Strażnica na Pograniczu Sesja trwa już jakiś czas - potrzebny szósty gracz do dopełnienia składu.
Dlaczego sesja może Ci się spodobać?
- Szukasz klasycznej mieszanki miejskich przygód, sztuki przetrwania i eksploracji lochów
- Interesujesz się nowinkami i ciekawi Cię, jak w praktyce wyglądają zasady piątej edycji Lochów i Smoków
- Bardziej niż bezmyślne stukanie potworów cenisz sobie snucie wspaniałej opowieści
- Pragniesz sesji, w której wszystkie chwyty zwykle mieszające szyki Mistrzom Gry, takie jak zatruwanie studni, pożary i zawalanie tuneli, są dozwolone, a bezpośrednia konfrontacja z wrogiem jest widziana jedynie jako ostateczność
- Lubisz mieć wpływ na podejmowane ryzyko - możesz być zarówno brawurowym bohaterem, jak i ostrożnym, asekuranckim typem
- Chciałbyś spróbować swoich sił w staroszkolnym
module, w którym cała fabuła zależy od odgrywania postaci i decyzji graczy, a nie "kolesia w karczmie" i mniej lub bardziej liniowego scenariusza. Napisany przez G. Gygaxa w 1979 roku (i wielokrotnie wznawiany)
Keep on the Borderlands jest do dzisiaj uznawany za jeden z najlepszych modułów
Organizacja: Tempo sesji: póki co 4+2, choć docelowo chciałbym rozgrywać przynajmniej dwie kolejki na tydzień
Techniczne: gramy tylko forum. Gracze podczas walki wykonują rzuty za pośrednictwem
Kostnicy, a starcia rozgrywane są na mapach taktycznych za pomocą
Pyromancers.
Tu przykład Oryginalna rekrutacja: tutaj można znaleźć wszystkie niezbędne informacje. Uprzedzam, że lektura może być nieco chaotyczna, gdyż pomysł na sesję ewoluował podczas trwania rekrutacji
Lektura komentarzy i dotychczasowego przebiegu sesji: nie jest wymagana, choć mile widziana (z komentarzy tylko post otwierający temat)
Setting i miejsce akcji: Zapomniane Krainy z czasów pierwszej edycji ("The Grey Box" z 1987 r.) - Cormyr 1357 DR, okolice boru Hullack
Poziom postaci i przewidywany awans: zaczynamy od pierwszego, możliwość wzbicia się nawet na siódmy, czy ósmy poziom
Znajomość mechaniki: nie jest wymagana, warto się zapoznać jedynie z regułami walki z
podstawowych zasad D&D 5. Gracze nie znający zarówno piątej edycji, jak i zasad D&D / d20 w ogóle mile widziani - w końcu to playtest nowej mechaniki. Oferuję pomoc w stworzeniu postaci
Dostępne rasy: Hill Dwarf, Mountain Dwarf, High Elf, Wood Elf, Dark Elf (Drow), Lightfoot Halfling, Stout Halfling, Human, Dragonborn, Forest Gnome, Rock Gnome, Half-Elf, Half-Orc, Tiefling, jednak wolałbym obejść się bez smokorodnych i diabelstw. Najprzychylniej patrzę na postacie ludzi
E. Do wyżej wymienionych dorzucam Aasimara
Dostępne klasy: Barbarian, Bard, Cleric, Druid, Fighter, Monk, Paladin, Ranger, Rogue, Sorcerer, Warlock, Wizard (najmniej chętnie wojownik, bo jest już dwóch)
Atrybuty: standardowy zestaw 15, 14, 13, 12, 10, 8 lub losowane przez MG (4k6 z pominięciem najgorszej kości)
Historia, tło fabularne: długość i forma taka, by z powodzeniem sprzedać swój pomysł na postać
Długość odpisów: dowolna, byle stylowo i z charakterem
Czas trwania rekrutacji: aż nie znajdę interesującej mnie postaci
Wprowadzone zasady domowe:
Zrezygnowaliśmy z systemu umiejętności. To, co potrafi postać, jest określane na podstawie wybranej klasy i napisanego tła fabularnego - innymi słowy, możesz zagrać dowolnym herosem, dopóki jest to młody awanturnik, który ledwo co ruszył na szlak. Mechanicznie rzecz biorąc, jeśli bohater się na czymś zna, dostaje premię z biegłości (Proficiency bonus zależny od poziomu) do rzutu. Warto jednak przeczytać "pochodzenia" (backgrounds) zawarte w podręczniku, by uświadomić sobie, że na wybraniu klasy tworzenie postaci się nie kończy - wojownik może być zarówno bezwzględnym piratem, jak zniewolonym gladiatorem czy wydziedziczonym szlachcicem.
E. Powyższa zasada znalazła się w DMG jako opcjonalna -
Background Proficiency (DMG str. 264)
Inicjatywa w walce jest rozstrzygana na podstawie rzutu 2K6, a nie 1K20 (dla mniejszej losowości wyników).
Inne reguły dotyczące sztuki przetrwania, jedzenia, picia i podobnych.
Gorąco zapraszam!