lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Autorski] Płomień Zdrady (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/12253-autorski-plomien-zdrady.html)

Magnesus 19-02-2013 16:20

[Autorski] Płomień Zdrady
 
System: autorski świat fantasy Ramar, bez elfów, krasnoludów, raczej mroczny, nie jest wymagana znajomość, tutaj trochę o nim:
Ramar RPG | epicka gra fabularna w heartbreakerowym świecie

Styl prowadzenia: narracyjny, ale teksty raczej krótkie, mechanika stosowana często (spodziewać się jednego testu na odpowiedź), ale bardzo uproszczona (mechanika własna, zostanie wyjaśniona w pierwszym poście, ogólnie prosty test na cecha+umiejętność mniej więcej procentowy z pewnym sposobem rzucania wymagającym strategii - wybór wyników).

Typ sesji: raczej intrygi i śledztwa, ale z odrobiną walki. Trochę eksperymentalnie, bo jeszcze tutaj nie prowadziłem i nie wiem jak wyjdzie.

Gracze: jednego gracza mam (Nimsarn), potrzebuję jeszcze 2-3. Wcielą się w oddział najemników (lub zwykłych żołnierzy) wracający do stolicy po wykonaniu zadania.

Kiedy i tempo: zacząć chciałbym od przyszłego tygodnia (poniedziałek?), tempo - dobrze by było gdyby każdy był w stanie raz lub dwa razy w ciągu dnia odpowiedzieć.

Nimsarn 20-02-2013 09:21

Potwierdzam, chcę grać, ale...
Napisz w której części Ramaru rozgrywa się akcja i zdradź podstawy mechaniki, albo chociaż jakie są atrybuty, umiejętności i dostęp do magi...

Magnesus 20-02-2013 12:37

Akcja w księstwie Tiranu, podstawy mechaniki: umiejętności i cechy od 0-5, test przeciwko sumie umiejętności i cechy. Atrybuty, umiejętności - napiszę później. Magia: jest dostęp. ;)

Nimsarn 22-02-2013 11:05

Falix Uranos
Drugi syn pomniejszego arystokraty z prowincji Antaru, którego korzenie sięgają mitologicznej Galli. Obecnie ma około trzydziestu wiosen i przez swych współtowarzyszy postrzegany jest jako weteran - służył w III Legionie - od czasu gdy ojciec odprowadził go pod mury koszar jako ledwo wypierzonego chlystka, wręczył mu swój miecz wraz z uzdą prowadzonego luzaka i polecił znaleź swoje miejsce na ziemi.
To było kiedyś, teraz jest postawnym mężczyzną o obliczu przeoranym drobnymi bliznami, pogłębiającycmi się zakolami i siwiejącym zarostem. Jak się domyślacie suży jako equitaes - czyli jako jeździec - IV Kohorta 14alea tak przez długie lata brzmiał jego adres. Ale jakieś 3 lata temu dowódca jego legionu poparł nie tego co trzeba pretędeta do tronu i przy wtórze dość bużliwych wydażeń legion został rozwiązany. Od tego czasu Falix sprzedaje swój miecz temu kto da więcej.
Ubrany w zieloną tunikę, brązowe lniane spodnie i takie ciżmy.

Cechy:
Siła: 4,Zręczność: 3, Zwinność: 2,Inteligencja: 2,charyzma: 2,Percepcja: 2.

Umiejętność:
-jazda konna 4 (od maleńkości wpierw przez ojca potem przez legionistów),
-walka 3 (jak wyżej),
-opieka nad końmi 2 (jak wyżej),
-hazard 1(cos trzeba robić w obozie - kości to dobre wyjście),
-handel 1(część żołdu otrzymuje się w naturze a nie tylko chlebem człowiek żyje...).

Broń:
Saphata
Parazonium
włucznia.

Pancerz: hełm, kolczuga i owalna tarcza clipeus

Ekwipunek: drewniana łyżka, dodatkowy pled, woreczek soli, 2 talenty i 3 drachmy schowane w soli. Metrowy rzemień, koń białej maści (ogier imieniem Gracjan).

Alaron Elessedil 24-02-2013 23:22

Chciałbym coś zasugerować. Najlepiej w punktach dla nadania porządku.

1. Bardzo ważna w rekrutacjach jest próbka literacka.
2. (a) Ponadto fajnie by było, gdyby potencjalni gracze znali deadline rekrutacji i (b) przewidywany termin rozpoczęcia sesji.
3. Opisz mechanikę lepiej. Zapowiadasz, że chcesz z niej korzystać, ale jak chcesz to zrobić skoro kandydaci na graczy nie mogą przedstawić ci mechanicznych aspektów własnej postaci?
4. Podaj schemat Karty Postaci.
5. Powiedz gdzie trzeba je wysyłać

Zachęć ludzi. Przy tworzeniu rekrutacji objaśnij wszystko, co przyjdzie ci do głowy. Pomyśl co gracz chciałby wiedzieć. Podeprzyj się innymi rekrutacjami, bo może będzie tam coś przydatnego, o czym zapomniałeś (wszak to rzecz ludzka). Na górze działu "Rekrutacje" są pomoce dla MG przedstawione w punktach i w postach merilla.

To chyba tyle ode mnie.
Powodzenia :)

Someirhle 25-02-2013 05:11

No dobra. Chyba bym w to zagrał. Właściwie miałbym chyba ochotę na maga, ale też brak szczegółów trochę odrzuca... Pan Elessedil słusznie prawi.

Magnesus 25-02-2013 12:34

Najpierw sprawdzałem grunt, jeszcze tutaj nie prowadziłem, ale skoro jest zainteresowanie, to pora na szczegóły.

1. Próbka sesji

I strawią nas płomienie AP - Wieża - tutaj jest zapis poprzedniej sesji, którą prowadziłem (świat ten sam)

2. Mechanika i karta postaci
Całość jest specjalnie dostosowana do prowadzenia na forum, stąd mocno uproszczona.

Karta postaci:
(postaci wklejajcie w temacie rekrutacji, czas do środy do północy)

Imię:
Rasa: (opisane tutaj: Ramar IV: teraźniejszość, kynit, magia, bogowie, rasy | Studnia - ale najlepiej jeśli będziecie grać ludźmi, w przypadku shalarów pamiętajcie, że będzie wobec nich sporo wrogości, bo z ich imperium toczy się wojna)
Krótki opis: (opisać kim postać jest, jak wygląda)
Cechy: (wartości 0-5, do podziału 15 punktów)
Siła, Zręczność, Zwinność, Inteligencja, Charyzma, Percepcja
Umiejętności: można sobie dowolną ilość wymyślić, mogą być ogólne (walka) lub szczególne (walka mieczem dwuręcznym), wartości 0-5, do podziału 15 punktów,
Jeśli ktoś chce grać osobą obdarzoną mocami magicznymi, musi wybrać specjalność (np. magia ognia), nie ma zaklęć, mówi się co chce się osiągnąć, a trudność jest wtedy ustalana "na oko" zależnie od tego jak bardzo wpływa to na akcję. Do rzucania czarów wymagane są kamienie kynitu (dopisać wtedy do karty postaci trzeba ich moc, zakładamy na początku, że każdy może sobie dopisać 15 - odpowiada to małemu kamykowi - wystarczy to na całą sesję umiarkowanego używania czarów, najpotężniejsze zaklęcia zużyją cały kamień od razu).

Wartości 0 i 5 nie wolno wybierać.

Testy są k10, próg testu to: cecha + cecha + modyfikatory ALBO cecha + umiejętność + modyfikatory ALBO cecha + modyfikatory (gdy nie ma odpowiedniej umiejętności). Modyfikatory zależą od złożoności zadania i dopasowania umiejętności do zadania.
Testowane są całe deklaracje (można zadeklarować prostą czynność np. "tnę mieczem" albo złożoną np. "serią ciosów próbuję go zepchnąć z murów").
Przykład testu dla "tnę mieczem": zręczność + walka mieczem = próg testu 6. Trzeba wyrzucić 1-5 by był sukces, 6 to potknięcie (niemal się udało), 7-10 porażka.

Nie wiem jeszcze jak na tym forum rozwiązuje się problem rzutów, w razie czego mamy na to sposób (z wybieraniem wyników z dostępnej puli).

3. Kiedy rozpoczynamy

Czwartek. 28.02.2013.

4. Jak zaczyna się sesja?

Nie chcę na razie zdradzać pierwszej sceny, ale ogólnie będziecie wracać (konno) z placówki na granicy, którą patrolowaliście jako najemnicy. Doszły was wieści o pewnej niepokojącej nowej broni, wracanie złożyć raport do stolicy, gdyż skończył wam się właśnie kontrakt.
Tło wydarzeń i wszystko co trzeba wiedzieć o świecie opiszę w pierwszym poście.

Someirhle 25-02-2013 23:31

IMIĘ: Zheng Lun

RASA: Shalar

WIEK: 23

KRÓTKI OPIS: Pierworodny z potężnego kupieckiego rodu. Mimo najlepszych nauczycieli nigdy nie zdołano w nim wykształcić odpowiednich dla przyszłej głowy rodu cech (umiejętności handlu, dyplomacji i etykiety), zamiast tego wykazywał spory talent magiczny. W końcu zrezygnowano z niego i jego pozycja osłabła. Dumny i porywczy, gdy otwarcie zaczęto traktować go niczym kłopotliwego utrzymanka, odszedł od rodziny. Marzy by zostać potężnym magiem, jednak przymioty charakteru (w tym niechęć do autorytetów) i shalarska krew sprawiają, że mimo wszelkich wysiłków pozostaje prostym najemnikiem. Nie przywiązuje wagi do wyglądu, nosi się jednak możliwie bogato i dostojnie - przywykł do wysokich standardów i chce się w ten sposób odróżnić od wszelkiego "robactwa". W kilku miejscach na ciele (z wyłączeniem twarzy) ma nienaturalne fałdy skóry, lekko skrzywione kości, braki w tkance itp. - są to efekty mniej udanych prób wzmacniania czy leczenia ciała magią. Z tego powodu stara się nosić przyodziewek możliwie w pełni okrywający ciało.
CECHY:
Siła 2
Zręczność 3
Zwinność 2
Inteligencja 4
Charyzma 2
Percepcja 2

UMIEJĘTNOŚCI:
Jeździectwo 2
Magia (Przemiany) 4
Walka (jednoręczne ostrza) 3
Leczenie 3
Alchemia/Zielarstwo 3

Thronaar 26-02-2013 19:45

Kirdan
 
Imię: Kirdan

Rasa: Człowiek

Krótki opis: Kirdan jest średniego wzrostu człowiekiem o krępej budowie ciała. Jego surowa twarz naznaczona jest wieloma bliznami, które świadczą o jego wojowniczej naturze i uczestniczenia w wielu bitwach. Nie ma zarostu, oraz włosów, a to z powodu poparzeń. Zza głowy widać ostrze dwuręcznego obosiecznego topora, który nosi na plecach. Na torsie ma prostą kolczugę, która zakryta jest brunatnym płaczem. Przy pasie ma prosty żołnierski miecz, sakiewkę i dwa noże do rzucania.

Na pierwszy rzut oka jest osobą, którą przeciętni ludzie unikają, co nawet mu pasuje. Wśród najemników jednak odzywa jego koleżeńska natura, co przejawia się niestronieniem od alkoholu i gier hazardowych. Być może z tego powodu jego mieszek nigdy nie jest zbyt ciężki. Lubi kolekcjonować broń, choć większość zostawia potem w lombardach, mimo to posiada parę ukrytych noży do rzucania w różnych częściach garderoby. Ostatnio zdobył ładnie grawerowaną kuszę, którą także nosi na plecach, razem z kilkudziesięcioma bełtami.

Urodził się w jakiejś małej wiosce, której nazwy nawet nie pamięta. Gdy był mały został poparzony na głowie, co spowodowało brak włosów, oraz wywołało nieprzychylne reakcje rówieśników. Wtedy to stał się zadziorny i skory do bitki. Z takim temperamentem i twarzą nie miał co szukać wśród rolników, dlatego przy pierwszej nadarzającej się okazji uciekł do przechodzącego w oddziału żołnierzy, gdzie opowiedział rzewną historię o napadzie potworów i spaleniu jego wioski. Od tego czasu włóczy się raz z żołnierzami, raz z najemnikami walcząc po każdej stronie, która płaci w terminie.

Cechy:
Siła 4
Zręczność 3
Zwinność 2
Inteligencja 2
Charyzma 1
Percepcja 3

Umiejętności:
Walka bronią: 4
Spostrzegawczość: 2
Rzucanie: 3
Przetrwanie: 2
Hazard: 2
Strzelanie: 1
Zastraszanie: 1

Magnesus 27-02-2013 14:35

OK, to jutro zaczynamy. Jak ktoś chce jeszcze dołączyć, to zapraszam. Co do tempa gry mała korekta: nie będę w stanie tak często jak pisałem w pierwszym poście rekrutacji (przesadziłem), chyba że odpisy będą bardzo krótkie. Opiszę to także w pierwszym poście gry, żeby nie było wątpliwości (zasady jak ktoś nie odpisze: uśpienie postaci do czasu aż wróci, czyli będzie po prostu robić to co reszta).


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:00.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172