lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [PvP. Autorski] Omega Chase (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/10980-pvp-autorski-omega-chase.html)

Kawairashii 04-02-2012 21:22

[PvP. Autorski] Omega Chase
 




Przedmowa

Witam wszystkich.
Mimo iż sesja może wydawać się mieć mniej lub więcej elementów zapożyczonych z jakiegokolwiek uniwersum, staram się nie tworzyć sesji w pełni poświęconych jednemu tematowi. Uznaje także filozofię MG, jako osoby w pełni przygotowanej, na wszelkie zaistniałe sytuacje. Stąd każda moja sesja wymaga ode mnie sporego wkładu twórczego. Jeśli powstała rekrutacja, oznacza to iż jestem w pełni dysponowana przez najbliższe dwa do trzech miesięcy, i planuje coś wielkiego.
Nie krępować się; zarzucać mnie wiadomościami w dzień i w nocy. Udzielać się w rekrutacji. Nie poddawać się. Dla mnie nie ma słowa "nie", więc wrzucać swoje pomysły tak często jak się da. Jeśli Gracze nie mają pomysłów, to sesja nie ma sensu. Stosunek pomiędzy Graczami a MG nie powinien być pasożytniczy; taki w którym to MG uznaje się za wszechwiedzącego, nie oczekując od graczy kompletnie żadnej wolności słowa prócz pracy na rzecz dostosowania się do jego wymagań, albo gracze którzy nękają Mistrza Gry, stawiając go w sytuacji w której wszystko musi wykonywać za nich. Spójrzmy sobie w twarz i uznajmy za równych. Ja doprowadzę was gdzie chcecie, a wy pozwolicie mi prowadzić. Jeśli komuś nie odpowiada symbioza, proszę aby odpuścił sobie dalszą lekturę.

Ilość miejsc:
Minimum i Maximum od sześciu do ośmiu.

Czas rekrutacji:
Miesiac po jej powstaniu.

Długość gry:
Od długiej - Do nieskończonej

Czas odpisu:
Do ustalenia.

O sesji:
Omega Chase - będzie zamieszczona w świecie; Science Fiction, Science Fantasy, Weird Fiction, Supernatural Fiction, Superhero Fiction i Dystopia. Postaram się przedstawić świat jutra niepozbawionego problemów szarego życia, świat do którego zmierzamy, wypełniony ignorancją i hipokryzją, świat ludzi będącymi swymi największymi wrogami. Gdzie normą są ciągłe utarczki polityczne o dziedzictwo genetyczne i jego profanacje, konflikt którego ofiarą jak zawsze stanie się nowe pokolenie. W takim świecie już dawno wyniszczyliśmy ziemie do stanu nieużytku. Międzynarodowy terroryzm doprowadził do zaniedbania pokojowych stosunków politycznych poszczególnych państwa. Człowiek jako rasa, zmądrzał dopiero po wojnie nuklearnej. Obecnie mimo dość awangardowego statusu technologicznego, człowiek skazany jest na egzystencje w wiecznie odizolowanych kopułach. Gigantycznych miastach w stanie permanentnej kwarantanny zwanych Omega City, o średniej powierzchni trzystu tysięcy kilometrów kwadratowych. Zaufanie do społeczeństwa zmalało, a środki zapobiegawcze stały się coraz bardziej drastyczne. Tak społeczeństwo jak i rządy zaczęły prześcigać się w formach stosowanych zabezpieczenia własności, doszukując się zdrajców i terrorystów na każdym rogu . Broń sieczna i obuchowa stała się o wiele powszechniej spotykana tak w dłoniach przedstawicieli prawa, jak i zbrodniarzy, w związku z szokującym zaostrzeniem przepisów związanych ze sprzedażą, przemytem oraz użyciem broni palnej. Z resztą tak jak i wiele innych artykułów i usług, gdyż zgodnie z międzynarodowym kontraktem o 'Dziedzicznej Czystości Sumienia Ras' za wszelkie przewinienia odpowiada tak winny jak i jego opiekunowie. Rozpoczęła się era Tyranii Sprawiedliwości. Na domiar złego kwestia modyfikacji genetycznej, a cyborganizacji stały się jedynymi alternatywami dla outsiderów pragnących odnowić osłabiony system immunologiczny ludzkości. Dzięki farmaceutyce, człowiek jako rasa nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć potrzebnej błony bakteryjnej aby przeżyć na zewnątrz
Po wyjaśnienia co do powyższych terminów możecie spokojnie sięgnąć do Angielsko/Polskiej Wikipedii.

Co zdecydowanie znajdzie się w sesji i po jakie pomysły możecie spokojnie sięgać;
Mutanty, Antropomorfizacja, Psionika, Technomancja, Cyborgi, Klony, Cybernetyczne Protezy.

Miejsce akcji:
Omega City IV (USA)

Czas akcji:
Niedaleka przyszłość o nieokreślonej dacie

Fakty:
-Dylematem ostatnich lat nie stanowi stworzenie sztucznej inteligencji, a utrzymaniem jej pod kontrolą
-40% środków lokomocji w mieście to lewitujące samochody
-Średnia niesprofanowanego ciała ludzkiego przez siły zewnętrzne w ostatnich latach niebezpieczni e zbliża się do 50%
-Ludzkie ciało jest o 70% bardziej podatne na choroby niż w poprzednich dwóch dekadach
-Jedyne miejsca na globie zdatne do zamieszkania to kopuły typu Omega City
-Tolerancja oraz Rasizm Genetyczny jest tematem gazet ostatnich pięćdziesięciu lat
-Tolerancja oraz Rasizm Cybernetyczny jest tematem gazet ostatniego stulecia
-Do walki z co bardziej potężnymi jednostkami nadludzi, mutantów, czyli nazywanych w wyższych sferach Proxy, powstała specjalna policji, będąca miejską legendą sekcji Pro Hound

Prolog

Pro Hound
-Ponoć chodziliście do tej samej akademii?
Odezwał się głos osoby siedzącej na przeciw trójki żółtodziobów. Był to zachrypły niski głos. Osobnik zaśmiał się klepiąc swoją ciężką dłonią towarzysza po lewicy, o porównywalnych rozmiarach. Jego palce były niczym bochny chleba, a małe z pewnością modyfikowane gałki oczne, prześwitywały pomarańczową poświatą przez jego okulary przeciwsłoneczne. Nikt z trójki się nie odezwał, gdy czarnoskóry mężczyzna zaczął szczerzyć swoje białe kły.
-Ile razy byliście zrzucani?
Zapytał poklepywany towarzysz, ten miał szarą maskę na twarzy ze skrótem 'O.C.P.D.' wypisanym na samym środku. Maska nie posiadała żadnych otworów, mimo to osoba wydawała się dokładnie wiedzieć gdzie siedzi trójka 'nowych'.
-Trzydzieści razy... na symulatorze, pierwszy w realu...
Odpowiedział jeden z trójki żółtodziobów.
Kabina rzucała na każdą stronę, jedynie weterani zachowywali zimną krew.
-Dobra mleko-pije, za chwilę wchodzimy do akcji, odbezpieczyć broń. Ostatnio mamy coraz więcej wezwań tego typu, wiec dzielimy się na trzy grupy po jednego nauczyciela na każdego 'żółtka'...
Dowodząca chwycił się za kask, przed jego jedynym odsłoniętym okiem ukazał się niebieski hologram z przekrojem miejsca zrzutu oraz wykresem parabolicznego wykresu lotu kabiny. Wzór znikł gdy tylko opuścił dłoń.
-...ostatnia rada. Dacie ciała, wracacie do akademii, zrozumiano? Mamy ich złapać, strzelać jedynie w ostateczności. Pod żadnym pozorem nie możecie strzelać do furgonetki, przechowuje bardzo ważny materiał. Małe pomarańczowe urządzenie wewnątrz kokpitu to przenośny radar, generujący barierę psychosomatyczną która paraliżuje więźniów. W razie komplikacji, naszym priorytetowym celem jest przejąć skrzynię. Zrozumiano? Jak tak to nie opier(...) się, przed nami długi dzień, a dopiero szczyt góry lodowej. Ruchy, Ruchy, Ruchy!
Przez luki w kopule było widać lampiony i holograficzne reklam dzielnic handlowych, już dawno widzieli porośnięte ogrodami luksusowych apartamentów z wyższych sfer, obecnie przedzierali się przez podwieszane autostrady tuż nad slumsami. Uderzenie natychmiast zwolniło wszystkich z pasów bezpieczeństwa, podłoga rozwarła się, wypuszczając z wnętrza cały skład. Weterani natychmiast wybrali dogodną pozycję do wolnego spadania; skłon, obrót w powietrzu, przełożenie środka ciężkości, lądowanie z przewrotem, przykucnięcie, zajęcie pozycji strzeleckiej. W ich wykonaniu, sprawa wyglądała banalnie prosto, jednak po chwili na miejsce doleciała trójka 'żółtodziobów' uderzając o ziemie niczym worki z kartoflami.
-O.C.P.D! Nie ruszać się...
Padły pierwsze słowa, po czym rozpoczęła się strzelanina. Kryminaliści nie czekali na ostrzeżenie, nad głowami 'żółtodziobów' przeleciał mały wagon mieszkalny.

...

Proxy
-Muszą nas wypuścić, nie mogą tak postępować z człowiekiem, to nieludzkie!
-W ich oczach już nie jesteśmy ludźmi
-Nie wiesz co mówisz, tak nie postępuje się nawet ze zwierzęciem
-Uspokój się albo zaraz tam podejdę i skończy się twój jazgot
-Tak? Niby co możesz mi zrobić, czego oni jeszcze nie zrobili?
Człowiek wypowiadający tą kwestię zaśmiał się bezsilnie, wypluwając własne zęby. Jego głowa była zamieszczona w specjalnej metalowej skrzyni z której wystawały jedynie jego oczy, podtrzymywane poza czaszką przez zestaw igieł. Owe kuliste kształty wypluwały co chwila promyki ciekłego światła które topiło elementy jego skrzyni.
-Zaraz zobaczysz co ci zrobię, nie mam zamiaru spędzać ostatnich godzin z taką płaczliwą łajzą.
Trójka nowych siedziała cicho w przeciwległych kątach wewnątrz ciężarówki. Jedynie ich obroże klekotały, stukając co chwila, przykute do kajdan w oparciach. W pomieszczeniu było wystarczająco dużo miejsca by szóstka osobników znalazła dla siebie przestrzeń, jak i również tyle by mogli swobodnie poruszać się wewnątrz. Gdy agresywny osobnik powstał z miejsca, jego pięść zaczęła połyskiwać i grudkować, jakby zmieniała się w broń obuchową. Oczy napastnika nagle zwróciły się w kierunku ostatniego z szóstki, był najwyraźniej zdziwiony. Dopiero po chwili pasażerowie dostrzegli cienistą dłoń która już od kilku sekund spoczywała na broni obuchowej którą agresor wymodelował z kikuta własnego ramienia. Zadziwiającym było jak ktoś tak wielki jak tajemniczy człowiek ze smogu, tak swobodnie podchodził do swojej eksterminacji.
-Uspokój myśli.-powiedział.
-Oszczędź mi tego, ty najbardziej mnie wkurw(...)! Czemu dałeś się złapać? Mogłeś już dawno się stąd ulotnić. Zwłaszcza że to właśnie ty ostatnio skupiasz na sobie uwagę generatora, wystarczy że go odbierzemy, z pewnością jest w furgonetce! Kur(...) człowieku, przecież wszyscy na tym skorzystamy
-Uspokójcie myśli.
-Dobrze wiemy że te kajdanki wcale cię nie spowalniają. Możesz przepalić te ściany, stadium twojej mutacji przewyższa nas wszystkich. Czemu tego nie wykorzystasz?
Z zewnątrz dobiegł swąd stęchlizny slumsów, najwyraźniej ciężarówka obrała okrężny kurs by oszczędzić tematu dla brukowców. Szpital w którym byli przetrzymywani, był codziennie zajmowany szturmem, wręcz okupowany przez dziennikarzy i fanatyków.
-Możesz sobie wierzyć w co tylko zechcesz, ale pozwól że cię oświecę. Przetrwają najsilniejsi, my ewoluujemy, a oni stanęli w miejscu, nic tego nie zmieni, a nie zamierzam być kozłem ofiarnym dla mediów. Oni się nas boją bo wiedzą że są już przeżytkiem, rozumiesz to?
Cień nie odpowiedział.
-A może robisz to dla kogoś? Myślisz że dotrzymają słowa? Mi obiecali że zajmą się moją siostrą, ja, ja sam się nią opiekowałem, a co oni zrobili? Znalazła się w klatce na drugim końcu szpitala. Nic mi o tym nie mówili, żebym pomagał im w badaniach, był pokorny, podczas gdy oni zrobili ze mnie i z niej króliki doświadczalne. Gdyby nie moja ucieczka, nigdy nie powiedzieli by mi słowa. Zastraszyli ją, robili testy, nie chciała ze mną uciec. Moja własna siostra, rozumiesz? Pół roku jej nie widziałem, nawet nie wiem czy ją wyleczyli, czy żyje. Nic, zero wiadomości.
Cień pokręcił głową, niedowierzająco. Na to odezwał się mutant z zapieczętowaną twarzą.
-Moich krewnych wygnali z wyższych sfer, żyją w slumsach, o żonie nie dostałem żadnych informacji, a należała do parlamentu. Nie zostawiłaby mnie ot tak, to oni ją uciszyli, mieli...
Cień dygotał, mówiąc głosem pełnym goryczy.
-Sally, moja mała Sally. Ma zaledwie osiem lat...
Jego dłoń sięgnęła do jego twarzy, kryjąc łzy.
Agresor zmierzy skrępowanym wzrokiem pozostałych.
-...może,... może jest czysta? Nie sadze by...
-Nie, nie, widziałem jak ją skanowali. Powiedzieli że się nią zajmą... te dranie...
Człowiek z zapieczętowaną twarzą zająknął się, najwyraźniej starając sobie przypomnieć.
-S...Sally? Blond włosy? Piegowata?
-Widziałeś ją?
Cień najwyraźniej się ożywił, jego oczy były przekrwione, pełne nadziei. Swoją energią, zaskoczył współwięźnia. Ten, zakłopotany, spojrzał na swoje stopy.
-Mów, czy jest zdrowa? Czy jest wśród dobrych ludzi? Dbają o nią?
Człowiek z maską kilkakrotnie rozpoczynał to samo zdanie, w końcu poddał się.
-Jest.. Jest już w lepszym miejscu.
Po kilku chwilach pojazd został wybity z drogi wewnętrznym uderzeniem, wpadł w inne samochody i przetoczył się z autostrady wprost na wagony mieszkalne poniżej.

...

Pro Hound
-Mamy rannego, przyślijcie wsparcie. Mamy tu 801. Sześciu Proxy na wolności,..,
Z radia odezwał się kobiecy głos.
-Zrozumiałam, wsparcie będzie w przeciągu pięciu minut
-...przyślijcie Goliata, mamy tu trzech Alfa, ale dwoje z nich to Epsilon, a jeden to zdecydowanie Kappa, trudno ocenić, miota w nas wagonami mieszkalnymi i samochodami.
Nauczyciel z cybernetycznymi oczyma popatrzył lampę która rozjaśniła się i zaczęła mrugać jak stetoskop, co zaważyło na nieudanym ataku ze strony transformującego się przeciwnika. Oślepiony 'zmiennokształtny' wyrżnął swymi szponami w uchwyt na smyczy broni Nauczyciela, chybiając witalne punkty jego ciała.
-Co tak stoicie? Nie pozwólcie im uciec!
Dowódca krył się za skrzynką rozdzielczą gdy powietrze wokół skrzyni zaczęło parować. Jego broń już dawno stopiła się pod naporem tajemniczo groźnego spojrzenia osobnika z lampkami zamiast oczu. Pod stopami jednego z oszalałych mutantów wylądował granat pulsacyjny, eksplozja zachwiała rzeczywistością wokół kostek olbrzyma, światło cienie wokół niego zagrały krótka arię na zmysłach zebranych.

....

Proxy
Trójka nowych chwyciła się za uszy, a ich oczy dopiero po chwili zaczęły dostrzegać kolory.
-Bierzcie moduł i won! Z nim, nic wam nie grozi. Przynajmniej wam uda się zbiec. No jazda!
Kompan który nosił skrzynkę na głowie poradził sobie z jej otwarciem. Z jego oczu tryskało czyste światło, w formie jakiej nikt z trójki jeszcze go nie widział. Czysta biel która pozostawiała po sobie smugę nawet w dobrze oświetlonym miejscu. W ich kierunku zostało wyrzucone małe pomarańczowe urządzenie wielkości tostera, które uprzednio ich współwygnaniec wyrwał z wnętrza pojazdu.
-Nie pozwólcie żeby dostał się w ich ręce. To kontroluje obroże. Jeśli znajdzie się poza obrębem miasta, nic nam nie grozi. My se poradzimy, was nie chce tu widzieć, no jazda, już. Zanim się połapią!

....

Pro Hound
Cienisty golem upadł na jednego z Nauczycieli zanim ten zdołał przechwycić pomarańczową skrzynkę.
-Cholera!.. argh...
Maska 'O.C.P.D' utrudniała plucie krwią.
-Odbierzcie im Generator, widzicie że jesteśmy zajęci. Biegiem, za nimi! Sprowadźcie go do Centrali, nie może wydostać się z miasta!

Mechanika

Podstawy postowania. Dla każdego forum mogą wyglądać inaczej. Zatem przedstawię swój wzór, który wydaje mi się najbardziej sprzyjający sesji.

1. Dialog
-Mówimy w taki sposób, zaczynając od nowej linii i myślnika, utrzymując całość w kursywie. Stawiamy go ponownie, jeśli w trakcie wypowiedzi chcemy zwrócić uwagę na odbywaną w międzyczasie czynność -bierze ciężki wdech po długim zdaniu, po czym kontynuuje- A w przypadku zakończenia wypowiedzi, zaczynamy nowy tekst od nowej linijki.
Zakończyła, dając słuchaczom chwilę do namysłu.

2. Działanie
Działania składają się na opisy rzeczywistości, oraz interakcji z nią. We wszelkie działania można interweniować, do póki nie są one przerwane odpisem MG. Odpis MG odgranicza rzeczy "do wykonania w teraźniejszości" od "rzeczy, które zostały już dokonane w przeszłości". Jasne i klarowne. Jedyną zasadą którą musicie przestrzegać to zasada ograniczonej wiedzy, przykładowo postać wbiega do pokoju i szybko chowa się za drzwiami, druga postać wbiega za nią i pierwsze miejsce które sprawdza... to drzwi. (lol)
Jeśli postać zrobi podobną akcję liczcie się z możliwością ponownego pisania posta, bądź wyjaśnienia sytuacji względem statystyk.

3. Myśli
Aby uniknąć sytuacji w których to gracze na wzajem zniechęcają się postami w których to ich postaci w bardzo negatywny sposób opisują aktywność bądź pasywność drugiego gracza. Co w ostateczności przyczynia się do z niczego nie wynikającej niechęci obojga bohaterów do siebie, którą sami gracze opierają na negatywnych myślach wyczytanych w postach innego gracza. Gracze mają zakaz publikacji myśli bezpośrednio dotyczących ich osądzania działań drugiej postaci. Dozwolona jest jedynie mimika oraz gesty które świadczą o publicznym wygłaszaniu zniechęcenia, znudzenia, radości, empatii itp.

4. Interface (przeczytać dopiero po przeczytaniu karty postaci)
Przed każdym postem zamieszczacie pogrubioną czcionką to co wpisaliście w Godności na karcie postaci. Po prawej jeśli macie generator pisać (Generator) później ilość punktów doświadczenia, ruchu które obecnie posiadacie oraz otrzymujecie w związku z faktem posiadania generatora, bądź nie, za post sam w sobie 0 / 0 +1 albo 0 / 0 +2 jeśli nie macie generatora.
Co każdą piątą decyzję poziomowania umiejętności zostanie przyznawany +1 punkt za każdy post, oraz maksymalna granica punktów ruchów zwiększa się o +5.
Później ilość punktów które tracicie w związku z wykorzystaniem umiejętności osobno każda liczba za każdą umiejętność -1 -2. Przykładowo;

Monique 'Suka' McKensy (Generator) 3/3 +1 -1 -2
(ponieważ w jej grupie znajduje się generator dostaje +2 punkty. W trakcie odpisu postać użyła dwóch możliwości, jednej na pierwszym poziomie -1 oraz drugiej na pierwszym poziomie -2)

Także jeśli wypadłą twoja tura Nietykalności (czytać Lista graczy), w poście zamieścić również (Nietykalność), przykładem;

Monique 'Suka' McKensy (Generator) 3/3 +1 -1 -2 (Nietykalność)
(ponieważ wypadła jej tura na nietykalność, jako MG nie mam prawa ingerować w żaden fakt wspomniany w jej poście)

Wymagania


Proszę wysyłać mi PW z treścią nie wymagającą ode mnie zadawania zbędnych pytań. Innymi słowy proszę o przemyślane komunikaty. W pierwszym poście proszę zamieścić wszystkie najistotniejsze, waszym zdaniem sprawy, warte wspomnienia. Nic w stylu (super sesja, wchodzę/głupia sesja, spadam) (^__^').

Pytania do was:
-Jak często możecie odpisywać.
-Czy macie jakieś pomysły które chętnie ujrzelibyście w grze.
-Czy doszukaliście się pewnych niemiłych dla oka aspektów rekrutacji, które o ile zostały by zmienione, zwiększyły by waszą chęć dołączenia do gry.

W czasie trwania rekrutacji z pewnością powstanie wiele pytań. Co jakiś czas będą ukazywać się updaty w SAMEJ REKRUTACJI. Czyli nasz swojski F.A.Q. Jeśli nie odpowiedziałam jeszcze na wasz post oznacza to iż nie chce spamować krótkimi postami, bądź właśnie teraz go piszę.

Z biegiem czasu możliwe będzie przeniesienie graczy na wspólny arkusz Dokumentów Google, gdzie możecie pisać dialogi między postaciami.

Buziaczki :3

Kawairashii 04-02-2012 21:22

Karta Postaci

Witam wszystkich. Oto sesja „Omega Chase”, gra 'Player versus Player', o charakterze 'story tellingu' z elementami mechanicznymi własnego autorstwa. W sesji można grać jako Łowca, czyli miejska legenda, sekcji policji 'ProHound', albo Uciekinier, czyli rozpoznawani wśród inteligencji przedstawicieli rebeliantów, czy jak się nazywają, wyższej rasy 'Proxy'. Obie z grup posiadają specjalne zdolności charakteryzujące się jedynie formą ekspresji w nawiązaniu do ideologi oraz ścieżek które obrali. Umiejętności 'ProHound' pochodzą głównie z gadżetów, protez, wszczepów i wszelkiego rodzaju cybernetyki rodem z Ghost in the Shell, Matrixa, Terminatora, Transformersów i RoboCopa. Natomiast umiejętności 'Proxy' pochodzą głównie z mutacji, wynaturzeń i wszelkiej maści odchyłów genetycznych pokroju Akiry, Bioshocka, X-menów, Rezident Evil i Prototype.
Jednak prócz tego małego detalu, potencjalnie obie z grup potrafią robić te same rzeczy; czy to latanie na skrzydłach czy odrzutowym plecaku, czy to strzelanie elektrycznością z bojowych rękawic, czy magnetycznych kości wprawionych w drganie. Każdy ma równe szanse przerwania
W grze będzie można zdobywać poziomy, zatem przygotujcie się na ostry wyścig zbrojeń.

Karta postaci powinna mieścić w sobie.
(Awatar) tą część wymazujcie i wstawiacie fotkę bądź rysunek swojej postaci.
Godność: imię '(opcjonalnie nick, bądź wyłącznie nick)' nazwisko
Frakcja: Proxy czy ProHound
Wiek: dolna granica to 16
Płeć: możecie mnie zaskoczyć hehe
Wizerunek: bez odzieży, Proxy startują w pomarańczowym kombinezonie, ProHound w mundurze policyjnym
Charakter: co wyróżnia postać w społeczeństwie, co powiedzieli by o niej znajomi, jako iż razem chodziliście do tej samej akademii w przypadku ProHound, jak i razem dorastaliście na tym samym osiedlu jako Proxy, te rzeczy będą o was wiedzieć współgracze z tej samej frakcji
Historia: nie chodzi o biografię, lecz skrótowiec skupiający się na elementach które wpłynęły na postać, choćby śmierć pikusia, pieska sąsiadki który wpadł pod koła samochodu waszego ojca, fakt który obudził w was sadystyczne powołanie, bądź na odwrót, słabość do futrzanych zwierzątek. Może było takich zdarzeń więcej, zdarzeń które tłumaczyły, czemu z was taki chory drań albo beznadziejny filantrop, bez szans na zostanie prawdziwym zabijaką
Statystyki: ta część pozwala ustalać zwycięzce w sytuacji sprzeczki. Macie do rozdania 6 / 8 / 10 na trzy główne atrybuty: Inteligencja, Atak, Obrona. W każdym z nich rozdzielacie daną sumę punktów głównego atrybutu na atrybuty poboczne, takie jak.
(dla przykładu rozłożyłam już punkty)

Inteligencja;
♥♥♥-Spostrzegawczość- odnajdywanie rzeczy, dostrzeganie szczegółów, czy różnic
♥♥-Efektywność- kreatywność twórcza, nieprzewidywalność działań, zaskakiwanie
♥-Pojętność- szybkość pojmowania, prędkość uczenia się i zapamiętywania

Atak;
♥♥♥♥♥-Siła- ucisk, uderzenie, rzut
♥♥-Koncentracja- celność, wyczucie, skupienie
♥♥♥-Zręczność- akrobatyka, precyzyjność operacji, zachowanie balansu

Obrona;
♥-Kamuflaż- chowanie się, znajdywanie ukrycia, pozostawanie niezauważonym
♥♥♥♥-Wytrzymałość- odporność na, wytrwałość, udźwig
♥♥♥-Prędkość- szybkość biegu, prędkość wykonywania działań, czas reakcji

Maximum punktów to 5, a minimum to 1. Poniżej co oznacza każda cyfra;
1 - kiepski; 2 - dopuszczalny; 3 - przeciętny; 4 - wybitny; 5 - doskonały
Umiejętności:
Zacznijmy od tego że macie 8 kategorii umiejętności. Z nich wybieracie jedynie 5 które będą pierwowzorami waszych pomysłów. Z 5 kategorii które obraliście, 2 z nich możecie użyć podwójnie do stworzenia odrębnych umiejętności. W tym miejscu otrzymujecie już 7 umiejętności, z czego 4 z nich posiadają 3 wady, 2 z nich posiadają 2 wady, oraz 1 ostatnia posiada 1 wadę. Gracz podczas tworzenia karty postaci ma obowiązek stworzenia 4 umiejętności które przeznaczy na publikacje w liście graczy, oraz przywilej zachowania 3 umiejętności dla siebie (mogą ale nie musza być stworzone w chwili wysyłania karty postaci). Tylko pierwszy poziom 4 umiejętności publicznych jest publikowany, pozostałe mogą, ale nie musza być stworzone podczas wysyłania karty postaci.

1.Tworzenie blokad.
-wszystko związane z zapobieganiem i spowalnianiem: zburzenie alejki, spalenie bazy danych, zgubienie pościgu poprzez rozlanie oleju, zacieranie śladów.
2.Odwracanie uwagi.
-wszystko związane z przerywaniem działań w toku: oślepienie ostrzeliwującego nas snajpera, wprowadzenie paniki na zatłoczonym bazarze, skłócenie przeciwników
3.Kontrola terenu.
-temat ingerencji w zmianę otoczenia: wybrzuszenie jezdni, hakowanie reklam, tworzenie sztucznego tłumu, wybuch szyb, stopienie bankomatu
4.Wezwanie posiłków.
-zdobywanie pomocy: dostarczenie specjalnej broni, tworzenie iluzji, przyzywanie psa pościgowego, rozsyłanie zwiadowców
5.Regeneracja sił.
-zyskanie czasu i ingerencja w statystyki: medytacja i pozbycie się wątpliwości, ignorowanie ran bądź sprzętu, rekonstrukcja zniszczonych części ciała
6.Zdobywanie informacji.
-rekonesans wszelkiego rodzaju: hakowanie, przesłuchanie, skanowanie, śledzenie, szpiegowanie, pozyskiwanie, zrozumienie
7.Sposób lokomocji.
-ogólnie wszystko co dotyczy poruszania się: skakanie, zamiana w motocykl, chodzenie po ścianach, przechodzenie przez ściany, zmiana wielkości
8.Forma kamuflażu.
-naturalnie zabawa w chowanego: zmiana kształtu, koloru, przeźroczystości, nieprzeniknionego umysłu, niesłyszalnego kroku, osobowości socjalnego kameleona

Limitem który zapobiega ciągłemu używaniu umiejętności są punkty ruchu.
10 to limit punktów ruchu do uzyskania podczas gry. Zyskujecie +1 punkt przyrostu za post, +2 punkty przyrostu jeśli w grupie znajduje się generator, a także każdy +1 punkt przyrostu za posty wraz ze zwiększeniem limitu punktów o +5 punktów w przypadku poziomowania 5 razy umiejętności (mogą być różnego rodzaju). Także za każdym razem gdy przechodzicie punkt kontrolny w postaci przekroczenia granicy terytoriów dzielnic, grupa która nie posiada generatora zyskuje jednorazowo +5 punktów ruchu. Są dwie granice miasta które dzielą Omegę na trzy dzielnice jedna nad drugą (1) slumsy, magazyny, śmietniska i fabrykami, (2) dzielnica handlowa z biurowcami, klasą średnią, jest to także dzielnica usługowa (3) dzielnica luksusowych apartamentów, działek, ogrodów, pól uprawnych, pastwisk, a w szczególności urzędów i pozostałości dziedzictwa kulturowego.

Ceną użycia umiejętności są punkty ruchu.
Za użycie jednej z czterech umiejętności klasy C płacicie w zależności od poziomu daje umiejętności od 1/2/3/4 punktów.
Za użycie jednej z dwóch umiejętności klasy B płacicie w zależności od poziomu daje umiejętności od 2/3/4/5 punktów.
Za użycie jedynej umiejętności klasy A płacicie w zależności od poziomu tej umiejętności od 3/4/5/6.

Poziomowanie umiejętności jest zależne od punktów doświadczenia które mimo iż są zyskiwane w taki sam sposób jak punkty ruchu, stanowią odrębną pulę punktów bez limitu. Za poziomowanie umiejętności C i B płacicie 3 punkty, za poziomowanie umiejętności poziomu C 4 punkty.

Umiejętności mogą być uniwersalne, co oznacza że nie muszą być używane jedynie w celu o którym mówi ich kategoria. Tworzenie zapory z zainfekowanych psów zombie może należeć do kategorii 'Tworzenia blokad' ale być wykorzystana jako 'Wezwanie posiłków'. Takowe psy będące umiejętnością klasy (C) mogą być słabe jednak na poziomie czwartym potrafią dorównać umiejętności klasy (A) pierwszego poziomu; Pochłonięta płomieniami z piekła rodem horda zdziczałych wilków (no może przesadzam (^__^) a może nie?). Jednakże Umiejętność (A) trzeciego stopnia z pewnością nie jest niczym mniejszym niż zrzut Pancernego Nano Szkieletu Bojowy z mini pociskami próżniowymi z kategorii 'Kontrola Terenu'. Także każda moc ma różne charakterystyki. Tak ingerujące w świat gry jak tworzenie i niszczenie piaskownicy którą jest Omega City, jak modyfikowanie statystyk swojej postaci, postaci sojuszniczych i przeciwników, a także tworzenie nowych istot NPC bądź ich eliminacja. Bądźcie kreatywni. (Polecam zaznajomienie się z grami serii DotA).
Jednakże proszę aby powstała pewna symbioza pomiędzy umiejętnościami, tak by przynajmniej przebieg mutacji wydawał się sensowny; pierw znikanie w cieniu, później teleportacja z cienia do cienia, tworzenie ramion z cienia, a na końcu zamiana w bestie za każdym razem gdy nie ma światła. Tak samo z cybernetyką: najpierw odporność na wysokie temperatury, później topienie rzeczy za pomocą dotyku, laser z oczu, a później zamiana w lewitującą pochodnię.

Tworzenie umiejętności wygląda w następujący sposób.
-Numer umiejętności na początku
-W nawiasie dwie literki oznaczające kategorię mocy
-Podkreślona nazwa mocy
-Koszt, czyli cena użycia mocy w zależności od kalibru mocy A = 3, B = 2, C = 1.
-Jeśli moc posiada już poziom należy uwzględnić ją w kosztach, A = 3/4/5/6.
-Poniżej tych informacji zamieszczamy właściwe dane oznaczające opis mocy
-Poniżej Wady, w zależności od kalibru mocy ich ilość zmienia się; A = 1, B = 2, C = 3, wady nie ulegają zmianie, niezależnie od poziomu
-Także w razie poziomowania, kolejny poziom wpisywać pod wadami, odróżniając ich nowy koszt; ~3~

Przykładowa lista umiejętności;
1. (SL) Kurzy chód 1/2/3
Dzięki specjalnie zaprojektowanemu kostiumowi z mini motorami w przegubach oraz optymalnym rozstawieniem czujników mierzących trajektorie lotu pocisków postać potrafi stanąć na torze lotu kuli bądź jakiegokolwiek miotanego obiektu i uskoczyć w ostatniej chwili. Efekt jednak jest krótkotrwały.
Wady
- niemożność korzystania z innych mocy podczas użycia Kurzego Chodu
- podatność na kontuzje w przypadku zaprzestania kooperacji z kostiumem
- nie może działać pod wodą
~2~
Efekt wydłuża się, a czujniki reagują na o wiele więcej obiektów, przez co postać może od teraz przebiegać przez ostrzeliwane korytarze bez odnoszenia szkód.
~3~
Wykonywanie skomplikowanych czynności nie jest utrudnione przez działanie Kurzego Chodu. Od teraz postać może strzelać, a także walczyć wręcz, unikając kul, a nawet ciosów za szybkich by dostrzec je ludzkim okiem.
2. (WP) Bazyliszek 2/3
Zespolenie cybernetycznych oczu z czipami wewnątrz mózgów zmodyfikowanych mieszkańców Omega City pozwala zamrozić ich w miejscu na kilka sekund. Tworząc sztywną formację która może zablokować bądź wyróżnić z tłumu uciekinierów.
Wady
- podczas użytkowania mocy postać sama ulega zmrożeniu
- podczas używania mocy postać traci zmysł wzroku
~3~
Cyber oko po aktywacji traci funkcję widzenia z perspektywy użytkownika jednak zyskuje możliwość wejścia w umysł poszczególnych zamrożonych osób, rozglądając się po okolicy oczyma statycznych ofiar.
3. i tym podobne moce...


Oczekiwania ta część będzie wyświetlona pod listą graczy jako tabela rzeczy do osiągnięcia
Od MG: (jak prowadzić najlepiej)
Od Sesji: (na czym się skupić najlepiej)
Od Graczy: (jakie relacje najlepsze)

Mój pomysł na
Postać: (czym powinna być w ostatnim stadium, wymarzona postać/moce)

Lista Graczy

Pod koniec dodam tylko że uważam się za miłą MG, ale w tej grze to ja będę waszą główną przeciwniczką. Przeznaczeniem które zawszę będzie wam niszczyć szyki. Tak jak celem Proxy będzie wydostanie się z miasta z generatorem, a Prohound dostaniem się do centrali z generatorem, tak moim będzie wasze spowalnianie, podkładanie nogi i tworzenia motłochu. Wszystko co napiszecie może być przeze mnie zmienione. Noc, dzień, śnieg, powódź, wypadek samochodowy, wyprzedaż, walący się most, brak paliwa. Wszystko to będzie moimi kartami w rękawie. Mogę przyczynić się do zranienia jednego z waszych członków, ale będę fair. Zaczyna się wyliczanka, pierwsza osoba która wpisze się na listę będzie miała przywilej nietykalności, co oznacza że w pierwszej turze nie mogę podważyć żadnego z wymienionych przez gracza faktów. Tury zmieniają się po kolei, z pierwszego gracza na drugiego, później na trzeciego i od nowa. Zatem trzymajcie się razem, bo ja czyham za rogiem.

W związku z zapełnieniem posta znakami przeniosłam listę graczy na piątą stronę rekrutacji. Pod ten link;
http://lastinn.info/rekrutacje-do-se...tml#post344816

Updaty
-dodanie listy graczy
-ustawienie limitu zdobywanych punktów na 20
-wprowadzenie listy updatów
-wyjaśnienie dotyczące synchronizacji umiejętności
-dodana historia w karcie postaci
-zmiana pakietu statystyk z 4 / 6 / 8 na 6 / 8 / 10
-publikowane wiadomości z karty postaci;
*charakter zostaje publikowany dla całej frakcji
*umiejętności udostępnione Nemezis gracza
*oczekiwania będą zamieszczone publicznie, lecz bez imion, jako tabela celów do osiągnięcia
-dodanie oczekiwań graczy
-dodany Interface w Mechanice
-dodanie przykładowej Listy Umiejętności
-do publikowanych wiadomości z kart postaci dochodzi Historia do której wgląd ma każdy
-do Mechaniki zostaje dodany element Nietykalności
-skasowanie metody 'Nemezis'
-wycięcie 'Ty jako Nemezis' oraz 'Twój Nemezis' z wzorca karty postaci
-do publikowanych wiadomości z kart postaci zostaje dodana rubryka czterech dowolnych umiejętności
-w karcie postaci wymagane jest zamieszczenie jedynie czterech umiejętności publicznych, reszta może być uzupełniona po nadesłaniu innych kart postaci przez pozostałych graczy
-za każdą piątą decyzję poziomowania umiejętności, postać dostaje +1 punkt za każdy post, oraz jej limit punktów zostaje zwiększony o +5
-przemiana działu Umiejętności na bardziej przejrzysty
-uwzględnienie punktów doświadczenia w Mechanice
-od teraz grupa z generatorem dostaje bonusy za przejście przez terytoria miasta, a grupa bez niego dostaje dodatkowy punkt regeneracji

Kelly 05-02-2012 01:05

Cóż, gdybyż to była normalna sesja a nie p v p? Szkoda, bowiem p v p stanowczo nie trawię. Rekrutacyjny tekst ma natomiast poziom bardzo dobry. Dlatego pozostaje mi jedynie poczytywać tą sesję oraz mieć nadzieję, że kiedyś zaproponujesz coś bardziej klasycznego. Wtedy bardzo chętnie wziąłbym udział w Twojej rekrutacji. Tymczasem powodzenia oraz reputka, jako dowód uznania.

kanna 05-02-2012 10:08

Czy można prosić o rozwinięcie kwestii Nemezisów?

Anonim 05-02-2012 10:20

Nie wiem jak pogodzisz "gawędziarstwo" i "gracz kontra gracz", bo to dość oczywiste, że nie tylko będą zaglądać co jest za drzwiami, ale i po prostu je przestrzeliwać. Chętnie to zobaczę choć nie zgłoszę się z przyczyny zupełnie przeciwnej niż Kelly: gracz kontra gracz mi pasuje, ale "gawędziarstwo" nie. Jakby wystarczyło pisać ze dwa, trzy zdania co się robi dalej to bym się zgłosił. Nie można zadowolić wszystkich :)

ps. Jak przeczytam dokładniej zasady to dam repa. :)

Kawairashii 05-02-2012 10:57

@kanna
Kwestia Nemezis:
W grach typu DotA, bądź Hon i Demigod z których ściągnęłam ten pomysł, są dwie drużyny w których gracze wybierają swych bohaterów. Jeśli ktoś wybierze szybciej z obawy że ktoś inny może zwinąć jego ulubionego bohatera, z pewnością przeciwna drużyna może wykorzystać ten fakt i wybrać inną postać która jest idealną kontrą dla ówcześnie wybranej postaci przeciwnej drużyny.

W Omega Chase chce uniknąć randomowości wybieranych przez was umiejętności, każdy z graczy będzie czyimś Nemezis, jak i będzie posiadał swojego Nemezis.
Przykładowo:
Gracz Proxy zajmujący pierwsze miejsce na liście grupy będzie Nemezis gracza drugiego na liście Prohound. Co oznacza że on, i tylko on ma wgląd do umiejętności gracza Prohound na drugiej pozycji w liście frakcji. Natomiast jego osobistym Nemezis, który będzie miał wgląd w umiejętności Gracza Proxu zajmującego pierwsze miejsce na swojej liście, będzie gracz Prohound zajmujący miejsce trzecie (jeśli końcowa liczba graczy będzie 6) bądź czwarte (jeśli końcowa liczba graczy będzie 8).

@Anonim
Kwestia Story Tellingu z PvP:
Jako iż ilość punktów otrzymywanych na dany post nie jest olbrzymia, a miasto nie jest jakąś małą wioską, czas spędzony na magazynowanie punktów wypełniony będzie story tellingiem. Jeśli grupa łowców zgubi uciekinierów, muszą ustalić swój następny krok, przykładowo zlokalizowanie możliwych wyjść z kanałów którymi udali się uciekinierzy, ustalenie który z łowców może zabłysnąć użyciem jakiejś ciekawej umiejętności 'Zdobywania Informacji' jak widzenie w ciemności, wgląd w kamery przemysłowe, czytanie w myślach przechodniów, czy wysłaniu jakiegoś latającego zwiadowcy. Bądź jeśli generator wpadnie w ręce łowców, grupa uciekinierów może zdecydować się na założenie pułapki, napaści, bądź osobiście odciąć wszelką drogę lokomocji aby odzyskać generator z rąk łowców zanim trafi do centrali. Postaci będą z sobą rozmawiać i ustalać priorytety, jak zyskać na czasie i wyprzedzić przeciwną grupę. Czy jest jakieś inne wejście do kolejnej sekcji miasta? Czy są osoby które pomogą w dostaniu się do pewnego strzeżonego budynku? Moim celem jest powstrzymanie grup przed skończeniem gry, nie zakładajcie że pójdzie wam tak łatwo.

kanna 05-02-2012 11:10

Ok, to jasne, ale jaki jest cel tego zabiegu z Nemezisami? Ja znam czyjeś możliwości, ktoś zna moje, ale skoro i tak będziemy dzialac w drużynach, to się po prostu tymi informacjami wymienimy i oni będą wiedzieli wszystko o nas, a my o nich.

Armiel 05-02-2012 11:24

No i jeszcze jedno - jak mam wpisać nemezisa, skoro nie mam pojęcia, kto się zgłosi, jak się nazywa, kim jest. W końcu to rekrutacja? Wiele się może zdarzyć.

Podobnie jak Kelly gratuluję sesji. PvP też mi nie pasuje, ale pogratulować pomysłu.

Kawairashii 05-02-2012 12:28

@kanna
Komunikacja w grupie:
No i takie podejście mi się podoba. Widzisz lukę i natychmiast ją wykorzystujesz. Nigdzie w rekrutacji nie zabroniłam dzielenia się informacją. Jedyna tego rodzaju przestroga znajduje się w Mechanice. Postać nie może wiedzieć czegoś, czego się nie dowiedziała podczas przygody, niezależnie od tego czy jej twórca, czyli gracz który nią kieruje jest tego świadom poza grą. Współpracujcie, w pewien sposób tylko od ciebie zależy czy poinformujesz członków drużyny o nowo zdobytych informacjach. Oczywiście następstwem takich działań niestety powinno być autentyczne przekazanie danych w formie dialogu między postaciami, gdyż w przeciwnym wypadku jeśli zobaczę akcję która bazuje na informacji niewspomnianej w opowieści, oj.. poleje się krew, będzie rwanie włosów z głowy, wiadra potu i łez.

@Armiel
Składanie karty w czasie:
Niektóre elementy karty, a mianowicie Nemezis zostawiacie puste. Gdy ukaże się wasz gracz którego staniecie się Nemezis, a w końcu sami otrzymacie własnego Nemezis, będziecie mogli spokojnie wpisać go w waszą kartę postaci. Oczywiście po wysłaniu mi jej sama go wpiszę jeśli nie będzie go w spisie graczy, w momencie gdy wysyłaliście mi kartę.
Koniec końców może dojść do sytuacji ukazania się dwóch kart Prohound, w której to żaden z graczy nie będzie mógł wpisać żadnego Nemezis. Sytuacja się zmieni gdy kolejna karta okaże się być postacią Proxy, wtedy naturalnym stanie się fakt kto jest czyim Nemezis.

kanna 05-02-2012 12:38

:? Więc po co mi wiedza, z której nie mogę korzystać?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:17.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172