Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28-07-2013, 23:47   #1
Mal
 
Mal's Avatar
 
[Storytelling] Hemisfera

Zapraszam do rozgrywki w klimacie badania tajemnic kosmosu. Do sesji będę potrzebował około 10 kart postaci. Postaciami są zwykli ludzie w wieku od 10 do 50 lat. Urodzili się wewnątrz hemisfery. Dysponują technologią ziemską XXII wieku, która niestety niewiele odbiega od tej z początków XXI wieku. Poniżej wprowadzenie do klimatu:

Hemisfera

W roku 2031 na ziemi nauczono się produkować na masową skalę grafen. Zaledwie 10 lat później technologie na bazie grafenu zaczęły całkowicie wypierać przestarzałe technologie na bazie krzemów. W roku 2034 na terenie całego świata dla celów bezpieczeństwa wprowadzono regulacje przepisów odnośnie produkcji i stosowania sztucznej inteligencji. Do roku 2040 język angielski zna i używa więcej niż 90% społeczeństwa ziemi. W roku 2042 odkryto poza układem słonecznym cztery planety znajdujące się blisko siebie, z których jedną nazwaną Globe4 i sklasyfikowano jako posiadającą warunki do życia dogodniejsze niż te na ziemi. Kolejne dwie sklasyfikowano jako dogodne źródła paliw i surowców mineralnych. W roku 2047 wdrożono w życie projekt skolonizowania Globe4. W roku 2055 światem jawnie rządzi Rząd Światowy i realizację zdecydowanej większości projektów, z wyjątkiem projektu skolonizowania Globe4, wstrzymano. W roku 2182 ziemianie wysłali w kosmos budowany na orbicie przez ostatnie 122 lata statek kosmiczny z 1414 osobami na pokładzie. Statek dysponował własnym systemem grawitacyjnym i sztucznym ekosystemem w kształcie hemisfery. W roku 2188 zgodnie z pierwotnym założeniem 1380 osób na pokładzie statku kosmicznego zahibernowano do roku 2248. Na rok przed odhibernowaniem załogi statku kosmicznego w roku 2247 na ziemi rozegrała się trzecia, ostatnia wojna światowa i wszelki kontakt pomiędzy statkiem kosmicznym a ziemią się urwał. Docelowa data lądowania na Globe4 była planowana na rok 2377.

Był rok 2379. Populacja hemisfery 1992 osoby.

Obok fotelu na podłodze tarasu leżał tygrys bengalski i raz po raz odganiał ogonem upierdliwą muchę. Widok z tarasu rozciągał się na dżunglę. Tum siedział nieruchomo w fotelu wpatrując się w jeden ze 120 potężnych reflektorów. Nie mrużył przy tym oczu. Dzień zbliżał się już ku końcowi i elektryczne światło zdążyło znacznie przygasnąć. W jednej dłoni trzymał skręta, a drugą dłonią głaskał po plecach tygrysa. Był nadal lekko odużony lekami, które wczoraj zaimplikował mu dożylnie jeden z lekarzy. Rozmyślał teraz nad swoim wczorajszym nadmiernym podekscytowaniem. Oto w wieku 62 lat doznał nareszcie niesamowitego zaszczytu sprawdzenia stanu technicznego zewnętrznych urządzeń habitatu, w którego wnętrzu żył wraz ze swoją liczną rodziną odkąd tylko pamiętał. Podekscytował się tym faktem tak bardzo, że niemalże dostał zawału serca. On jeden miał możliwość na własne oczy zobaczyć to, co było po drugiej stronie klosza. Jako technik od 15 lat nie miał właściwie nic fascynującego do roboty, bo wszelkie urządzenia techniczne, które psuły się od czasu do czasu, każdy chętnie naprawiał sam, by doznać w ten sposób jakiegoś urozmaicenia. Jutro czekał Tum-a wielki dzień.

Świat, który on i pozostali mieszkańcy habitatu znali przez całe swoje życie, ograniczał się do hemisferycznego klosza o średnicy nieco ponad 13.5 kilometra. W samym jego centrum jak wieża sterczała pionowa metaliczna kolumna o średnicy 280 metrów, wysokości 4 kilometrów w górę i 2 kilometrów "pod ziemią". Sięgała kopuły klosza. Nie było w niej żadnych drzwi ani okien. Biegły wzdłuż niej regularnie kilkunastometrowej szerokości rury także metaliczne, wewnątrz których znajdowały się instalacje elektryczne. Na szczycie kolumny znajdowało się 120 reflektorów oświetlających równomiernie całą schowaną pod kloszem płaszczyznę. W płaszczyźnie zaś rozciągał się krajobraz urozmaicony i piękny. Były tam lasy, łąki, pola, góry, rzeki, jeziora, słowem wszystko to, co niegdyś można było oglądać na Ziemi. Ze względu na powierzchnię nieco ponad 14 tysięcy hektarów brakowało tam tylko mórz i oceanów. Krajobraz cechowała jedna rzecz - im dalej było od centrum kopuły, tym było zimniej. Temperatury w dzień sięgały od 30 stopni w okolicach "wielkiej kolumny" do 10 stopni w okolicach ścian klosza, a w nocy, gdy reflektory gasły prawie zupełnie, temperatura spadała o 10 stopni. Centrum kopuły porastała bujna roślinność, a brzegi płaszczyzny klosza zalane były wielkim jeziorem, w którym ujście miały liczne rzeki. Owe wielkie jezioro w każdym miejscu miało w przybliżeniu 400 metrów szerokości licząc od klosza do brzegu. Brzegi zaś w niektórych miejscach były piaszczyste, w drugich skaliste, a jeszcze innych znajdywały się nawet niewielkie fiordy.

Tereny pod kloszem zamieszkiwała wszelaka fauna zarówno dzika, jak i hodowana przez ludzi. Proporcje ilościowe były wprost idealne: po 40% powierzchni zajmowały wody i roślinność, zwierzęta wodne i lądowe, w tym również ludzie, ptaki i owady zajmowały 10% dostępnej powierzchni. Resztę stanowiły pojazdy, klimatyzatory i budynki będące domostwami dla prawie 2 tysięcy osób. Każdy człowiek, który był w stanie samemu zająć się sobą, otrzymywał swój własny hektar ziemi, na którym mógł pobudować swój własny dom, ale i tak wszyscy ludzie żyli w grupach liczących czasem nawet kilkadziesiąt osób, bo wspólnie łatwiej im było wykonywać należące do mieszkańców hemisfery obowiązki. Słowem doskonałe warunki do życia, wszystkiego pod dostatkiem i do wyboru, do koloru.

Apropos koloru... klosz nie był niestety przezroczysty. Był od wewnątrz koloru białego. Co 10 stopni licząc zarówno w pionie, jak i w poziomie, na kloszu znajdowała się aparatura pogodowa, dzięki której czasami padał deszcz, czasami śnieg, a czasami nawet rozbłyskiwały błyskawice, tak jak na ziemi. Z zapisów w komputerze wynikało, że kiedyś z powierzchni ziemi można było oglądać gwiazdy i księżyc. Tutaj wewnątrz habitatu ani gwiazd ani tym bardziej księżyca nie było widać. Jak wyglądał świat po drugiej stronie klosza i jak dla porównania wyglądał kiedyś świat na planecie Ziemi? Tego można się było dowiedzieć wyłacznie z informacji dostarczanych przez wielki komputer - centralny układ sterowania habitatem wyposażony w zarządzającą zupełnie wszystkim i wszystkimi sztuczną inteligencję. Wszyscy ludzie po prostu w naturalny sposób urodzili się już wewnątrz habitatu. Wyjątek stanowili pierwsi jego mieszkańcy, którzy zostali w nim odhibernowani, ale dawno już zmarli ze starości, zabierając ze sobą do grobów historię ludzkości - historię, którą mieszkańcy hemisfery zamierzają stworzyć od podstaw na nowo...

Sęk w tym, że od czasu, gdy odhibernowani zostali pierwsi mieszkańcy habitatu, sztuczna inteligencja odpowiadała na wszelkie pytania odnośnie Globe4 bardzo ogólnikowo: "Warunki na zewnątrz nie sprzyjają rozwojowi życia. Resztę rozkazów podam we właściwym momencie." Początkowo podejrzewano nawet awarię systemu, ale według informacji od sztucznej inteligencji, system pracował niezawodnie i optymalnie, a czynnik ludzki nie był w stanie w jaki kolwiek sposób poprawić wydajności pracy systemu. Teraz najwyraźniej lądowanie opóźniało się o dwa lata, a odpowiedź sztucznej inteligencji była nadal ogólnikowa i niejasna.
 

Ostatnio edytowane przez Mal : 29-07-2013 o 17:53. Powód: Błędy! Jestem zły sam na siebie.
Mal jest offline  
Stary 29-07-2013, 03:12   #2
 
secutor's Avatar
 
Grafen, antygrawitacja, s-f ktora nie pomija znaczenia przyrody.
Do tego jeszcze dodac dylatylacje czasu i chyba sie zglosze.
Pytania:
- Jak ma wygladac karta postaci?
- Czy mozna grac telepatami, psionikami itd. itp.
- Niezajarzylem gdzie statek Hemisfera ma ladowac
Na planecie Ziemia, czy na Globe4?
- Rozumie ze jest to story-tell i nie ma mechaniki.
- Jak wyglda kwestia z religiami?
- Jak z polityka i wladza na himsferze?
- Jak z przestepczoscia?
 
__________________
,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym".

Ostatnio edytowane przez secutor : 29-07-2013 o 03:32.
secutor jest offline  
Stary 29-07-2013, 13:16   #3
Mal
 
Mal's Avatar
 
Cytat:
Napisał secutor Zobacz post
- Jak ma wygladac karta postaci?
- Czy mozna grac telepatami, psionikami itd. itp.
- Niezajarzylem gdzie statek Hemisfera ma ladowac
Na planecie Ziemia, czy na Globe4?
- Rozumie ze jest to story-tell i nie ma mechaniki.
- Jak wyglda kwestia z religiami?
- Jak z polityka i wladza na himsferze?
- Jak z przestepczoscia?
Karta postaci obejmuje jej opis ogólny (imię i/lub nazwisko, wiek, płeć, jej charakterystyczne cechy charakteru, osobowości, wyglądu [mile widziane zdjęcie]) , posiadane przez nią umiejętności, tak zalety jak również wady [proszę nie kreować postaci idealnych], króciutka historia postaci [proszę przeczytać ze zrozumieniem fabułę].

Dzięki NWO na ziemi panowała właściwie recesja, mimo że w mediach nazywano ją rozwojem i ewolucją. Rozwinęła się robotyka, sztuczna inteligencja, pola siłowe, napędy jonowe i solarne, leczenie wirusów, transplantacje narządów ciała i przeszczepy. Cofnęliśmy się za to na przykład w ziołolecznictwie i mistycyzmie. Nie gramy żadnymi telepatami, ani psionikami. Gramy zwykłymi ludźmi dysponującymi technologią XXII wieku, która nieznacznie tylko przewyższa technologię z początków XXI wieku. Proszę mi w karcie postaci ani w sesji nie wyskakiwać z jakąś nader zaawansowaną technologią bez uprzedniego porozumienia się ze mną prywatnie.

Religia do wyboru. Sztuczna inteligencja, która rządzi habitatem i jego mieszkańcami, nie narzuca żadnego toku myślenia, ani religii. Nie nakazuje działać w grupie, ale wymaga od bochaterów wykonywania niektórych obowiązków, takich jak uprawa roślin, hodowla zwierząt, czy naprawa maszyn. Na hemisferze nie ma czegoś takiego jak polityka, chyba że zaprogramowane ponad sto lat temu rządy jednej maszyny można nazwać ustrojem totalitarnym. Mieszkańcy habitatu wspólnie i zgodnie podejmują większe decyzje w wyniku głosowania. Poziom przestępczości zależy od nich samych. Jednakże sztuczna inteligencja w przypadkach krytycznych steruje swoimi oddziałami robotów, by zaprowadzić wewnątrz hemisfery porządek. Śmierć jednej jednostki może, ale nie musi być uznana za przypadek krytyczny.

Rezerwuję sobie prawo do wprowadzenia w trakcie sesji dowolnej mechaniki, która mam nadzieję nie zmieni faktu, że jest to storytelling.

Powinienem był wcześniej napisać, a nie zrobiłem tego, że karty postaci zbierać będę do 15-ego sierpnia.
 

Ostatnio edytowane przez Mal : 29-07-2013 o 13:21.
Mal jest offline  
Stary 08-08-2013, 21:43   #4
 
Pasiasty's Avatar
 
Czy mogę zgłosić się do sesji?
 
__________________
"The oldest and strongest emotion of
mankind is fear" -H. P. Lovecraft
*****
Szukam MG, który przyjmie początkującego gracza pod swoje skrzydła ;)
Pasiasty jest offline  
Stary 12-08-2013, 00:15   #5
 
Pasiasty's Avatar
 
Już wiem, że KP mogę pisać, tylko nie jestem pewny czy się z nią wyrobię
 
__________________
"The oldest and strongest emotion of
mankind is fear" -H. P. Lovecraft
*****
Szukam MG, który przyjmie początkującego gracza pod swoje skrzydła ;)
Pasiasty jest offline  
Stary 12-08-2013, 03:15   #6
 
secutor's Avatar
 
Mi to wyglada, jak by Mal tu nie zagladal.
 
__________________
,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym".
secutor jest offline  
Stary 12-08-2013, 08:40   #7
 
Pasiasty's Avatar
 
Na pewno trzy dni temu tutaj był, bo wysłał mi na PW, zgodę, odnośnie pisania KP
Czyli na razie jest nas tylko trzech? ;D
 
__________________
"The oldest and strongest emotion of
mankind is fear" -H. P. Lovecraft
*****
Szukam MG, który przyjmie początkującego gracza pod swoje skrzydła ;)
Pasiasty jest offline  
Stary 20-08-2013, 18:23   #8
Mal
 
Mal's Avatar
 
Otrzymałem łacznie 2 zapytania typu "Czy moge grać?" i jedną mierną kartę postaci. Napisałem wyraźnie, że potrzebuję 10 kart postaci. Zbierałem je do 15-ego, ale wyraźnie ten wątek nie przypadł ludziom do gustu. Zamykam temat
 

Ostatnio edytowane przez Mal : 20-08-2013 o 18:42.
Mal jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:43.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168