|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
16-12-2012, 12:33 | #1 |
Northman Reputacja: 1 | [The One Ring] WilderlanD WILDERLAND Dzikie Kraje, to tereny rozciągające się od Misty Mountains na zachodzie po Red Water wschodzie i od Grey Mountains na północy do Brown Lands na południu. Przez izolujące się od siebie ludy północy i ograniczone możliwości podróżowania nie ma dokładnych map całej krainy w powszechnym użyciu a wiedza poszczególnych regionów ogranicza się do lokalnych map nie wykraczających za bardzo poza obszary panowania miejscowego wodza, lorda, króla. CIEŃ MROCZNEJ PUSZCZY Mroczne legendy ludów północy i zachodu Śródziemia mówią o złej potędze, odwiecznie starym wrogu, którego największym pożądaniem jest oblec całą ziemię ciemnością. Starożytny Cień przybierał różne kształty w historii świata dążąc do zgładzenia wszystkich stojących mu na drodze. Wielokrotnie odnosił porażki za każdym razem powracając w nowym przebraniu. Niemal dwa tysiące lat temu Cień wkroczył do Greenwoodu Wielkiego. W tajemnicy osiadł w Dol Guldur i stamtąd ciemnośc rozlała się pod koronami drzew, stopniowo zmieniając oblicze lasu w miejsce horroru i terroru. Zwierzęta uciekły zostawiając za sobą przeklętą ciszę a inne stworzenia przylazły słysząc wezwanie czarnego pana. Orki i gigantyczne pająki zaczęły rozmnażać się zagrażając każdemu kto wkroczył do lasu oraz wszystkim żyjącym obok niego. Ludy, które nazywały dziki las swym domem wycierpiały wielce aż w końcu zapomniały o pięknie Greenwoodu Wielkiego nazywając go Mirkwoodem. Pośród nich są Silvan Elfy i Leśni Ludzie, co żyją do dzisiaj na zachodnich rubieżach lasu. Elfy wycofały się do podziemnej fortecy w północnej części mrocznej puszczy ogrodzonej od reszty górskim pasmem, a Wildermen nauczyli się sztuki przetrwania w małych osadach aby umknąć uwadze Cienia. Czarną obecność na Dol Guldur nazwano Nekromantą. Kilka lat temu, zgromadzenie Mędrców tego świata postanowiło przegonić Cień z lasu raz na zawsze. Potężni lordowie zebrali swoje siły i Cień uciekł na wschód. Las nareszcie mógł odetchnąć, lecz ciemność Mirkwoodu jest teraz od wieków zakorzeniona w nim i trzyma się go kurczowo tak samo jak najgłębszych fundamentów przeklętej twierdzy. Wiele, wiele lat upłynie zanim Wolne Ludy Północy odzyskają i oczyszczą las całkowicie a stanie się to tylko pod warunkiem, że Cień będzie trzymany od puszczy z daleka. DZIKIE KRAJE nazwę swą zawdzięczają głównie mrocznej dzikości puszczy Mirkwood, która zajmuje znaczną większość jej terenów oraz obecności smoka Smuga i Nekrotmanty z Dol Guldur. Po zabiciu pierwszego i wypędzeniu drugiego oraz wycięciu w pień dwóch trzecich ilości wszystkich orków północy, odnawia się panowanie wypędzonych, uciśnionych ludów. Krasnoludy wracają do Ereboru, Dale staje się odbudowaną stolica królestwa Bardów, Esgaroth na Długim Jeziorze wolnym miastem po trzykroć większym niż przed upadkiem. Król Elfów z Mirkwood odnawia swoje panowanie z podziemnej twierdzy na wschodnich rubieżach puszczy. W dolinie Anduiny rządy wokół Carrock obejmuje Beorn, natomiast Leśni Ludzie umacniają swoje pozycje w południowej części biegu rzeki. Ludzie, elfy i krasnoludy z nadzieja i większą ufnością darzą się nawzajem odbudowując wzajemne stosunki polityczne i gospodarcze. Do czasu pokonania największych wrogów Wilderland, zamieszkujące Północ ludy zamykały się na siebie izolując nieufnie. Pod wpływem korupcyjnej mocy zła jakie zalęgło się w tej części Śródziemia, bliskie były otwartej wojny, która została zażegnana tylko dzięki ostatecznemu przymierzu przeciwko wspólnemu wrogowi u stóp Ereboru w rozstrzygającej bitwie zwanej Bitwą Pięciu Armii. OSTATNIE PIĘĆ LAT... Wiedza powszechna Ludom Północy: Rok 2941
Rok 2942
Rok 2943
Rok 2944-2945
DZIEŃ DZISIEJSZY... Pięć lat po tym wydarzeniu, w ostatnich dniach listopada roku 2946 w Dale, na pamiątkę sojuszu i triumfu Wolnych Ludów Północy nad złem, ogłoszone jest Zgromadzenie Pięciu Armii. Jest to czas wielkich uroczystości, festynów, targów i festiwali w których biorą udział mieszańcy tych terenów, weterani Wielkiej Bitwy, kupcy i pielgrzymi z wszystkich zakątków północy, czczący pamiątkę zwycięstwa. Podczas trwania Zgromadzenia Pięciu Armii, przedstawiciele Leśnych Ludzi, Esgaroth i Ereboru spotykają się w Dale na posiedzeniu organizowanym przez i pod przewodnictwem Króla Barda. To zebranie nosi nazwę Rady Północy i omawiane są na nim najważniejsze sprawy regionu. Bohaterowie zaczynają przygodę w Lake-town. Proszę w historii napisać powód dla którego postać znajduje się w Esgaroth. To miasto zostało wystarczająco opisane w pierwszym poście sesji, który pojawił się już i tam znaleźć możecie nieco informacji i może inspiracji potrzebnych do takiego a nie innego osadzenia bohatera w mieście na Długim Jeziorze. KREATOR POSTACI (po angielsku) Internetowy kreator postaci: The One Ring - Online Character Sheet to jednocześnie KP którym będziemy się posługiwać na sesji. Zapisujemy stworzoną postać w kodzie (save character as code), który posyłamy dla mnie na PW. Dzięki niemu będę mógł wgrać KP i odtworzyć online. Wyłonieni dzięki rekrutacji gracze będą mieli KP zapisane na serwerze jako grupa sesyjna. Obsługa kreatora jest prosta i intuicyjna. Należy wybierać krok po kroku proponowane przez program opcje i naciskać „next”. Przy każdym terminie, nazwie jest mały znak zapytania. Klikając go otrzymujemy definicję w języku angielskim. To nie jest rekrutacja dla osób nie posiadających podstawowej znajomości języka angielskiego i umiejętności korzystania ze słowników. W przypadku niejasności, niepewności, niezrozumienia terminów, zasad, kontekstu bardzo chętnie pomogę i wyjaśnię o co chodzi. Tłumaczyć jednak wszystkiego w całości nie będę. Ponadto podczas konsultacji mogę wysyłać niektórym materiały dodatkowe dotyczące ras, kultur, etc i one również będą w języku angielskim. ANKIETA Proszę ją wypełnić i przesłać do mnie na PW razem z wyżej wspominanym kodem KP. Pytania pokrywają się nieco z etapami tworzenia postaci w generatorze. Niektóre pytania wymagają nieco rozwinięcia, intuicyjnie będziecie wiedzieli które. Wtedy piszemy co najmniej dwa zdania. Limitu górnego nie stawiam na jedno pytanie, ale bądźcie rozsądni i powstrzymujcie się przed rozwlekłymi elaboratami. The One Ring: Characters | Cubicle 7
LEKTURA UZUPEŁNIAJĄCA Eseje Michaela Martineza jako lektura uzupełniająca dla chcących lepiej przygotować się do wyboru i odgrywania grania bohatera z Północy z tych mniej znanych „plemion” oraz głębszego poznania niektórych wydarzeń (jak np Bitwa Pięciu Armii). Tolkien wzorował się na skandynawach przy opisach tych ludów Północy Śródziemia i nie bez przyczyny można doszukać się podobieństwa z kulturą Nordów, Wikingów z Ziemi. Beorn jest częściowo inspirowany Beulfem, Dale i Esgaroth to jakby kupieckie osady Wikingów. Poniższe artykuły są bardzo ciekawym i rzetelnym materiałem źródłowym. Gdzieniegdzie występują interpetacje pism Tolkiena, teorie argumentowane twórczością i wypowiedziami profesora i umawiamy się, że uznaję je na potrzeby sesji jako fakty. Czytanie ich nie jest obowiązkowe, ale gorąco polecam zapoznanie się chociaż z traktującymi o kulturze Waszych wybranych postaci (jeżeli taki jest).
CZAS REKRUTACJI – do 20 stycznia. SESJA 20+ bo takie mam preferencje. Zgłaszamy się w tym temacie i tutaj zadajemy pytania. Mechanika będzie stosowana ale niepełna. UWAGA WAŻNE. Zaczynamy wszystko od wysłania mi na PW odpowiedzi na pytania z poniższego 1 etapu:
Dopiero po mojej odpowiedzi z info dodatkowym pracujemy nad KP i gotowe wysyłamy na moje PW. Zastrzegam sobie elimanację już na tym pierwszym etapie rekrutacji. SZUKAM 4 DO 6 GRACZY. Zapraszam!
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 07-01-2013 o 08:36. |