lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Pathfinder/Greyhawk] Kamraderia (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/14701-pathfinder-greyhawk-kamraderia.html)

Aro 11-10-2014 04:36

[Pathfinder/Greyhawk] Kamraderia
 



Falsridge, Arcyklerykat Veluny

Pięć lat. Pięć lat wydawało się wielu osobom wystarczająco długim czasem na odbudowę po Wojnach, ale rzeczywistość prędko weryfikowała błędne założenia. Owszem, dwa pierwsze lata po podpisaniu Traktatu w Greyhawk wszystko zdawało się być na dobrej drodze i oczekiwano względnego spokoju przez nadchodzące lata. Nadzieja ta okazała się być jednak płonna, gdy armie Furyondy, Veluny i najemnicze kompanie pomaszerowały naprzeciw Iuzowi jesienią 586 roku. Wielka Północna Krucjata, jak prędko nazwano konflikt, pogłębiła odniesione straty i nawet wyzwolenie większości Tarczowych Ziem nie było tak wielkim zwycięstwem, jak można byłoby sobie życzyć.

Problemy, jak to problemy - nie było sposobu na ich ekspresowe rozwiązanie. Tarczowe Ziemie powoli odradzały się jak feniks, wspomagane przez Furyondę. Rzeczona pomoc nie odbijała się dobrze na Królestwie, którego gospodarka zaczynała niedomagać przez wojenne wydatki. Jakby tego było mało, na drogi wylegały zbrojne bandy i przy północnych granicach dalej widywano bojówki Iuza. Delikatne status quo, w jakim żyli furyondczycy, mogło runąć lada dzień.

Veluna była zdecydowanie w lepszej pozycji, niż jej wschodni sąsiad. Wojny co prawda ominęły Arcyklerykat, lecz udział w nich pochłonął wiele środków. Większość paladynów i kapłanów, którzy pomaszerowali ku Tarczowym Ziemom, została w tamtych stronach by wspomóc odbudowę. Podupadła gospodarka wymagała zastrzyku gotówki, której brakowało. Darowizny, podatki i cła nieco ratowały całą sytuację, podobnie jak bezpieczne drogi i szlaki handlowe. Wszystko było na dobrej drodze, ale zagrożeń nie brakowało.

Rzeczone zagrożenia były powodem spotkania w Falsridge. Biskup Robert Cantrell w białych szatach, ponury Sigmund Causer i skrzący się od biżuterii halfling Eldak Sanrack. Pierwsi dwaj rządzili wespół diecezją z nadania kanonika, a trzeci był przedstawicielem wpływowej Unii Górniczej operującej w Velunie i Bissel. W biskupim gabinecie od paru minut panowała cisza, która była spowodowana raportem z gór.

- Zaraza - biskup przerwał ciszę. - Właśnie teraz, kiedy podnosimy się po wojnie. Tylko tego nam brakowało. I to akurat tam, gdzie mieliśmy znaleźć rozwiązanie naszych problemów.

- Nie wszystko jeszcze stracone - zauważył niziołek. - Możemy to naprawić, wystarczy...

- Jak? - przerwał Causer. - Jak, panie Sanrack? Nie mamy ludzi, nie mamy leków, nie mamy niczego. Wojny i pomoc Furyondzie wyczerpały nasze zapasy, które nie sposób tak prędko odnowić. Minął niecały rok, mieliśmy ciężką zimę, paladyni i kapłani zostali w Critwall lub zginęli w tej, czy innej bitwie. Jeśli pozwolimy tej zarazie się rozprzestrzenić... Nie, wolę o tym nie myśleć. Musimy zdusić ją w zarodku. Ktoś ją rozprzestrzenia, czytaliście raport tego kapłana. Nie mamy wyjścia, ktoś musi zleźć do tej pieprzonej kopalnii i rozwiązać problem.

- Jeśli nie mają panowie nic przeciwko - niziołek uśmiechnął się - znam odpowiednie osoby. Moi znajomi z Dyvers byli bardzo zadowoleni z ich usług.

- Najemnicy? - biskup skrzywił się. - Panie Sanrack, wspominaliśmy przecież o braku funduszy.

- Proszę się nie martwić, Unia dołoży się do ich honorarium. Mamy przecież w tamtych stronach strategiczne interesy. My i wy, drodzy panowie. My i wy.


* * *

Zlecone przez Diecezję Falsridge i Unię Górniczą. Zadanie polega na oczyszczeniu kopalni u podnóża Gór Lortmilskich i odnalezieniu przyczyn zarazy trawiącej okoliczną wioskę. Za wykonanie zadania Diecezja i Unia oferują równowartość ośmiuset koron furyondzkich do podziału, z możliwością zaliczki w wysokości stu koron. Eldak Sanrack, reprezentant Unii Górniczej, oczekuje Was w Falsridge jeśli zdecydujecie się przyjąć zlecenie.

C


* * *




Witam!

Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem poprowadzenia czegoś na mechanice Pathfindera i voila, oto jesteśmy tutaj. ;) Przygoda jest osadzona w świece Greyhawk i oparta na zmodyfikowanym scenariuszu do trzeciej edycji D&D. Będzie krótko i klasycznie, z akcją rozgrywającą się pod ziemią.

W przeciwieństwie do moich poprzednich sesji, tutaj z góry narzucam grę drużynową. Wasze postacie już się znają, już miały razem przejścia, wiedzą jak pracować razem. Wiadomo, że dynamika między postaciami będzie różna, ale mimo wszystko są drużyną. Kwestię zażyłości pozostawię Wam.

To teraz konkrety.

Mechanika: Pathfinder, poziom 1, point buy: 25 (kalkulator), standardowe rasy i klasy. Greyhawk to nie FR i dziwadłom jest ciężko, więc omijałbym je szerokim łukiem. Chyba, że ktoś lubi mieć pod górkę. Mechanika będzie wykorzystywana. Na zakupy macie 500 sz. Brak ekwipunku startowego, wszystko musicie wykupić. Kartę mechaniczną proszę zrobić na Myth-Weavers.

Fabuła: krótko i na temat. Kim postać jest, jaka jest, światopogląd, rodzina, etc. Po zakończeniu rekrutacji zostanie stworzona historia drużyny, wspólne dokonania, itp. Karta fabularna na PW.

Inne: posty na awatar. Tempo 4-3 lub 5-2. Doc może być wykorzystywany. Rzuty wykonuję ja.

Rekrutacja potrwa minimum do przyszłej niedzieli (19.10) i maksimum do niedzieli za dwa tygodnie (28.10), zależnie od zainteresowania i ilości kart.


Linki:

Tworzenie postaci do Pathfindera
Greywiki
Pathfinder SRD

Mapa świata
Mapa Veluny



W razie problemów czy pytań, piszcie. ;)

Pozdrawiam!
Aro.is

KukiMonster 11-10-2014 12:32

Na coś takiego czekałem! Z pewnością wyślę kartę, wstępnie będzie to ludzki czarodziej.

Pytanie mam, jak duży rozwój postaci zakładamy? Czy po zakończeniu głównego wątku bierzesz pod uwagę kontynuowanie przygody, jeśli drużyna będzie zgrana i będzie chęć taka?

Aro 11-10-2014 16:12

Cytat:

Napisał KukiMonster (Post 522690)
Pytanie mam, jak duży rozwój postaci zakładamy? Czy po zakończeniu głównego wątku bierzesz pod uwagę kontynuowanie przygody, jeśli drużyna będzie zgrana i będzie chęć taka?

Średnie tempo rozwoju. Przygoda jest na tyle krótka, że postacie raczej nie zdążą wejść na drugi poziom. Kontynuacja jest przeze mnie brana pod uwagę, ale wszystko zależy od ekipy. Drużyna będzie w ten, czy inny sposób powiązana z tytułową Kamraderią - organizacją z Dyvers zrzeszającą najemników i znaną z rozwiązywania problemów - więc problemów z wątkami nie będzie.

Co do mechaniki jeszcze, żeby było jasne - macie standardowo dwa traity na start. ;)



Pozdrawiam!

psionik 11-10-2014 16:23

Jaka znajomość świata jest wymagana?

Aro 11-10-2014 16:31

Cytat:

Napisał psionik (Post 522729)
Jaka znajomość świata jest wymagana?

Minimalna. To, czego się nie wie można doczytać w internetach, albo się dopytać. Ważne, żeby wiedzieć "z czym to się je".

Balzamoon 11-10-2014 18:47

Proszę jeszcze o przypomnienie zasady dla ulubionych profesji danej rasy - bonusy opisane w nich stosuje je się na każdym poziomie, czy tylko pierwszym?

Aro 11-10-2014 18:59

Podstawowy bonus (+1 PŻ lub +1 punkt umiejętności) stosuje się na każdym poziomie, jeśli postać awansuje w ulubionej profesji.

Balzamoon 11-10-2014 19:47

Dziękuję.
Jeszcze jedno - jeżeli nie mam nic przeciwko aby było"pod górkę", to mogę wybrać nietypową rasę ze strony Pathfindera?

Aro 12-10-2014 18:29

Zależy jaką rasę chciałbyś wybrać. Jeśli będzie za przegięta, to nie dopuszczę, wiadomo. ;)

Otrzymałem pierwszą kartę.

- TomaszJ jako Teklo vel Szangalar, młody Wieszcz

Someirhle 12-10-2014 21:34

Standardowe to też Base Classes - Pathfinder_OGC czy tylko Core?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:02.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172