lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Forgotten Realms 3.5] Miasto Pajęczej Królowej (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/12032-forgotten-realms-3-5-miasto-pajeczej-krolowej.html)

Sierak 15-12-2012 11:01

[Forgotten Realms 3.5] Miasto Pajęczej Królowej
 

“Lolth zamilkła.
Codziennie o północy kapłanki w mrokach ślą błagania do Pajęczych Otchłani, ale nie otrzymują odpowiedzi. Nie zyskują czarów. Nie otrzymują zapewnień, że Lolth ich nie opuściła, że wciąż nad nimi czuwa, a nawet że nadal żyje.
Wiele kapłanek nie porzuca wiary. Wydaje im się całkowicie logiczne i oczywiste, że Lolth być może w ten sposób je sprawdza; że wycofała się, ukryła i obserwuje, czy wyznawcy pozostali jej wierni. W większości drowich miast życie toczy się tak jak zwykle. Jednakże nie we wszystkich.”


Tym krótkim cytatem wprowadzającym w kampanię pragnę otworzyć kolejną rekrutację do modnych ostatnio gotowych przygód D&D oraz Pathfindera. Temat drowów jest ostatnio na lastinn całkiem popularny i mam nadzieję nie trafiłem jeszcze w jego przesyt tym bardziej, że tym razem wcielamy się w dzielnych śmiałków odważnie eksterminujących kolejne hordy czarno... Mahoniowoskórych najeźdźców. Kampanię miałem okazję oglądać z perspektywy gracza na żywo i uważam, że jest to jedna z ciekawszych przygód do Dungeons & Dragons i bardzo chętnie wcielę się w jej MG. Rzecz jasna zawsze zostaje problem tego, że gracz może po prostu przewertować sobie podręcznik zawczasu, jednak gracie dla przyjemności i jeżeli ktoś chce sobie zepsuć zabawę to jego indywidualna sprawa.

Wprowadzenie fabularne, czyli skromne wielkiego początki i jaka jest wasza rola w nadchodzących wydarzeniach? Kilka dni temu, bez żadnego ostrzeżenia, powierzchnię w okolicach Doliny Sztyletu zaatakowała grupa łupieżcza drowów mordując, paląc i rujnując okoliczne wsie. Nie zabrali niczego, pozostawili za sobą tylko zgliszcza i wszystko wskazuje na to, że zrobili to tylko z czystej chęci rzezi. Patrol milicji wysłany w celu zbadania tajemniczej napaści odkrył ślady prowadzące do krypt Dordrien - antycznych jaskiń w których niegdyś chowano zmarłych, a które według pogłosek mają połączenie z Podmrokiem. Rzecz jasna nikt o zdrowych zmysłach nie wyśle chłopów ledwo potrafiących posługiwać się mieczem do walki z mrocznymi elfami, tutaj jednak wkraczają wasze postaci doświadczonych poszukiwaczy przygód wynajętych do przeprowadzenia śledztwa w kryptach i w miarę możliwości zapobiegnięcia powtórki z wydarzeń z przed kilku dni.

Motywacje: do sesji przyjmę 4-5 postaci o dobrym charakterze, w ostateczności neutralnym popartym dobrymi motywacjami, w przypadku większości klas prestiżowych nie uznaję ograniczeń charakteru więc w razie czego wszystko jest do dogadania. Chciałbym, żeby postać była dobrze umotywowana do pomocy mieszkańcom dolin i mogła wyrazić zaangażowanie: z proponowanych wątków może być oczywiście morderstwo (członka rodziny mieszkającego w najechanej części dolin), kontakt jednej z wielu komórek Harfiarzy w tej sprawie (wasze postaci są jednak już dość szanowanymi personami) lub bezpośredni kontakt z waszym zleceniodawcą - burmistrzem Dagger Falls, Randalem Mornem. Przygoda skonstruowana jest tak, by narzucić postaciom wiele wyborów moralnych i dobrze by było, gdyby poza oczywistym pociągiem do pieniądza stało za nimi coś więcej.

Postaci: przygoda zaczyna się na 10. poziomie doświadczenia i ciągnie aż do 18. poziomu. Awansujecie wraz z pokonywaniem kolejnych bestii i przeciwników, ale i również doświadczenie przyznaję za wykorzystywanie umiejętności, tak więc niewykluczone że łotrzyk rozbrajający wszystkie pułapki i otwierający zamki, albo czarodziej posiadający rozległą wiedzę, będzie najbardziej doświadczonym członkiem drużyny. Ilość złota jak na 10. poziom doświadczenia, atrybuty wykupujecie systemem PB 32, punkty życia pełne na 1. poziomie, na kolejnych rzucacie kością zgodnie z wybranymi klasami (ufam wam z tymi rzutami plus odnośnie samych rzutów dalej). Dopuszczam większość ras (w granicach rozsądku, te udziwnione i nie pochodzące z podstawek proszę o konsultacje) i klas postaci, o ile nie będzie to kombinacja ośmiu profesji tylko dlatego, że każda daje bonus z Charyzmy do czegoś. Nie zrozumcie mnie źle - faworyzuję solidnie wykonane mechanicznie postaci, bo zatrzęsienie pułapek, zasadzek i przeciwników wręcz to na was wymusza, jednak lubię jak wszystko trzyma się całości. Przyjmując konkretne osoby kierować się będę rolami w drużynie bo nie oszukujmy się, wyważona drużyna ma tutaj największe szanse - bez kogoś majstrującego w pułapkach będzie ciężko, bez czarodzieja będzie ciężko, bez kapłana będzie bardzo ciężko i tak dalej, bierzcie to pod uwagę.

Kwestia relacji Waszych postaci jest mi obojętna, miło będzie jak będziecie się znać, jak nie to już was jakoś w sesji wszystkich zgonię w jedno miejsce. Karty postaci obojętnie mi w czym, najwygodniej na myth-weavers ale może być Word dopóki będę mieć wszystkie informacje z szablonu KP narzucanego przez Podręcznik Gracza. Z racji, że często piszę na zmianę z komputera prywatnego i służbowego - przerzucanie kart byłoby głupie, więc przepisuję je sobie sam na swoje konto na myth-weavers.

Psionika: pytanie, które pada bardzo często - tak dopuszczam psionikę w pełnej transparencji z magią. Warunki są dwa - jeżeli chcesz grać psionikiem to grasz albo rasą pochodzącą z Podmroku, albo grasz rasą normalną ale kimś, kto pochodzi właśnie z Doliny Sztyletu. Dlaczego? Psionika dla Podmroku jest naturalna, w okolicach w których rozgrywa się przygoda zaś, niegdyś znajdowało się potężne imperium psioniczne Jhaamdath - tak więc ich mieszkańcy mogą jako potomkowie wielkich psionów okazywać predyspozycje do tej niespotykanej sztuki.

Rozgrywka: jako MG ciągle się uczę i wyciągam wnioski tak z sesji przeze mnie prowadzonych, jak i tych w których gram. Zdecydowałem się na prowadzenie sesji systemem postów i google docs, ale nie do końca tak jak we wcześniejszych przygodach. Generalnie wiadomo, że odpisujecie w odniesieniu do zaistniałych sytuacji, jednak nie będę wymagał esejów na tysiąc słów. Miło jak po moim długim odpisie zobaczę długi komplet, jednak w przypadku rozmów albo wydarzeń mało wnoszących możecie spokojnie pisać nawet kilkolinijkowce i ja będę odpisywał takimi samymi (bo nie ma co upiększać na siłę aktywację pułapki) dopóki nie stanie się coś wymagającego dłuższego opisu. Generalnie chcę postawić na tempo rozgrywki, niekoniecznie na wymuszone piękno literackie.

Kostnica: każda osoba przyjęta do sesji musi założyć sobie konto na Kostnica, ponieważ zaczynając od punktów wytrzymałości, rzucacie sobie sami. Rzecz jasna mogę podejrzeć na koncie czy nie oszukujecie, ale po co? To ma być zabawa, nikt nie leczy sobie tutaj kompleksów i czasami aż fajnie, jak coś nie pójdzie zgodnie z planem niż wymuszane i oszukiwane sukcesy. W przypadku efektów stałych jak np. śliska podłoga będę podawał w swoich postach ST - w czasie walk zaś dostaniecie informację o podstawowych statystykach (pomysł zaczerpnąłem od Mizukiego i naprawdę ułatwia on rozgrywkę) takich jak KP, rzuty obronne i ilość PW, dzięki czemu sami będziecie mogli opisywać efekty swoich działań. Ilość podanych informacji zależeć będzie od poziomu wiedzy waszych postaci, a co za tym idzie zdolności do identyfikacji przeciwników. Moje rzucanie ograniczy się do kulnięć o których macie nie wiedzieć, ruchów przeciwników i akcji niespodziewanych jak np. aktywacja pułapki.

W przypadku braku wiedzy potrzebnej do identyfikacji danego stworzenia akcje możecie opisywać w postach z pozostawieniem mi określenia sukcesu bądź porażki albo możecie zagadać na GG/docs z podaniem wyniku, a ja odpowiem wam czy się udało.

Mechanika: w odróżnieniu do moich poprzednich sesji stosować będę mechanikę szczątkową. Część opierać się będzie na fabule i opisach gracza, szczególnie że sporo rzucacie sami. Oczywiście testy umiejętności są jak najbardziej, jednak np. inicjatywy używać będę bardziej dla siebie, czy przeciwnik zaatakuje jeszcze w moim poście, czy dopiero po waszych akcjach. Generalnie kolejność swoich działań wyznaczacie tym, co naskrobiecie w postach - wiadomo jednak takie kwestie dogra się już na bieżąco w sesji.

Przede wszystkim jednak ta kwestia rozwiąże się wraz z określeniem kto dostał się do sesji. Jeżeli będzie to ekipa lubująca się w mechanice, pogramy sobie na pełnych zasadach, jak trafię na bandę storytellerów to będzie połowiczna lub szczątkowa mechanika, kampania przewiduje sporo starć więc będziecie się mogli wykazać pod tym względem i na pewno znajdziemy złoty środek.

Kompendium: i tutaj będzie stara nowość bo wcześniej pomysł wyrodził bodajże Qumi, z racji zaś że Miasto Pajęczej Królowej jest jednocześnie podręcznikiem i zawiera trochę nowych stworzeń/przedmiotów/miejsc i tak dalej, zdecydowałem się zrobić z tych materiałów coś na miarę kompendium z Wiedźmina. Przygoda sama w sobie oferuje dużo sytuacji, w których postaci muszą wykazać się umiejętnościami: tropienie, sztuka przetrwania, różne testy wiedzy, unieszkodliwianie pułapek itd., oprócz tego dochodzi tutaj wspomniana w opisie umiejętności wiedza identyfikacja potworów. Za takie udane testy umiejętności będziecie co jakiś czas otrzymywali wpisy w kompendium, zaś postaci którym testy się powiodły otrzymają dodatkowe, niewielkie porcje doświadczenia - może to zostać użyte do szybszego awansu, ale przez magów już na przykład do craftowania nowych przedmiotów magicznych albo używania rytuałów.

To chyba wszystko z najgrubszych informacji, rzecz jasna jak o czymś zapomniałem będę odpowiadał na bieżąco w temacie.

Zapomniałbym, termin rekrutacji oficjalnie jest do 1 stycznia, nieoficjalnie w ten dzień mogę nie być w stanie sprawdzać karty postaci ;).

Warlock 15-12-2012 22:29

Chciałbym wziąć udział, ale nie wiem jak z czasem (jestem w trakcie tworzenia jednej sesji i zastanawiam się nad wzięciem udziału w drugiej). Jeśli będę grał to biorę niziołka wojownika - ulubiona rasa, obżarstwo, wygody, osiadły tryb życia :P i codzienne treningi hartujące ducha i ciało. Innymi słowy; moje klimaty. :)

Osobiście preferuję krótkie/średnio-długie posty, zabawa w ,,Kto napisze dłuższy post?" nie jest dla mnie. Mam nadzieję, że to nie stoi na przeszkodzie. Co prawda w moim przypadku krótkie posty to trochę więcej niż kilka linijek, ale esejów na jedną A4 lub więcej proszę się nie spodziewać.

Puzzelini 16-12-2012 17:40

Się zgłaszam się ;] Szczegóły podeślę gdy dopracuję i wymyślę :)

sheryane 16-12-2012 18:15

Się zgłaszam się ;] Ustaliłyśmy z Puzzelini, że próbujemy dostać się do sesji siostrami :) Szczegóły jak dopracujemy i wymyślimy :D

Glyswen 16-12-2012 18:41

A ja to co? Zapomniałyście o bracie/alfonsie?
Oj... Będę się gniewać. NIE DAM WAM już więcej :x

Avarall 16-12-2012 20:17

Zastanawiam się nad dołączeniem.
Pytanie do pozostałych chętnych graczy: jakimi postaciami planujecie zagrać, jakie role będziecie pełnić w drużynie? Gdybym miał tworzyć postać mógłbym się dostosować i postarać uzupełnić skład.

Sierak 16-12-2012 21:26

Cytat:

Się zgłaszam się ;] Ustaliłyśmy z Puzzelini, że próbujemy dostać się do sesji siostrami Szczegóły jak dopracujemy i wymyślimy

Doriath 16-12-2012 21:37

Hej, tak jak ci pisałem na GG chętnie zagram.

Co do postaci to prawdopodobnie Psionicznie do tego podejdę, ale to jeszcze nic pewnego więc odezwę się jak już będę wiedzieć na pewno.

sheryane 16-12-2012 22:08

Cytat:

Napisał Avarall (Post 398040)
Pytanie do pozostałych chętnych graczy: jakimi postaciami planujecie zagrać, jakie role będziecie pełnić w drużynie? Gdybym miał tworzyć postać mógłbym się dostosować i postarać uzupełnić skład.

Puzzellini & moi już knujemy. Na razie z "pewnych" spraw, to wyknułyśmy, że będzie łotrzyca i kapłanica :)

Glyswen 16-12-2012 22:14

Cytat:

Napisał Sierak (Post 398062)

Siuraczku, wiem, że ty wolisz samych chopczyków do sesji i w ogóle wyznajesz model szorstkiej miłości... Ale uwierz mi, baby nie są takie beee. :3


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:59.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172