|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
27-06-2013, 19:58 | #1 |
Reputacja: 1 | [Feudalna Japonia - ST] Siedem PrzykazaÅ„ Prowincja Kai Kofu 1632 rok - Oda, Imagawa, Doi, Ito, Otomi, Oicho, wszystkie te klany ciÄ™ poprÄ…! Musisz im tylko pokazać, że jesteÅ› godzien pozycji szoguna! - próbowaÅ‚a mu wyjaÅ›nić matka. Oeyo byÅ‚a już kobietÄ… w Å›rednim wieku, znacznie mÅ‚odsza od swojego męża, zmarÅ‚ego ledwie parÄ™ dni temu. Pomimo jednak niedawnej tragedii, już snuÅ‚a spisek ze swoim synem przeciw... przeciw drugiemu synowi. - Oda jest ledwie cieniem swej dawnej potÄ™gi, Imagawa nie ma żądnej ziemi. To tylko wasale naszego rodu... - mruknÄ…Å‚ Tadanaga, krÄ™cÄ…c gÅ‚owÄ…. Nie chciaÅ‚o mu siÄ™ siedzieć i rozmawiać z matkÄ…. W ogóle nie chciaÅ‚o mu siÄ™ przebywać w Kofu, jednak areszt domowy go do tego zmuszaÅ‚. Jednak tak jak represje ze strony braty sprawiaÅ‚, że Tadanaga Tokugawa podupadaÅ‚ na duchu, tak jego matka coraz bardziej zagÅ‚Ä™biaÅ‚a siÄ™ w swoje spiski. OdwiedziÅ‚a syna po raz pierwszy od pogrzebu ojca. Iemistu czyli obecnego szoguna i swoje starsze dziecko, zdawaÅ‚a siÄ™ ignorować. Decyzja Hidetady o tym, że to Iemitsu Tokugawa zostanie szogunem byÅ‚a bardzo kontrowersyjna, z racji kseonofobii starszego syna i jego umiÅ‚owania do shudo - współżycia z mężczyznami. Zazwyczaj mÅ‚odszymi. - Wasale, ale wciąż majÄ… wojsko! - zaprotestowaÅ‚a matka, zrozpaczonym gÅ‚osem. Od wielu godzin prowadziÅ‚a tÄ™ rozmowÄ™ w zamku, w którym jej syn byÅ‚ wiÄ™ziony. Herbata którÄ… przyniosÅ‚a sÅ‚użba byÅ‚a nietkniÄ™ta i już dawno wystygÅ‚a. Jedynie buteleczki z sake, leżaÅ‚y puste na ziemi. Matka i syn siedzieli naprzeciwko siebie na poduszkach, a Tadanaga ciÄ…gle unikaÅ‚ wzroku matki, starajÄ…c siÄ™ skupić na stojakach na miecze, malowidÅ‚ach na pÅ‚otnach, tworzÄ…cych cienkie Å›ciany pokoju, na czymkolwiek, byleby tylko uniknąć jej oczu. Nie mógÅ‚ jednak tego robić w nieskoÅ„czoność i zawsze gdy to siÄ™ dziaÅ‚o, wykorzystywaÅ‚a ona swojÄ… matycznÄ… wÅ‚adzÄ™, spotengowanÄ… przez skupione, surowe spojrzenie. - Twój brat pewnie nawet nie zapewni nam godnego dziedzictwa. Minęło osiem lat od kiedy pojawiÅ‚ siÄ™ w Kioto. Iemitsu zdaje siÄ™ ignorować caÅ‚y zachód. PamiÄ™tasz jak pomogÅ‚am mu siÄ™ pozbyć Go-Mizunoo z tronu cesarza, żeby mógÅ‚ tam posadzić twojÄ… i swojÄ… siostrzenicÄ™ Meisho? Wszystko to zrobiÅ‚am sama, on tylko powtarzaÅ‚ sÅ‚owa, które delikatne szeptaÅ‚am mu do ucha. Nie jest nawet w poÅ‚owie tak dobrym dowódcÄ… czy wojownikiem jak ty. Musisz zostać szogunem. Wbrew temu co mówiÅ‚ twój ojciec - mówiÅ‚a gÅ‚osem niemal bÅ‚agalnym, przechylajÄ…c gÅ‚owÄ™, by nie zgubić jego uwagi, skupionej na wciąż piÄ™knych i bÅ‚yszczÄ…cych oczach matki. Jednak ten bÅ‚ysk byÅ‚ inny, niż ten, który widywaÅ‚ na jej twarzy za mÅ‚odu. - RozmawiaÅ‚am z OdÄ… Hidenobui. Jestem gotów udzielić ci schronienia w zamku Nagoya w mieÅ›cia Nagoya-juku... - Wiem gdzie jest stolica prowincji Owari matko! - warknÄ…Å‚ wÅ›ciekle zwieszajÄ…c gÅ‚owÄ™. - Ale nie podoba mi siÄ™, że prowadzisz rozmowy i plany z innymi rodami bez mojej zgody - dodaÅ‚ bardziej pewnie i stanowczo. - Ja chcÄ™ tylko przygotować ci dobry grunt pod... - zaczęła, jednak syn jej przerwaÅ‚, wstajÄ…c w koÅ„cu, by rozprostowac nogi. - Pod co? No pod co?! Pod bunt! Czy mu jesteÅ›my chÅ‚opami, żeby podnosić widÅ‚y na pana?! - Iemitsu nie jest dobrym panem! - zawyÅ‚a zrozpaczona. - Musimy to zrobić, dla dobra caÅ‚ego kraju! On doprowadza kolejne klany do ruiny, jeden ród, nawet nasz, wywodzÄ…cy siÄ™ z samego rodu Minamato, nie może panować nad tyloma prowincjami, ale on zdaje siÄ™ tego nie rozumieć. Trzeba sprawować nad nimi kontrolÄ™, nie wÅ‚adzÄ™! - To wciąż jest bunt matko... - syknÄ…Å‚ po chwili, jednak zastanawiajÄ…c siÄ™ nad jej sÅ‚owami. - Wiesz co mówi bushido na ten temat... - A czy ty wiesz? Czy istnieje jakakolwiek okoliczność usprawiedliwiajÄ…ca bunt przeciwko panu? - spytaÅ‚a cytujÄ…c. - Nigdy! - odpowiedziaÅ‚ pewnie i szybko, zgodnie z kodeksem. - Ach... ależ istnieje synku, istnieje... jeÅ›li bunt siÄ™ powiedzie! Witam. Zgodnie z obietnicÄ… i sondÄ… w dziale obietnic i sond, oto jest. Storytellingowa sesja o samurajach, roninach, bushido, katanach, gejszach, zamkach, Kioto, Edo, spiskach, smokach, kappa i wielu innych rzeczach utożsamianych z okresem feudalnej Japonii. WyjaÅ›niÄ™ wiÄ™c w jakich realiach postanowiÅ‚em umieÅ›cić to wszystko, bo wybrac byÅ‚o ciężko. Ogółem, czego można siÄ™ domyÅ›lić po tym krótkim wstÄ™pie, trzymam siÄ™ realiów historycznych. Ale nie do koÅ„ca... Iemitsu Tokugawa byÅ‚ trzecim szogunem z tegoż rodu i co za tym idzie w epoce Edo. MiaÅ‚ też brata TadanagÄ™. MÅ‚odszy brat umarÅ‚ w 1633 rok po swoim ojcu. Do tego czasu Iemitsu caÅ‚y czas obawiaÅ‚ siÄ™, że brat spróbuje przejąć wÅ‚adzÄ™. Szczególnie dlatego, że to mÅ‚odszy syn poprzedniego szoguna Hidetady cieszyÅ‚ siÄ™ poparciem ich matki Oeyo oraz wielu klanów, które Iemitsu nielubiÅ‚y z powodów bardziej osobistych. Z takich doprowadziÅ‚ drogÄ… szantażu do abdykacji cesarza Go-Mizunoo i posadziÅ‚ na tronie swojÄ… siostrzenicÄ™ Meisho. Tym samym ród Tokugawa kontrolowaÅ‚ wszystkie najwyższe pozycje w kraju. Wiele jednak klanów otwarcie nie popieraÅ‚o Iemistu, szczególnie te na zachodzie Honsiu. Historycznie Tadanaga miaÅ‚ spore szansy na wszczÄ™cie buntu na tyle dużego, by przerodziÅ‚ siÄ™ w wojnÄ™ domowÄ…, z racji rozÅ‚ożenia klanów wspierajÄ…cych Iemitsu i TadanagÄ™. Jednak mÅ‚odszy brat czÄ™sto popadaÅ‚ w konflikty z prawem, a niedÅ‚ugo po Å›mierci ojca straciÅ‚ swoje przywileje urzÄ™dowe z powodu problemów osobistych (prawdopodobnie alkohol), a dwa lata później popeÅ‚niÅ‚ seppuku. Jednak mamy rok 1632, a Tadanaga dziÄ™ki wsparciu matki, nie traci chÄ™ci życia. Wciąż przebywa w areszcie w Kofu z powodu licznych zabójstw których siÄ™ dopuÅ›ciÅ‚ (byÅ‚ podobno Å›wietnym szermierzem, ale porywaÅ‚ siÄ™ do niehonorowych pojedynków). Generalnie tak wyglÄ…da zarys historyczny, który przygotowaÅ‚em. Jednak sztywne trzymanie siÄ™ realiów historycznych minimalizowaÅ‚oby możliwosci graczy, którzy byliby po prostu ciÄ…gniÄ™ci przeze mnie na sznurku, a to żadna zabawa. DostalibyÅ›cie gotowy schemat, którym trzeba podążać i pfffff. MusielibyÅ›cie siÄ™ zapoznać z ogromem materiałów, bo jednak historia Japoni jest bardzo zÅ‚ożona, z racji podziaÅ‚u na rozliczne klany, ich role, ich czÅ‚onków i różne prefektury Japonii. Dlatego też gracze NIE bÄ™dÄ… samurajami na dworach i ogółem wielkiego wkÅ‚adu w wielkie spiski nie bÄ™dÄ… mieli. BÄ™dzie ponadto magia, fantastyka. Kanon japoÅ„skich potworasów jest ogromny, czasem zadziwiajÄ…cy, czasem Å›mieszny bÄ…dź straszny. Jest mnóstwo ciekawych legend, do których można nawiÄ…zać, w trakcie swobodnej podróży przez piÄ™knÄ… wyspÄ™ Honsiu. Ogółem wiÄ™c gracze sÄ… roninami. Tyle z ogólnego zarysu, teraz bardziej szczegółowo na różne tematy. Gracze Mężczyzna bÄ…dź kobieta. Nie koniecznie byÅ‚y samuraj. Może być mnich, może być żoÅ‚nierz-dezerter, bandyta, wÄ™drowna gejsza, pÅ‚atny zabójca, ninja. Nie ograniczam was do roli samuraja w hakamie, z katanÄ… i wakizashi, dzielnie kroczÄ…cego przez Å›wiat. Bo i idealizm samurajów jest w wiÄ™kszoÅ›ci przypadków wyolbrzymiany. Oprócz legend wÅ›ród samurajów, bardzo niewielu potrafiÅ‚o siÄ™ trzymać zasad bushido. Broni w Japonii byÅ‚a masa. Katana i wakizashi to podstawa, ponadto każdy samuraj musiaÅ‚ umieć posÅ‚ugiwać siÄ™ Å‚ukiem (kyudo), wielu także uczyÅ‚o siÄ™ walki specyficznÄ… włóczniÄ…-halabardÄ… (naginata). BroÅ„ siecznych, drzewcowych, rzucanych jest mnóstwo i część przypomina znane te z europejskiego Å›redniowiecza, ale wiele jest bardzo innowacyjnymi tworami. JeÅ›li ktoÅ› bÄ™dzie chciaÅ‚ sobie znaleźć coÅ› bardziej oryginalnego dla swej postaci, niech spróbuje naprzykÅ‚ad na: Epicentrum Ka³u¿y Czego wymagam od KP? Personalia (imiÄ™, nazwisko rodowe [o ile posiada, wieÅ›niacy nie posiadali nazwisk] wiek. JeÅ›li nie wiecie jak brzmiÄ… przykÅ‚adowe imiona i nazwiska to polecam google). Historia: Ile chcecie. Jest jeden warunek. Podróż. Uwielbiam kino, książki i gry drogi i na tym też bÄ™dzie siÄ™ ta sesja opieraÅ‚a. W razie pytaÅ„ jakichkolwiek na temat możliwoÅ›ci postaci pisać niżej, albo gg. Nie tworzycie legendarnych postaci, ale najlepiej sprawnych, niegÅ‚upich wojowników. Zawrzeć tu wszystko co trzeba o postaci wiedzieć. UmiejÄ™tnÅ›ci i charakter, stosunek do Å›wiata, politykii, zen i Buddy itp. WyglÄ…d... Ekwipunek: (Å‚Ä…cznie z broniÄ… itp. ) System CaÅ‚kowity storytelling. Walki jak to walki, opisujesz co chcesz zrobić i jak, i w zależnoÅ›ci od tego jak i co tak ci wyjdzie... eeeeeee. No. Wszyscy wiedzÄ… jak to wyglÄ…d. Nie lubiÄ™ koÅ›ci w sesjach PBF. W ogóle ich nie lubiÄ™. Zawsze przegrywam. W Å›wiecie jak wspomniaÅ‚em magia. Czas na odpis to tydzieÅ„. Tyle dla was, tyle dla mnie. Koniec rekrutacji... jeszcze nie wiem. Zależy od zainteresowania. Max 4-5 graczy. WygrywajÄ… najlepsi, nie najszybsi. PrzyjmujÄ™ poczÄ…tkujÄ…cych. Kontakt via gg bÄ…dź poniżej., Nie pisać na PW, nie chcÄ™ mi siÄ™ czyÅ›cić, a jest prawie peÅ‚ne. KP sÅ‚ać na krzysiekkamilpiotrek@gmail.com PamiÄ™tajcie o myciu zÄ™bów.
__________________ Pół człowiek, a pół świnia, a pół pies ^(`(oo)`)^ |
| |