lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   Yggdrasill (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/14212-yggdrasill.html)

Campo Viejo 13-05-2014 01:16

Yggdrasill
 





[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=bbgvgk50e94[/MEDIA]


Szary basior biegł przez gęsty las. Lecz nie w lini prostej. Kreślił łuki wymijając drzewa i krzewy. Blask księżyca nie przebijał się przez gęste, splecione korony. Mgła kołysała się na paprociach.

*

Łodzie dobiły do brzegu w ciszy. Pod osłoną mroku wojownicy z tarczami w milczeniu wybiegali na brzeg i drewniane pomosty. Trupy strażników leżały w mokrym piachu z głęboko rozciętymi gardłami. Woda obmywała ich stopy, ręce i włosy. Bez pochodni i bez bojowych okrzyków zbrojni zatrzymali się na wzgórzu. U ich stóp leżała śpiące miasto. Hleidra. Drewniane mury kryły dziesięć tysięcy mieszkańców i drugie tyle poza nimi. Szpiedzy i zdrajcy już czekali. Bramy były otwarte.

*

Wąż wił się w ukryciu, z dala od oczu wszystkich. Prężył się zwinięty na ziemi.

*

Miasto płonęło. Krzyki walczących mieszały się z jękami mordowanych i gwałconych.

*

Frodi stanął przed ociekającym krwią głowy i licznych ran na piersiach i plecach Halfdanem. Oczy króla zachodziły mgłą lecz nie odrywał wzroku od niższego o ponad głowę brata. Wokoło leżały ciała poległych. Elitarni wojownicy oddali życie broniąc swojego jarla. Drugie tyle trupów należało do wojów i najemników Frodiego. On sam, mimo niskiego wzrostu i modnych szat przystojących bardziej niewieście lub cudzoziemcom, był w boju śmiertelnie groźnym przeciwnikiem. Własnoręcznie zabił więcej zbrojnych ludzi tej nocy, od każdego z podwładnych.

Stali patrząc na siebie. Ranny król i pałający rządzą krwi uzurpator tronu.

- Bracie. – powiedział Halfdan bez emocji z twarzą skamieniałą niczym posąg.

I tylko w oczach wciąż nie zgasł ból rozczarowania.
Frodi przytulił brata. Tamten wierzgnął i puścił krew ustami.
Król zwalił się u stóp Frodiego.
Z ociekającym gęstą krwią mieczem uzurpator bez pospiechu usiadł na tronie.

*

Księżyc oświetlał skalny szlak. Olbrzymi mężczyzna, lecz nie wojownik, niewolnik może, biegł jednostajnym tempem. Wymijał głazy. Piął się wyżej po skalnych półkach. Na obu ramionach dźwigał przerzucone ciała chłopców. W szeroko otwartych oczach dziesięciolatków stały łzy lecz ich czarne od dymu twarze były jakby wykute z kamienia.

*

Wilk szarpał zdobycz dociśniętą łapą do ziemi. Krew była gorąca. Zapach strachu wciąż namacalny.

*

Królowa nie była długo wdową. Szwagier Frodi, sam będąc wdowcem, wziął ja sobie za żonę. Oprawca Halfdana został jej mężem. Chciała umrzeć, lecz nie mogła.

*

Pole pod lasem stało białe w mroźnym szronie ciszy i mroku. Wąż połknął swój ogon.

*

Córka Hafdana stała niewzruszona. Wzruszać się nie mogła na zgromadzeniu, gdy jej mąż Jarl portu Haven, Sveijar Einarsson, jako jeden z pierwszych składał hołd nowemu królowi. Czy miał wybór? Jego teściowa została królową. Zawsze szybko podejmował decyzje. Dlatego był wyśmienitym strategiem. Zachował wszystkie swoje tytuły oraz zyskał kilka nowych. Tchórza i zdrajcy. Umiejętnie dusił gniew puszczając mimo uszu pomruki ludzi wolnych. Czyż mógł postąpić inaczej? Obserwowany dniem i nocą przez szpiegów i katów Frodiego.

*

Stary Jarl Erlingsson stał na wzgórzu a wiatr szarpał jego siwe włosy. Wiernie służył za młodu królowi Halfdanowi, potem jego synowi i wnukowi, imiennikowi Halfdanowi Spokojnemu. Za rządów tego ostatniego królestwo kwitło, nowe prawa służyły wszystkim, król już od najmłodszych lat był pokojowym władcą choć groźnym przeciwnikiem na wypadek wojny. Kochał go jak władcę i syna. Teraz został Jarlem Hleidiry. Miasto go szanowało i dlatego został przy życiu mimo wzajemnej nienawiści którą darzył króla Frodiego Uzurpatora. Był już stary i coraz słabszy. Niegdyś mocna ręka pewnie władająca mieczem, dzisiaj wiotczała a wrogowie jak sępy zacieśniali kręgi nad jego głową. Jak długo będzie mógł zwodzić nowego króla przed złożeniem trybutu lojalności? On, opiekun synów Halfdana, który sam nie znał pobytu ich przebywania. Jakże chciałby mieć ostatnią szansę spodobania się Odynowi.

*

Jarl sławnego klanu Kjari z wioski Rohald na wyspie Fyn, Hrolf Knudsson, ani myślał lizać buty Królowi Frodiemu. Nadciągała pierwsza zima od czasu krwawego objęcia tronu przez Uzurpatora. Z wszystkich zakątków królestwa Jarlowie i królowie ciągnęli na festiwal Jol, aby złożyć hołd i wymienić się podarkami cementującymi sojusz, składać przysięgi lojalności władcy. Hrolf Knudsson znowu miał dziesiątki powodów, przez które nie mógł osobiście wybrać się do stolicy. Tym razem jednak musiała być to przyczyna godna święta Jol. Wysłał gońców w zastępstwie swojej osoby i ogłosił, że tegoroczny festiwal Jol odbędzie się w Rohald. Decyzja zapadła ogłoszenia córki Jarla jego oficjalnym spadkobiercą i następczą. Przyszłość klanu Kjari. Kobieta. Był to dobry powód do odmówienia Frodiemu wizyty. Wszyscy wasale i podległe klany winny przybyć w odwiedziny do Rohaldu. Wraz z nimi kupcy, rzemieślnicy i cudzoziemcy. Wioska miała zwielokrotnić na ten czas liczbę swej ludności.







Witam w rekrutce do Yggdrasill od C7!

System wciąż młody i raczej mało popularny w Polsce. Może są na forum tacy co czekali na tę sesję, bo wspominałem o planach na nią w sondach. Niektórzy może dopiero teraz dowiadują się o tym settingu. Będzie o Nordach, czyli Skandynawii wczesnego średniowiecza. To jeszcze nie era Wikingów, ale prawie. Kultura i klimaty bardzo Wikingom podobne. Nordowie w końcu byli ich przodkami. Tym co mają na bakier z historią lub po prostu nie orientują się za bardzo o co chodzi z różnicami między tymi okresami i boją się o wtopy, to piszę: nie martwić się o to za bardzo. Będę starał się, żeby to co historyczne nim było w miarę mojej skromnej wiedzy na potrzeby sesji, ale generalnie to będzie sesja raczej fantasy i bez sztywnego trzymania się odtwórstwa. Będzie to świat mityczny nie historyczny, bo widziany oczyma ówczesnych Skandynawów. Będzie tam obecna magia, inne światy, inne rasy, etc. Jak coś jest niejasne co do świata, to zawsze można zapytać – tak na etapie rekrutacji jak i później w sesji. Wiadomo, że wszystkiego nie dam rady wyjaśnić (zachęcam do kupna podręcznika) ale jak sie mnie za rękaw pociągnie, to chętnie odpowiem na każde pytanie na ile będę wiedział. Generalnie jednak, będzie to gra intuicyjna. Luźne klimaty serialu Vikings, filmów Trzynasty Wojownik czy Valhalla Rising a nawet komiksu Thorgal. We wstępniaku są krótkie kadry najważniejszych wydarzeń w królestwie Danii. Oprócz tego „państwa” są jeszcze inne, ale nimi na razie nie zawracamy sobie głowy. Bohaterowie będą młodymi/nie starymi członkami klanu Kjari z wioski Rohald na wyspie Fyn. Sytuacja polityczna może choć nie musi być znana dogłębnie postaciom. Na pewno niektórzy orientować się powinni z tytułu pozycji, profesji a reszta jak sobie chce.

Trochę założeń.

1. Mało magii – będzie wszechobecna ale niekoniecznie widoczna na każdym kroku; jest 9 światów (naturalnych jak telekineza), ale to wszystko otoczone tajemnicą, mitem etc.. ; inne rasy znane, potwory obecne ale rzadko spotykane w okolicy rodzinnych wiosek, raczej na obrzeżach cywilizacji i niezbadanych krain, i tak dalej.

2. Będzie google docs. Jeszcze nie wiem na jaką skalę, ale jednak. Jeśli kogoś trzeba tam gonić na siłę i wolałby, aby go nie było, to wie, że to nie będzie sesja dla niego. Czasem będzie tam dialog, czasem walka, czasem informacja dodatkowa. Wiem, że niektórzy potrafią grać omijając docsa i nie robiąc przez to blokady innych graczy. Jak ktoś tak umie i lubi to faktycznie może mu się uda prześlizgnąć minimalną tam obecnością.

3. Karta Postaci i historia
. Będzie casting na gotowe postacie, które wydawnictwo przygotowało na konwenty do promowania gry. W linku jest zestaw przygotowanych bohaterów. Część mechaniczna jest gotowa. Zarys historii również. To są okrojone wersje konwentowe. Najważniejsze sprawy są opisane. Kim jest postać i jaką ma profesję, pozycję i tak dalej. W podręczniku historia tych postaci i ich opis jest trochę dłuższy. Po wybraniu pasującej postaci, zgłaszacie sie do gry w tym temacie pisząc kogo wybieracie. Ja wtedy prześlę na PW wersję rozszerzoną. Można prosić o maks 2 rozszerzone postacie. Do tego trzeba będzie napisać coś fabularnego. Scenę z przeszłości, sen, cokolwiek dotyczącego tej postaci. Chcę zobaczyć zalążek odgrywania. Oprócz tego można też poświatotworzyć więcej o niej, byle nie pisać nic w sprzeczności, co już jest podane (szczegóły można ustalić ze mną po przyjęciu do gry).

4. Scenariusz.
Przygoda wprowadzająca w setting. Może być początkiem wkroczenia na drogę prawdziwego bohatera, o którym będą potem Skaldowie rozgłaszać Sagi. Trochę walki, trochę zagadki, jeszcze bez wojaży. Podwórko lokalne.

5. Czas trwania sesji. To czy będzie to jednostrzał czy wstęp do długiej serii przygód, to zależy od nas wszystkich. Niczego nie obiecuję, ani na nic sie nie nastawiam. Po prostu chcę zobaczyć czy to uniwersum, które bardzo lubię, okaże się strzałem w dziesiątkę na PBF czy kulą w płot. Myślę, że to na tylko trzy-cztery miesiące, choć jeśli pójdzie jak burza (bo fabuła może przegonić założenia PBF) to mam gotowy następny „jednostrzał”, jak najbardziej pasujący przed ewentualnym rozpoczęciem długiej kampanii.

6. 21+. Będzie brutalnie, będzie można zabijać i być zabijanym, gwałcić i być gwałconym (szczegółowych opisów porno wolałbym nie czytać), przeklinać i tak dalej. Dopuszczam nawet PvP. Po prostu świat zostaje oddany w ręce graczy i będzie opowieść taka jaką ją stworzą. Zdrady, bratobójstwo i wszystko co ludzkie nie było Nordom obce. Będzie można zginąć postacią również z rąk bohaterów niezależnych, wydarzeń fabularnych (ale nie storytellingowo, nikt nie zginie, przez kaprys prowadzącego).

7. Mechanika będzie używana przez mnie wtedy, gdy będę chciał ją zastosować. Gracze biorą opisy MG za przeznaczenie, naturalna kolej rzeczy i nie jęczą poza sesją z powodu rozliczeń/widzimisia. Jak to jest komuś zbyt trudne, to proszę się nie zgłaszać. Nie chcę prowadzić debaty wokół gry tylko grę. Jeżeli jednak ktoś chce więcej informacji, ma pytania o mechanikę lub zanim coś zrobi chce więcej szczegółów, to jestem do dyspozycji.

8. Długość postów - będą co najmniej na 1A4 bez górnego limitu, ale bądźcie wyrozumiali z pisaniem książek. Jak ktoś nie ma co najmniej tyle do napisania i nie chodzi mi o lanie wody, to znaczy, że lubi jednolinijkowce. To będzie sesja dla lubiących pisać lub przynajmniej tych, co tego na siłę nie unikają. Jak ktoś nie będzie miał o czym napisać, to pomija kolejkę. Jak będzie pomijać zbyt często, to znaczy, że nie jest mu po drodze z sesją i rozstajemy się w zgodzie.

9. Tempo odpisywania. Posty będą raz na tydzień dla Graczy i raz na tydzień dla MG. Ze mną jest tak, że jak widzę, że gracze się starają, podkręcają tempo i sesja jest ciekawa i przynosi graczom przyjemność, to i ja odpisuję szybko (a na spóźnienia graczy skłonny jestem patrzeć przez palce). Jak widzę, że idzie jak wyjdź stąd, to i mi się nie chce robić odpiski priorytetem dla innych obowiązków. Bywa jednak (i najczęściej tak jest niestety), że po prostu nie mam czasu. Stąd 7 dni dla MG.

10. Zagra 4-6 graczy z naciskiem na mniej niż więcej.

11. Czas trwania rekrutacji. 31 maja. Termin nieprzekraczalny. Ilość zgłoszeń nie gwarantuje startu sesji lecz ich jakość.

12. Start sesji. Koło 5 tego czerwca. Z początkiem sierpnia będę miał przeprowadzkę i remont i być może będzie przez to przestój lub wydłużony termin w kilku kolejkach.

Jak są pytania, to śmiało! :)

Pzdr.

Aha. Wiem, pamiętam, obiecałem rozpisać w rekrutce o kobietach i mężczyznach i ich rolach w społeczeństwie. Zdecydowanie łatwiej jest mi odpowiedzieć na pytania niż pisać na ten temat esej lub wyciąg z podręcznika. Trochę tego jest i chętnie odpowiem na tyle, na ile będę wiedział. Kto ogląda serial Vikings, ten wie czego się spodziewać. Ponadto w społeczeństwie są trzy kasty. Arystokracja (Jarl), ludzie wolni (Bondi) i niewolnicy (Thral). Intuicyjnie wiadomo kto ma ile do gadania. ;)

Aschaar 13-05-2014 11:23

Odgrażał się i zrobił... Teraz nic tylko spełnić własne groźby i wystartować w tych zawodach...

Ferr-kon 13-05-2014 11:38

Duuużo czasu, więc jeszcze rozważę (namnożyło mi się tutaj trochę sesji, a też startuję do kilku :D) ale generalnie jestem chętny. Prosiłbym o rozszerzenie historii dla Sigurda i Thorgrima :D

Python 13-05-2014 11:54

Spróbuję swoich sił, bo system lubię i tego typu klimaty również, choć nie miałem okazji jeszcze w to grać.
Zastanawiają mnie jednak następujące rzeczy:
- czy osoby nowe na forum mogą startować, czy raczej wolisz wypróbowane już osoby?
- 1 tyg. dla graczy i 1 tyg. dla MG, to sprawia, że jedna kolejka trwa 2 tygodnie o_O Dobrze rozumiem?
Jak to rozegrasz fabularnie? Co w czasie takiej jednej tury się będzie działo? Nie wyobrażam sobie, że w czasie tych dwóch tygodni cała scena ograniczy się na przykład do rozmowy zawiązującej akcję i decyzji "to bierzemy łodzie i płyniemy do niego" i potem czekamy do tygodnia, aż odpisze co na tej wyspie znajdujemy.
Jestem ciekaw jak to wyglądać będzie od strony technicznej, bo tak na pierwszy rzut oka, to MG musi mieć doskonale rozpisane poszczególne sceny, zaplanowaną ciekawą akcję, a gracze sporo zacięcia, aby nie odpaść po miesiącu.
- i trzecia kwestia, to ilość minimalnego tekstu w kolejce. Nie wiem na ile to jest rygorystyczne i jak to będzie egzekwowane. Ilość tekstu wiąże się ściśle z tym, ile wydarzy się w czasie jednej tury. Jeżeli przykłada tura to jeden tydzień, czy jakaś duża scena, to jestem jeszcze sobie wyobrazić, że będę miał o czym pisać. Jeżeli jednak to będą krótkie epizody, czy też scena walki, to jakoś tak słabo to widzę, przynajmniej jeżeli chodzi o mnie.

To chyba tyle moich wątpliwości na tę chwilę.
Plus za wybór systemu i powodzenia w rekrutacji.

Gob1in 13-05-2014 12:06

Zaciekawiony...

Na tyle, że właśnie kupiłem podręcznik i dodatek za jednym zamachem ;)

Jak to mówią: pogra - nie pogra, ale poczytać warto :mryellow:

Pozdrawiam! :nordic:


PS.: Jak już sobie poczytam, to pewnie się zgłoszę - na razie wstępnie zainteresowany (potwierdzę wkrótce).

Campo Viejo 13-05-2014 18:06

Cytat:

Napisał Python (Post 496827)
- czy osoby nowe na forum mogą startować, czy raczej wolisz wypróbowane już osoby?

Za każdy razem jest tak samo, więc i tu nie będzie inaczej. Jeżeli grałeś kiedyś w FMa to zrozumiesz analogię. Kupujesz zawodnika którym już grałeś, znasz i sprawdziłęś i tak dalej, to kupujesz niemal w ciemno. Chcesz kogoś nowego to wysyłasz kilku scautów, zapraszasz na triale, czasem wypożyczasz zanim kupisz i tak dalej. Nowi na pewno mają wyżej podniesiona poprzeczkę, bo są pod większa lupą. Szansę jednak mają.
Cytat:

- 1 tyg. dla graczy i 1 tyg. dla MG, to sprawia, że jedna kolejka trwa 2 tygodnie o_O Dobrze rozumiem?
Tak. Dobrze rozumiesz. Jak wyznaję zasadę "Prepare for the worst, pray for the best." To są ramy maksymalne. Gracze nie muszą czekać na ostatni dzień terminu, nie musi też prowadzący.

Cytat:

Jak to rozegrasz fabularnie?
To raczej powinieneś zapytać, jak to gracze rozegrają?
Cytat:

Co w czasie takiej jednej tury się będzie działo?
Będzie się działo to, co gracze zechcą ugrać. Od tego są kanały pozasesyjne, aby czerpać informacje i uzyskiwać rozliczenia. Im więcej zgromadzi się materiału tym więcej ma się o czym pisać.
Cytat:

Jestem ciekaw jak to wyglądać będzie od strony technicznej, bo tak na pierwszy rzut oka, to MG musi mieć doskonale rozpisane poszczególne sceny, zaplanowaną ciekawą akcję, a gracze sporo zacięcia, aby nie odpaść po miesiącu.
To nie jest pytanie o prowadzenie, lecz przede wszystkim o odgrywanie. Ciężar sesji nie leży tylko na barkach MG. Napisałem kiedyś kilka słów o tym. Myślę, że tam znajdziesz bez problemu jak ja to widzę.
http://lastinn.info/ogolne-rpg/12998...low-kilka.html
Cytat:

- i trzecia kwestia, to ilość minimalnego tekstu w kolejce. Nie wiem na ile to jest rygorystyczne i jak to będzie egzekwowane. Ilość tekstu wiąże się ściśle z tym, ile wydarzy się w czasie jednej tury. Jeżeli przykłada tura to jeden tydzień, czy jakaś duża scena, to jestem jeszcze sobie wyobrazić, że będę miał o czym pisać. Jeżeli jednak to będą krótkie epizody, czy też scena walki, to jakoś tak słabo to widzę, przynajmniej jeżeli chodzi o mnie.
Ja nie liczę słów ani znaków w postach. Doskonale wiem, że raz wyjdzie mniej a raz więcej. 1A4 to drogowskaz czego można sie spodziewać i co będzie mile widziane. Lubiący pisać zawsze znajdą tych kilka zdań, by coś opisać ciekawie czy to ich przeżycia, myśli czy wrzucą ciekawy dialog lub poświatotworzą. Nie wierzę, że się nie da. Wiem, że są osoby, którym przychodzi to z dużą trudnością i wiem, że się męczą, więc im bardziej pasują sesje na posty akapitowe (i nie mam nic takim przeciwko). Ta sesja taką jednak nie będzie.

Tom Atos 14-05-2014 08:03

Wybieramy konkretną postać, czy archetyp?

Na przykład Sigurda Ivarssona, czy Hirdmana?

A co za tym idzie w drużynie chcesz mieć po jednej sztuce z każdego archetypu, czy może być np. kilku skaldów?

Ferr-kon 14-05-2014 13:26

A będziemy mogli wygląd postaci zmienić? :D

Cold 14-05-2014 14:16

Wstępnie czuję się zainteresowana i z tegoż tytułu poprosiłabym o rozszerzony opis Hild na PW.

Campo Viejo 14-05-2014 16:12

Cytat:

Napisał Tom Atos (Post 497002)
Wybieramy konkretną postać, czy archetyp?

Na przykład Sigurda Ivarssona, czy Hirdmana?

A co za tym idzie w drużynie chcesz mieć po jednej sztuce z każdego archetypu, czy może być np. kilku skaldów?

W drużynie chciałbym widzieć niepowtarzalne archetypy konkretnych postaci, czyli jeden Hirdman Sigurd Ivarsson.

Ferr-kon, niestesty, lub stety, ale nie.

Jest pierwsza pani za kulisami sceny, w garderobie. :) Witaj Cold.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:07.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172