lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   Gothic Kroniki Khorinis (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/14945-gothic-kroniki-khorinis.html)

Sesjator 22-01-2015 15:19

Gothic Kroniki Khorinis
 
 Wstęp


Tego samego dnia którego Bezimienny bohater opuścił wyspę bandyci, łowcy smoków i część najemników przyłączyła się do orków. Pośrednikiem został jeden z nielicznych władających ludzką mową orków Ur-Shak, który także nauczył swoich współplemieńców częściowo mowy ludzkiej. Ci ludzie stali się najemnikami na usługach orków. Orkowie już mieli plan jak ich wykorzystać. Następnego dnia, późnym wieczorem najemnicy ustawili się przy taranie, a orkowie jak gdyby nigdy nic siedzieli przy bramie. Tylko naprawdę czujne oko mogło zauważyć, że coś jest nie tak, a takiego zabrakło. Dwóch byłych złodziejaszków wkradło się do Zamku w Górniczej Dolinie. Jeden miał odwrócić ich uwagę, a drugi wejść do strażnicy i otworzyć bramę. Drugi wszedł do strażnicy, obezwładnił strażnika i otworzył bramę. Pierwszemu udało się uciec, a drugi czekając na wsparcie schował się w strażnicy. Otwarcie bramy było znakiem. Orkowie szturmem wbiegli przez bramę do środka, a najemne zbiry wkroczyły od strony taranu. Wygrali orkowie i urządzili rzeź strażnikom. Paladyni zabunkrowali się w dawnym pałacu magnatów. Po kilku godzinach szturmu i korzystania z szamaniej magi udało im się zniszczyć zaporę. Paladyni zaczęli strzelać do orków, część z nich stojąca bliżej chwyciła za miecze. Paladyni nie mieli szans, ale walczyli dzielnie i pokazali, że naprawdę są wojownikami Innosa. Nie znaleziono pośród nich Garonda. Uwolnili skazańców z ich lochu i włączyli do swojej armii. Następnie lizali rany i odpoczywali w nowo zdobytym zamku. Wielu farmerów zaniepokoiło się pogłoskami o orkach i chciało się przenieść do miasta. Onar nie miał zamiaru się poddać i nawet spodziewając się zagrożenia nie miał zamiaru prosić paladynów o pomoc. Nakazał swoim farmerom kopać. W ten sposób w ciągu kilku dni wykopali schron. Ci spośród najemników którzy pozostali zaczęli eskortować do środka ludzi. Niestety wtedy gdy schron był gotowy i rozpoczęło się eskortowanie ludności zaatakowali orkowie. Większość najemników poległa w walce z nimi. Farmerzy którzy nie zdążyli się skryć zostali niewolnikami orków. Onar, dwóch najemników Wilk i Torlof, córka Onara, jego żona, Wasili i kilku farmerów chowa się w schronie w oczekiwaniu na lepsze czasy. Farma zostaje opanowana i przejęta przez orków. Magowie wody w tym czasie zebrali wszystkich członków Wodnego Kręgu i razem z nimi pozostają w Jarkendarze chcąc nie wtrącać się w konflikt między Królestwem, a Orkami. Zawiązują sojusz z piratami, którzy walczą z bandytami (będącymi niegdyś na usługach Kruka) o wyspę. Orkowie oblegają Klasztor magów ognia. Choć na wyspie Khorinis runy nadal mają swoją moc, to jednak została ona częściowo osłabiona, a magowie boją się samodzielnie stawić czoło agresorowi i czekają na odsiecz z miasta. Lord Hagen ogłasza Stan Wyjątkowy, szykuje armie, nakazuje zamknąć bramy. Darmowe piwo przestaje być rozprowadzane i jest teraz jedynie dla żołnierzy, przez co Hagen ma nadzieję zdobyć więcej zdrowych, młodych mężczyzn, którzy wezmą udział w walce z orkami.

 List Gończy


-Uwaga, mieszkańcy Khorinis ogłasza się nieznajomy przybysz był groźnym przestępcą zesłanym z woli króla Robara II do Koloni Karnej. Mężczyzna ten po ucieczce z ośrodka karnego współpracował z paladynami, jednak była to jedynie przykrywka. Tydzień temu statek paladynów został przez niego uprowadzony. Współpracował z najemnikami o czym świadczy to, że na jego statku znajduje się również Lee przywódca najemników, Gorn jeden z tak zwanych "Łowców Smoków", Lares podejrzany mężczyzna z doków, prawdopodobnie współpracownik najemników, Lester wytatuowany mężczyzna, członek niebezpiecznej sekty, zesłany dwukrotnie do Koloni morderca, który dziwnym trafem dostał się do dzielnicy dla bogatych Diego. Dodatkowo uprowadzony został jeden z magów ognia Milten i nie wiadomo do jakich ohydnych czynów go zmuszają. Nieznajomy również został magiem ognia, co przypada jedynie wybrańcom, oznacza to więc, że jest nieświadomy co robi, albo jest tak groźny, że walczy z przeznaczeniem. Osobę która poinformuje nas o pobycie tej grupy lub zaprowadzi ich przed oblicze prawa zostanie nagrodzona. Osoba, która udzieli im schronienia lub innej pomocy zostanie surowo ukarana. To wszystko.
Oprócz tekstu wygłoszonego przez herolda lord Hagen kazał rozwiesić plakaty z jego wizerunkiem.

No i tak. Niektórzy mogą powiedzieć: "To już czwarta sesja, nudzi ci się, czy co?" Ale jeśli sprawdzicie, to moje sesje umarły. Nie wiem co się stało, ale graczem nie są już tacy jak kiedyś.. no mogę jeszcze TWD prowadzić, bo tam nie całkiem umarli. Znam dobrze świat gothica i nie znam osoby która by o nim nigdy nie słyszała, a także znam niewielu, którzy w nią nie grali, dlatego mam nadzieję, że o samym uniwersum nie ma co opowiadać ;) Oczywiście samą wyspę rozbudowałem i Khorinis nie ma już kilkadziesiąt/kilkaset obywateli, a bardziej.. tysiąc.

Imię:
Nazwisko:
Pseudonim:
Opcjonalne
Rasa: Właściwie preferuje ludzi, ale jeśli ma ktoś pomysł na ciekawego orka, to droga wolna ;)
Płeć:
Wiek:
Profesja:
Inaczej zawód
Wygląd:
Charakter:
Poglądy itp.
Atrybuty: Tutaj używam częściowo pewnego systemu. Polega on na tym, że standardowo każdy atrybut wynosi K4, można za 1 punkt ulepszyć go do K6 itd. Maksymalnie można mieć K12. Macie prócz standardowego K4 6 punktów do rozdania.

Siła: K4
Zręczność: K4
Percepcja: K4
Inteligencja: K4
Charyzma: K4
Wytrzymałość: K4

Historia:
Ekwipunek: Proszę nie przesadzać.
Osiągnięcia: Są owiane tajemnicą. Wyślę każdemu "Cele poboczne", gdy otrzymam jego KP. Są one w tajemnicy, żeby inni gracze nie mogli wam na złość uniemożliwić wykonanie jakiegoś zadania. Wykonanie zadania może wam dać "Level up", jakiś postęp w jego zdobyciu, albo przedmiot. To zależy już bardziej ode mnie ;)

valtharys 22-01-2015 19:51

To ja mam kilka pytań na wstępie.
A jak ktoś nie grał w Gothica, nie zna świata etc ? Moja wiedza dotyczącą Gothika jest na poziomie: leży sobie gra na półce w Empiku i tyle.
Jakie tempo postowania przewidujesz?
Gdock będzie ?

I może nie na temat ale "czemu 3/4 twoich sesji umarło" ? [co znaczy gracze nie są tacy jak kiedyś?]

Sesjator 22-01-2015 20:34

Jak ktoś nie znał Gothica, to sobie poradzimy ;) Samo uniwersum nie jest bardzo skomplikowane. Rasy istnieją tylko dwie. Orkowie i ludzie. Jest trzech Bogów: Beliar (ten zły), Adanos (ten neutralny) i Innos (ten dobry). Magowie ognia to kapłani Innosa, magowie wody to kapłani Adanosa, czarni magowie (prawie ich nie ma) to kapłani Beliara. Dodatkowo na tej konkretnej wyspie panował konflikt między paladynami, a farmerami. Więcej wiedzieć, nie trzeba, ale zamieszczę tu link do wiki o Gothicu, ponieważ na pewno pomoże ;) Gothicpedia – największa encyklopedia poświęcona grom z serii Gothic

Tempo mi jest obojętne. Preferuję dla gracza 5 dni na odpis od odpisu MG, dla mnie (czyli MG) 7 dni od mojego odpisu.

Będzie ;) Do większości dialogów i akceptuje KP zrobione w gdocku.

Tego sam nie wiem. Trzymałem się raczej wyznaczonych ram czasowych. Jedna sesja była o Bogach, więc to także nie wina prowadzenia, bo w takiej sesji, to większość robią gracze. Ja tylko wprowadziłem drobne ograniczenie, by nie okazało, się że graczem sami sobie prowadzą ;) A to że są inni, to też wyjaśnić nie mogę. To się po prostu czuje.

Blodwyn 22-01-2015 21:54

Mości Sesjatorze! Czytasz mi w myślach. Jeszcze kilka godzin temu w pracy myślałem właśnie o takiej przygodzie w świecie Ghothica! I oczywiście jak najbardziej będę kandydował.

PS. Nie zgadam się co do przymiotników opisujących Beliara i Innosa. Żaden z nich nie jest dobry ani zły. Przedstawiają Chaos -Beliar oraz Ład - Innos. :)

Sesjator 23-01-2015 06:31

Tak, ale tak najłatwiej wytłumaczyć ich znaczenie w świecie ;) Nie powiesz na pewno, że Beliar jest dobry itp. Raczej określisz go jako złego ;)

marcin9800 23-01-2015 11:29

Super mam pytania zanim prześle kp.
1.Czy będzie jakieś rzucanie kośćmi wirtualnymi ?
2.Ile graczy preferujesz ?
3.Czy podasz całą listę run dla magów bo już nie pamiętam ?
i 4.Będziemy polować na Beziego ?!

Cao Cao 23-01-2015 11:36

No, no. Szykuje kapłana innosa. Zobaczymy jak pójdzie.

Blodwyn 23-01-2015 11:42

Cytat:

Napisał Sesjator (Post 539546)
Tak, ale tak najłatwiej wytłumaczyć ich znaczenie w świecie ;) Nie powiesz na pewno, że Beliar jest dobry itp. Raczej określisz go jako złego ;)

Z perspektywy Paladynów, Magów Ognia i innych wyznawców Innosa to Beliar jest zły a Innos dobry, analogiczna sytuacja z perspektywy wyznawców Beliara. Ale to wyznawcy Adanosa, którzy są obiektywni opisują ich jak Ład i Chaos.


PS. dla niewtajemniczonych

Cytat:

Napisał Genesis
Ale Beliar nie znosił widoku światła i niszczył wszystko, co Innos stworzył. Ujrzał wtedy Adanos, że w ten sposób nic nie może istnieć na świecie - ani jasność, ani mrok. Stanął więc między swymi braćmi i próbował pojednać ich między sobą… jednakże bez skutku. Ale tam, gdzie stanął Adanos, ani Innos, ani Beliar nie mieli żadnej władzy. W miejscu tym ład i chaos współistniały w harmonii - Tak o to powstało morze. A z morza wyłonił się ląd, a na lądzie powstało wszystko to, co żywe… Rośliny i zwierzęta, wilki i owce, a na samym końcu powstali ludzie. Adanos cieszył się, ze wszystkiego, co wówczas powstało, a swą miłością darzył jednakowo wszystkie rzeczy. Ale gniew Beliara był tak wielki, że przemierzył on całą Ziemię, by znaleźć bestię. A gdy do niej przemówił, stała się ona jego sługą. Beliar tchnął w nią część swej boskiej mocy, by mogła zniszczyć całą Ziemię. Ale Innos podpatrzył czyn Beliara i przemierzył Ziemię, by znaleźć człowieka. A gdy do niego przemówił, ten stał się jego sługą. Innos tchnął w niego część swojej boskiej mocy, by mógł on naprawić szkody wyrządzone przez Beliara. Wtedy zwrócił się Beliar do innej istoty, ale Adanos zesłał potężną falę, która zmyła ją z powierzchni Ziemi. Ale wraz z nią odeszły także drzewa i zwierzęta, więc Adanos wielce się zasmucił. I rzekł wreszcie do swych braci – „Nigdy więcej nie postanie wasza noga na mojej Ziemi, bo jest ona święta i pozostanie taka na wieki”. Ale człowiek i bestia nie zaprzestali wojny na Ziemi Adanosa i płonął w nich gniew ich bogów. A człowiek pokonał bestię, która wróciła do królestwa Beliara. I zobaczył Adanos, że prysła równowaga między ładem a chaosem i zaklął Innosa, by ten odebrał człowiekowi swą boską moc. A Innos w swej mądrości tak uczynił. Ale Adanos obawiał się, że pewnego dnia bestia powróci na Ziemię. Dlatego uprosił Innosa, by ten zostawił część swojej mocy na Ziemi, aby pewnego dnia przywrócić ją człowiekowi. A Innos w swej mądrości tak uczynił.


Saverock 23-01-2015 15:35

Przy Gothicu się dorastało. Moje pierwsze przygody z sesjami RPG miały miejsce w świecie Gothica. Grzech byłoby nie spróbować.

Tylko parę pytań.
1. Grałem w jednej twojej sesji. Tam też tura miała trwać tydzień, a jak się skończyło, sam widzisz. Jaką mam gwarancję, że tutaj będzie inaczej? W przypadku Pustego Tronu nie dziwię się, że nic nie pisałeś, skoro tylko ja odpowiedziałem. Jednak tutaj mam nadzieję, że coś zrobisz. Chociażby po 3 turach miała to być sesja solowa, bo nikt inny nie odpisuje. Inaczej jak ciągle będzie się tura przeciągała, to nie mogę obiecać, że będę miał ochotę grać dalej.

2. Cechy. Trochę dziwny ten system. K4 wynik od 1-4, zwiększasz do K6 i masz 1-6 itd. Niby zwiększasz, wydajesz na to punkty, a i tak jest spora szansa, że wypadnie ci coś między 1-4, więc punkty tak naprawdę będą zmarnowane. Chyba, że wtedy rzucamy i K4 i K6. Cechy rzucane kością nie przemawiają do mnie, bo potem wychodzi ktoś, kto ma jakieś 1,2,5,1,1,1, a drugi 12,6,8,10,6,4

3. Kim mogą być postacie? Jest jakieś ograniczenie? Nie można być magiem, nie można być paladynem, nie można pochodzić z kontynentu?

Sesjator 23-01-2015 15:57

Najpierw Marcin

1. Tak, ale to ja będę rzucał, wy drodzy gracze nie martwcie się ;)

2. 3-6 graczy.

3. Gothicpedia – największa encyklopedia poświęcona grom z serii Gothic Sam poszukaj ;)

4. To raczej nie możliwe, ze względu na to, że opuścił wyspę. List Gończy umieściłem tylko dlatego, by lepiej oddać wydarzenia jakie miały miejsce.

Teraz Saverock

1. Tutaj solówkę będę w stanie prowadzić ;)

2. Tak, ale możesz też wyrzucić 6. A jeśli np. wynikiem koniecznym jest 4 musisz co najmniej tyle wyrzucić, a na k6 masz na to większe szanse. Dodatkowo cel może czasami być wyższy i wynieść np. 5,6, a nawet 7. W takim wypadku nie wiele da ci kość K4 ;)

3. Jest. Ale na logikę. Magiem możesz być, ale początkującym, strażnikiem możesz być, paladynem już nie, jakimś sługasem orków, albo orkiem, ale jakimś zwykłym orkiem, nie elitą, hersztem, czy szamanem. Ogólnie wszystko na logikę.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:52.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172