lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Storytelling/Autorskie] Postapo - Sandbox (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/15115-storytelling-autorskie-postapo-sandbox.html)

Bardd 01-04-2015 22:15

[Storytelling/Autorskie] Postapo - Sandbox
 
Witajcie drodzy gracze! Chciałbym wam zaproponować sesję postapokaliptyczną Sandbox'ową. Bedą Questy, Jak i gra prywatna. Możecie tworzyć grupy, jak i rekrutować npc'tów..

Są 4 Rodzaje mutacji;

Niskie - od 1 do 3 mutacji
Średnie - od 4 do 6 mutacji
Wysokie - od 6 do 10 mutacji
Bardzo Wysokie - od 10 do 20 mutacji

Dosyć zrozumiałe, bo 1 mutacja to jedna .. zmutowana rzecz? np. Mutant niskiej klasy posiadający Macke zamiast prawej ręki [1 mutacja] i szczypce zamiast lewej [2 Mutacja].

KARTA POSTACI


Imię;
Nazwisko;
Pseuodnim*;
Wiek;
Charakter;
Specjalizacja; np. Broń ciężka.
Ekwipunek; Glock 17/Deagle/Colt, Dwa Magazynki, Maczeta, Maska Przeciwgazowa, 5 Filtrów, jedzenie na tydzień, plecak turystyczny, 1 przedmiot dodatkowo, 5 bandaży.
Ubiór; 1 rzecz ochronna np. Kask
Wygląd;


INFO. DODATKOWE.


- Termin oddawania kart postaci - Kiedy będzie minimum 3 graczy.
- Tępo - tydzień/dwa tygodnie, jeżeli kogoś nie bedzie na dłużej z powodów osobistych proszę to zgłaszać.
- O inne odpowiedzi pytać w komentarzach.

Dhratlach 02-04-2015 14:33

Pomysł ciekawy, ten z mutacjami. Co powiesz jednak na skalę mutacji?

Co mam na myśli.

Mutacje lekkie, to takie które kosztują 1-3 punkty mutacji. Np, oczy, palce, znamiona etc.
Mutacje poważne które kosztują 3-5 punkty mutacji. - przedramiona, ramiona, nogi etc.

W takim przypadku, lekko zmutowany człowiek. To byłby, dla przykładu ten co ma kocie oczy (2 p.m.), dodatkowy palec u obu rąk (2 p.m.) lub przyssawki na wnętrzu dłoni (3 p.m.) czy szpiczaste uszy (1 p.m), jak i ogon (2 p.m.)

Poważne mutacje, to by były te które odciągają człowieka od człowieczeństwa. Jak wspomniane przez Ciebie modyfikacje całych partii ciała. Szczypce... 5 p. m., macka 5 p.m, czy chociażby zmiany wewnętrzne: dodatkowy żołądek 4 p.m., modyfikacje płucne 4-6 p.m., zmiana koloru i zapachu skóry 4 p.m.).


Myślałeś może o rozbiciu mutacji na akceptowalne i nieakceptowalne społecznie? Raczej ciężko by mutant a la daemonetka Slaanesha znalazła swoje miejsce wśród "normalnej" ludzkiej społeczności.

Ciekawym konceptem byłby jeszcze wskaźnik człowieczeństwa człowieka bazowany właśnie na mutacjach. Im niższe mutacje, tym wyższe człowieczeństwo, czyli bardziej lubią ciebie "ludzie" a mniej "mutasy" i na odwrót.


Oczywiście, przydałoby się więcej info na temat świata gry. Czym jest inspirowany, jak wygląda społeczeństwo, jak wyglądał Upadek, ile lat od niego minęło, jak stoimy z technologią, jak wygląda najbliższe 50km wokoło miejsca startowego graczy i tym podobne.

Nie mniej, koncept ciekawy. Brakuje tylko ogromu informacji które mogłyby zainteresować graczy do gry.

Bardd 02-04-2015 17:19

^Dziękuje ci za pomysł.

Ołów - Przezwisko na amunicje.



POJAZDY I PODRÓŻE.


Ceny pojazdów rosną w górę, dlatego większośc ludzi chodzi szukać części i samemu składa samochody.. Co żadko się udaje, ale efekty są.
Podróżowanie stało się na tyle niebezpieczne, że warto chodzić grupą, lub w opancerzonym pojeździe.


GRUPY I KLANY.


Samotnicy - Najczęściej 1 osoba, max 1.
Bandyci - '' Brzydka czy ładna? - Cicho tam siedź! Ważne że jest! ''
Szabrownicy - '' ... Na co mi to? - Wezme to! ''
Zakon - Klan mieszczący się w Ruinach zamku.
Ślepaki - Klan mieszczący się w Kopalniach.
Policja - W pewnym sensie klan w pewnym nie, udają żę są dalej policją i '' strzegą '' prawa.
Wojsko - Masz tak małe prawdopodobieństwo że do nich dołączysz, jak to że zostaniesz prezydentem U.S.A. - Rozstrzelają cię zanim im powiesz '' Nie ''.


MIEJSCA SZCZEGÓLNE

POLSKA;
- Zamek Podgórki.
- Stara Fabryka ołowiu.
- Baza wojskowa.
- Metro.
- Dziura.
- Pole Hejzelskie.
- Podziemny Las.
- Labolatorium.
- Czerwona Rzeka.
- Więcej miejsc do odkrycia.


DODATKOWE INFO.

Gracze zaczynają w obozie Szabrowników, na środku pola Hejzelskiego. Nie wiecie jak zaczęła się apokalipsa,bo was wtedy na świecie nie było.
Technologia jest jak z 2014 roku. Oczywiście nie licząc wojska, ci to tam dalej pracują nad bronią nową.



MUTACJE U LUDZI.

Jak sprawdzić że będziesz dobrym mutantem? To jedyna rzecz na którą będziesz rzucał!
o reszte info patrzecie do postu wyżej bo ztąd czerpie pomysł.


PRACA.


Teraz znalezienie pracy jest.. owiele łatwiejsze bo wielu ludzi traci swoich pracowników podczas wypraw po towar. Misje są równie częste, bo problemów z roku na rok jest coraz więcej.





JEŻELI ZNOWU O CZYMŚ ZAPOMNIAŁEM TO PISAĆ.

Dhratlach 02-04-2015 20:33

Zatem pisać...

1. Jaka była skala zniszczeń? Upadku? Ile technologi przetrwało i jak świat się cofnął w rozwoju? Czy wiadomo coś jak nastąpiła apokalipsa znanego świata?

2. Akcja dzieje się w Polsce. Wiadomo co z resztą dawnego świata?

3. Jakie zmiany zaszły w florze i faunie po apokalipsie? Na czym polegała? Atak bio-chem? Patogen? Czy po prostu to było tak dawno temu, że już mało kto pamięta, a jeszcze mniej osób to obchodzi?

4. Jak sprawa wygląda z bronią palną? Ekskluzywna? Droga? Amunicja jeszcze rzadsza? Większość używa samopałów, łuków, kusz, proc?

5. Jak wygląda podział społeczny? Wykształciły się klasy, kasty, czy przyszło zrównanie i wszyscy są równi?

6. Co z elektroniką? Szlag jasny trafił? Ile jej ocalało?

7. Jak wygląda podróż? Jak stoi świat z technologią i transportem? W końcu ciężko o zdolnego mechanika, czy elektryka po apokalipsie...

8. Kto jest drugim największym wrogiem człowieka, za wyjątkiem jego samego (w różnych odmianach mutacji) zakłądając że jest na pierwszym miejscu i nie licząc, głodu, pogody i pragnienia?

9. W jakich klimatach będziesz utrzymywał sesję? Survival? Przygodowa? Horror?

10. Ile czasu dajesz graczom na danie odpisu po twoim poście? Ile potrzebujesz czasu na danie odpisu po odpisach graczy?

11. Na kiedy przewidujesz koniec rekrutacji i kiedy przewidujesz rozpoczęcie sesji?

12. Ilu graczy przyjmiesz maksymalnie i od ilu graczy rozpoczniesz rozgrywkę? Zakładasz możliwość solówki, czy wolałbyś większą ilość graczy?

Bardd 03-04-2015 01:57

1. Skala zniszczeń była ogromna, jedyne tereny teraz bezpieczne to.. to.. nie istnieją takie, cały świat został podległy zarazie. Technologia stanęła na 2014 roku, lecz ludzie wymyślają własne pojazdy i bronie, sam w sobie jest rok 2154.

2. Patrz wyżej.

3. Kiedyś miałeś drzewo.. Teraz jest szansa że ono będzie wielkości twojego domu 2 piętrowego i będzie chciało cię zabić. Tak samo ze zwierzętami. Żodyn nie pamięta.

4. Się liczy, ale wielu ludzi używa kałachów, dwururek czy colt'ów. Nie mówię żę jest tania, ale mówiąc o ludziach, mam w planach tych któży chcą zasmakować podrózy, ci co w miejscu mieszkają mają kusze, łuki czy jakieś stare strzelby po dziadkach.

5. Zawsze będzie gubernator, czy zarządca. np. W Metrze są zarządcy, a w Miastach gubernatorzy.

6. W Metrze ludzie mają prądu, w innych miastach czy obozach świecie i ogień.

7. Módl się aby ktoś miał malucha czy poloneza chociaż z minimalnym opancerzeniem, podróże są cięzkie i kończą się często walką.

8. Natura.

9. Survival, akcja.

10. tydzień.

11. Jak nazbiera się minimum 3 graczy, lub dla wyjątku poczekam do Maja, czy nawet solówke zrobię.

12. Max. 10

Dhratlach 03-04-2015 12:21

Po odpisach na pytania wnioskuje, że jesteś młodym mg. Do tego nowym nabytkiem na forum. Nie wiem czy dałbyś sobie radę z 10 graczami. Sam nie przyjmuje nigdy w żadną sesję, nie ważne czy real czy pbf więcej niż 5 graczy. Powody praktyczne. Optymalna dla mnie liczba to 3-4, ale swoje już prowadziłem.

Rozumiem, że dajesz graczom tydzień na odpis i sam potrzebujesz tydzień na odpis? Klasyczna formuła, taka niepisana na forum, to 5 dni dla graczy, 2 dni dla mg. Wszystko zależy od tego jak widzisz tempo gry, długość postów i formę rozgrywki.

Dobrą praktyką jest zamieszczanie ważnych informacji dotyczących świata i rekrutacji w pierwszym poście by gracze nie musieli wertować dziesiątek stron pod nim. Prawdę mówiąc, pierwsza strona to twoja wizytówka i większość graczy nie zwraca uwagi tym co jest niżej, więc jest szansa, że nie przeczytają Twoich odpowiedzi na pytania o świat.

Adi 03-04-2015 18:15

Zgłaszam się. Tylko mam pytania:
1.Używasz google docs?
2.Do kiedy mogę wysłać KP.?
Ogólnie bardzo mi podpasowałes tym uniwersum. Czegoś takiego szukałem:D


Ravanox out

Egzio 03-04-2015 18:46

Również chętnie spróbuje :D Tym bardziej ze ostatnio strasznie brakuje mi dobrego postapo.
I jak kolega wyżej - odradzam 10 graczy, zdecydowanie lepiej gra się w małym gronie, przy tak sporej ilości może być okropny chaos.

Affek 03-04-2015 21:53

I ja się piszę na sesję. Na dniach podeślę kartę postaci, chętnie zagram właśnie w tego typu apokalipsę. Mam tylko jedno pytanie - jak do niej doszło?

Dhratlach 03-04-2015 22:12

Co do apokalipsy, to było 140 lat temu, ergo nikt nie pamięta. ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:21.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168