Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25-01-2013, 19:16   #1
 
Karolczaneq's Avatar
 
Reputacja: 1 Karolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodze
[Autorski] Wielka Wojna

Wstęp

***



***

Kapitan wyjrzał zza okopu. Artyleria zaprzestała obstrzału, ale dym
wciąż wznosił się ponad polem, okrywając ciała poległych żołnierzy.
Wielu z nich jeszcze rano miało nadzieję ,iż wrócą niedługo do swych
rodzin, domów, żon i matek. Zaś ich koledzy wciąż mogli walczyć i mieli
zamiar ich pomścić więc wstali i czekali z bronią w ręku okryci fałdami
ziemi na rozkaz. Rozkaz, czyli słowa przez które mieli zginąć następni
ludzie. Jednak dla wielu z nich obojętne było to czy zginą czy nie, i
tak ich życie było zniszczone przez wojnę.
- Do ataku - krzyknął kapitan i kilkudziesięciu ludzi zerwało się jak
jeden mąż wyskakując z okopu i kierując swoje bagnety w stronę pozycji
wroga. Jednak już po chwili dało się usłyszeć wystrzały i pierwsi
żołnierze padli rażeni kulami. Kapitan został trafiony w ramię jednak
nie poddawał się i biegł dalej trzymając swój pistolet w górze i strzelając
w wrogie zasieki. Wokół padali kolejni ludzie, którzy upadając ostatni
raz w życiu nie mieli wyrazu zdziwienia na twarzy, wręcz przeciwnie -
byli na to przygotowani. W końcu to była wojna, wielka wojna.


***

O co chodzi ?

Europa, rok 1914. I wojna światowa trwa nie tylko w Europie i
również na innych kontynentach, ale wciągnięty jest w nią cały świat.
Sojusz Państw Centralnych ( Cesarstwo Niemieckie, Austro - Węgry,
Imperium Osmańskie oraz Bułgaria ) walczy z Ententą ( Wlk. Brytania,
Francja, Rosja oraz Serbia i inne niewielkie kraje europejskie ).
Wojna pochłania setki tysięcy ofiar. Państwa jednak nie zaprzestają
walk, a wręcz przeciwnie - wkładają w nią coraz więcej zaangażowania.
Bez względów na koszty...

Właśnie w tych władców wcielają się gracze. W zależności od państwa
i jego ustroju może to być cesarz, król albo premier. W grze znajduje się
sześć państw grywalnych ( po trzy z każdego sojuszu ) oraz jedno państwo neutralne (Włochy) które w późniejszym etapie gry dołącza do jednego z sojuszów :

Państwa Centralne :

- Cesarstwo Niemieckie
- Austro - Węgry
- Imperium Osmańskie
- Bułgaria ( kierowane przez MG )

Ententa :

- Wlk. Brytania
- Francja
- Rosja
- Serbia ( kierowane przez MG )

Neutralne :

- Włochy

Opis państw

Państwa centralne :

1. Cesarstwo Niemieckie

Fundusze : 40.000.000 monet
Waluta : Monety
Forma rządów : Monarchia konstytucyjna
Władca : Cesarz Wilhelm II
Wojsko : - 3.600.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci
oraz inni )
- 900 samolotów ( 300 bombowce, 450 myśliwce, 150 zwiadowcze )
- 120.000 lekkich karabinów maszynowych
- 30.000 ciężkich karabinów maszynowych
- 100.000 dział .90 mm
- 50.000 dział .125 mm
- 20.000 dział .180 mm
- 2.000 dział .300 mm
- 20 dział .450 mm
- 10.000 moździerzy .110 mm
- 10t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg )
- 500 czołgów
- 6.000 pojazdów opancerzonych
Terytorium : 540.858 km2
Stolica : Berlin
Mieszkańcy : 64 925 993

2. Cesarstwo Austro - Węgierskie

Fundusze : 40.000.000 monet
Waluta : Monety
Forma rządów : Monarchia konstytucyjna
Władca : Karol I Habsburg
Wojsko : - 1.600.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci
oraz inni )
- 300 samolotów ( 100 bombowce, 150 myśliwce, 50 zwiadowcze )
- 40.000 lekkich karabinów maszynowych
- 10.000 ciężkich karabinów maszynowych
- 50.000 dział .90 mm
- 25.000 dział .125 mm
- 10.000 dział .180 mm
- 1.000 dział .300 mm
- 10 dział .450 mm
- 5.000 moździerzy .110 mm
- 5t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg )
- 200 czołgów
- 3.000 pojazdów opancerzonych
Terytorium : 677.000 km2
Stolica : Wiedeń
Mieszkańcy : 52 800 000

3. Imperium Osmańskie

Fundusze : 40.000.000 monet
Waluta : Monety
Forma rządów : Monarchia absolutna
Władca : Sułtan Mehmed V
Wojsko : - 1.800.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci
oraz inni )
- 100 samolotów ( 25 bombowce, 65 myśliwce, 10 zwiadowcze )
- 30.000 lekkich karabinów maszynowych
- 5.000 ciężkich karabinów maszynowych
- 30.000 dział .90 mm
- 15.000 dział .125 mm
- 8.000 dział .180 mm
- 500 dział .300 mm
- 5 dział .450 mm
- 3.000 moździerzy .110 mm
- 3t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg )
- 50 czołgów
- 2.000 pojazdów opancerzonych
Terytorium : 827.000 km2
Stolica : Stambuł
Mieszkańcy : 16 829 000

Ententa :

1. Imperium Brytyjskie ( wraz z koloniami )

Fundusze : 40.000.000 monet
Waluta : Monety
Forma rządów : Monarchia parlamentarna
Premier : David Lloyd George
Wojsko : - 1.300.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci
oraz inni )
- 500 samolotów ( 200 bombowce, 250 myśliwce, 50 zwiadowcze )
- 50.000 lekkich karabinów maszynowych
- 25.000 ciężkich karabinów maszynowych
- 60.000 dział .90 mm
- 40.000 dział .125 mm
- 15.000 dział .180 mm
- 2.000 dział .300 mm
- 20 dział .450 mm
- 8.000 moździerzy .110 mm
- 5t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg )
- 400 czołgów
- 5.000 pojazdów opancerzonych
Terytorium : 33.000.000 km2 ( wraz z koloniami )
Stolica : Londyn
Mieszkańcy : 458.000.000 km2

2. Republika Francuska

Fundusze : 40.000.000 monet
Waluta : Monety
Forma rządów : Republika
Premier : Georges Clemenceau
Wojsko : - 1.500.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci
oraz inni )
- 300 samolotów ( 100 bombowce, 150 myśliwce, 50 zwiadowcze )
- 40.000 lekkich karabinów maszynowych
- 10.000 ciężkich karabinów maszynowych
- 50.000 dział .90 mm
- 25.000 dział .125 mm
- 10.000 dział .180 mm
- 1.000 dział .300 mm
- 10 dział .450 mm
- 5.000 moździerzy .110 mm
- 5t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg )
- 200 czołgów
- 3.000 pojazdów opancerzonych
Terytorium : 643.801 km2
Stolica : Paryż
Mieszkańcy : 35 565 800

3. Imperium Rosyjskie

Fundusze : 40.000.000 monet
Waluta : Monety
Forma rządów : Monarchia absolutna
Władca : Car Mikołaj Mikołajewicz
Wojsko : - 6.000.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci
oraz inni )
- 300 samolotów ( 100 bombowce, 150 myśliwce, 50 zwiadowcze )
- 200.000 lekkich karabinów maszynowych
- 50.000 ciężkich karabinów maszynowych
- 50.000 dział .90 mm
- 25.000 dział .125 mm
- 10.000 dział .180 mm
- 1.000 dział .300 mm
- 10 dział .450 mm
- 5.000 moździerzy .110 mm
- 5t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg )
- 200 czołgów
- 3.000 pojazdów opancerzonych
Terytorium : 23.700.000 km2
Stolica : Petersburg
Mieszkańcy : 128 200 000

Neutralne :

1.Królestwo Włoch

Fundusze : 40.000.000 monet
Waluta : Monety
Forma rządów : Monarchia konstytucyjna
Premier : Antonio Salandra
Wojsko : - 2.400.000 żołnierzy ( w tym obsługa artyleryjska, medycy, piloci
oraz inni )
- 300 samolotów ( 100 bombowce, 150 myśliwce, 50 zwiadowcze )
- 80.000 lekkich karabinów maszynowych
- 20.000 ciężkich karabinów maszynowych
- 100.000 dział .90 mm
- 50.000 dział .125 mm
- 20.000 dział .180 mm
- 1.500 dział .300 mm
- 15 dział .450 mm
- 8.000 moździerzy .110 mm
- 10t gazów bojowych ( jeden pocisk artyleryjski - 1 kg )
- 400 czołgów
- 5.000 pojazdów opancerzonych
Terytorium : 310.120 km2
Stolica : Rzym
Mieszkańcy : 41 228 000

Inne państwa europejskie uczestniczące w wojnie są kierowane przez MG.

Rekrutacja wojsk i jej koszty :

Jednostki lądowe :

1 dywizja piechoty ( 10.000 żołnierzy ) 1.000.000 monet
1 dywizja lotnicza ( 50 samolotów - myśliwców ) 1.200.000 monet
1 dywizja lotnicza ( 25 samolotów - bombowców ) 1.000.000 monet
1 dywizja lotnicza ( 25 samolotów - zwiadowczych ) 500.000 monet
10.000 lekkich karabinów maszynowych ( przyznajemy je wybranym dywizjom, lub rozdajemy według upodobania ) - 500.000 monet
2.500 ciężkich karabinów maszynowych ( przyznajemy je wybranym dywizjom, lub rozdajemy według upodobania ) - 500.000 monet
10.000 dział .90 mm - 800.000 monet
5.000 dział .125 mm - 700.000 monet
1000 dział .180 mm - 500.000 monet
50 dział .300 mm - 600.000 monet
1 działo .450 mm - 650.000 monet
1.000 moździerzy .110 mm - 400.000 monet
1 dywizja pancerna ( 50 czołgów ) - 400.000 monet
250 pojazdów opancerzonych - 800.000 monet
1 tona gazów bojowych - 200.000 monet


Flota :

- Okręt liniowy 2.000.000 monet
- Drednot 1.400.000 monet
- Ciężki krążownik 1.300.000 monet
- Lekki krążownik 900.000 monet
- Łódź podwodna 1.000.000 monet
- Krążownik osłonowe 900.000 monet
- Torpedowiec 700.000 monet
- Stawiacz min - 400.000 monet
- Statek zaopatrzeniowo - transportowy 350.000 monet
- Jednostka patrolowa 250.000 monet


Mapa

Mapa gry jest prawdziwa ( tzn. z okresu I wojny światowej ) i dotyczy
tylko Europy. Mapa zawiera również wszystkie pomniejsze państwa (np.
Bułgarię która należy do Państw Centralnych ) które są sterowane przez
MG. Walki na morzu i Afryce nie są na razie przewidziane.

Jak wygląda tura ?

Kiedy każdy gracz obejmie władzę nad państwem, jego głównym zadaniem
jest prowadzenie wojny, w zależności od warunków politycznych. Jednak
musi także dbać o politykę wewnętrzną, sprawy zagraniczne oraz gospodarkę.
Każda odpowiedź powinna zawierać rozkazy wojenne ( gdzie atakować,
jak się bronić itd. ), decyzje polityczne ( podpisanie tymczasowego zawieszenia broni ) oraz gospodarcze ( rekrutacja nowych wojsk, otworzenie nowej fabryki). Rozkazy piszemy w pierwszej osobie, jednak bez uczuć itd. ,gdyż w sesji chodzi o władanie państwem a nie postacią.

Przykładowy rozkaz :

"Atakuję 6.000 żołnierzy twierdzę, rozkazuję im zaatakować z lewej flanki z
uprzednim przygotowaniem artyleryjskim "
" Rozkazuję rekrutację 8 dywizji żołnierzy, oraz budowę 2 dywizji pancernych "
"Podpisuję tymczasowe zawieszenie broni z Francją na okres 2 tur. "


Rozkazy powinno się podzielić na gospodarcze, wojskowe i polityczne.

Tura jest to jeden pełen odpis od wszystkich ( wszystkie 7 osób odpisze )

Gdy tura już będzie wykonana, zamieszczam w temacie opis wszystkich działań wojennych ,gospodarczych oraz politycznych każdego kraju, piszę również co stało się przez ten czas oraz jak decyzje innych wpłynęły na nasz kraj, ale również jak nasze decyzje wpłynęły na inny ( czy wygraliśmy bitwę czy nie ).

Wszystkie nasze rozkazy ( np. gdzie mają atakować żołnierze ) stosujemy do prawdziwej mapy i używamy prawdziwych nazw miast, miejscowości oraz innych krain geograficznych !!!


Wszystkie nasze rozkazy wysyłamy na moje PW, zaś w temacie zamieszczam tylko podsumowania tury ( opisuję co stało się w każdym kraju z osobna ) oraz
także straty jakie poniosły państwa, czy straciły terytorium, lub czy jakiś gracz chce zawrzeć z innym sojusz. W innym razie, łatwo by było przewidzieć taktykę wroga widząc jego rozkazy ...

Karta postaci :

Nie jest ważna, ale jakaś musi być. Imię można sobie wymyślić nowe, nie musi zgadzać się z imieniem
władcy kraju, ale dobrze by było aby zgadzało się z klimatami historycznymi, a także z klimatem kraju ( W Rosji
imię rosyjskie, a w Imperium Osmańskim tureckie ) jednak imię premiera może być jakiekolwiek. Przykładowa karta postaci :

Imię :
Wiek :
Historia ( W przypadku premiera powinna zawierać opis jak się nim stał, zaś w przypadku władców - ich przeszłość, czyli w jakich wojnach dowodzili, czy cokolwiek innego - byle było.

Karta państwa :

Karta państwa zawiera wszystkie informacje o naszym państwie, jego funduszach, wojsku i rozwoju gospodarczym. ( jeśli gracz
wyda rozkaz o rozbudowie fabryki, to właśnie tutaj znajdzie się o tym informacja. Karta państwa powinna wyglądać tak :

Nazwa państwa :
Fundusze :
Wojsko ( jeśli stracimy wojsko to tutaj się o tym dowiemy, np. jeśli stracimy 200.000 żołnierzy, a mieliśmy 1.000.000, to tu
znajdziemy informację o tym ,że mamy ich 800.000 )
Fabryki : 0/10 ( każdy poziom zwiększa przychód monet co turę o 100.000 monet , zaś koszt ich rozbudowy jest większy o 20 % od poprzedniego. Koszt rozbudowy na 1 poziom wynosi 300.000 monet, zaś podstawowy przychód : 250.000 monet )
Terytorium ( możemy je w każdej chwili stracić ) :
Stosunki dyplomatyczne (np. rozejm lub sojusz z jakimś krajem )

Wypełniamy te karty według podanego wyżej opisu wybranego przez nas państwa, niektóre wartości są już wypełnione ( np. fundusze, lub wojsko i terytorium na początku gry.
Karty wysyłamy razem z kartami postaci.

Mechanika

Właściwie nie ma. Jest to niby gra strategiczna, ale liczy się tu taktyka. W przypadku wyrównanych walk lub sporów rzucę kością jednak
będą to sporadyczne sytuacje.

Podsumowanie


Spis państw :

Państwa Centralne :

1.Cesarstwo Niemieckie - wolne
2.Cesarstwo Austro - Węgierskie - wolne
3.Imperium Osmańskie - wolne

Ententa :

1. Imperium Brytyjskie - wolne
2. Republika Francuska - wolne
3. Imperium Rosyjskie - wolne

Neutralne :

1. Królestwo Włoch - wolne

Poszukuję 7 graczy, po 3 w każdym sojuszu i jeden neutralny.
Rekrutacja trwa do 5 lutego, czyli 10 dni.
Ważna jest współpraca w sojuszu, dobrze byłoby więc aby się między sobą porozumieli. Wszystko jest oparte na faktach historycznych, oprócz waluty ( monety ), oraz władców czy premierów ( w końcu to gracze )
Pytania proszę kierować pod tym tematem.


Pozdrawiam.
 

Ostatnio edytowane przez Karolczaneq : 11-02-2013 o 15:01.
Karolczaneq jest offline  
Stary 25-01-2013, 19:38   #2
 
Elas's Avatar
 
Reputacja: 1 Elas wkrótce będzie znanyElas wkrótce będzie znanyElas wkrótce będzie znanyElas wkrótce będzie znanyElas wkrótce będzie znanyElas wkrótce będzie znanyElas wkrótce będzie znanyElas wkrótce będzie znanyElas wkrótce będzie znanyElas wkrótce będzie znanyElas wkrótce będzie znany
Na jakiej zasadzie miałyby wyglądać walki pomiędzy dywizjami?
Wiem, że to gra i pewne uproszczenia muszą być, ale czy rozpiska dział każdego kalibru czy ton gazów bojowych jest potrzebna?
Co z postępem technologicznym?
Co z rozdzieleniem dywizji?
Czy zbalansowanie startu nie jest zbyt... ryzykowne dla rozgrywki? Nie dość, że obdziera każde państwo z klimatu (każdy żołnierz warty tyle samo) to na dodatek Niemcy walczą (graniczą) przeciwko 3 państwom naraz, podobnie Rosja.
 
Elas jest offline  
Stary 26-01-2013, 00:15   #3
 
Vesper's Avatar
 
Reputacja: 1 Vesper ma wspaniałą reputacjęVesper ma wspaniałą reputacjęVesper ma wspaniałą reputacjęVesper ma wspaniałą reputacjęVesper ma wspaniałą reputacjęVesper ma wspaniałą reputacjęVesper ma wspaniałą reputacjęVesper ma wspaniałą reputacjęVesper ma wspaniałą reputacjęVesper ma wspaniałą reputacjęVesper ma wspaniałą reputację
Jeśli wszystko ma się trzymać faktów to mamy naśladować działania historyczne?Czy możemy napisać całkowicie własną wersję historii.Na przykład wygrana państw centralnych.
Jeszcze co z ewentualną rewolucją.Czy gracz odpowiedzialny za działania Rosji będzie musiał się z nią uporać w późniejszym okresie gry?
 
Vesper jest offline  
Stary 26-01-2013, 11:29   #4
 
Karolczaneq's Avatar
 
Reputacja: 1 Karolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Napisał Vesper Zobacz post
Jeśli wszystko ma się trzymać faktów to mamy naśladować działania historyczne?Czy możemy napisać całkowicie własną wersję historii.Na przykład wygrana państw centralnych.
Jeszcze co z ewentualną rewolucją.Czy gracz odpowiedzialny za działania Rosji będzie musiał się z nią uporać w późniejszym okresie gry?
Fakty historyczne dotyczą wszystkiego oprócz monet oraz imion władców.
Kierowanie wojskami na wymyślonej mapie byłoby bardzo trudne ze względu na
jednoczesną potrzebę wymyślenia nazw kilkuset nazw miast. Podobnie z wymyślaniem kilkunastu nazw państw szczególnie w klimacie I Wojny Światowej oraz ich władców, ustrojów itd. Reszta, czyli jak potoczy się rozgrywka zależy tylko i wyłącznie od graczy.
A pod względem rewolucji, to zależy również od gracza, jeśli będzie odnosił zwycięstwa na froncie i miał dobrą sytuację gospodarczą obkupioną małymi stratami, to rewolucja jest raczej mało prawdopodobna.
 

Ostatnio edytowane przez Karolczaneq : 26-01-2013 o 11:59.
Karolczaneq jest offline  
Stary 26-01-2013, 11:46   #5
 
Karolczaneq's Avatar
 
Reputacja: 1 Karolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Napisał Elas Zobacz post
Na jakiej zasadzie miałyby wyglądać walki pomiędzy dywizjami?
Wiem, że to gra i pewne uproszczenia muszą być, ale czy rozpiska dział każdego kalibru czy ton gazów bojowych jest potrzebna?
Co z postępem technologicznym?
Co z rozdzieleniem dywizji?
Czy zbalansowanie startu nie jest zbyt... ryzykowne dla rozgrywki? Nie dość, że obdziera każde państwo z klimatu (każdy żołnierz warty tyle samo) to na dodatek Niemcy walczą (graniczą) przeciwko 3 państwom naraz, podobnie Rosja.
1 Walki byłyby czysto zależne od taktyki wymyślonej przez gracza, jego wartości bojowej ( w zależności od wygranych wcześniej bitew itp. ), przewagi liczebnej, uzbrojenia ( wiadomo ,że Niemcy mają lepiej wyszkolone i uzbrojone wojska niż Rosja, zaś Rosja ma dużo więcej ludzi ), więc o stratach, zagarniętych łupach decydowałby MG, jednak w większości to zależy od decyzji i taktyki graczy.
2. Nie jest ona na pewno zbędna. Co jeśli gracz potrzebuje dział jedynie do zniszczenia niewielkiego pojazdu opancerzonego ( np. w terenach gdzie nie ma
żadnych miast do oblężenia, i ważna jest mobilność ), a co jeśli potrzebuje działa do skruszenia murów potężnego fortu ?
3. Gra zaczyna się w roku 1914, i raczej przez najbliższe cztery lata nic się nie zmieni, gdyż takie nowości jak gaz bojowy są już podarowane na początku.
4.Tutaj ułatwiłem do minimum. Można manewrować samymi dywizjami ( jest ich dużo i wystarczy do obsadzenia całej granicy ), jednak można stosować się do podziału wojskowego - ktoś potrzebuje zgromadzić więcej wojsk - może stworzyć korpus (np. 30 tyś żołnierzy, lub nawet całą armię - 120 tyś ). Ważne jest tylko aby stosować się do wojskowego podziału, oraz aby podziały te były równe, czyli korpusy tylko 30 tyś, dywizje - 10 tyś.
5. Walki między państwami też są uwarunkowane nieco historycznie ( nie wpływają na rozgrywkę ), jedynie pod względem stanu wojska - Rosja wiele wojsk, ale słabo uzbrojonych i wyszkolonych, Niemcy wręcz przeciwnie - potężna armia, ale nieliczna. Wydawałoby się iż Niemcy łatwo zniszczą Rosję z pomocą Austro - Węgier ? Nie, gdyż z zachodu naciera równie potężna armia francuska i brytyjska. Jednak również pomyślałem o tym, ale za późno, i zmienię stan wojsk w zależności z iloma państwami naraz walczą ( Rosja 5x tylko piechota, Niemcy 3x wszystko), tak aby w każdym sojuszu był prowadzący.
 

Ostatnio edytowane przez Karolczaneq : 26-01-2013 o 11:54.
Karolczaneq jest offline  
Stary 26-01-2013, 13:50   #6
 
WiecznyStudent's Avatar
 
Reputacja: 1 WiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodze
Ja uwielbiam ten okres historii, dlatego zauważyłem kilka błędów historycznych. 1. W Rzeszy Wilhelm II wprowadził monarchię konstytucyjną na wzór brytyjski w dalszym etapie wojny, być może nawet w ostatnich latach i była to odpowiedź na rosnące nastroje demokratyczne i antywojenne.
2. Nie warto by było wprowadzić Włoch do gry? Były sprzymierzone z państwami Centralnymi ale w 1914 pozostały neutralne, by w końcu w 1915 przyłączyć się do Ententy. Gracz sterujący tym państwem byłby ciekawym urozmaiceniem rozgrywki, gdyż obie strony zabiegałyby o to aby walczył po ich stronie.
3.Siły powietrzne. Na początku wojny zdaje mi się że nikt nie miał 300 samolotów i przede wszystkim nie było bombowców.Samoloty były bardziej uniwersalne, chociaż głównie służyły do zwiadu, zaś bombardowano wroga na pomocą granatów, ewentualnie kilku kilogramowych bomb zrzucanych przez pilota. Pierwsze pojedynki powietrzne też nie były zbyt fascynujące, gdyż dwaj piloci strzelali do siebie z pistoletów albo obrzynów i jak im się skończyła amunicja wracali do domów. Dopiero kilka miesięcy później zamontowano karabiny maszynowe, a co do rasowych bombowców były jeszcze później.
4. FLOTA MORSKA! Mało kto o niej wspomina mówiąc o pierwszej wojnie światowej ale ona zdecydowała o kształcie tej wojny. Brytyjczycy i Niemcy mieli floty podobnych rozmiarów ale Niemcy były dość młodym państwem i nie umieli tak dobrze jej wykorzystać jak ich wrogowie. Po stracie kilku okrętów liniowych wycofali się do portów i Brytyjczycy przystąpili do blokady, która w dużej mierze odcięła Niemców od zaopatrzenia i towarów z kolonii. Nie wolno też zapominać o U-botach i nieograniczonej wojnie podwodnej, która była jednym z głównych powodów przystąpienia USA do wojny po stronie Ententy.
5. Tu mogę się mylić ale wydaje mi się że to tylko Niemcy mieli gaz bojowy gotowy do użytku na początku wojny, potem inni podchwycili ich pomysł.
6. Turcja była technologicznie z tyłu za pozostałymi mocarstwami i miała kłopoty z zaopatrzeniem ale mieli najwaleczniejszych i najbardziej fanatycznych żołnierzy na całej wojnie. Pradziadek walczył na froncie galicyjskim po stronie cara (mus to mus). Mówił dla mojego dziadka, że tak się bali turków, że czasami się zdarzało że zabitych ćwiartowali saperkami, żeby się upewnić że zaraz nie ożyją i nie będą ich gryźć po kostkach. To raczej napisałem w formie ciekawostki.
7. Ostatnia rzecz, która przychodzi mi do głowy to czołgi. Pierwszy raz zostały użyte przez Brytyjczyków podczas natarcia pod Sommą ale na większą skalę zaczęto używać ich w 1918 pod Camrai, dopiero pod koniec wojny
 
__________________
Epicka i mroczna przygoda na Północy w świecie Warhammera. Na chwałę Mrocznym Potęgom! http://lastinn.info/sesje-rpg-warham...-wybrancy.html

Ostatnio edytowane przez WiecznyStudent : 26-01-2013 o 14:32.
WiecznyStudent jest offline  
Stary 26-01-2013, 15:04   #7
 
Karolczaneq's Avatar
 
Reputacja: 1 Karolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Napisał WiecznyStudent Zobacz post
Ja uwielbiam ten okres historii, dlatego zauważyłem kilka błędów historycznych. 1. W Rzeszy Wilhelm II wprowadził monarchię konstytucyjną na wzór brytyjski w dalszym etapie wojny, być może nawet w ostatnich latach i była to odpowiedź na rosnące nastroje demokratyczne i antywojenne.
2. Nie warto by było wprowadzić Włoch do gry? Były sprzymierzone z państwami Centralnymi ale w 1914 pozostały neutralne, by w końcu w 1915 przyłączyć się do Ententy. Gracz sterujący tym państwem byłby ciekawym urozmaiceniem rozgrywki, gdyż obie strony zabiegałyby o to aby walczył po ich stronie.
3.Siły powietrzne. Na początku wojny zdaje mi się że nikt nie miał 300 samolotów i przede wszystkim nie było bombowców.Samoloty były bardziej uniwersalne, chociaż głównie służyły do zwiadu, zaś bombardowano wroga na pomocą granatów, ewentualnie kilku kilogramowych bomb zrzucanych przez pilota. Pierwsze pojedynki powietrzne też nie były zbyt fascynujące, gdyż dwaj piloci strzelali do siebie z pistoletów albo obrzynów i jak im się skończyła amunicja wracali do domów. Dopiero kilka miesięcy później zamontowano karabiny maszynowe, a co do rasowych bombowców były jeszcze później.
4. FLOTA MORSKA! Mało kto o niej wspomina mówiąc o pierwszej wojnie światowej ale ona zdecydowała o kształcie tej wojny. Brytyjczycy i Niemcy mieli floty podobnych rozmiarów ale Niemcy były dość młodym państwem i nie umieli tak dobrze jej wykorzystać jak ich wrogowie. Po stracie kilku okrętów liniowych wycofali się do portów i Brytyjczycy przystąpili do blokady, która w dużej mierze odcięła Niemców od zaopatrzenia i towarów z kolonii. Nie wolno też zapominać o U-botach i nieograniczonej wojnie podwodnej, która była jednym z głównych powodów przystąpienia USA do wojny po stronie Ententy.
5. Tu mogę się mylić ale wydaje mi się że to tylko Niemcy mieli gaz bojowy gotowy do użytku na początku wojny, potem inni podchwycili ich pomysł.
6. Turcja była technologicznie z tyłu za pozostałymi mocarstwami i miała kłopoty z zaopatrzeniem ale mieli najwaleczniejszych i najbardziej fanatycznych żołnierzy na całej wojnie. Pradziadek walczył na froncie galicyjskim po stronie cara (mus to mus). Mówił dla mojego dziadka, że tak się bali turków, że czasami się zdarzało że zabitych ćwiartowali saperkami, żeby się upewnić że zaraz nie ożyją i nie będą ich gryźć po kostkach. To raczej napisałem w formie ciekawostki.
7. Ostatnia rzecz, która przychodzi mi do głowy to czołgi. Pierwszy raz zostały użyte przez Brytyjczyków podczas natarcia pod Sommą ale na większą skalę zaczęto używać ich w 1918 pod Camrai, dopiero pod koniec wojny
Masz rację, jednak mi chodziło o to aby niezbyt komplikować sesję pod względem historycznym, aby nawet człowiek niezbyt interesujący się historią a lubiący strategię mógł grać. Uważam jednak ,że pomysł dodania Włoch jako państwa neutralnego na początku wojny byłby ciekawy, zwiększając rywalizację nie tylko wojenną ale również polityczno - dyplomatyczną gdyż każdy chciałby mieć między sobą potężnego sojusznika.

P.S Postaram się dodać za chwilę Włochy, które będą posiadać wojsko 2x większe od standardowej liczby.
 
Karolczaneq jest offline  
Stary 26-01-2013, 22:48   #8
 
Karolczaneq's Avatar
 
Reputacja: 1 Karolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodzeKarolczaneq jest na bardzo dobrej drodze
Spis państw :

Państwa Centralne :

1.Cesarstwo Niemieckie - wolne
2.Cesarstwo Austro - Węgierskie - wolne
3.Imperium Osmańskie - wolne

Ententa :

1. Imperium Brytyjskie - wolne
2. Republika Francuska - wolne
3. Imperium Rosyjskie - zajęte - Vesper

Neutralne :

1. Królestwo Włoch - wolne
 

Ostatnio edytowane przez Karolczaneq : 27-01-2013 o 16:14.
Karolczaneq jest offline  
Stary 26-01-2013, 23:06   #9
 
WiecznyStudent's Avatar
 
Reputacja: 1 WiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodzeWiecznyStudent jest na bardzo dobrej drodze
To ja się piszę na Królestwo Włoch jako jego premier. Przywódcy Ententy i Państw Centralnych już teraz mogą zabiegać o moje poparcie
 
__________________
Epicka i mroczna przygoda na Północy w świecie Warhammera. Na chwałę Mrocznym Potęgom! http://lastinn.info/sesje-rpg-warham...-wybrancy.html
WiecznyStudent jest offline  
Stary 26-01-2013, 23:22   #10
 
Darth's Avatar
 
Reputacja: 1 Darth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłośćDarth ma wspaniałą przyszłość
Zainteresowany jako Cesarstwo Niemieckie. Kartę prześlę niedługo. Od dawna miałem nadzieję na jakąś sesję taktyczno strategiczną.
 
__________________
Najczęstszy ludzki błąd - nie przewidzieć burzy w piękny czas.
Niccolo Machiavelli
Darth jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:43.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172