Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-04-2013, 19:04   #1
 
JaTuTylkoNaChwilę's Avatar
 
[Metro] Światełko w tunelu



Przy ognisku w jednej z nielicznych stacji rozsianych w warszawskim metrze siedziało kilka osób. Ogień trzaskał wesoło rzucając na siwe, betonowe ściany długie, ruchliwe cienie. Słychać było tylko przeciskający się przez ciemny otwór drzwi, szum życia stacji obok. W powietrzu wisiał zapach alkoholu i pieczącego się nad ogniskiem kawałka mięsa. Ludzie siedzieli na niewielkich pieńkach i snuli, zwykłe dla ludzi nie mających żadnego konkretnego celu, pogawędki. Dyskurs trwał już jakiś czas, a fantazje rozmawiających ze sobą mężczyzn zostały podkręcone przez krążącą pomiędzy nimi butelkę z podejrzanie mętną zawartością. Prym wiódł starszy facet, z licznymi bliznami na rękach i siateczką zmarszczek dookoła oczu. Wykładał coś powoli kompanom wsłuchującym się z namaszczeniem w każde jego słowo.
-Kiedyś - mówił - było inaczej. Tak, to dobre słowo. Było inaczej, ale niekoniecznie lepiej. Każdy z was, młodych, myśli, że te dwadzieścia lat temu było lepiej. Figa. Patrzcie na to, co nas otacza. Ciemność, wyłażące spo.. tfu z powierzchni potwory, grzyb, którego zarodniki rozsadzają człowieka od środka... Myślicie, że to piekło. To nie prawda. W metrze człowiek wreszcie czuje, że żyje. Tutaj każdy, bez wyjątku, rozwija skrzydła. Widzieliście gdzieś zgaszone spojrzenia? Nie. Bo takich nie ma. Jedynie ćpuny łażą jak zombie po stacjach, a i to nie wszędzie. Każdy człowiek ma jakiś cel. Wyżywić rodzinę, przewieźć towar, zjednoczyć kilka stacji, wyjść na powierzchnię i nie dać się zabić. Tak, śmiejcie się. Kiedyś mieliśmy takich zombie na pęczki. W każdym tramwaju, samochodzie, szkole... Ludzie snuli się bez celu wcinając tłuste pączki jeden za drugim. Pączków akurat mi brak, ale tych, co je z taką lubością szamali, już nie. Cieszę się, że stało się to, co się stało. To, że walnęła ta bomba i wszystko potem. Nawet te małe, międzystacyjne wojenki. Część ludzi grzmi, że zabijać to źle, że mordercy, gwałciciele... Ale spójrzcie na to z innej strony. Oni też mają cel. Obrońcy i napastnicy grają w tej samej lidze. Nawet Ci ekolodzy-nuworysze pieprzący stale o recyklingu w metrze, nie nadmiernym eksploatowaniu zasobów z góry, nierozbieraniu wraków samochodów i pozyskiwaniu części komputerowych z walających się wszędzie, przepalonych pecetów, bo to wszystko niszczy technologię i jeżeli uda nam się wydostać na powierzchnię, to cofniemy się do średniowiecza. Mówię, cel jest najważniejszy. Trzeba do niego dążyć bezwzględnie.
Ktoś tam parsknął śmiechem na myśl o takim ruchu w świecie bez przyszłości. Z resztą każdemu mowa upitego człowieka niezbyt pasowała. Szczególnie młodziakowi siedzącemu obok niego. Miał raptem dwadzieścia cztery lata, ale już swoje przeżył. Będąc drobnym złodziejaszkiem miał już niejedną okazję, by się przekonać, że ten "cel" o którym mówi starzec, to tylko iluzja. Ludzie zabijali, zabijają i będą zabijać. Nie dlatego, że to jest jakaś wyższa forma ewolucji. Ludzie to po prostu barbarzyńcy cały czas dążący do autodestrukcji. Czy wojna nie jest wystarczającym przykładem? Ona sam już parę razy nieźle dostał w kość od człowieka, któremu coś zwędził. Starzec zmęczył się mówieniem i golnął porządnie z butelki.
-Pieprzysz głupoty. - Stwierdził młodzieniec przerywając ciszę spowodowaną odpoczynkiem starego. - Jaki cel, co? Czy jakikolwiek cel może istnieć po wojnie? Po tym jak niemal dziewięćdziesiąt dziewięć procent ludzi zginęło przez bomby? Cała technologia poszła się jebać. Tylko na Saletrze ludzie zachowali jako taki poziom. No i oczywiście tutaj, w Centrum. Jednak byłem i tam, więc wiem, gdzie mi bardziej pasuje.
-O, jaki światowy się znalazł. - Starzec niemal plunął młodziakowi w twarz bimbrem. - Ja też niejedno widziałem i uwierz, w dupie byłeś i gówno widziałeś. CEL! To on jest najważniejszy. Sens życia, światełko w tunelu, ta nadzieja, że może kiedyś będzie lepiej... Teraz jest dobrze.
Młodzieniec prychnął. Po jego niemal dziewczęcej, bladej twarzy przebiegł grymas gniewu. Jak on śmiał? Nie lubił ludzi, który myśleli, że są wyjątkowi, lepsi od innych. Oni tylko powielają schemat, który kiedyś nakreślił jakiś poeta, jeszcze zanim odszedł w zapomnienie. Odszedł w niebyt. Młodzieniec zniesmaczony podniósł się z pniaka, na którym siedział, po czym nie żegnając się z nikim, ruszył w stronę otworu prowadzącego na peron. Chyba trzeba znaleźć to gdzie indziej. Już prawie dotarł do wnęki, gdy do środka wpadł niemłody już strażnik w charakterystycznej kurtce i logo wyhaftowanym na piersi.
-Szefie! - krzyknął do starego - Tam! Tam!
-Uspokój się! - huknął starzec - Teraz spokojnie mów o co chodzi.
-Śluza na wschód... Właśnie przybiegł strażnik z posterunku na dwusetnym metrze z tunelu WKD na wschód i mówił, że woda chyba za śluzą się cofnęła. To może...
Zapadła głęboka cisza przerywana jedynie delikatnym hukiem ogniska. Młodzieniec spojrzał na przejętego strażnika i od razu przypomniał sobie opowieść o tym, że strop w tunelu pod Wisłą nie wytrzymał wojny i uciekinierzy z powierzchni musieli odciąć się śluzami. Wschód i zachód. Tak blisko, a tak daleko. Zaraz po tym wydarzeniu wszelki kontakt z drugą stroną urwał się i inne próby przedostania się na drugą stronę spełzały na niczym. Skoro dało się przejść... Może stary miał rację? Może każdy miał swój cel do którego dążył? Może on odnajdzie drogę do swojego celu po drugiej stronie? Powiódł spojrzeniem po zmieszanych, zaskoczonych, przestraszonych twarzach wszystkich zebranych i uśmiechnął się. Ciekawe kto pierwszy ruszy przetrzeć szlaki.
-Ogłosić to. - Powiedział szef ochrypłym głosem. - Na razie nie siać paniki, wysłać oddział szybkiego reagowania do potwierdzenia informacji.
Młodzieniec wyszedł z pomieszczenia technicznego i ruszył w stronę kramów. Trzeba się przygotować na dłuuugą wyprawę.


***

Co należy wiedzieć?

Witam na mojej pierwszej rekrutacji. Szczerze mówiąc nawet nie wiem za bardzo co pisać, ale postaram się Wam przybliżyć nieco mój pomysł Otóż akcja będzie działa się w powojennej Warszawie. Pewnie wszyscy znacie uniwersum Metro 2033 i te nie będzie za bardzo odbiegało od oryginału. Jest jednak kilka podstawowych różnic. Z innymi zapoznacie się już w trakcie.
1. Wojna wybuchła w roku 2022 (dajmy trochę czasu robotnikom na powiększenie sieci kolei podziemnych). Obecnie mamy rok 2045, więc raczej nie radzę robić postaci pamiętających powierzchnie.
2. Jest o wiele mniej broni niż w moskiewskim metrze. W Polsce nie mamy wbudowanych magazynów z kałachami, więc każda broń palna pochodzi z komisariatów, sklepów z akcesoriami myśliwskimi, bądź czarnego rynku. Jest jej bardzo niewiele, tak samo jak amunicji i narzędzi do elaboracji. W wyniku tego zwykły AKM stał się wyznacznikiem statusu społecznego, a zwykli ludzie używają broni miotanej/białej. Palna to środek ostateczny. Jednak wiadomo, samoróbki też istnieją, tak samo jak podziemna amunicja. Do tego zwykły, metrowski rewolwer może być tańszy niż pełen bębenek amunicji w środku. W końcu kaliber .357 nie jest zbyt popularny.
3. Jest kilka frakcji: komuniści, demokraci, Centrum, Saletra, Emirat i oczywiście bandyci oraz federacja handlowa. Każdą charakteryzuje coś innego. Niektóre są bogate, a inne stać tylko na to, by strażników wyposażyć w toporki strażackie.
4. Stacje należą do ludzi. Tunele WKD (warszawska kolej dojazdowa) to strefa buforowa. Powierzchnia jest napromieniowana i pełna potworów.
5. Nie ma mutantów jak w Metrze 2033. Przyjąłem bardziej racjonalne potwory, czyli po prostu zmutowane zwierzęta, jak psy koty, nawet niedźwiedzie, krety, nietoperze i inne. Strzeżcie się uciekinierów z ZOO.
6. Obowiązująca waluta to grosze.

Do tego nie będę prowadził za rączkę. Trzeba czytać i wyciągać wnioski. Niektóre zadania będą wymagały subtelniejszych rozwiązań niż wpadnięcie do środka i wyrżnięcie wszystkich przeciwników, więc myślcie. Jednak nawet wtedy mogę wam dać malutki opisik jakiegoś przedmiotu, który nieopisanie pomógłby Wam w walce. Powyższa rozmowa też nie jest bezcelowa.
Jeżeli jednak chcielibyście trochę zmniejszyć poziom trudności, wprowadziłbym swoją postać, która od czasu do czasu wyskakiwałaby z jakąś genialną myślą.

***

Na czym będzie polegać sesja?

Nie ma z góry narzuconego schematu. Chciałbym, aby Wasze postacie ruszyły poznać tajemnice kryjące się w zapomnianych przez Boga i ludzi tunelach wschodniej części Warszawy. Nie ma jednak musu. Nawet chciałbym aby Wasze postacie zdobyły nieco doświadczenia pomagając jakiejś frakcji, ochraniając karawanę, czy choćby wyjdą na powierzchnię, zanim ruszą eksplorować. Tam bowiem już nie będzie litości Ze sprzętem na start tez będzie krucho, więc zarobienie nieco groszy i wydanie ich na podstawowy ekwipunek byłoby wskazane.
Oprócz strzelania i skradania BG będą od czasu do czasu przysiadać się do ognisk, rozmawiać o nowinkach, szukać znajomości, poznawać rodzące się ideologie i upadające religie. Strzelanie i refleksja na temat życia, czyli jak to w metrze.

***

Mechanika

Brak określonej. Stawiam na storytelling i z reguły nie będę z niej korzystał, jednak może zajść taka konieczność. To jednak środek ostateczny.
Jeżeli jednak będę korzystał, to przełożę poziomy umiejętności na procenty i potem za pomocą kostki określę co się udało, a co nie. Będą modyfikatory od celowania, zaskoczenia i innych takich. Dodatkowo, jeżeli będziecie już posiadali broń palną, będę stosował kolejny przelicznik do tego, czy przypadkiem nie wybuchła Wam w rękach.

***

Karty Postaci

1. Imię, nazwisko, ksywa, wiek i inne podstawowe dane.
2. Wygląd zewnętrzny.
3. Charakter, cel w życiu.
4. Historia życia (nieobowiązkowe).
5. Klimatyczna scenka - musicie pokazać jakieś wydarzenie z Waszą postacią. Niech ocieka klimatem.
6. Umiejętności (o tym zaraz).
7. Ekwipunek (też zaraz).
8. Pochodzenie - wybieramy stację, na której mieszkali zanim ruszyli poszukiwać przygód (mapa).
9.Wady i zalety (nieobowiązkowo).

Postacie nie muszą się znać, choć nie jest to wykluczone. Nie chciałbym jakiś uberkoksów w oddziale. Niech każdy ma jakieś słabości i zalety. Niech każdy, który zechce uczestniczyć w sesji napisze w odpowiedzi jaki ma koncept postaci. Dzięki temu unikniemy dwóch lekarzy w zespole, czy hodowców świń Najlepiej żeby pochodziły z Centrum, ale innych też nie wykluczam. Rezerwuję sobie tylko prawa do późniejszych korekt, jeżeli coś mi się nie spodoba.

***

Ekwipunek

Każdy na start otrzymuje 500pkt.
Ubranie:
- Swetry, kurtki, bluzy i inne rzeczy tego typu (50 pkt)
- Wzmocniona Kurtka [kurtka wzmocniona drugą warstwą materiału/skóry] (100 pkt)
- Kurtka z gumową wstawką [wiadomo, zwiększa ochronę przed promieniowaniem] (200 pkt)
Broń:
- Broń biała jednoręczna prowizoryczna (50 pkt)
- Broń biała jednoręczna przedwojenna (100 pkt)
- Śmieciak [pierwszy pistolet "made in metro", nazwa sugestywna, radzę się zastanowić przed zakupem] (150 pkt)
- Kusza z magazynkiem (200 pkt)
- Wiatrówka (200 pkt)
- Bełt do kuszy (15 pkt)
- Śrut do wiatrówki/śmieciaka (10 pkt)
Inne:
- Suszona grzybnia (75 pkt)
- Kiełbasa (75 pkt)
- Butelka niefiltrowanej wody (50 pkt)
- Butelka czystej wody (75 pkt)
- Mapa metra (100 pkt)
- Worek (50 pkt)
- Plecak szkolny (150 pkt)
- Maska p-gaz "Słoń" (200 pkt)
- Filtr do Słonia (50 pkt)
- Namiot jednoosobowy (150 pkt)
- Narzędzia podstawowe [dla technika] (150 pkt)
Medykamenty
- Bandaż (50 pkt)
- Butelka 50ml spirytusu do dezynfekcji (50 pkt)
- Igła i nić chirurgiczna (75 pkt)

***

Umiejętności

Broń krótka (pistolety, pistolety maszynowe, obrzyny)
Broń długa (strzelby, karabiny, snajperki)
Broń ciężka (miotacze ognia, CKM'y)
Broń miotana (kusze, łuki, noże do rzucania)
Materiały wybuchowe (w tym granaty)
Walka w zwarciu

Nauki ścisłe
Medycyna
Handel i Retoryka
Naprawa
Skradanie się
Sztuka przetrwania

Tak z grubsza. Więcej nie trzeba. Jeżeli ktoś będzie chciał np. złodzieja, to kradzież kieszonkowa podpada pod skradanie.

Poziomy umiejętności: wcale, słabo, przeciętnie, dobrze, bardzo dobrze, wyśmienicie

Mamy sześć poziomów, czyli tyle ile oczek na kostce. Łatwiej będzie mi potem określać wyniki starć, negocjacji itd. Wiadomo, jeżeli mamy poziom "wcale" to nawet 6 może nie pomóc. Z kolei "wyśmienicie" niemal gwarantuje sukces. Niemal.

Każdy BG będzie miał na start wszystkie umiejętności na słabo. Do tego można rozdzielić 6 punktów, np.
skradanie - wyśmienicie
handel - przeciętnie
walka wręcz - przeciętnie
Można "zdjąć" punkt ze "słabego" na "wcale" i wykorzystać przy innej umiejętności. Umiejętności niewypisane przyjmuję za słabo.

***

Czas składania KP: tydzień (do 27 kwietnia włącznie)
Ilość osób na sesji: 2-4
Odpisy: jak najczęściej. Jednak czas na Wasz odpis to trzy dni. Potem przyjmuje, że postępujecie jak dotychczas i... No :P

Pytania? Cenniki, spisy samoróbek, frakcje, itd dam w materiałach jak już zaczniemy.

Uff... To chyba wszystko
 
JaTuTylkoNaChwilę jest offline  
Stary 20-04-2013, 19:16   #2
 
Nasty's Avatar
 
Oj wchodzę w to. Właśnie czytam metro. Wiecie że są różnice pomiędzy wydaniem Rosyjskim a Polskim. I to rosyjskie jest ciekawsze. Pozatym szybciej mi się czyt po rosyjsku.

Tak czy siak oczywiście będą pytania. Nareszcie jakieś sesje dla mnie. Niech wam będą dzięki.

Można mieć swoją samoróbkę wymyśloną lub ekwipunek (nie broń)?

Wszyscy z Polski ?

Mam nadzieję że twój nick nie opisuje czasu pobytu jaki zarezerwowałeś na sesję ?

Czy poruszamy się tylko na tej mapie czy masz jakieś szlaki nieznane?
 

Ostatnio edytowane przez Nasty : 20-04-2013 o 19:28.
Nasty jest offline  
Stary 20-04-2013, 19:34   #3
 
JaTuTylkoNaChwilę's Avatar
 
1. Na początek wolałbym nie (jeżeli jest to broń palna). Wszelkie wyrzutnie harpunów, prętów zbrojeniowych, czy inne dziwa można proponować tutaj lub na PW. Wycenię na pkt i lecimy
2. Nie, nie koniecznie, np Emirat podany na mapie to Turcy :P Trzeba jednak liczyć się z konsekwencjami takiego wyboru.
3. Nie, spoko Już tu trochę jestem i nawet gram w sesję.
4. Są szlaki nieznane. Mamy metro, tunele WKD, tunele techniczne i te, które potem wydrążyli ludzie, przejścia do piwnic... Jak pójdziecie na E-8 Głuchowską, to dopiero dziwa w kwestii przejść zobaczycie
 
JaTuTylkoNaChwilę jest offline  
Stary 20-04-2013, 20:28   #4
 
hubix's Avatar
 
Zgłaszam acces Czytałem książkę , przeszedłem grę

ps: co rozumiemy przez kusza z magazynkiem ? kuszę Automatyczą strzelającą seriami ;p?
 
__________________
Może się uda....

Ostatnio edytowane przez hubix : 20-04-2013 o 20:44.
hubix jest offline  
Stary 20-04-2013, 21:24   #5
 
JaTuTylkoNaChwilę's Avatar
 

Jedna z pierwszych broni w metrze. Lipna broń, ale niewielką siłę przebicia rekompensuje szybkością strzałów, bowiem magazynek mieści 8 bełtów. Nie zabijesz z tego większości mutantów.

Przypominam o tym, żeby wrzucać koncepty postaci. Nie chciałbym, żeby coś się powtórzyło.
 
JaTuTylkoNaChwilę jest offline  
Stary 20-04-2013, 22:51   #6
 
Nasty's Avatar
 
Oj o powtórzenia to się nie martw gracze tutaj maja wysoki poziom. I nie robią seryjnych postaci.

Dziewczyna.
Pochodzenie z Rosji - chodź bardziej rodzina niż sama ona.
Jeżeli frakcje niech będzie Emirat. (podaj ich status i opis przydały by się z twojej odpowiedzi wynika że ograniczają mocno różne aspekty by grać zgodnie z twoim świato-tworzeniem).
Co do umiejętności w karcie.
Pierwsza samoróbka składa się z umiejętności i pewnego przyrządu mało skomplikowanego (wole byś ją wycenił na PW lub GG)
Druga samoróbka, o którą mi chodziło to bardziej osłona niż broń. Chodź można nią atakować.
 
Nasty jest offline  
Stary 20-04-2013, 23:32   #7
 
hubix's Avatar
 
Wpadne na coś oryginalnego to prześlę
wstępny koncept.
Hubert urodził się w 2016 roku wracał z rodzicami metrem od lekarza
na swoje urodziny kiedy to się zaczęło...

ps:
1)jak wygląda dostępność surowców ?
mianowicie jak sprawa np chodzi z drewnem na opał? itd?
2)Walka w zwarciu to np obalanie ogłuszanie i ataki bronią walką wręcz
 
__________________
Może się uda....

Ostatnio edytowane przez hubix : 20-04-2013 o 23:46.
hubix jest offline  
Stary 20-04-2013, 23:47   #8
 
Tasselhof's Avatar
 
...może ja czegoś nie wiem, ale Warszawe znam jak własną kieszeń i o ile w moskiewskim metrze istnieje prawdopodobieństwo przetrwania ludzi ataku nuklearnego o tyle z tego co wiem w naszej ukochanej stolicy już nie... po prostu nasze stacje są ulokowane zbyt płytko i nawet jeśli wybuch by nie zabił skrywających tam się ludzi o tyle promieniowanie już jak najbardziej...

innymi słowy skoro zwierzęta z zewnątrz zmutowały ludzie również musieli, bo nie realnym jest by jedne gatunki zmutowały inne nie.

Nie chcę wyjść na czepliwego dupka czy coś, ja po prostu kocham uniwersum metra za to, że da się uwierzyć w historię w nim zawartą, istnieje taka możliwość jak ta przedstawiona nam w książce. Nie mniej życzę wam miłej zabawy i przepraszam ale musiałem to napisać.
 
__________________
"Dum pugnas, victor es" - powiedziałaś, a ja zacząłem się zmieniać...
Tasselhof jest offline  
Stary 20-04-2013, 23:58   #9
 
hubix's Avatar
 
załóżmy że atomówka nie spadła na warszawe ale wybuchła henhen daleko dzięki tarczy antyrakietowej a reszta polski zmiotły fale uderzeniowe podobnie jak warszawke a promieniowanie pomutowało powierzchnie ale nie podziemia z powodów nieznanych.
to sci-fi nie reallity show.
 
__________________
Może się uda....
hubix jest offline  
Stary 21-04-2013, 00:03   #10
 
Tasselhof's Avatar
 
wiem nie mniej naprawdę zaufaj mi hubix metro w Warszawie jest bardzo płytko... nie miało by szans ale ok to sci-fi choć o wiele więcej w tym fi niż pierwszego członu. Ok nie offtopujmy
 
__________________
"Dum pugnas, victor es" - powiedziałaś, a ja zacząłem się zmieniać...
Tasselhof jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:19.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168