|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
23-12-2014, 08:53 | #1 |
Northman Reputacja: 1 | [The One Ring] Bractwo Dzikich Krajów [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=JYQJtI-IgBI[/MEDIA] Dzikie Kraje, to tereny rozciągające się od Gór Mglistych na zachodzie po Żelazne Wzgórza na wschodzie i od Gór Szarych na północy oraz krańców Mrocznej Puszczy i Lasu Lorien na południu. Przez izolujące się od siebie ludy północy i ograniczone możliwości podróżowania, nie ma dokładnych map całej krainy w powszechnym użyciu. Wiedza poszczególnych regionów ogranicza się do lokalnych map nie wykraczających za bardzo poza obszary panowania miejscowego wodza, lorda, króla. CIEŃ MROCZNEJ PUSZCZY Mroczne legendy ludów północy i zachodu Śródziemia mówią o złej potędze, odwiecznie starym wrogu, którego największym pożądaniem jest oblec całą ziemię ciemnością. Starożytny Cień przybierał różne kształty w historii świata dążąc do zgładzenia wszystkich stojących mu na drodze. Wielokrotnie odnosił porażki za każdym razem powracając w nowym przebraniu. Niemal dwa tysiące lat temu Cień wkroczył do Greenwoodu Wielkiego. W tajemnicy osiadł w Dol Guldur i stamtąd ciemnośc rozlała się pod koronami drzew, stopniowo zmieniając oblicze lasu w miejsce horroru i terroru. Zwierzęta uciekły zostawiając za sobą przeklętą ciszę a inne stworzenia przylazły słysząc wezwanie czarnego pana. Orki i gigantyczne pająki zaczęły rozmnażać się zagrażając każdemu kto wkroczył do lasu oraz wszystkim żyjącym obok niego. Ludy, które nazywały dziki las swym domem wycierpiały wielce aż w końcu zapomniały o pięknie Greenwoodu Wielkiego nazywając go Mroczną Puszczą. Pośród nich są Elfy z plemienia Sindarów i Leśni Ludzie, co żyją do dzisiaj na zachodnich rubieżach lasu. Elfy wycofały się do podziemnej fortecy w północnej części Mrocznej Puszczy ogrodzonej od reszty górskim pasmem, a Lesni Ludzie nauczyli się sztuki przetrwania w małych osadach, aby umknąć uwadze Cienia. Czarną obecność na Dol Guldur nazwano Nekromantą. Kilka lat temu, zgromadzenie Mędrców tego świata postanowiło przegonić Cień z lasu raz na zawsze. Potężni lordowie zebrali swoje siły i Cień uciekł na wschód. Las nareszcie mógł odetchnąć, lecz ciemność Mrocznej Puszczy jest teraz od wieków zakorzeniona w nim i trzyma się go kurczowo tak samo jak najgłębszych fundamentów przeklętej twierdzy. Wiele, wiele lat upłynie zanim Wolne Ludy Północy odzyskają i oczyszczą las całkowicie a stanie się to tylko pod warunkiem, że Cień będzie trzymany od puszczy z daleka. DZIKIE KRAJE nazwę swą zawdzięczają głównie mrocznej dzikości Mrocznej Puszczy, która zajmuje znaczną większość jej terenów oraz obecności smoka Smuga i Nekrotmanty z Dol Guldur. Po zabiciu pierwszego i wypędzeniu drugiego oraz wycięciu w pień dwóch trzecich ilości wszystkich orków północy, odnawia się panowanie wypędzonych, uciśnionych ludów. Krasnoludy wracają do Ereboru. Nortowie jednoczą się, Dale staje się odbudowaną stolicą królestwa Bardów, Esgaroth na Długim Jeziorze wolnym miastem po trzykroć większym niż przed upadkiem. Król Elfów z Mirkwood odnawia swoje panowanie z podziemnej twierdzy na wschodnich rubieżach puszczy. W dolinie Anduiny rządy wokół Carrock obejmuje Beorn, natomiast Leśni Ludzie umacniają swoje pozycje w południowej części biegu rzeki zwanej Ciemną. Ludzie, elfy i krasnoludy z nadzieja i większą ufnością darzą się nawzajem odbudowując wzajemne stosunki polityczne i gospodarcze. Do czasu pokonania największych wrogów Dzikich Krajów, zamieszkujące Północ ludy zamykały się na siebie izolując nieufnie. Pod wpływem korupcyjnej mocy zła jakie zalęgło się w tej części Śródziemia, bliskie były otwartej wojny, która została zażegnana tylko dzięki ostatecznemu przymierzu przeciwko wspólnemu wrogowi u stóp Ereboru w rozstrzygającej bitwie zwanej Bitwą Pięciu Armii. OSTATNIE PIĘĆ LAT... Wiedza powszechna Ludom Północy: Rok 2941
Rok 2942
Rok 2943
Rok 2944-2945
DZIEŃ DZISIEJSZY... Pięć lat po tym wydarzeniu, w ostatnich dniach listopada roku 2946 w Dale, na pamiątkę sojuszu i triumfu Wolnych Ludów Północy nad złem, odbyło się Zgromadzenie Pięciu Armii. Był to czas wielkich uroczystości, festynów, targów i festiwali w których brali udział mieszańcy tych terenów, weterani Wielkiej Bitwy, kupcy i pielgrzymi z wszystkich zakątków północy, czczący pamiątkę zwycięstwa. Podczas trwania Zgromadzenia Pięciu Armii, przedstawiciele Leśnych Ludzi, Esgaroth i Ereboru spotkali się w Dale na posiedzeniu organizowanym przez i pod przewodnictwem Króla Barda. To zebranie nosiło nazwę Rady Północy i omawiane były na nim najważniejsze sprawy regionu. Postawnowiono, że Zgromadzenie Pięciu Armii będzie miało miejsce w Dale corocznie. Latem 2946 roku została zniszczona przez Trolle wioska Zielona Łąka, w której poległo kilku przyjaciół krasnoluda Gloina, ambasadora Króla Daina w Esgaroth. Ta wiedza jest dostępna wszystkim przebywającym w tym roku w Mieście na Jeziorze lub w Dalji. W ostatnim poście tej sesji ([The One Ring] Bractwo Krasnoludzkiej Drogi) jest wzmianka o kontygnecie zbrojnych, którzy przybyli za późno z odsieczą, więc niektórzy mogli być świadkami zastałego pobojowiska, rzezi lub być ocalałym mieszkańcem tej wioski, etc. Latem 2947 roku podczas Bitwy o Stary Bród zginął Valter Krwawy, potomek Giriona, którego armia została rozbita przez mieszkańców doliny Anudiny, w czym kluczowa rolę odegrało kilku bohaterów zwiadu, którzy odkryli w Wilczym Lesie obóz najeźdźców. W ostatnim poście tej sesji ([The One Ring] Bractwo z Esgaroth)jest opis bitwy, w której mogli brać udział wszyscy z dostępnych ras grywalnych. Stary Bród jest na Wielkiej Rzece, to ruina mostu na Starej Krasnoludzkiej Drodze, jedynym pewnym miejscem przekroczenia Anduiny inaczej niż promem, barką, łodzią, etc. Jeżeli ktoś chciałby stworzyć postać z Miasta na Jeziorze, to moga przydać się niektóre posty z poprzednich sesji, np.: Pierwszy fragment tego posta ([The One Ring] Bractwo z Esgaroth), albo ten ([The One Ring] Bractwo Smoczego Łba), lub owy ([The One Ring] Bractwo Krasnoludzkiej Drogi). Do gry Leśnym Człowiekiem z Górskiego Grodu (Woodland Hall), warto przeczytać pierwszy fragment tego posta ([The One Ring] Bractwo z Esgaroth). Sesja zaczynać się będzie wiosną 2948 roku. Od czasu gdy gra została wydana, dzięki kilku dodatkom, nowi gracze mają możliwość również gry:
W histroii postaci trzeba będzie napisać dlaczego BG znajduje się w Dolinie Anduiny (jeżeli nie jest Beorningiem lub Leśnym Człowiekiem, bo jak jest, to już zostanie wkręcony przez mnie) w okolicach Starego Brodu lub w nadrzeczenej wiosce Kamienny Bród, która znajduje się dwa dni drogi na południe od Starej Krasnoludzkiej Drogi. KREATOR POSTACI (po angielsku) Internetowy kreator postaci: The One Ring - Online Character Sheet to jednocześnie KP którym będziemy się posługiwać na sesji. Zapisujemy stworzoną postać w kodzie (save character as code), który posyłamy dla mnie na PW. Dzięki niemu będę mógł wgrać KP i odtworzyć online. Wyłonieni dzięki rekrutacji gracze będą mieli KP zapisane na serwerze jako grupa sesyjna. Obsługa kreatora jest prosta i intuicyjna. Należy wybierać krok po kroku proponowane przez program opcje i naciskać „next”. Przy każdym terminie, nazwie jest mały znak zapytania do kliknięcia. Klikając go otrzymujemy definicję w języku angielskim o co kaman. To nie jest rekrutacja dla osób nie posiadających podstawowej znajomości języka angielskiego i umiejętności korzystania ze słowników. W przypadku niejasności, niepewności, niezrozumienia terminów, zasad, kontekstu bardzo chętnie pomogę i wyjaśnię o co chodzi. Tłumaczyć jednak wszystkiego w całości nie będę. Ponadto podczas konsultacji mogę wysyłać niektórym materiały dodatkowe dotyczące ras, kultur, etc i one również będą w języku angielskim. Jak ktos jest wnikliwy na punkcie mechaniki, to bardzo dużo zasad wyjaśniałem w komentarzach do dotychczasowych sesji TORa. Poniżej w tym temacie podane są też linki do zasad ogólnych po angielsku. ANKIETA Proszę ją wypełnić i przesłać do mnie na PW razem z wyżej wspominanym kodem KP. Pytania pokrywają się nieco z etapami tworzenia postaci w generatorze. Niektóre pytania wymagają nieco rozwinięcia, intuicyjnie będziecie wiedzieli które. Wtedy piszemy co najmniej dwa zdania. Limitu górnego nie stawiam na jedno pytanie, ale bądźcie rozsądni i powstrzymujcie się przed rozwlekłymi elaboratami. The One Ring: Characters | Cubicle 7
LEKTURA UZUPEŁNIAJĄCA Eseje Michaela Martineza jako lektura uzupełniająca dla chcących lepiej przygotować się do wyboru i odgrywania grania bohatera z Północy z tych mniej znanych „plemion” oraz głębszego poznania niektórych wydarzeń (jak np Bitwa Pięciu Armii). Tolkien wzorował się na skandynawach przy opisach tych ludów Północy Śródziemia i nie bez przyczyny można doszukać się podobieństwa z kulturą Nordów, Wikingów z Ziemi. Beorn jest częściowo inspirowany Beowulfem, Dale i Esgaroth to jakby "kupieckie osady Wikingów, Nordów". Poniższe artykuły są bardzo ciekawym i rzetelnym materiałem źródłowym. Gdzieniegdzie występują interpetacje pism Tolkiena, teorie argumentowane twórczością i wypowiedziami profesora i umawiamy się, że uznaję je na potrzeby sesji jako fakty. Czytanie ich nie jest obowiązkowe, ale gorąco polecam zapoznanie się chociaż z traktującymi o kulturze Waszych wybranych postaci (jeżeli taki jest).
O systemie i zasadach. Oficjalny ogólny zarys zasad, taki raczej ich opis od C7 czego się można spodziewać w grze: The One Ring: Game System | Cubicle 7 Nieoficjalny skrót zasad zrobiony przez fana: http://blogs.wylfing.net/coronas/wp-...uick-Start.pdf Powyższą pigułkę zasad wystarczy do gry tym, co chcą wiedzieć więcej o systemie. I bez tej wiedzy da się grać. Kilka słów o tworzeniu KP i stereotypach rasowych. Historia Postaci Historia nie może stać w sprzeczności z wybranym w generatorze "Background" ani "Calling". Fellowship Focus Druga ważna sprawa, to że aby zacieśnić więzy w drużynie mechanika sprzyja tak zwanemu "fellowship focus". Postać może wybrać sobie jedną, dowolną drugą z drużyny, która będzie dla niej źródłem inspiracji, przyjaźni, nadziei, etc. Taka przyjaźń, która nie musi działać w dwie strony, tzn., że ta druga postać może wybrać sobie inny "focus", nawet jeżeli jest on przedmiotem już kogoś innego. Można mieć jeden, samemu być można nim dla wielu. Generalnie dzięki temu m.in. łatwiej odbudować nadzieję, mieć bonusy do walki w obronie "focus" etc., natomiast zerwanie więzi przez śmierć obiektu lub wzajemną wrogość lub zły uczynek (zabicie przyjaźni) ma mechaniczne uzasadnienie w puntach cienia (depresji, melancholii, żalu, zgorzknienia, etc.) Wisdom vs Valor Ważny jest wybór preferowanych Wisdom vs Valor. O ile postacie nie musza kurczowo trzymać się utartych schematów, to przynajmniej po klasycznych BNach i archetypach, tendencjach ras, kultur i profesji będziemy trzymać się "zasady wzniesionego kciuka", która mówi, że: Aby ułatwić nieco wybór rasy, kultury oraz bardziej wyraziście je przedstawić podam stereotypy jakie pojawiają się grze. „Uprzedzenia” rasowe: - Beorningi względem Krasnoludów (oraz trochę Elfów i mniej Dalijczyków) - Krasnoludy wobec Elfów - Elfy vice versa Krasnoludom O ile od gracza wymagał nie będę trzymania się tego, bo i Gimli w końcu zaprzyjaźnił się z Legolasem, to przynajmniej wiedzieć będziecie, czego się można spodziewać po BNach. CZAS REKRUTACJI – do 22 stycznia. Przygoda wystartuje w lutym. SESJA 20+ bo takie mam preferencje. Zgłaszamy się w tym temacie i tutaj zadajemy pytania. Do sesji przyjmę od 1 do 4 graczy. Aktualnie są obecni jako kontynuacja z poprzedniej części (b. dobrzy gracze): Jako, że obecni BG są już nieco rozwinieci, to nowi BG dostaną na poczatku adekwatną pulę dodatkowego doświadczenia, aby nie odstawali od wiarusów (no chyba, że ktoś nie będzie chciał, to może zaczynać „od zera”). Mechanika będzie stosowana, ale niepełna. Google docs i owszem, ale pisanie w nim będzie raczej tylko ważnych dialogów z udziałem większej ilości graczy, aby nie zapychać skrzynek PW lub pisać kilkulinijkowych postów. Wszystko inne da się spokojnie pogodzić narzędziami forumowymi. Terminy postów nie będą jakoś bardzo sztywne. Zazwyczaj wypada około tygodnia, czasem nieco dłużej dla Graczy i zazwyczaj nie dłużej niż tydzień dla MG. Długość postów. Cóż, jednolinijkowe i akapitowe nie przejdą co nie znaczy, że wypada lać wodę byle tylko zapisać ścianę tekstu. To sesja dla tych, którzy lubią pisać i nie sprawia im to problemu większego niż ewentualne, okazjonalne problemy z weną/czasem, co się zdarza każdemu. UWAGA WAŻNE. Zaczynamy wszystko od wysłania mi na PW odpowiedzi na pytania z poniższego 1 etapu:
Dopiero po mojej odpowiedzi z info dodatkowym, które poleci na wasz email, pracujemy nad KP i gotowe wysyłamy na moje PW. Zastrzegam sobie elimanację już na tym pierwszym etapie rekrutacji. Zapraszamy!
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 23-12-2014 o 08:58. |
23-12-2014, 11:08 | #2 |
Reputacja: 1 | Drachu z Poltera zareklamował?
__________________ Myśl tysiąckrotna to tysiąckroć powtórzone kłamstwo. Myśl jednokrotna, to niewypowiedziana prawda... Cisza nastanie. Awatar Rilija |
23-12-2014, 21:39 | #3 |
Reputacja: 1 | Zainteresowany. Możesz rzucić trochę światła na te heroiczne kultury? Jaką mocą dysponują, kim mogą być? Np. Strażnik Północy z pośledniego rodu w upadłym Arthedainie, sługa Arathorna, przejdzie jako archetyp? O coś takiego chodzi? Czy raczej ktoś w rodzaju Halbarada? Ostatnio edytowane przez kymil : 23-12-2014 o 21:41. |
23-12-2014, 23:51 | #4 |
Northman Reputacja: 1 | Slan, fajnie, że reklamuje, bo warto, ale nie miałem okazji poczytać. Bawię się w ten system od czasu jego wydania a i już kilka sesji TORa na naszym forum było. @kymil, zajrzyj do generatora, już go znasz, to zobaczysz jak wyglądają opcje jego tworzenia, różne background, calling, perków i tak dalej. Są strażnikami Arnoru, współpracują z Rivendell, tacy ostatni Mohikanie, sam wiesz. To potężniejsza rasa, mają wyższe artybuty, ale zbalansowana nieco utrudnionym odbudowywaniem nadzieji i droższym wykupywaniem rozwoju za zbierane doświadczenie. Edit: Wstępne koncepty Beorning - Asenat Ranger - Baird
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 25-12-2014 o 00:40. |
27-12-2014, 12:31 | #5 |
Reputacja: 1 | Ależ kusisz chłopie, najpierw klasyk WH, a potem TOR. Mam teraz cholerny dylemat.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
27-12-2014, 14:58 | #6 |
Reputacja: 1 | Czy Fellowship focus mamy sobie wybrać na etapie tworzenia postaci (bo ja tam mogę, nie wiem jak inni ), czy wstrzymać się? Komtur, dawaj, bo będziesz żałował, całkiem jak ja, jak odpuściłam poprzednią rekrutację |
27-12-2014, 15:18 | #7 |
Wiedźmołap Reputacja: 1 | Czy tylko mi te małe znaki zapytania w kreatorze postaci uciekają, kiedy chcę się dowiedzieć czegoś więcej o czymkolwiek?
__________________ "Inkwizycja tylko wykonuje obowiązki, jakie na nią nałożono. Strach przed nią jest zbyteczny; nienawiść do niej, to herezja." - Gabriel Angelos, Kapitan 3 Kompanii Krwawych Kruków. |
27-12-2014, 19:58 | #8 |
Northman Reputacja: 1 | Hm.. wysłannik, mi wszystko działa z Mozilli i Chrome. Może wejdź z innej przeglądarki jeżeli używasz IE?
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill |
28-12-2014, 01:04 | #9 |
Wiedźmołap Reputacja: 1 | Faktycznie, na mozilli nie ma już tego problemu.
__________________ "Inkwizycja tylko wykonuje obowiązki, jakie na nią nałożono. Strach przed nią jest zbyteczny; nienawiść do niej, to herezja." - Gabriel Angelos, Kapitan 3 Kompanii Krwawych Kruków. |
28-12-2014, 01:20 | #10 | |
Northman Reputacja: 1 | Cytat:
Komtur, decyzja należy do Ciebie wysłannik, tak myślałem, ktoś wcześniej coś chyba wspominał, że na niektórych przeglądarkach się biesi. EDIT: Wstępne koncepty Beorning - Asenat Ranger - Baird Krasnolud - wysłannik Elf z Mrocznej Puszczy - Hawkeye Ranger - merill
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 02-01-2015 o 08:44. Powód: update | |