|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
30-11-2014, 22:05 | #1 | |||
Reputacja: 1 | [FAE/Fate/Sandbox] Wyprawa do Nowego Świata
[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=SBdC5YT6Vvg[/MEDIA] Wprowadzenie Od przeszło półwiecza w głowach mędrców Królestwa kiełkowało podejrzenie, że zamieszkiwany przez nich świat jest ogromną, gargantuiczną wręcz kulą a ląd, na którym żyją, stanowi mały fragment jej powierzchni. Po jakimś czasie dzięki współpracy probabilistów z astronomami podejrzenie przerodziło się w pewność. Wciąż jednak pozostawało pytanie, czy na śmiałków chcących się o tym naocznie przekonać czeka jakiś inny ląd, czy tylko bezkresny ocean, którego żaden statek nie jest w stanie przemierzyć. Odpowiedź przyniosły badania ruin prastarej cywilizacji. Z odnalezionych tam manuskryptów wynikało jednoznacznie, że gdzieś tam za morzem jest ziemia. Postacie graczy staną na czele wyprawy, której celem będzie odnowienie kontaktów z Nowym Światem. Zadanie bohaterów polega na dopłynięciu do nieznanego lądu i założenie tam kolonii. Przez rok od przybycia na miejsce mają gromadzić wiedzę i tworzyć mapy możliwie jak największego obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem bogactw wszelkiego typu. Po tym czasie mają wysłać statek w drogę powrotną. Jeśli po dwóch latach statek nie wróci do Królestwa, śladem wyprawy bohaterów wyruszy ekspedycja ratunkowa. Przynajmniej tak im obiecano. Inaczej niż sugeruje wprowadzający w klimat filmik, poziom technologiczny znanego postaciom świata raczej cofniemy do poziomu z przełomu XV i XVI w., czyli okresu wielkich odkryć geograficznych. W wyprawie bierze udział jeden statek, typu karaka (coś jak Santa Maria, uzbrojony w 5 dział - po dwa w bateriach burtowych i jedno w nadbudówce dziobowej). Załoga może mieć dostęp do broni palnej z zamkiem lontowym. (To tylko propozycja, szczegóły mogą ulec zmianie na etapie między rekrutacją a startem sesji a nawet później - np. kwestię wyposażenia statku, czy załogi rozegramy już w ramach sesji.) Obyczajowo: totalne równouprawnienie. Znane rasy inteligentne: tylko ludzie. Znane elementy "fantastyczne": probabilistyka. Charakterystyka sesji Dla kogo? Przede wszystkim dla kreatywnych i decyzyjnych graczy, bo tu nic poza chęcią uczestnictwa w wyprawie nie jest narzucane ani obowiązkowe. Nic. Zatem dla graczy, którzy chcą być prawdziwymi bohaterami opowieści a nie tylko obserwatorami. Dla graczy, którym wystarcza granie na forum, bez użycia dodatkowych narzędzi. Dla graczy, którym nie przeszkadza przeniesienie głównego ciężaru gry do wątku komentarzy a w sesji umieszczanie fabularnych efektów poczynionych tamże rozstrzygnięć. Dla graczy, którym nie przeszkadza brak fafnastu ukrytych warstw w fabule, bo potrafią cieszyć się przygodą, odkrywaniem i stawianiem czoła codziennym problemom. Mechanika: Gra będzie się zasadniczo toczyć na mechanice FAE/Fate (zastosowanej w ukończonej Bójce w karczmie). Chodzi tu zarówno o poziom rozstrzygania konfliktów, jak i sposób kreacji fabuły. Dodatkowo pojawią się elementy znane z sandboksów, czyli tabele zdarzeń, wplecione jednak w świat gry poprzez probabilistykę. Znajomość mechaniki nie jest obowiązkowa (zawsze chętnie pomagam), ale z pewnością ułatwi / uprzyjemni grę. Stworzenie postaci jest banalne, o czym niżej. Mechanika chociaż dla niezainteresowanych dość przeźroczysta, będzie używana pieczołowicie: każdy członek załogi czy napotkanego w Nowym Świecie ludu, będzie miał swoją kartę postaci, z której gdzieś tam w tle będę robił użytek. Odpisy: Długość całkowicie dowolna, wedle potrzeby, upodobań, czego tam jeszcze. Istotna jest kreatywność i umiejętność podejmowania decyzji. Styl, jakość, tak samo obojętne. Ma być treść a jak to ujmiesz, to twoja sprawa. Tempo: W sondzie pisałem "Od jednej do trzech kolejek (w rozumieniu serii odpisów graczy i prowadzącego, posuwających akcję do przodu) tygodniowo. Dynamicznie dostosowywane do sytuacji i dyspozycyjności uczestników." Tutaj dużo zależy od ilości graczy, więc zobaczymy. Liczba graczy: Do rozpoczęcia przygody wystarczy trzech graczy, którzy wcielą się w role: dowódcy całej wyprawy, kapitana okrętu i dowódcy żołnierzy (komandora). Górnej granicy określać nie ma sensu, ile fabryka dała. Dalej podaję przykładowe role do obsadzenia. Medium: Gramy bez dodatkowych narzędzi, przewiduję dużo rozkmin w wątku komentarzy. Prawdopodobnie zrobimy tak, że do sesji swobodnie, bez uzgodnienia z MG, będzie można wrzucać przemyślenia, retrospekcje, wypowiedzi (ew. dialogi, jeśli uzgodnione z rozmówcą), ale już wszelkie posty ingerujące w świat gry będą wrzucane dopiero po uzgodnieniu szczegółów i rozstrzygnięciach mechanicznych dokonanych w wątku komentarzy. Celem jest zachowanie spójności i czytelności wątku sesji. Jest to ważne o tyle, że momentami będzie się równolegle działo wiele różnych wątków. Zwłaszcza, jeśli będzie więcej graczy. Dwa akty: Sesja będzie miała jeden lub dwa akty. Pierwszy to morska podróż a drugi, to zakładanie kolonii na odkrytym lądzie. Sesję, o ile nie nastąpi to wcześniej z powodu fiaska wyprawy, zakończymy po upłynięciu roku w świecie gry od momentu przybicia do Nowego Świata, czyli w momencie, kiedy zgodnie z planem statek powinien wyruszyć w drogę powrotną. Postacie do wyboru Obowiązkowe (bez tego sesja nie ruszy): dowódca wyprawy, kapitan okrętu i dowódca żołnierzy (komandor). Pozostałe role oficerskie: sekretarz dowódcy wyprawy, zastępca kapitana okrętu (starszy oficer), zastępca komandora (porucznik), ewentualnie chorąży, bosman, ochmistrz czy oficer wachtowy. Role specjalistów: probabilista, nawigator, cieśla, żaglomistrz, skryba, inżynier, kartograf, powroźnik, cyrulik, geolog, językoznawca, etnograf, rusznikarz, puszkarz, myśliwy, astronom, kapłan bądź dowolnego inny, którego uczestnictwo w wyprawie będzie jakoś tam uzasadnione. Możliwe też jest zgłoszenie zwykłego członka załogi: marynarza, żołnierza, kuchcika... Warto zauważyć, że role specjalistów można łączyć, tzn. jedna postać może być specjalistą w dwóch, nawet trzech dziedzinach. Z kolei oficer wachtowy pewnie będzie znał się przynajmniej trochę na kartografii, czy astronomii, chorąży na nawigacji a nawet może być artylerzystą. Zmierzam do tego, że w ostatecznym składzie załogi nie musi się znaleźć każdy z wymienionych w poprzednim akapicie specjalistów, bez względu na to, czy jego rolę będzie pełnił BN, czy BG. Zgłoszenia Tutaj. Wystarczy podać preferowaną rolę lub role. Można też podawać wcześniej przez kogoś zaklepane - przykładowo, jeśli będzie więcej niż jedno zgłoszenie na dowódcę wyprawy, to po zakończeniu rekrutacji decyzję podejmę w oparciu o karty postaci i wybiorę tę bardziej obiecującą / pasującą do klimatu, o który mi się rozchodzi. Tworzenie postaci Nic pilnego, można się z tym wstrzymać do zakończenia rekrutacji. Niemniej dużo roboty z tym nie ma a pewnie będą konieczne drobne uzgodnienia (w tym z innymi graczami w zakresie aspektów "Skrzyżowanie ścieżek"), więc zachęcam nie zwlekać. Kartę wysyłamy poprzez ten formularz. Zachęcam do wysyłania nawet niekompletnych postaci, z niektórymi elementami ujętymi bardziej opisowo niż mechanicznie (np. sztuczki, których mechaniczne opisanie może być kłopotliwe) - będę w kontakcie ze zgłaszającymi się i spokojnie dopracujemy postacie. Oto przykładowa postać (poglądowo, więcej informacji jest w linkowanym formularzu): Cytat:
Harmonogram Data zakończenia rekrutacji: brak - jeśli chodzi o niektórych specjalistów, czy w ostateczności szeregowych członków załogi, to mogą oni wynurzyć się z tła w każdej chwili, nawet po starcie sesji. Oczywiście formalnie zamkniemy tę rekrutację przed rozpoczęciem sesji, żeby nie zaśmiecać działu. Planowany start sesji: ~1 stycznia 2015 Czas trwania sesji: W świecie rzeczywistym nieznany. W świecie gry najwyżej nieco ponad rok. ReferencjeCoś jest niejasne? Czegoś brakuje? Masz uwagi? Napisz, proszę. Albo zwyczajnie zgłoś się do sesji. Aktualna obsada (stan 23. grudnia - zamknięcie rekrutacji)
Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 23-12-2014 o 21:48. | |||