Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-04-2013, 00:03   #1
 
Boreiro's Avatar
 
Reputacja: 1 Boreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodze
[Autorski,fantasy] Siedmiu krasnoludów i baryłka po piwie

I. Wprowadzenie


16 kwietnia, AD 1007, przedmieścia Berlina, rezydencja hrabiego Volgera




Hagen von Zaluska, człowiek dobrze po pięćdziesiątce, z pokaźnym brzuchem, ogoloną gładko głową i wielkim sarmackim wąsem, wyszedł niezmiernie zadowolony z sali audiencyjnej. Nie ośmielił się pokazać swojego szczęścia w obecności hrabiego, ale teraz, gdy w końcu skręcił w korytarz nie obstawiony przez strażników, rozpoczął dziki taniec zwycięstwa uwieńczony niefortunnym zderzeniem ze ścianą. Wciąż masując bolesnego siniaka wyszedł z rezydencji i odetchnął głęboko, albowiem nigdy nie lubił zamkniętych przestrzeń. Kontrakt. Kontrakt na transport cesarskiego złota z Polski wpadł mu w ręce. Po wielu miesiącach wysublimowanych negocjacji z wysoko postawionymi notablami, godzin czekania aż jakiś szlachetka zechce go przyjąć i wręczeniu sporej ilości ciężkich sakiewek w odpowiednie miejsca dostał to czego chciał. Chociaż wynik finansowy całego przedsięwzięcia po jego zakończeniu prawdopodobnie będzie mizerny lub nawet ujemny, ale to nieistotne. „Jak szwabskie książątka dają ci kontrakt z pieczęcią, jesteś jednym z nich”- powiedział niegdyś jego ojciec, choć nigdy nie osiągnął tego, co udało się właśnie pierworodnemu synowi. Oficjalne zlecenia Cesarstwa Niemieckiego otwiera wiele dróg, wybór tej najlepszej może prowadzić nawet do Poczdamu i samego Kaisera. Dla ludzi handlu niewiele jest bardziej pożądanych miejsc. Odrzucił jednak rozważania o przyszłej pozycji i wpływach na bok i zaczął rozmyślać ile beczek trunków powinien otworzyć na wieczornej uczcie.

17 kwietnia 1007, Berlin, posiadłość von Zaluski

Wciąż wczorajszy Hagen wygramolił się z łóżka, gdy Słońce stało już wysoko nad horyzontem. Sięgnął po stojące nieopodal wiadro z wodą i pił, aż suchość w gardle przestała być aż tak dokuczliwa. Zaraz potem przypomniał sobie o wczorajszym sukcesie i zganił się w duchu za takie pijaństwo. „Geld ist Zeit” jak mawiali jego nowi rodacy. Chwycił pióro zamoczył niechlujnie w inkauście i zaczął pisać.

Udało się. Plan bez zmian. Pamiętaj: 3 lipca, maximum szóstka i

Dopisał ostatnie dwa słowa notki będące imieniem i nazwiskiem, a pod spodem dopisał wielkie Ł. List włożył między gruby plik papierów wypełnionych po brzegi księgowymi tabelkami i mnóstwem cyfr, nałożył na siebie szlafrok i ruszył w stronę wieży maga. „Jeśli te cholerny oszust mnie nie kantuje, wiadomość powinna trafić do Jacoba późnym popołudniem. Cholera, jak mnie łeb boli. Może ten magik od siedmiu boleści będzie umiał coś poradzić chociaż na to. Psia jego mać”


Ogłoszenie przeczytane/usłyszane przez potencjalnego kandydata:

Herold wojewody wielkopolskiego ogłasza, iż:

21 kwietnia roku Pańskiego 1007 odbędzie się przetarg fizyczny ograniczony na Bohatera. Stawiający się na komisję powinien:
-posiadać ciało materialne
-znajdować się w wieku nieograniczającym ciała ni umysłu
-posiadać wszelakie dobrodziejstwa Pana, przeto, że zdolności
-pozostawać w wolności duchowej i nie być ściganym przez prawo na terenie Rzeczypospolitej Polskiej ni Cesarstwa Niemieckiego
-rasy znanej być: wiara, dupki* i elfy, inne też, ale za zgodą komisji
Kandydaci stawią się o wschodzie w urzędzie wojewódzkim miasta Poznania.

Niech Pan weźmie przetarg ów, wojewodę Przemysława i króla Bronisława pod swoją obronę.



*wiara, dupki - poznańska gwara = ludzie, krasnoludy

II. Wstęp

Witam w mojej pierwszej, historycznej, rekrutacji, która, mam nadzieję, zaskutkuje pojawieniem się mojej pierwszej sesji już niebawem. Do rzeczy, sesja jak pisałem w sondzie będzie dość klasyczna, żeby nie powiedzieć sztampowa. Drużyna zebrana z chętnych ma pewne zadanie do wykonania. Resztę możecie wywnioskować z tekstu powyżej albo najlepiej wziąć udział w sesji. Klimat będzie … normalny? Nie znam odpowiedniego słowa. Sesja nie będzie rąbanką, zagadkową intrygą, eposem o bohaterem ani też komedią. Wszystkiego po trochu, tego ostatniego chyba najwięcej. A przynajmniej według mojego poczucia humoru.

III. Świat gry





Teraz jedna z najważniejszych informacji w sesji, która będzie zapewne powodem jej sukcesu albo porażki, więc czytajcie uważnie. Świat gry to nasz świat. Twoja miejscowość, Polska, cała Europa i świat składają się na świat przedstawiony. Oczywiście z pewnymi zmianami. Dwa słowa-klucze tej przemiany: średniowiecze, fantasy. Nie ma prądu, komórek, telewizorów i Internetu. Poziom cywilizacyjny to średniowiecze/starożytność. Od zawsze na Ziemi były dwie rzeczy: inne rasy i magia. Po prostu fantasy. Chyba nie muszę tłumaczyć , ale rzucę parę pomocnych słów: krasnoludy, elfy, orki, czarodzieje, smoki, demony, starożytne ruiny etc. Do szczegółów przejdę za chwilę. Świat ten ma jedną główną zaletę: gracz ma pełną dowolność tworzenia zarówno swojej postaci, jak i świata przedstawionego. A teraz trochę pewników na których świat stoi, aby każda KP nie wyglądała jak do innej rekrutacji.

Najważniejsze informacje:

-najpopularniejsze 3 rasy to ludzie, elfi i krasnoludy. Pomniejsze znaczenia mają orki, gobliny, niziołki itd. Możecie stworzyć własną rasę tylko ją porządnie opiszcie
-istnieje magia. Ci, którzy ją okiełznali nie suszą oceanów, nie formują nowych księżyców, i nie rządzą światem, choć mają znaczne wpływy. Magia może być potężna, ale w granicach rozsądku. Są szkoły, zakony, uczelnie magiczne, choć tzw. dzicy magowie nie są rzadkim zjawiskiem. Zdolności ma ok. 5% społeczeństwa. Zwyczajowo elfy czarują dobrze, ludzie średnio, krasnoludy lipnie.
-wszystkie państwa na współczesnej mapie Europy zostają jak są. Nie chodzi mi tu o przebieg granic kropka w kropkę, ale ogólny podział polityczny kontynentu. Na tronach zasiadają zazwyczaj ludzie. Elfy rzadko formują oficjalne państwa, mieszkają w lasach i nad jeziorami. Krasnoludy siedzą w górach, a właściwie pod nimi, podzieleni na klany.
-dawno temu żyli Starożytni, pozostawili sporo ruin, tajemniczych ksiąg i powszechny język nauki czyli łacinę
-społeczeństwo ludzi dzieli się na szlachtę, mieszczaństwo, chłopów, duchowieństwo i Wolnych Ludzi, czyli tych którzy mieszkają za daleko, żeby opłacało się ściągać podatki lub znają sposób na skuteczne odstraszenie poborców. Reszta ras różnie, krasnoludy raczej system kastowy, a elfy to komuniści.
-rok 2013 wydawał mi się nieklimatyczny, więc podzieliłem przez dwa i mamy 1007. Wszystkie wydarzenia historyczne do których chcielibyście się odnieść dzielimy, więc przez dwa
-1007 lat temu urodził się Zbawiciel. Stworzył religię, która jest najpopularniejsza wśród ludzi. Wolałbym tego dalej nie rozwijać. Nie czuję mocy sprawczej kombinując przy tym aspekcie, wybaczcie
-Polską rządzi król Bronisław i namiestnik Donald, królowie są elekcyjni, wojewoda Jarosław to główny przeciwnik rządzących
-Cesarstwo Niemieckie to najpotężniejsze państwo w Europie, choć pełne wewnętrznych podziałów i słabości. Rządzone przez Kaisera – cesarza


Nigdy nie lubiłem typowych światów fantasy, gdzie elfy są nieśmiertelne, ludzie są pasożytami, którzy wyniszczyli inne rasy i teraz rządzą i zbliża się nieuchronna zagłada, którą tylko Wybraniec może uratować. To niestety żaden z was. Silne i słabe strony ras się mniej więcej wyrównują, a elfy żyją dłużej od ludzi, ale umierają.

I na koniec ciekawostka. Od jakiegoś czasu granica na Odrze jest zamknięta. Drużyna, która powstanie ma jednak list żelazny, który pozwala jej przekroczenia. Przekroczenia granicy dla normalnego człowieka jest więc niemożliwe. Taka mała podpowiedź dla twórców ambitnych postaci 

To w sumie tyle. Mógłbym napisać jeszcze więcej, ale zależy mi tym, żeby gracze mieli jak największą swobodę. Zdaje sobie sprawę, że pozostawiłem wiele spraw niejasnych, więc pytania będą mile widziane. O świat tutaj, sprawy ściślej związane z postacią na PW.


IV. POSTACIE


Jak się pewnie domyślacie [UWAGA! SPOILER] wasze postaci zostaną zaakceptowane przez komisję i wyruszą w podróż [KONIEC SPOILERA!] Do konkursu może stanąć każdy, nie jest on prestiżowy, o wynagrodzeniu nic nie powiedzieli, a więc wasze postaci, mówiąc po erpegowemu powinny być „niskolevelowe”. Niekoniecznie muszą być słabeuszami, ale nie przekombinujcie. Półbogowie, arcymagowie, 12-metrowe giganty raczej nie mają szans. Przydałoby się też, żeby coś sobą reprezentowali czyli np. umiejętności maga albo barda.

Karta postaci:

0. Obowiązkowy obrazek
1. Imię, nazwisko, wiek , rasa + ewentualnie inne informacje, które wydadzą wam się kluczowe.
2. Wygląd zewnętrzny, szczególne cechy widoczne pierwszy rzut oka.
3. Charakter- wiadomo – świr, wieśniak, jajogłowy, świętoszek itd. Jednak trochę dłużej niż 1 słowem poproszę.
4. Historia – najważniejsze wydarzenia plus sposób w jaki dowiedział się o przetargu. Mogą być w punktach.
5. Zalety, umiejętności
6. Wady, słabości
7. Ekwipunek- co macie na sobie, w kieszeniach i innych miejscach. To nie wycieczka krajoznawcza, więc zabranie pełnego kufra jest niestety niemożliwe. Najlepiej przedstawić w punktach.
8. Sesja będzie storytellingiem, ale ten punkt wprowadziłem dla lepszego zrozumienia waszych postaci. Macie do przyznania 100% na 4 cechy.
SIŁA, ZWINNOŚĆ, SPRYT, MĄDROŚĆ
Przykładowo: SIŁA 25%, ZWINNOŚĆ 30%, SPRYT 20 %, MĄDROŚĆ 25%
9. Inne – tu dopiszcie wszystko co nie pasuje do poprzednich punktów, a warto wiedzieć o waszej postaci.

V. SPRAWY ORGANIZACYJNE



Mam ten przywilej mówić o sobie „maturzysta”, a więc rekrutacja trochę potrwa, bo aż do okolic 10 maja. Przyjmę 1-4 (max.5 jak zakocham się w waszych kartach) osób. Chętnie poprowadzę solówkę, więc jeśli 10 maja ten temat wciąż będzie pusty, a ty masz ochotę, nie wahaj się i uderzaj śmiało. Mam świadomość, że na LI gracze często opuszczają sesję, czasem nawet nie napisawszy jednego postu także postanowiłem utworzyć listę rezerwową w przypadku dużej ilości zgłoszeń (optymizm to podstawa). Zgłoszenia słać na PW, najlepiej jako link do przejrzyście wykonanej karty na google docu. Nie zapomnijcie o obrazku.

Długość postów planowo ma być średnia, nie lubię czytać ścian tekstu na ekranie komputera ani paru skleconych na szybko zdań, choćby miały się pojawiać 5 razy dziennie. Długość tury – tydzień. Powiedzmy od poniedziałku do soboty macie czas na odpis. W niedzielę piszę odpowiedź. Czasu zamierzam się ściśle trzymać i po prostu tymczasowo npckować postaci spóźnialskich graczy. Co do google docka to będzie, ale nie za często. To świetne narzędzie, ale czasem nieznośnie przeciąga odpisy. Długość sesji to jedna wielka niewiadoma. Wydzieliłem sobie 10 punktów fabuły, każdy to minimum 1 tura, a więc kilka miesięcy na pewno.

Jestem całkowicie otwarty na opinie gracze, zarówno teraz jak i w trakcie sesji.


VI. NA KONIEC


No i dokulaliście się do końca tej rekrutki. Mam nadzieję, że was zaintrygowałem i już macie w głowie pomysł na KP. Pierwszy raz w życiu piszę coś podobnego z zamiarem umieszczenia tego w sieci, więc pewnie popełniłem sporo błędów, pominąłem ze 100 najważniejszych spraw i oddałem drugie tyle PR-owych strzałów w stopę, ale nie martwcie się. Będzie już tylko lepiej.
 
__________________
Nosce te ipsum.
Boreiro jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:55.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172