Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-06-2015, 22:08   #1
 
rolebarto's Avatar
 
[Autorski - Slavia] I - Orłowie

Witam serdecznie w rekrutacji do sesji rozgrywającej się w świecie, który sobie ubzdurałem na bazie wierzeń słowiańskich. Zapraszam zarówno miłośników mitologii, jak i tych, którzy lubią dobry klimat i pieczołowitość .

Potrzeba nam pięciu/pięcioro śmiałków, jeśli chętnych będzie więcej to się zobaczy. Sesja prowadzona będzie storytelling'owo z uwzględnieniem cech określanych przymiotnikowo (wszystko w dalszej części rekrutacji). Zakończenie rekrutacji planuję na 28.06.2015, czyli za tydzień. Jeśli brak będzie wystarczającej ilości chętnych, przedłużymy. W karcie postaci, prócz wymaganych informacji proszę o uwzględnienie krótkiej historii postaci (pochodzenie, być może dzieciństwo, jakaś tajemnicza historia związana z Waszym bohaterem, itp.) Zapraszam serdecznie.

***

PROLOG

Slavia to kraina rozległa, lecz mocno podzielona. Przywódcy licznych plemion wiedzieni chęcią zjednoczenia i stworzenia wspólnego królestwa, postanawiają wznieść osadę, która ma się potem stać stolicą zjednoczonego państwa. W tym celu zebrana zostaje rada składająca się z przywódców poszczególnych plemion i ich najbliższych doradców. Budowa osady ma się rozpocząć od zaraz, a jej lokalizacją ma być środkowa część Slavii. Z całej krainy ściągają tam wędrowcy różnego rodzaju: najemnicy, kupcy, poszukiwacze skarbów, lub jak kto woli – przygód. Wy również tam trafiliście, wiedzieni ciekawością i sobie tylko znanymi pobudkami. Odpocząwszy po trudach podróży w pobliskiej gospodzie, gromadzicie się nazajutrz na ceremonii, która ma przynieść na nową osadę – Orłowie – dobrą fortunę.

* * *

Rozległą polanę otacza gęstwina dębów i sosen. Jedynie blask pochodni rozprasza gęstniejący mrok wokół zebranych. Pośrodku, przy ciosanym z surowego drzewa ołtarzu stoi żerca w białej szacie. Gdy zamyka oczy unosząc ręce ku niebu, waszych uszu dochodzi delikatny pomruk burzy. Pozostali zebrani także unoszą ręce. Pośród zebranej gawiedzi zauważacie kilku zaprawionych wojów z ogolonymi po bokach głowami. Sprawiają wrażenie bardzo skupionych, a kilku z nich nerwowo zaciska dłonie na styliskach swoich toporów. Żerca otwiera oczy nagle i szeroko, a po chwili zwraca się z modlitwą ku niebu:
- Perunie! Przyjmij ofiarę przebłagalną, by oddalić od nowo założonej osady wszelkie nieszczęścia. Niechaj złe demony trzymają się z dala od naszych domostw i dzieci, a bandyci niechaj zaznają twego gniewu, nim zdecydują się rękę na nas podnieść.
W momencie wypowiadania przez kapłana tych słów, z tłumu występuje wysoki mężczyzna w sile wieku. Ubrany jest jak chłop, lniana koszula i spodnie są poszarpane w wielu miejscach. Tuż za nim podąża powoli młoda dziewczyna o złotych włosach. Po chwili się zatrzymuje, a mężczyzna spogląda na nią beznamiętnie i chwyta za rękę, ciągnąc ku ołtarzowi. Dziewczyna wodzi smutnymi oczami po zebranych i zaczyna się rozbierać. Żerca skinieniem głowy odprowadza mężczyznę, który przyprowadził ofiarę, a następnie łapie niebieskooką dziewczynę w pół i kładzie na ołtarzu. Nikłe światło pochodni tańczy na piersiach dziewczyny, które coraz szybciej podnoszą się i opadają w rytmie przyspieszonego oddechu. Żerca podnosi drewnianą maczugę i zwracając się do Peruna, robi zamach oburącz zza głowy:
- Perunie, przyjmij tę ofiarę.
W waszych głowach (lub sercach) odzywa się pewien głos. Być może jest to głos sprzeciwu, być może nie przywykliście w waszych stronach do tego typu ceremoniałów. A może to po prostu ekscytacja?

***

Oto kryteria, którymi należy się kierować podczas tworzenia postaci:


Płeć
Płeć określa naturalne predyspozycje bohatera, talenty do wykonywania pewnego rodzaju działań oraz umiejętności związane z wywieraniem wpływu na innych.
• Mężczyzna
Mężczyźni z natury dysponują większą niż kobiety siłą mięśni, przez co łatwiej przychodzi im siłowe rozwiązywanie pewnych problemów. Są też bardziej przekonujący przy próbach zastraszania innych.
• Kobieta
Kobiety charakteryzują się lepszą zręcznością od mężczyzn i z większą łatwością wykonują zadania wymagające precyzji i cierpliwości. Jako istoty dużo hojniej obdarzone urodą i sprytem, wykazują spore umiejętności perswazji słownej.

Imię
Imiona nie mają wpływu na cechy postaci. Są zazwyczaj nadawane na cześć bóstw, lub mają oznaczać cechy, które rodzice chcieliby widzieć w swoim potomku. (Imiona słowiańskie typu: Dobromir, Wielesław, Wojmir, Mściwój, Adelajda, Marzanna, Dobrawa).


Pochodzenie
Pochodzenie ma wpływ na odporności bohatera nabyte w drodze wychowania w konkretnym klimacie.

• Północ
Północna część Slavii to tereny nadmorskie. Nieustające wiatry i morska bryza to codzienność dla żyjących tam ludzi. Głównym źródłem pożywienia mieszkańców północy są ryby i owoce morza, a najpopularniejszym zajęciem, jak nie trudno się domyślić, jest połów. Mieszkańcy północy dobrze znoszą zimę i rzadko chorują z powodu niskich temperatur i wyziębienia.
• Południe
Na południu krainy dominują tereny górzyste. Nierówności terenu i osady często budowane pośród gór zapewniły na przestrzeni wieków mieszkańcom południa świetną kondycję. Głównym źródłem żywności południowców jest nabiał pozyskiwany z wypasanych na szczytach owiec i kóz. Mieszkający na południu ludzie są niezwykle wytrzymali i prawie w ogóle się nie męczą.
• Wschód
Ludzie wschodu to koczownicy o twardej psychice przyzwyczajeni do surowych warunków bytu. Nieustanne wędrówki pośród wysokich traw i stepów poddają ich ciężkiej próbie charakteru, a przy życiu pozostają tylko najsilniejsi. Ludzie wschodu to świetni myśliwi, którzy żywią się tym, co uda im się zabić. Dzięki ciężkiemu życiu jakie wiodą, są bardzo twardzi psychicznie i nie sposób złamać w nich ducha.

• Zachód
Zachód Slavii to nizinne tereny pokryte gęstymi lasami. Mieszkający tu ludzie czują bardzo silną więź z naturą i żyją głównie ze zbieractwa i uprawy ziemi. Jako, że przez lata zmuszeni byli jeść wszystko, co zrodziła, nabyli odporności na składniki, które dla innych mogłyby uchodzić za truciznę.

Dziedzina
Dziedzina określa czym zajmuje się bohater. Dziedzinę można traktować jako jego zawód i każda przynosi zarówno korzyści jak i wady.
• Wojownik
Wojownicy są zaprawieni w boju i doskonale wiedzą jak posługiwać się narzędziami takimi jak miecz, topór, włócznia, czy też łuk. Liczne bitwy zapewniły im podstawowe szkolenie z zakresu taktyki, natomiast pomniejsze karczemne rozróby – siłę mięśni i spryt w walce. Do walki odziewają się w zbroje (często wykonane z grubej skóry, bądź kolczugi), a na szyjach często mają zawieszony młot Peruna, któremu zawierzają siebie w każdej bitwie. Woja często można poznać po fryzurze – głowy zazwyczaj mają wygolone po bokach, bądź strzyżone bardzo krótko, aczkolwiek nie jest to reguła. Jeden wojownik na drużynę awanturników to absolutne minimum. Wojownicy nie interesują się czarami, a do tematu magii podchodzą podejrzliwie i z rezerwą.
• Guślarz
Guślarz jest osobą, która utrzymuje stały kontakt z Nawią, czyli światem zmarłych. Dzięki temu zgłębia tajniki sztuki magicznej i potrafi w razie potrzeby używać jej do osiągnięcia swoich celów. Jest typem mędrca i samotnika. Może przyjmować rolę żercy, czyli kapłana rytualnego w trakcie składania ofiar i obrzędu rozmowy ze zmarłymi. Charakteryzuje go spora wiedza na tajemne tematy, o których zwykli ludzie nie mają pojęcia. Jest także znachorem i posiada dużą wiedzę na temat roślin leczniczych (i nie tylko) oraz tego, jak ich używać. Najczęściej odziewa się niechlujnie, zakładając jedynie prowizoryczne szaty, a jego skórę często zdobią tatuaże. Zwykle nosi mnóstwo wisiorków i symboli bóstw, które mają przynosić szczęście, lub odpierać złe moce. Guślarze, nie mając czasu na trening walki, nie do końca radzą sobie w starciach wręcz i posługiwaniu się bronią. Jest dobrym uzupełnieniem drużyny jako wsparcie dla reszty.
• Łowca
Łowcy to niezastąpieni tropiciele i mistrzowie w posługiwaniu się łukiem. Sprawny łowca potrafi zorganizować zasadzkę na licznego przeciwnika, unieruchamiając połowę niewielkiego oddziału, a drugą połowę dezorientując. Łowcy często wybierają życie oddalone od osad i na stałe zamieszkują w lasach, gdzie jednoczą się z naturą. Powiada się, że rozmawiają ze zwierzętami tak jak z ludźmi i że często korzystają z ich pomocy. Łowcy niechętnie zdradzają swoją tożsamość, toteż najczęściej można ich zobaczyć odzianych w długie peleryny z kapturami. Znają się na roślinach i ich leczniczych właściwościach, jednak nie potrafią korzystać z magii.
• Awanturnik
Awanturnikami są ludzie, którzy nie przywiązują się na stałe do żadnego konkretnego zajęcia. Lubują się w karczemnych bitkach i stale szukają szybkich (i zwykle nielegalnych) sposobów na dorobienie paru miedziaków… które potem wydają w gospodach. Potrafią dobrze walczyć nawet bez broni, a jeśli już takową posiadają, zazwyczaj jest to nóż albo sztylet, który łatwo schować np. w bucie. Awanturnicy potrafią przemykać niezauważeni za plecami swoich ofiar i często korzystają z tej umiejętności by odciążyć kieszenie co bogatszych mieszkańców miast i wsi. Nie znają się na magii i raczej nią gardzą.

Cechy
Cechy określają predyspozycje bohatera. Określa się je następującymi przymiotnikami:
Kiepski, przeciętny, dobry, doskonały, niezrównany
SIŁA – określa fizyczną moc bohatera. Im silniejsza postać, tym większa szansa na powodzenie podczas próby siłowego rozwiązania problemu. Silniejszy bohater szybciej powali przeciwnika w walce.
SPRYT – oznacza koordynację i zręczność postaci. Im wyższa wartość sprytu, tym lepiej postać poradzi sobie z pokonaniem przeszkody, wymagającej sporej zręczności, lub łatwiej podejdzie przeciwnika. Spryt zwiększa również szansę na trafienie przeciwnika w walce i na uniki.
MĄDROŚĆ – jest to ogólna kondycja umysłu bohatera. Ma wpływ na to, do jakiego stopnia jest się on/ona w stanie nauczyć nowych rzeczy (w tym zaklęć magicznych). Posługiwanie się sztuką magiczną wymaga doskonałej mądrości niewłaściwej przeciętnym ludziom.
Poszczególne klasy startują z następującym pakietem cech:
● Wojownik
SIŁA: doskonały
SPRYT: przeciętny
MĄDROŚĆ: przeciętny

● Guślarz
SIŁA: kiepski
SPRYT: przeciętny
MĄDROŚĆ: doskonały

● Łowca
SIŁA: przeciętny
SPRYT: doskonały
MĄDROŚĆ: przeciętny

● Awanturnik
SIŁA: dobry
SPRYT: dobry
MĄDROŚĆ: kiepski

Dodatkowe bonusy dla danych cech (o jeden poziom wzwyż) postać otrzymuje za płeć (mężczyzna – siła, kobieta – spryt).
 
rolebarto jest offline  
Stary 22-06-2015, 07:58   #2
 
Ivar's Avatar
 
Myślę że zdecyduję się na udział w sesji (o ile przejdę fazę rekrutacji). Będzie to zapewne Łowca lub Awanturnik. Podoba mi się system "przymiotnikowego" określania cech, tak trochę jak z Dzikich pól.
Niemniej moje zgłoszenie wpłynie dopiero w weekend.
 

Ostatnio edytowane przez Ivar : 22-06-2015 o 08:18.
Ivar jest offline  
Stary 22-06-2015, 11:10   #3
Mag
 
Mag's Avatar
 
Mam pomysł na postać (guślarza), więc myślę ze na dniach podeślę KP
 
__________________
"Just remember, there is a thin line between being a hero and being a memory"

Gram jako: Irya, Marion, Venora, Riva, Lyn, Ursula i Chris
Mag jest offline  
Stary 22-06-2015, 11:17   #4
 
Ardel's Avatar
 
No to się zgłosiłem. Uwielbiam rodzime klimaty.
 
Ardel jest offline  
Stary 22-06-2015, 11:34   #5
 
rolebarto's Avatar
 
Otrzymałem kartę postaci od Ardela, mamy więc już jedną osobę. Jest to łowca.
 
rolebarto jest offline  
Stary 22-06-2015, 19:59   #6
 
Ravage's Avatar
 
Wpisz proszę i mnie- uwielbiam słowiańskie klimaty pełne Stworzy kartę postaci wyślę wkrótce. Czy już teraz mam Ci podać dziedzinę, którą będzie się zajmować moja bohaterka (bo na pewno będzie to kobita) ?
 
Ravage jest offline  
Stary 22-06-2015, 20:16   #7
 
Jasper Eliot's Avatar
 
Być może wyślę za jakiś czas kartę.
 
Jasper Eliot jest offline  
Stary 22-06-2015, 20:40   #8
 
rolebarto's Avatar
 
Mamy już dwóch łowców: postaci od Ardela i Historyka 112.

@ Ravage, dziękuję za zainteresowanie, mam nadzieję, że sprostam Twoim wymaganiom i będę w stanie nasycić Twój apetyt na słowiańską przygodę . Co do dziedziny, podaj ją dopiero przy okazji wysyłania karty postaci. Proszę jedynie, byście mieli na uwadze to, że mamy już dwóch łowców. Jeśli będzie ich więcej zasadniczo nic się nie stanie, jednak pamiętajcie o zbalansowaniu drużyny pod względem zdolności właściwych każdej dziedzinie.
 
rolebarto jest offline  
Stary 22-06-2015, 23:18   #9
 
Historyk112's Avatar
 
Nie zauważyłem zgłoszenia na drugiego łowcę. Miałem też pomysł na guślarza. Ale mówi się trudno. Słowiański bestiariusz powtórzony przy wiedźminie, a mitologię właśnie badań. Mam nadzieję że zabawa będzie przednią.
 
Historyk112 jest offline  
Stary 23-06-2015, 08:39   #10
 
Ivar's Avatar
 
Podesłałem kartę na PW, niestety dość uboga, ale do końca tygodnia dysponuję ograniczonym czasem i tylko starym lapkiem.
 
Ivar jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:13.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168