Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01-08-2014, 22:39   #1
 
Reputacja: 1 Rodryg ma wspaniałą reputacjęRodryg ma wspaniałą reputacjęRodryg ma wspaniałą reputacjęRodryg ma wspaniałą reputacjęRodryg ma wspaniałą reputacjęRodryg ma wspaniałą reputacjęRodryg ma wspaniałą reputacjęRodryg ma wspaniałą reputacjęRodryg ma wspaniałą reputacjęRodryg ma wspaniałą reputacjęRodryg ma wspaniałą reputację
[Pathfinder] Jadeitowy Regent - Dziedzictwo Brinewall

Na odległym kontynencie Tian Xin w wielowiekowym imperium Minkai nadchodziły ciężkie czasy ostatni cesarz Higashiyama Shigure zmarł nie pozostawiając żadnych potomków. Po czasie żałoby zaś nie było widać by ktokolwiek cieszący się boską łaską Shizuru rościł sobie prawa do tronu. Zresztą nawet gdyby ktoś taki się znalazł musiał by stawić czoła Jadeitowemu Regentowi który zasiadał na tronie i trzymał cesarstwo w swym żelaznym uścisku. Jednak czy wszystkie te wydarzenia mogły mieć związek z kimś mieszkającym daleko od imperium na zupełnie innym kontynencie ? Ktokolwiek by tak twierdził musiał by zostać uznany za szaleńca lub wyśmiany. Niestety urzędnikom regenta nie było do śmiechu gdy przed ich obliczem stanął pewien wieszcz który właśnie głosił im takie rewelacje. Nie znaczyło to jednak że dali mu wiarę uznali go tylko za głupca który chciał obrazić ich pana a taką zniewagę należało ukarać....

Sandpoint było niewielkim miastem zlokalizowanym na Zaginionym Wybrzeżu Varisi które miało dość krótką ale burzliwą historię. Mieszkańcy zawsze zmagali się z trudnościami i niebezpieczeństwami jakie nawiedzały tą okolice, tak samo było pięć lat temu gdy miasto dotkliwie odczuło na własnej skórze jak niszczycielski potrafi być obłęd kilu osób. Jednak obecnie trudno było zauważyć ślady tych wydarzeń po dość skutecznej odbudowie. Można było śmiało powiedzieć że jeśli nie nadejdzie żadna wielka katastrofa zdolna zmieść je z powierzchni ziemi to w przeciągu kilkunastu lat stanie się całkiem znaczącą metropolią w tym regionie. I oczywiście jakimś złośliwym zrządzeniem losu ponownie w tym regionie zawitały kłopoty. Tym razem dobrze znane każdemu mieszkańcowi miasta w postaci małych zielonoskórych półgłówków, gobliny zawsze były problemem w tym regionie. I miały też swych zażartych wrogów chociaż by w postaci elfki Shalelu która była znana z ich tępienia w tych stronach a wśród samych goblinów była zapewne uważana za jakiegoś demona. Także milicja Sandpoint która w ostatnich latach radziła sobie coraz lepiej z tym zagrożeniem i była bliska zapewnieniu spokoju w tym regionie dostrzegła problem. Mogło brzmieć to nie prawdopodobnie ale wyglądało na to że gobliny zgłupiały do reszty stając nie zwykle aktywne i pewne siebie. Powód tego zamieszania także był znany pokurcze dostały w swe łapy fajerwerki, i dość chętnie je wykorzystywały nie zważając na to że potrafiły być one równie groźne dla nich jak i dla nieszczęśników na których napadły. Mimo wszystko naturalne zamiłowanie do piromani w połączeniu z nową wybuchową „bronią” dodało im niewyobrażalne pokłady odwagi i pewności siebie. Było kwestią czasu gdy jeden z nich po wspięciu się na swe wyżyny intelektualne lub jak ktoś woli szczyt głupoty [co w ich przypadku było prawdopodobnie jednym i tym samy] zdecyduje się skierować swą uwagę na miasto. Mieszkańcy byli świadomi tego zagrożenia oraz że jeśli nic się nie zrobi to wkrótce odbije się to też dość boleśnie na tutejszym handlu.

Dlatego też tutejszy szeryf Belor Hemlock zdecydował się na wyznaczenie nagrody za goblińskie uszy oraz dość okrągłej sumki za głowę wodza plemienia które przysparzało tylu problemów. Trzeba było tylko czekać na śmiałków którzy zechcieli by się podjąć tego zadania, zresztą niektórzy z tutejszych mieszkańców także rozważali wzięcie spraw we własne ręce....

~~*~~

Witam, wszystkich zainteresowanych w rekrutacji do mojej pierwszej sesji, jako MG. Jako początkujący MG zastrzegam więc sobie prawo do wszelkich błędów i problemów i spektakularnej klapy.

A teraz zaczynamy od lektury „obowiązkowej” dla zainteresowanych:
http://paizo.com/products/btpy8mh3?P...-Players-Guide


Podręcznik dla gracza zawiera w sumie wszystko czego trzeba by zorientować się co i jak wygląda w tej kampanii.

Liczba graczy: 4-5

Postacie:
Domyślnie przyjdzie się wam wcielić w mieszkańców Sandpoint lub okolic posiadających powiązania z jednym z czwórki głównych BNów.

Poziom 1

Point Buy 25

Rasy: Dowolne

Charakter: Nie-zły preferowane postacie dobre i neutralne oraz takie od których opuszczenie rodzinnych stron nie będzie wymagało wywleczenia końmi lub „pomocy” innych postaci.

Klasy: Dowolne występujące w systemie Pathfinder… tak włącznie z psionikami… mam nadzieję że nie pożałuję tej decyzji.

Historia i opis postaci: Wiadomo opis wyglądu w paru zdaniach no i ewentualny portret. Historia ma być treściwa nie musi być zbyt długa byle by określała relacje postaci z postaciami niezależnymi. Kilka zdań o usposobieniu i ogólnym charakterze bohatera.

Częstotliwość postowania: Jeden post na tydzień może dwa jak uda się szybsze tempo.

Trainty: 2 dowolne + 1 z traintów kampanii z poniższej listy.

Best Friend: You are best friends with one of the NPCs; you’ve grown up together, and while your friend has had a much more exciting life than you so far, you hope one day to follow in your friend’s footsteps and see the world—or perhaps even become an adventurer yourself. You’ve picked up a lot from your friend, but particularly his or her skill in interacting with others. If Ameiko is your best friend, you gain a +2 trait bonus on Diplomacy checks. If Sandru is your best friend, you gain a +2 trait bonus on Bluff checks. Whichever skill you gain a trait bonus on, that skill is always considered a class skill for you. In addition, in situations where your best friend is in danger, you gain a +1 trait bonus on all attack rolls against foes that threaten your friend. NPC Choices: Ameiko, Sandru.

Caravan Guard: You recently hired on to Sandru’s caravan to serve as a guard, but the job, while it paid well, gave you little chance to scratch the adventuring itch, since the caravan never really ventured into dangerous territory. You understand why Sandru avoided the more dangerous routes, of course, but that didn’t help assuage your urge to seek adventure. You’ve just told Sandru that you’re quitting the job in order to try your hand at adventuring—he seemed to understand, and even gave you some good tips on how best to survive potential challenges. You gain a +1 trait bonus on Survival checks, and Survival becomes a class skill for you. NPC Choices: Sandru.

Childhood Crush: You’ve never had the guts to act on it, but for as long as you can remember, you’ve had a crush on one of the NPCs. Someday, maybe you’ll be able to earn the NPC’s love, but for now, you’re content to spend time in the NPC’s proximity, or even to do things for the NPC that might earn you a word of thanks or a smile. Once per day, you may attempt to earn a kind word or a smile from the NPC whom you have a crush on by making a DC 15 Charisma check. If you’re successful, the elation and joy at the attention gives you a +1 trait bonus on all saving throws for the remainder of the day. If you’re ever lucky enough to win the NPC’s love, this +1 trait bonus on saving throws applies at all times, as long as your relationship remains active. Note that gender isn’t an issue in the case of these three NPCs. Unless your GM says otherwise, all three of these NPCs are considered to be bisexual as far as this trait’s implications are concerned. Note that if you take this trait, you’ll likely want to coordinate NPC choices with any other player who chooses this trait as well, since choosing the same NPC could cause unwanted party strife. Of course… if that’s what you and the other player are looking for, go for it! In addition, you gain a +1 trait bonus on all attack rolls against foes that threaten your crush. NPC Choices: Ameiko, Sandru, Shalelu.

Foster Child: Koya Mvashti might be old enough to be your grandmother, but to you, she’s always been your mom. Ever since your parents passed away, Koya’s been taking care of you as if she were your mother. You never really figured out why Koya took you into her care, but you do know she’s done this before—most recently with Sandru Vhiski, whom you think of as your brother. Growing up, Koya made sure that you had the best education possible, particularly in one particular topic. Choose any Knowledge skill—you gain a +2 bonus on skill checks with that Knowledge skill, and it becomes a class skill for you. In addition, you gain a +1 trait bonus on all attack rolls against foes that threaten your adoptive mother. NPC Choices: Koya.

Friend of the Family: Your family has been close friends with the Mvashtis for as long as you’ve been alive. Old Niska Mvashti’s recent death wasn’t all that unexpected—she must have been over a hundred years old, as far as you know—but it was a sobering moment nonetheless. What no one else in your family knows, though, is that in the weeks before her death, Niska must have known that her days were numbered, because she called you to her house one day and made you make a promise: If her daughter Koya ever went on a long trip, you would go with her to ensure her safety. Although the chances of Koya going on a long trip seem remote (she must be at least 60 years old, after all), you’ve made a promise to Niska to accompany her daughter if such an event comes to pass. Ever since you made this promise, you’ve felt a strange sense of destiny looming in your future—you might even think that Niska is now watching over your shoulder, just as she asked you to watch over her daughter. As a result of this eerie sense of being watched over, you’ve been able to react to dangerous situations more quickly than ever. As long as Koya remains alive, you gain a +1 trait bonus on Perception checks, and Perception becomes a class skill for you. In addition, you gain a +1 trait bonus on all attack rolls against foes that threaten Koya. NPC Choices: Koya.

Hero Worship: Everyone in town seems to admire Ameiko and Shalelu—they’re heroes, after all, and played key roles in the recent troubles that plagued Sandpoint. You, though, take this admiration to a new level—you practically worship one of these two. This could be because you saw one of them perform a particularly impressive act of bravery at some point in the past, or maybe they just happened to give you the exact right words of encouragement or a kind gift at some point a few years ago when you were young and impressionable. In any case, you’ve done your best to emulate your hero’s talents at spellcasting or combat. If your hero is Ameiko, you gain a +2 bonus on concentration checks. If your hero is Shalelu, you gain a +1 bonus to your AC against attacks of opportunity. In addition, you gain a +1 trait bonus on all attack rolls against foes that threaten your hero. NPC Choices: Ameiko, Shalelu.

Rescued: At some point in the past, you had a terrifyingly close brush with death. Maybe a goblin nearly killed you during an attack on the town, or perhaps a building struck by a giant’s boulder collapsed around you. Whatever the peril was, you would have certainly died if not for the swift actions of Koya or Shalelu, who intervened just in time to save your life. You’ve never forgotten this, and remain fiercely loyal to the NPC who saved you. Perhaps even more importantly, the method in which she saved you seems to have had an impact on your own skills. If Koya saved you, she did so by casting a healing spell on you just before you died, and as a result you gain a +2 trait bonus whenever you use cure spells to heal damage. If it was Shalelu who saved you, she did so by pulling you to safety while simultaneously defeating the peril that almost did you in, and as a result, you gain a +1 trait bonus on Acrobatics checks and Acrobatics is a class skill for you. In addition, you gain a +1 trait bonus on all attack rolls against foes that threaten your savior. NPC Choices: Koya, Shalelu.

Student Survivalist: Although she is seen as something of a mystery to most of Sandpoint’s citizens, Shalelu has never really seemed all that mysterious to you. Of course, that’s probably because she helped raise you. You have never quite figured out why Shalelu decided to treat you as a younger sibling, but you certainly appreciated it—and you eagerly absorbed all of the survivalist tricks that she showed you over the years. As a result, you gain a +2 trait bonus on all Survival checks, and Survival is a class skill for you. In addition, you gain a +1 trait bonus on all attack rolls against foes that threaten your mentor. NPC Choices: Shalelu.

Younger Sibling: You’ve lived your whole life in the shadow of your older sibling, a person who seems to have the adventure-filled lifestyle you’ve always wanted for yourself. While your sibling always took care of you, he or she never supported your desire to become an adventurer—your sibling never explained why, only saying, “Adventuring can cause a lot of pain just as easily as it can bring success and riches.” As a younger sibling to one of Sandpoint’s more influential citizens, you share some of that NPC’s innate talent and skill at adventuring. If you’re Ameiko’s younger sibling, your ferocious independence and self-confidence give you a +1 trait bonus on Will saving throws. If you’re Sandru’s younger sibling, your hearty constitution gives you a +1 trait bonus on all Fortitude saving throws. If you’re Shalelu’s younger sibling, your quick reflexes give you a +1 trait bonus on all Reflex saving throws. Note: Although you’re a younger sibling of an established NPC, this doesn’t necessarily lock you in to being the same race as that NPC—if you’re a different race or ethnicity than the NPC you choose as your older sister or brother, you were adopted into the family by your parents. In addition, you gain a +1 trait bonus on all attack rolls against foes that threaten your older sibling. NPC Choices: Ameiko, Sandru, Shalelu.

Karty powinny być w formie rozpiski podobnej do tej jak stosowanej przy BNach czyli:
Acolyte (Human Cleric 1) - Pathfinder_OGC

Przypominam ze postacie w założeniu mają znać przynajmniej jednego z bohaterów niezależnych opisanych w podręczniku dla graczy, niewykluczona hest też znajomość postaci innych graczy Sandpoint dużym miastem nie jest.

Rekrutacja domyślnie powisi z ponad tydzień czyli tak do 09.08 choć zgaduje że może być to zbyt optymistyczne założenie wtedy do czasu zebrania odpowiedniej liczby zainteresowanych.

Karty proszę przesyłać na PW lub mail: rodryg@o2.pl
Kontakt PW lub GG 4240867.

To chyba wszystko jeśli są jakieś pytania lub potrzebujecie dodatkowych informacji to dajcie znać.
 
Rodryg jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:39.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172