Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-10-2013, 19:05   #1
 
Zapatashura's Avatar
 
[D&D] Planescape: Wola


Spójrzmy na Sigil z Zewnętrza. Nie z zewnątrz, tylko z Zewnętrza, które jak sama nazwa wskazuje jest w centrum Planów. Tak, to brzmi trochę dziwnie, ale Plany są dziwne. Logika materialnych światów w nich upada, prawa okazują się albo nie działać, albo być jedynie sugestiami, których nie trzeba się trzymać. Lecz nie zastanawiajmy się nad tym.
Popatrzmy z Zewnętrza, które jest w centrum.

Sigil jest stąd ogromnym pierścieniem który unosi się nad Iglicą. Wydaje się być szary, metalowy. Jak prawdziwy pierścień jakiegoś wszechpotężnego boga. Spróbujmy tam dojść.
Stoimy bowiem u podnóża ogromnej góry będącej centrum multiwersum. Tym jest właśnie Iglica. Weźmy pierwszy krok, potem drugi. Po setkach kroków zaczniemy wspinać się po coraz bardziej stromym zboczu Iglicy. Ale to przecież takie męczące. Użyjmy więc magii.
Niestety, użyć jej nie możemy. Magia nie chce działać, taka bowiem jest natura Zewnętrza. Pozbawieni więc tego dogodnego ułatwienia wspinamy się dalej. Mijają minuty, potem godziny. Ale widzimy szczyt, widzimy Sigil.
Więc wspinamy się dalej.

I dalej.


I dalej.


I w końcu umieramy.
Bo Iglica jest nieskończona, nawet jeśli widzimy jej szczyt. Do Sigil nie prowadzi żadna droga.
Lecz do Sigil dostać można się zewsząd. Z każdego planu, z każdego świata. Do Miasta Drzwi prowadzi bowiem niezliczona ilość portali. Gdy nieopatrzny wędrowiec z Wybrzeża Mieczy przejdzie pod zwalonym drzewem, może pojawić się w najgorszym zaułku Ulu. I nawet jeśli przeżyje napaść bandytów, to może nigdy nie wrócić z powrotem, nawet pomimo tego, że w Sigil portale są wszędzie. Mogą ukrywać się w każdym przejściu, drzwiach, oknie, łuku, arkadzie, pomiędzy nogami stołu.

Otwiera je bowiem odpowiedni klucz, a nim może być wszystko. Rasa, specjalny przedmiot, czar, stan umysłu, gest. Nie znając klucza, nie przejdziesz przez portal. A nawet znając klucz, musisz wiedzieć który z niezliczonych portali jest właściwy.
Jeśli pojawiłeś się w Sigil, szybko odkryjesz jak brzmi jego inna nazwa- Klatka.



Czego się spodziewać?


Scenariusz obfitować będzie w walki, wyzwania, zagadki, potyczki dyplomatyczne i masę innych wyzwań w polewie przyzwoitego scenariusza. To znaczy, mam nadzieję, że stworzę coś przyzwoitego, a już na pewno się postaram. Czy umiem, to zawsze można sprawdzić w profilu i wyciągnąć samemu wnioski, czy warto się pakować w sesję takiego, a nie innego MG.

Zamysł scenariusza pozwala też na odwiedzenie naprawdę niesamowitych lokacji, od rozpadającego się Limbo po paskudne Piekła. Jeśli więc lubisz szalone lokacje, to może być coś dla Ciebie. Dosyć tych nudnych lasów i jaskiń! Światy fantasy są po to, by były fantastyczne.


3

Świat Planescape to także bezmiar najróżniejszych stworzeń. Znudziło cię już zabijanie hord orków z okazyjnie wrzuconym trollem? Ja oferują diabły, slaady, dziwaczne konstrukty i upiorne centaury. Jak egzotyka, to egzotyka.

To DnD, a to jasno wskazuje na heroic. Nie żadne dark, czy inne wymysły. Po to się chodzi po Lochach i morduje Smoki by poczuć się niezwyciężonym bohaterem.

System:

System w grze będzie i nie będzie go zarazem. Co oznacza to dziwaczne wyrażenie? To, że MG nie liczy jakoś szczególnie na pełne, mechaniczne karty postaci od kandydatów. Nie będzie też wymagał od graczy w sesji turlania kostkami. Raz już MG próbował i się nauczył na swych błędach. Sesja odbywać się będzie storytellingowo, najwyżej rzucę sobie k20-ką w sytuacjach losowych, takich jak walki.
No to o co chodzi z tym 'byciem' systemu? DnD zawsze było oparte o mechanikę – świat pozwala na to, na co pozwala mechanika. A ta z każdą edycją jest inna. Ja preferuję edycję 4-tą, bo dzięki niej nie muszę się przejmować wszechmocnymi czaromiotami, którzy nie potrzebują jakiejkolwiek drużyny by zabijać smoki. Nie muszę się martwić tym, że jak ktoś będzie chciał grać mnichem, to prawdopodobnie będzie bezużyteczny. No to trochę szerzej:
Setting-
tak tak proszę państwa. Żaden Greyhawk, żaden Forgotten Realm. Idziemy dwa piętra wyżej i skaczemy przez okno- witam w Planescape!
Jeśli ktoś grał w rewelacyjnego Tormenta, to jesteśmy w domu. Jeśli nie...
Na pewno grał w DnD inaczej czego szukałby w tej rekrutacji? Planescape to nic innego jak bezmiar planów: Dziewięć Piekieł, Otchłań, Plan Cieni czy Feywild. W tym settingu nic nie jest takie, jakim się zdaje. Prawa planów materialnych odchodzą w bok, grawitacja przestaje być stałą, a podłogi odgryzają nogi...
Ale zanim biedni, nieświadomi nadciągającej tragedii gracze wyruszą polować na demony w Dis, wszyscy spotkają się w Sigil. I chociaż mógłbym poświęcić najbliższe godziny swego życia próbując opisać czym jest to miasto, to z czystego lenistwa wolę zdać się na cudzą pracę. Tym samym jeśli ktoś nie zna tego cudownego miasta, to pozna je tutaj:
Sigil – Sferopedia

Starzy wyjadacze pewnie zaraz zaczną kombinowaś członkiem jakiej frakcji grać - otóż najlepiej żadnym. Tak dla własnego bezpieczeństwa. Sesja rozgrywać się będzie mnóstwo lat po Wojnie Frakcji.

Mechanika-
To z tym DnD4? Skoro MG nie oczekuje pełnych, mechanicznych kart, to co za różnica w którą edycję się gra? Dla spory liczby klas – żadna. Barbarzyńca, wojownik, łotrzyk, łowca czy inni im podobni nie muszą się niczym przejmować i spokojnie mogą siać śmierć i zniszczenie przy pomocy swych fikuśnych broni. Różnica pojawia się przy klasach czarujących: czy to od magii wtajemniczeń, objawień albo psioniki. W DnD 4 nie ma radosnego wertowania księgi czarów i wybierania zestawu zaklęć na każdą okazję. Magia w czwartej edycji dzieli się zasadniczo na bojową i użytkową – można rzucić ognistą kulę raz na jakiś czas, nieustannie drażnić tego wielkiego, poirytowanego Glabrezu magicznymi pociskami, leczyć swych towarzyszy czy okazyjnie przyzwać sobie ognistego wojownika. Ale latanie na zawołanie, teleportacje i skakanie między wymiarami to zupełnie inna sprawa. Taka magia w czwartej edycji jest czasochłonna i często dość droga. Dzięki temu, jako MG unikam w prosty sposób sytuacji w której czarodziej rozwiązuje mi pół przygody za pomocą rzucenia trzech czarów. No i klasy nieczarujące na coś się przydają – łotrzyk może wreszcie w spokoju otworzyć zamek, zamiast zostać odepchniętym przez czarodzieja z kołatką. Dużą konsekwencją dla kandydatów jest też to, że jeśli ktoś nie zna 4 edycji, a chciałby zagrać klasą czarującą to pewnie musiałby pytać jakie czary i rytuały może jego postać znać.
Kogo szuka MG?

Sesja przeznaczona jest domyślnie dla trzyosobowej drużyny poszukiwaczy przygód, którzy nie boją się niczego i nikogo.
Chcę graczy solidnych, niekoniecznie wielce doświadczonych i znających świat na wylot. Trochę podstaw świata gry, chęć poszperania po Internecie w celu znalezienia odpowiednich danych i czerpanie przyjemności z pisania postów to wszystko czego oczekuję

Gracze mają też ze sobą współpracować! Nie potrzebuję żadnych samotnych wilków. Nie oznacza to, że nie można myśleć głównie o sobie, kłamać i oszukiwać, ale trzeba się trzymać w grupie.
Głównie dlatego, że samotnie w DnD 4 się umiera.
Jako, że nie szukam zbyt wielu graczy, byłoby fajnie gdybym z kandydatów mógł wybrać kogoś od magii objawień, wtajemniczeń i tego trzeciego, który umie zrobić komuś brzydkie kuku. Nie jest to jednak jakoś koniecznie wymagane, bowiem pomysłowość graczy zawsze pozwala obejść pewne braki.


Postaci:

No to jak w końcu wyglądałoby to tworzenie karty do zgłoszenia? I czym w ogóle można grać? Na te pytania powinny odpowiedzieć poniższe akapity. Jeśli ktoś zna się na mechanice DnD 4, może śmiało zrobić pełną, albo prawie pełną kartę - MG na pewno to doceni.

W KP musi więc być zawarte to co następuje:
-karta postaci:

Imię i nazwisko
to chyba nie wymaga żadnych dodatkowych komentarzy.

Rasa-
ogromna zaleta Planescape to to, że nie ma takiej rasy, która byłaby dziwna. Sferotknięci? Żaden problem. Drowy? Da się zrobić. Revenanci? Problematyczne, ale wykonalne. Dragonborni? Z łatwością. Czerwone smoki? Nigdy w życiu! Dopuszczam wszelkie grywalne rasy DnD 4, których jest zaskakująco dużo i znajduje się wśród nich minotaur czy doppelganger, ale na pełną dowolność zgodzić się nie mogę.


4

Wygląd-
avatar i opis tego, co sobą postać reprezentuje wizualnie jest z całą pewnością niezbędny w PBFie. A już na pewno ja go chcę .

Charakter-
osobiście nie przeszkadza mi kto jaki kodeks moralny wyznaje, ale z charakterami zawsze są pewne kłopoty. W związku z tym domyślnie postacie powinny być neutralne albo dobre. Nie odrzucę z miejsca postaci złej, ale tylko wtedy gdy jej koncepcja nie będzie wyglądała jak musowy zgrzyt w drużynie. Z drugiej strony jeśli mi się pozgłasza masa typów spod ciemnej gwiazdy, to zgrzytem w drużynie byłaby postać dobra... Eeee... tak więc charakter dowolny, byleby gracze nie dążyli do wewnętrznych konfliktów zbrojnych.

Atrybuty-
jeden z dwóch mechanicznych elementów jakich wymagam w karcie. Atrybuty postaci pozwalają mi szybko i łatwo wykonywać testy, jeśli zajdzie taka potrzeba, tudzież określić Wytrzymałość, Refleks i Siłę Woli postaci. Atrybuty najłatwiej ustalić korzystając z kalkulatora. Wystarczy ustawić sobie poziom postaci na 15 i pamiętać, że na czwartym, ósmym i czternastym poziomie otrzymuje się premię +1 do dwóch wybranych przez siebie atrybutów, a na jedenastym +1 do wszystkich. Kalkulator będzie krzyczał na czerwono, jeśli coś się źle wypełni. O premię rasową zawsze można spytać MG.

Klasa-
to samo co wyżej: jest w podręczniku, jest dostępne, a podręczniki zawierają klasyki jak kapłan czy łotr, aż po dziwactwa jak szaman albo assassyn. Tutaj jednak wypadałoby dodać parę słów od MG. Mianowicie dla dobra drużyny lepiej, by była ona zróżnicowana tak, jak mechanika przewiduje. W związku z tym trzonem drużyny powinien być leader, controler i striker. Co to w ogóle za wymysły? Leader potrafi leczyć, controler potrafi czarować, a striker potrafi bić. Czyli wcześniej wspominana magia objawień, wtajemniczeń i ten trzeci. Ale DnD pozwala na różne kombinacje. Controler wcale nie musi być magiem – może być psionem. Albo można w ogóle nie przejmować się controlerem – swordmage zna się na magii, może znać rytuały i potrafi przywalić. A żeby utrzymać drużynę przy życiu wcale nie potrzeba kapłana – bard albo watażka spisze się na medal.
Tutaj też jedna uwaga – sesja ma być heroiczna to i postacie powinny być silne. Przyjmijmy tutaj, że mają około 15-ego poziomu. A to są okolice takich sław, jak Drizzt Do'Urden albo Artemis Entreri. Czyli gracz nie byłby jakimś tam magiem – byłby magiem z którym trzeba się liczyć. A jakby był wojownikiem, to raczej takim, co to przeżył parę wojen, a może nawet z jedną wywołał. W DnD to jeszcze nie ten poziom, na którym pluje się w twarz bogom, ale z pewnością można odegrać ważną rolę w losach jakiegoś królestwa.

Umiejętności-
drugi mechaniczny element, który chciałbym aby znalazł się w karcie. Z bardzo prostego powodu - chcę wiedzieć, w czym postać jest dobra. Aby móc wypełnić ten wymóg w KP, należy zapoznać się z dwiema rzeczami:
pierwsza, to naturalnie sama lista umiejętności, którą można zobaczyć w aschaarowym poradniku
druga, to lista mówiąca ile i jakie umiejętności może posiadać dana klasa. Taką listę można znaleźć np. tutaj, albo pytając MG.
I wsio. Nic więcej.

Ekwipunek:
jak się jest silnym bohaterem, to się pewnie w życiu sporo zarobiło. W 4-ej edycji kłopot jest taki, że nie ma eleganckiego srd, by sobie popatrzyć jakie można posiadać przedmioty i za jaką cenę. Jednocześnie przedmioty są znacznie słabsze niż w edycji 3. Jeżeli ktoś nie ma dostępów do podręczników aktualnej edycji, zawsze może w zakresie przedmiotów konsultować sie z MG.

Języki-
z racji settingu dopuszczam wybranie Abbysal i Supernal jeżeli będzie to dobrze uzasadnione w historii postaci.
-historia postaci:
kandydacie, niech nie zwiedzie cię zdawkowość tego akapitu w porównaniu z powyższym. Dobra historia postaci jest ceniona przeze mnie wyżej niż dobra karta.

-osobowość postaci:
historia i nic nie mówiący Praworządny Dobry w rubryczce na karcie to mało. Chcę wiedzieć jak gracz będzie odgrywać swoją postać. Będzie towarzyski, czy skryty? Lekkomyślny i odważny, czy ostrożny i wycofany? Wiedza o tym, jak gracz będzie odgrywać swą postać jest dla MG barzo cenna.

A jak piszemy w sesji?

Przynajmniej raz na tydzień. MG odpisuje jak znajdzie czas, czyli raczej w weekendy, a jak ktoś mu spowalnia grę to gryzie, pluje, psioczy i się naprzykrza. A ostatecznie napada nieprzyzwoicie ciężkim przeciwnikiem.
Preferowana długość postów to ok A4 gdy nic specjalnie dynamicznego się nie dzieje. Jeśli ktoś ma pomysł na napisanie czegoś dłuższego, to droga wolna, ja się nie obrażę i chętnie poczytam . Tak czy siak - jednolinijkowiec toto nie będzie.
Gdy zaś zrobi się bardziej dynamicznie, np. w trakcie walki… pewnie przeskoczymy na jakiś google doc. Tak samo pewnie będzie w przypadku rozmów z NPCami.

Zgłoszenia

Po pierwsze deadline, który pragnąłbym ustawić na 31 października br. To daje sporo czasu na wymyślenie czegoś przyzwoitego i nadaniu mu rączek i nóżek, ewentualnie na naprzykrzanie się potencjalnemu przyszłemu MG w zakresie niejasności.
Zgłoszenia chętnie przyjmę na PW - od razu pod ręką i nie muszę szukać po jakichś skrzykach mailowych .

Żelazna Zasada Zapatashury

Masz wątpliwości- pytaj. Po to jest w moim profilu gg, czy PW.

_________________________________________
1 - Wszystkich tych, którzy chcieliby oglądać niniejszą rekrutację z właściwym wyglądem śródtytułów zachęcam do ściągnięcia i zainstalowania stosownej czcionki znajdującej się w linku na samej górze posta
2- Obrazek pochodzi z Planescape Champaign Setting
3- Obrazek pochodzi z Dungeons & Dragons: The Plane Below 4e
4 - Obrazek pochodzi z Dungeons & Dragons: Manual of the Planes 4e
 
Zapatashura jest offline  
Stary 10-10-2013, 00:08   #2
 
Googolplex's Avatar
 
Pytam więc i mam nadzieję, że odpowiedź przyda się też innym.
Czy wszystkie rasy z tej strony dopuszczasz do gry?
 
__________________
De mortuis crepitus
Aberdonensis de furor
Infernus irae!
Then they died
Googolplex jest offline  
Stary 10-10-2013, 13:04   #3
 
Zapatashura's Avatar
 
Obawiam się, że Ziemskie Kucyki czy Charry to nie ta bajka. Dandwiki jest pełna fanowskich wymysłów, ale brak tam jakichkolwiek oficjalnych materiałów.
Bliżej prawdy jest ta lista.
 
Zapatashura jest offline  
Stary 10-10-2013, 14:58   #4
 
Sierak's Avatar
 
To ja bym się zgłosił jako czarodziej wtajemniczeń? Swojego czasu wertowałem 4 ed. jak miałem w planach poprowadzenie sesji w tym klimacie, a Planescape? Nie grałem, chętnie zagram. W kartę siądę pewnie dopiero po weekendzie, tak więc będę truł .
 
__________________
- Alas, that won't be POSSIBLE. My father is DEAD.
- Oh... Sorry about that...
- I killed HIM :3!
Sierak jest offline  
Stary 10-10-2013, 17:24   #5
 
goorn's Avatar
 
"Mechanika" z czwórki, ale jeśli dobrze rozumiem, sam świat wzięty z poprzednich edycji? Jeśli się nie mylę, w czwartej edycji Dedeków sporo namieszali w kosmologii i plany wyglądają zupełnie inaczej, a Planescape rodem z Tormenta to coś zupełnie innego.
Więc jeśli grałem w Tormenta i coś tam nieco orientowałem się jeśli chodzi o dawne edycje D&D to mam właściwy ogląd na świat w którym toczy się sesja?
 
goorn jest offline  
Stary 10-10-2013, 18:15   #6
 
Zapatashura's Avatar
 
Cytat:
Jeśli się nie mylę, w czwartej edycji Dedeków sporo namieszali w kosmologii i plany wyglądają zupełnie inaczej.
Wyglądają inaczej, czy kompletnie to zupełnie inna sprawa. Świat w grze będzie zasadniczo tym z czwartej edycji, ale w praktyce nie ma to większego znaczenia, chyba że ktoś bardzo lubi Wojny Krwi.
Jeśli ktoś grał w Planescape: Torment to będzie w domu.
 
Zapatashura jest offline  
Stary 10-10-2013, 21:18   #7
 
Googolplex's Avatar
 
Z uwag ogólnych o 4e. Zacząłem sobie studiować podręcznik gracza (PHB1 - tak jakoś skojarzyłem, że kolega ma i nie używa :P). I nie jestem pewien czy to tylko moje wrażenie czy 4 edycja jest jeszcze bardziej nastawiona na walkę niż 3.5?

A co do samej sesji. Przeglądałem rasy i jakoś tak zakwitł mi koncept eladrina czarodzieja spiralnej wieży. Mam nadzieję, że to nie jest zbyt wulgarna postać jak na wymogi MG.
 
__________________
De mortuis crepitus
Aberdonensis de furor
Infernus irae!
Then they died
Googolplex jest offline  
Stary 10-10-2013, 21:37   #8
 
Rodryg's Avatar
 
Zgłaszam się Planescape to fajny settingu i trzeba w nim w końcu zagrać muszę tylko wpaść na koncept postaci, w razie czego prześlę w najbliższym czasie parę pytań dotyczących wymagań i konceptu.

A co do mechaniki 4e tak to wręcz taka bitewna planszówka zalatująca WoWem i innymi MMO co nie powstrzymuje przed prowadzeniem fajnych gier. Choć nie ma się co oszukiwać że to bardziej zasługa ciężkiej pracy MG niż samej mechaniki
 
Rodryg jest offline  
Stary 10-10-2013, 21:59   #9
 
Sierak's Avatar
 
Ja po jako-takim przejrzeniu podręczników zdecyduję się na shade psiona (mam słabość do pomroków jeszcze z trzeciej edycji), ale wpierw muszę się zorientować jak to wszystko gra fabularnie, bo w trójce większość pomroków nastawiona była raczej na czarodziejowanie cienistym splotem ;d.
 
__________________
- Alas, that won't be POSSIBLE. My father is DEAD.
- Oh... Sorry about that...
- I killed HIM :3!
Sierak jest offline  
Stary 12-10-2013, 16:45   #10
 
Zapatashura's Avatar
 
Zostałem zapytany przez jednego z kandydatów, którego nazwiska na mocy ustawy o ochronie danych osobowych ujawniać nie będę, o to jak długa powinna być historia postaci.

Otóż jako MG uważam, że historia jest dla gracza. Prawdopodobnie w sesji w ogóle nie będę się do niej odwoływał. Dlatego też szkoda byłoby czasu, aby pisać 5, 8, 10 stron historii, którą przelecę wzorkiem a potem co gorsza zapomnę. Napiszcie to, co chcecie, co uważacie za ważne - dokonania postaci, powody dla których zaczęła podróżować po planach itp.

Dla mnie najistotniejszy jest punkt dotyczący osobowości, który daje mi wyobrażenie co postać będzie w sesji robić.
 
Zapatashura jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168