lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Pokethulhu] Fishy Medal (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/11758-pokethulhu-fishy-medal.html)

Anonim 03-10-2012 22:31

[Pokethulhu] Fishy Medal
 

Witajcie w pierwszej sesji Pokethulhu na tym forum. W grze oczywiście będą raczej krótsze wypowiedzi i raczej częste - będę starał się odpisywać codziennie, a maksymalnie co dwa dni upadabniając styl odpisów do tego reprezentowanego w J3: Przetrwaj to!, które możecie zobaczyć w moim profilu - oczywiście z uwagi na sugerowaną jedność drużyny będą krótsze, bo raczej nie będą rozbite na poszczególne osoby.

Ogólna atmosfera gry będzie zależała właściwie od graczy, ale przynajmniej na początku będę dożył do atmosfery komediohorroru. Groza niekiedy będzie bardzo prawdziwa i wcale nie komediowa, a za to wszystko co związane z mieszkańcami Nameless Harbor bardziej komediowe niż straszne. Jak jednak wyjdzie to się zobaczy.

Zasady są po angielsku, ale nie jest w tym nic trudnego. Znajdują się dokładnie tutaj: http://www222.pair.com/sjohn/free/pokethulhu.zip dzięki autorom tego dzieła, którzy wybili się ponad materializm i udostępnili te wyśmienicie chore treści nam - graczom. Gdyby jednak ktoś miał kłopoty to wystarczy wypełnić kartę rekrutacyjną podaną w niniejszej wypowiedzi - na samym dole - jego postać będzie ustalona na podstawie zasad z podręcznika, a jego początkowy pokethulhu będzie wylosowany. Dodatkowo w czasie gry amnezja zaznaczona we wstępie będzie sięgała odrobinę dalej. Zasady walki będą skrócone, żeby przystosować je do życia forumowego - będą składać się jedynie z dwóch tur: "początkowy plan" i "to ja może go zmienię" - chodzi o to, że po ruchu przeciwnika możecie być zaskoczeni ich przerażającymi zdolnościami i zechcecie coś zmienić lub przeciwnie - będzie uważać, że ich rozjedziecie więc tylko powiecie "nic nie zmieniam!". W finale będą również walki turniejowe pomiędzy graczami, ale to sam finał i do tego czasu wymyślę jakiś ciekawszy system walk.

[media]http://www.youtube.com/watch?v=ChKQd2rIJU8[/media]

Akcja gry będzie się toczyła na plaży z filmiku gdzie znajduje się pierwsze miejsce pozyskiwania medali. Medale potrzebne są, żeby dostać się do Ligi, ale jest ich ograniczona ilość! Większość kultystów z plaży będzie używała pokethulhu z aspektem "fishy", a najmniej używanym przez nich będzie "icy" - aczkolwiek niekoniecznie to będzie ich słaby punkt. Pamiętajcie jednak, że kultyści z plaży mają uprawnienia do rozdawania medali, więc to są "ci dobrzy" w odróżnieniu od bandy psychopatycznych chuliganów grasujących w pobliskich lasach i na wydmach - to właśnie oni zmuszą was do działania w drużynie. Rozdzielicie się i możecie źle skończyć! W okolicy praktycznie nie ma dorosłych oprócz niewielkiej osady górniczoportowej położonej tuż za lasem, a stykającej się z morzem daleko od rzeczonej plaży z Fishy Medalami.


W Nameless Harbor można wymienić się plugawą wiedzą z małym gangiem rybodzieci jak i coś zjeść i iść spać. Dorośli tutaj są nad wyraz nerwowi, więc jakiekolwiek podejrzane ruchy związane z pokethulhu mogą wiązać się ze straszliwymi konsekwencjami! Z drugiej strony wszystko inne jest nadwyraz w porządku - można dostać jeść i pić za darmo, a nawet przenocować w ciepłym łóżku. Pieniądze niewiele znaczą w tym zakazanym miejscu. Nameless Harbor wysyła niewielkimi statkami wydobywany węgiel i w zamian dostaje zboże z dalekich zakątków, w których zresztą planowane są dalsze przygody jeśli ta sesja odniesie sukces.

Jesteście drużyną. Przewodził wam jeden prawie dorosły dzieciak. Niestety zanim się obejrzeliście stał się dorosłym, ale jego potęga była zbyt wielka. Rzeczywistość wokół niego falowało, gdyż używał, aż czterech pokethulhu jednocześnie! W niewiadomych okolicznościach pewnego dnia obudziliście się i zobaczyliście go przemienionego w nieruchomy posąg:


Jego pokethulhu zniknęły, a wy sami jesteście zmęczeni i obolali. Może toczyliście jakieś walki? Wasze pokethulhu wydają się również nie pamiętać ostatnich godzin. Coś złego zdarzyło się, a wy nawet nic nie pamiętacie.

Tyle słowem wstępu. Przejdźmy w końcu do karty rekrutacyjnej.

Oczywiście jak zaznaczyłem na samym początku jest to tylko skrócona wersja dla tych, którym nie chce się czytać podręcznika. Dla tych, którzy znają zasady i chcą w pełni wziąść mechaniczny aspekt gry w swoje ręce są karty postaci tutaj w formie pojedynczych pdfów, którym należałoby zrobić screenshot i wypełnić w paint: http://www.rpgsheets.com/sheets/104001.pdf < karta postaci, http://www.rpgsheets.com/sheets/104002.pdf < karta pokethulhu. Oczywiście na początku macie 1 postać i 1 pokethulhu zgodnie z zasadami ich tworzenia. Później będzie można mieć większą ilość pokethulhu. Co do "home town" może być dowolne z mapki - w tym Nameless Harbor.


Skrócona wersja karty, którą następnie przerobię na zgodną z zasadami:
1. Wybierz nazwę postaci.
2. Wiek - 5-16. W tej grze im mniej tym większa odwaga w styczności z pokethulhu, a im więcej tym większa wiedza postaci. Żeby nie być kompletnym ignorantem wiek powinien być minimum 9.
3. Obrazek przedstawiający postać - tu akurat lepiej by było jakby była rysunkowa, ale fota też ujdzie. Ważne, żeby jako-tako zgadzała się z wiekiem.
4. Rozdać 30 punktów pomiędzy (najmniej 1, najwięcej 10):
a) WiedzaOgólna/Percepcja
b) AtrybutyFizyczne
c) Wiedza o Pokethulhu
d) Złodziejstwo/SkradanieSię
e) Poczytalność/Odwaga
f) Wygadanie/Bezczelność
5. Wybierzcie jedną z 6 wymienionych zdolności jako Szczęśliwą.
6. Podajcie 1 ulubiony aspekt, 1 lubiany aspekt i 1 nielubiany spośród: Rozkładający, Rybny (czyli tytułowy Fishy!), Grzybny, Lodowy (również wspomniany Icy), Świecący (różne energie), Nie-Euklidesowski (czasoprzestrzeń), Płazogadzinowy, Lepki.

Na karcie później wasz wybór może wyglądać inaczej, ponieważ będzie odpowiednio modyfikowany przez zasady gry. Ogólnie jednak tendencje pozostaną.


Minimum graczy, żeby rozpocząć to 3. Maksimum jakie przyjmę to 6, ale może się zdarzyć, że nadprogramowo przyjmę do 10 graczy, a potem w ciągu kilku odpisów kilku z was zostanie złożonych w ofierze tak, żeby wyrównać do 6. Jak nikt się nie zgłosi to trudno - po pewnym czasie zgłoszę zamknięcie niniejszej rekrutacji. Zgłaszajcie się jak najszybciej!

Someirhle 03-10-2012 23:17

U, ja na tą rekrutację czekałem, to i się zgłoszę od razu. Kp pójdzie jutro.

Issander 04-10-2012 06:28

Jak wyżej.

pppp 04-10-2012 10:24

Wysłałem postać. Skoro będziemy grać mocno zespołowo, to może podzielimy się funkcjami w drużynie? Gram postacią z wysoką Wiedzą o Pokethulhu, mogę Wam trenować Thulhu.

Someirhle 04-10-2012 13:27

Cóż, ja mam postać z naciskiem na Shoplifting i Sanity, jeśli ktoś chce się dopasowywać.

Issander 04-10-2012 13:42

Ja przejrzałem system i stawiam na postać z wysokim Talking Trash, ponieważ wszystkie moje walki będa kończyły się po pierwszej turze...

Przy czym powinienem mieć jakieś 95% wygranych. O ile Anonim nie będzie szykować przeciwników specjalnie pod moją strategię :)

Tak więc możecie zostawić wykańczanie przeciwników mi, o ile idzie o zwykłą walkę :)

Someirhle 04-10-2012 14:50

Wysoki Lore i Speed mogą Cię łatwo skontrować. Ogólnie Lore jest tu nieco OP. Tak naprawdę każdy powinien chyba maksować Lore i jedną inną zdolność.

Issander 04-10-2012 15:05

Ok, pomyliłem się. Zgodnie z mechaniką podręcznika wygrywam WSZYSTKIE walki (z innym kultystą), o ile taką walkę da się rozegrać.

Ale nie powiem zbyt wiele dopóki się nie zacznie gra, bo zaraz się znajdzie mnóstwo chętnych do kopiowania mojej strategii i gra się stanie nudna.

No, może poza tym, że zgodnie z zasadami podręcznika gdy spotka się dwóch graczy mających Talking Trash na poziomie 12, to tura inicjatywy teoretycznie nigdy się nie skończy...

Cytat:

Lore jest tu nieco OP
Mylisz się, Pokemon Lore jest przydatne na średnim poziomie, ale zdecydowanie nie OP...

Cytat:

mogą Cię łatwo skontrować
Na moją strategię nie ma kontry :D jedynym wyjściem jest użyć tej samej strategi, co - mogłoby się wydawać - dawałoby każdemu 50% szans na wygraną.

Jest to nieprawda, bo zgodnie z zasadami teoretycznie dawałoby to z automatu zwycięstwo starszemu kultyście. Co oczywiście też nie jest prawdą, bo jak już napisałem - gdy spotka się dwóch kultystów z 12 Talking Trash, nie da się rozegrać tury inicjatywy...

AJT 04-10-2012 15:34

Eee, to bez sensu tak, jeśli rzeczywiście są takie 'kody'... Mam nadzieję, że coś źle policzyłeś;) Sam w podręcznik nie patrzyłem za bardzo.

Issander 04-10-2012 15:47

Nadal jest dużo luk. Moja postać może zostać pokonana poza uczciwą walką między trenerami, na przykład przez innego człowieka, bo poza tym jest dość słaba. No, może nie słaba, ale poniżej przeciętnej. No i należy pamiętać, że dzikie Cthulhu zawsze atakują pierwsze. Jest szansa, że mogę z nimi przegrać, jeżeli będą miały odpowiednio silny Frighten.

Dokładnie, jeżeli taki Cthulhu ma maksymalnie silny atak Frighten (czyli ma 12 Power i 3 kości ataku), to szansa na to, że mnie pokona wynosi 42,1(296)% - czyli całkiem sporo. A jeśli dodatkowo ma przewagę typu to ma nawet nieco więcej niż 50% szans na zwycięstwo, bo ok 51,8%

Dodatkowo, z pewnością Anonim jakoś rozwiąże ten problem z turą inicjatywy, jaki zauważyłem, więc nie wiem jeszcze, czy to w jakiś sposób nie osłabi mojej postaci.

Cytat:

Eee, to bez sensu tak, jeśli rzeczywiście są takie 'kody'...
Ten system to żart. Same zasady mają raptem 7 stron długości. Nie ma co się dziwić, że jest niedopracowany i są w nim takie luki :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:28.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172