 w poradniku woltrona => patrz niżej), czyli sami ustalacie ile Wasza postać ma siły, zręczności itp. (nie losowo). Można użyć tego programu: Point Buy Calculator lub znaleźć odpowiednią tabelkę w podręczniku. Punkty nie przeliczają się 1:1! Minimalna wartość atrybutu to 8 pkt.;
  • klasa (profesja): dowolna oprócz mnicha. Pamiętajcie, by była spójna z historią postaci. Możliwe jest także wzięcie profesji na “poziomie zerowym” - takiej, która dopiero w czasie sesji będzie nabywać swoje umiejętności (choć będą już w karcie) równocześnie z graczem. To ciekawa opcja i taka postać wcale nie musi być bezużyteczna. Jeśli ktoś napisze, że całe życie pasł świnie, a potem nagle umie rzucać kulę ognistą - nijak się to nie trzyma kupy, przy największej dozie dobrych chęci.
    Jeśli ktoś zdecyduje się grać paladynem, proszę przeczytać najpierw odpowiednie dwa posty o profesji zamieszczone w
    tym wątku.
  • charakter: dowolny nie-zły (nie róbcie złych postaci - wbrew pozorom trudno się je prowadzi i ciężko je utrzymać w początkującej drużynie). Określenie go jest potrzebne dla celów mechanicznych, ale pamiętajcie, że w odgrywaniu najbardziej liczy się osobowość postaci - co lubi, czego nie toleruje, czym się wyróżnia na tle innych ludzi;
  • zdolności/umiejętności/czary itd.: wg. podręcznika. Niech zdolności i umiejętności wiążą się z życiorysem postaci. Im bardziej szczegółowy opis postaci tym więcej zyskacie w sesji, gdyż dookreśloną postać lepiej się prowadzi. Akceptuję zamiennie umiejętności, których nie ma w podręczniku, a które mają sens na podstawie historii (np. ktoś może wykonywać świetną broń z rybich ości i tego się utrzymywać);
    Na prawdę radzę zwrócić uwagę na takie "mało ważne" umiejętności jak rzemiosło i/lub zawód. Dobrze dobrane na prawdę mogą ułatwić życie. Ale jeśli jedyny pomysł jaki przychodzi komuś do głowy to zawód: skryba... to lepiej niech nic nie wpisuje
    UWAGA: w kartę wpisujecie wszystkie umiejętności, atuty i inne rzeczy, które wynikają z Waszej profesji. Umiecie je za darmo, można je najwyżej rozwijać.
  • ekwipunek: każdy z Was na starcie posiada 20 sztuk złota do wydania na rzeczy osobiste. Zastanówcie się dobrze co może przydać Wam się w wyprawie do lasu i niech Was nie ogranicza podręcznik. Takie “byle co” jak wnyki czy zapasowe skarpetki mogą nie raz uratować życie postaci. Warto zatrudnić tu zdrowy rozsądek. Np. dla postaci pasącej całe życie krowy flakon perfum to niebywały (i bardzo drogi) luksus. Ponad to każdy człowiek ma ograniczony udźwig, zależny od jego siły (istnieje limit tego, ile możecie ze sobą nosić).
    UWAGA: nie przysługuje Wam standardowy ekwipunek profesji i nie bez powodu nie stać Was na zbroje. Wyjątkiem są przedmioty niezbędne dla profesji (księga czarów czy instrument) - te jednak muszą mieć uzasadnienie w historii postaci.
    Ewentualne zwierzęta zwyczajne (nie mówię o chowańcach przynależnych profesji) takie jak pies czy kot można mieć. Zwierzęta juczne lub ze specyficznymi umiejętnościami (np sokół do polowań) już nie. Chyba, że ktoś ukradnie na odchodnym lub przekona któregoś z mieszkańców, by się podzielił (nie będzie to łatwe).
    Za darmo macie racje żywnościowe na 5 dni, bukłak, hubkę i krzesiwo, torbę na ramię, ubranie, zapasowe ubranie, płaszcz/kurtę skórzaną, sztylet, 15-metrową konopną linę z hakiem i koc (zabieracie je z domów).
    Nie warto zostawiać sobie więcej niż kilka srebrników - nie będzie raczej okazji ich wykorzystać. Możecie natomiast dokupić brakujące rzeczy już po rozpoczęciu sesji.
    Podsumowując: zaczynacie goli i weseli, od zera do bohatera, i takie tam
  • religia: wiara jest bardzo ważna w systemie D&D, a przede wszystkim w moich sesjach. Bogowie mają realny wpływ na to, co dzieje się na ziemi i udzielają swojej mocy wyznawcom. Ateiści mają naprawdę ciężkie życie - od faktu, że nie działają na nich zaklęcia lecznicze poczynając. Większość ludzi jest “wierząca niepraktykująca”, ale bycie gorliwym wyznawcą może się czasem przydać. Charakter boga powinien być zbliżony do charakteru postaci. Możecie wybrać zarówno boga z podręcznika podstawowego jak i któregoś z bogów Faerunu (nawet lepiej);
  • język: wasze postacie władają jedynie językiem wspólnym (czyli ludzkim). Co prawda mechanicznie przy odpowiedniej inteligencji można znać wiele języków, ale niby gdzie pierwszopoziomowa postać miałaby się ich nauczyć? W Visenie macie okazję poznać jedynie elfi, gnomi i smoczy (tylko od czarodzieja) - zakładając, że jakoś przekonaliście NPCów by was uczyli. Możecie także zaznaczyć, jakie języki chcielibyście opanować w przyszłości - może będzie okazja.
    Zaznaczcie również, czy Wasza postać potrafi czytać i pisać. Nie wydajecie na to punktów.
  • opis wyglądu oraz awatar postaci.


Materiały
:

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania i wątpliwości,
zarówno tutaj, jak i przez PW, czy GG.



 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 04-02-2012 o 16:25.
Sayane jest offline  
Stary 28-01-2012, 19:08   #3
 
Reputacja: 1 D.A.J wkrótce będzie znanyD.A.J wkrótce będzie znanyD.A.J wkrótce będzie znanyD.A.J wkrótce będzie znanyD.A.J wkrótce będzie znanyD.A.J wkrótce będzie znanyD.A.J wkrótce będzie znanyD.A.J wkrótce będzie znanyD.A.J wkrótce będzie znanyD.A.J wkrótce będzie znanyD.A.J wkrótce będzie znany
Jestem obyty w PBF'ach, ale nie na tym forum. Poza tym kompletnie nie znam systemu D&D, czy mogę wziąć udział (wiem tylko coś o jakichś kościach i że w podręczniku są podobno ładne obrazki i tabelki)


EDIT

Napisałem ci na GG o moich problemach z PCProfilerem.
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 30-01-2012 o 12:50.
D.A.J jest offline  
Stary 28-01-2012, 19:53   #4
 
Dimitrej Dreamix's Avatar
 
Reputacja: 1 Dimitrej Dreamix nie jest za bardzo znanyDimitrej Dreamix nie jest za bardzo znanyDimitrej Dreamix nie jest za bardzo znanyDimitrej Dreamix nie jest za bardzo znany
A czy ja mogę wziąć udział w sesji? Grałem tutaj jedynie w Storytellingu więc wiem jak się gra i jak pisze historię, ale D&D jest dla mnie obce, zwłaszcza ta mechaniczna część gry (rzuty, ataki i różne dziwne liczby i modyfikatory).



EDIT:

Niestety nie będę uczestniczyć w tej sesji, ponieważ w PBF jestem już (choć trochę) obeznany, więc żegnam. Powodzenia!
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 09-02-2012 o 11:12.
Dimitrej Dreamix jest offline  
Stary 28-01-2012, 20:02   #5
 
MrKroffin's Avatar
 
Reputacja: 1 MrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputację
Chętnie wezmę udział co już napisałem w sondzie. Jestem zapisany już do dwóch sesji, ale właśnie zależy mi na poznaniu mechaniki DnD.
 
MrKroffin jest offline  
Stary 28-01-2012, 20:19   #6
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
Jak napisałam - mechanika potrzebna nam będzie do stworzenia karty; w sesji będzie używana ramowo i wedle potrzeb. Jeśli zależy Wam na sesji scricte szkoleniowej z Ddków, to daamian prowadzi takową.

Sesja w założeniu będzie storytellingiem, ale z doświadczenia wiem, że w sytuacjach spornych (głównie miedzy graczami niestety) rzuty są nieuniknione.
 
Sayane jest offline  
Stary 28-01-2012, 22:03   #7
 
Reputacja: 1 lordofvampie ma w sobie coślordofvampie ma w sobie coślordofvampie ma w sobie coślordofvampie ma w sobie coślordofvampie ma w sobie coślordofvampie ma w sobie coślordofvampie ma w sobie coślordofvampie ma w sobie coślordofvampie ma w sobie coślordofvampie ma w sobie coślordofvampie ma w sobie coś
Zagrałby ktoś rodzeństwo?
 
lordofvampie jest offline  
Stary 29-01-2012, 11:33   #8
 
MrKroffin's Avatar
 
Reputacja: 1 MrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał lordofvampie Zobacz post
Zagrałby ktoś rodzeństwo?
Ja chętnie, ale musisz sie. zgodzić na bycie dzieckiem karczmarza bo mam już zarys i nie chcę zmeniać .
 
MrKroffin jest offline  
Stary 28-01-2012, 23:01   #9
 
Reputacja: 1 Thoran ma w sobie cośThoran ma w sobie cośThoran ma w sobie cośThoran ma w sobie cośThoran ma w sobie cośThoran ma w sobie cośThoran ma w sobie cośThoran ma w sobie cośThoran ma w sobie cośThoran ma w sobie cośThoran ma w sobie coś
A ja spytam z innej beczki: czemu mnicha nie ma? Chciałem tą klasą zacząć.
 
__________________
Per aspera ad acta.
Thoran jest offline  
Stary 29-01-2012, 00:52   #10
 
Reputacja: 1 Coglin nie jest za bardzo znany
Jestem zainteresowany dzisiaj (tzn w niedziele) wyśle wszystkie niezbędne pliki.

Pozdrawiam!

Edit:

KP i historia postaci wysłana.

Pozdrawiam!
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 30-01-2012 o 09:49. Powód: dla porządku
Coglin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:43.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172