Na tej stronie masz do pobrania skrót zasad taki starter do D&D 5 edycji. Basic Rules for Dungeons & Dragons | Dungeons & Dragons Tiefling Czyli Diablę rodzi się często w zwykłej ludzkiej rodzinie, gdyż jakiś postaci praprzodek był potomkiem człowiek i jakiejś złej istoty, czy to diabła czy demona. Zawsze ma jakieś widoczne znamię swojej odmienności. Dragonborn to w skrócie rasa wywodząca się od smoków. |
Warlock to osoba czerpiąca magiczną moc z paktu zawartego z potężną istotą nie z tego świata (Np. demon, fey, czy Cthulhu - sic!) |
Backgroundy to trzeci wymiar postaci. Pewne rzemiosło lub zawód, którym się bohater zajmował. Mechanicznie daje dwie umiejętności, trochę ekwipunku i pewne zdania, które określają postać, ale myślę, że są na tyle zrozumiałe, że nie będzie z tym problemu dla nowicjuszy. Osoby, które nie zgłosiły się do mnie po mechanikę niech zajmą się historią postaci, a we wtorek lub środę dopasujemy koncepty do mechaniki. Dla przykładu postać Kukiego to Barbarian - Sailor, czyli w zasadzie wiking / pirat z Luskanu. Druid Cedryka to Folk Hero, czyli koleś, który wsławił się np. poprowadzeniem milicji pewnej osady przeciw zagrożeniu. Devilnevercry to Rogue Criminal, a ściśle płatny zabójca. Itd. itp. |
Jakie to są rodzaje scenariuszy? Czy będą intrygi, zdrady i piękne kobiety? |
Moduł to nie scenariusz, nie ma narzuconej linii fabularnej, tylko elementy statyczne jak miejsca i NPC. Chociaż nazwy powinny być dosyć sugestywne... ;) |
D&D znam tylko z Wrót Baldura i chętnie poznam 5 edycję. Sam nie dałbym rady stworzyć postaci, więc poproszę jedną z gotowych postaci (Human Monk). W razie czego mogę przemęczyć się na gdocu. |
@Nortrom: Zapraszam. Dzisiaj ogarnę gdoca. |
Hej mistrzu, zajrzyj na doca. Dodalem tam jezyki, choc wymaga to jeszcze twojej uwagi. Pojawil sie tez skrot historii postaci pod mechanika do wgladu. Nie jest zbyt ambitna ale nie chce sie wdawac w zbyt duzo szczegolow nie znajac swiata |
@Baird: Ok, sprawdzę dziś. Jeszcze rozwijając odpowiedź na pytanie Komtura, bo nie miałem za dużo czasu wczoraj: Każdy z modułów to zgrabna mieszanina przygód w dziczy, w mieście i dungeon crawla. "Intrygi i zdrady" będą tylko wtedy, jeśli BG zainteresują się często sprzecznymi intencjami NPC i różnych frakcji, dlatego trudno mi odpowiedzieć na to pytanie, jak i na każde inne o bardziej "dynamiczne" aspekty modułu. Żadna "hollywoodzka" intryga z góry nie będzie narzucona. Co lepsze, dungeoncrawle w wydaniu starych modułów to też zupełnie inna rozrywka niż liniowe trzecio- i czwartoedycyjne lochy z oficjalnych przygód, z czekającym bossem na końcu. Taka oldschoolowa jaskinia zwykle ma masę wejść i wyjść, zamieszkana jest przez często walczące ze sobą frakcje, zwykle nie da się jej "opróżnić" w jednej wyprawie, a może pozostać nawet w dużej części nieodkryta po kilku ekspedycjach. Przygody w mieście, w których to pewnie znajdą się wspomniane "intrygi i zdrady" często są równie śmiertelne jak wyprawa do lochów lub eksploracja dzikich terenów. Jeśli większość forumowiczów jest wychowana na materiałach trzeciej edycji, podejrzewam, że zgłupieją na widok możliwości oferowanych przez loch z Keep on the Borderlands. :mrgreen: Gygax napisał ten moduł w tydzień, a jest inspirujący nawet dziesiątki lat później. A jeśli chodzi o piękne dziewczęta, to będzie ich dużo. ;) Edyta: Z ogromną chęcią przygarnę kapłana do drużyny! |
dzisiaj mi jednak coś wypadło, napiszę i wyślę historię dopiero jutro jak to nie problem |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:26. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0