Potomkowie gwiazd- pomożecie? KOMENTARZ Zamierzam niedługo umieścić rekrutację osadzoną w świecie sci-fi, jest jednak pewien problem. Nigdy nie byłem MG, ani nawet przy takim jegomościu nie siedziałem. Dlatego umieszczam tę sondę. Chciałbym wybadać, czy: 1. Znajdzie się bardziej doświadczony MG, który pomógłby mi tej sesji nie popsuć. (taki osobisty anioł stróż i mentor) 2. Znajdą się chętni gracze. UWAGA: w zakładzce "pokaż/ukryj"możliwe niewielkie spoilery- tylko dla potencjalnego drugiego MG. Większe spoilery na pw. SZKIC SESJI. Nadany komunikat ze statku Mingxīng przejmuje wywiad CESSA. Planowana jest wyprawa na planetę Dawid 5, by zbadać anomalie, o których mówi komunikat. Celem jest ubiec Chińczyków w rozwiązaniu zagadki (słuch o nich zaginął). Trzeba to zrobić tak, by inne organizacje kosmiczne się nie dowiedziały. Gracze wcielają się w pracowników CESSA i biorą w tej wyprawie udział. WSTĘPNIAK
*** To jak? Pomożecie? _______________________________________________ 1. FKA- Russian Federal Space Agency (Roscosmos) 2. CNSA- China National Space Administration 3. CESSA- Central European Science and Aeronautics Alliance (wymyślone na potrzeby sesji- jeśli ktoś zna lepiej angielski, z chęcią dowiem się jak to poprawnie powinno być rozwinięte |
Co prawda mało jeszcze powiedziałeś o roli graczy w jakie mogą się wcielić, ale z racji tego, że mam ochotę na jakąś sesję pomiędzy gwiazdami chętnie przyłączę się do rozgrywki ;) |
Ponieważ dostałem od Deithwenn'a garść pytań, tutaj dodaję trochę informacji. GARŚĆ INFORMACJI DLA GRACZY KTO? Gracze wcielają się w postacie klasyczne dla tego gatunku. Cała załoga wyprawy składać się będzie właśnie z graczy. Dlatego wszelkie profesje typu astronauta, naukowcy-fizycy, nowocześni żołnierze, informatycy czy inżynierowie są mile widziane. Wszystko co ma jakiś uzasadniony motyw by w wyprawie badawczej brać udział, będzie w porządku. NARODOWOŚC POSTACI CESSA skupia państwa takie jak: Polska, Węgry, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Chorwacja i przez przypadek Szwecja. I tych narodowości prosiłbym się trzymać. Istnieje możliwość kierowania także postacią pochodzącą z Europy – księżyca Jowisza, choć będzie miała opóźniony start o jeden post z przyczyn fabularnych. ŚWIAT Jest rok 2112. Do 2015 wszystko tak jak znamy. W roku 2081, wraz z powstaniem pierwszej ludzkiej kolonii na Marsie, nastąpił nagły rozwój astronautyki. Z początku transportowce, statki handlowe, z czasem pojawili się pierwsi piraci kosmiczni, a w następstwie kosmiczne jednostki wojskowe. Wraz z odkryciem napędu nadprzestrzennego, wszystko urosło na wielką skale. Organizacje typu NASA FKA CNSA i wymyślona na potrzeby sesji CESSA praktycznie rządzą na Ziemi i innych planetach. Samo pojęcie państw ma niewielkie znaczenie, bo czym jest państwo, kiedy jest kilka planet zamieszkałych przez ludzi (kilka, nie kilkanaście)? Aktualnie wśród NASA, FKA, CNSA i CESSA nie ma konfliktu zbrojnego, ale stosunki są napięte i czuć atmosferę zimnej wojny. Istnieje zasada kto pierwszy ten lepszy, jednak czasem dochodzi do spięć, gdy nie do końca jest jasne kto pierwszy odkrył dane złoże uranu itp. ZADANIE Dlatego postacie graczy będą miały za zadanie zbadanie anomalii planety Dawid 5 w taki sposób, by nie wyszło na jaw, że „sprzątnęli” to odkrycie Chińczykom. Gracze muszą się liczyć z tym, że nie tylko CESSA może dysponować skradzionymi informacjami, muszą brać pod uwagę obecność załogi CNSA już na planecie i wreszcie być gotowym na to, co zastaną na samej planecie. Podejrzewa się, że zawirowania magnetyczne na planecie Dawid 5, uniemożliwiają przesył informacji, dlatego załoga Mingxīng nie przesłała jeszcze kolejnych komunikatów. NAUKA I ISTOTY POZAZIEMSKIE Nie stwierdzono istnienia życia pozaziemskiego w kosmosie, nawet mimo, że odkryto planety dające życiu szansę na rozwój (prócz sztucznie skolonizowanych przez człowieka planet, oczywiście). Nie jestem profesorem astronomii, fizyki ani nic z tych rzeczy, więc wszelkie teorie strun i inne ciekawe, acz trudne zagadnienia pozostawiam bez komentarza. Jeśli gracz będzie miał na to ochotę pozostawiam wolną furtkę poza jednym aspektem: grawitacją. O niej nie wiadomo nic więcej jak w roku 2015. W sesji prawdopodobnie zdarzy się kilka sprzeczności z dzisiejszymi teoriami, nie jest to celowe, ale też nie zamierzam się zadręczać z tego powodu. EKWIPUNEK Nie będę tworzyć spisu rzeczy. Wszelkie drony, minidrony, laserowe działka i inne drednoty pozostawiam do opisania graczom, jeśli sobie takie wymarzą. Należy pamiętać, że postęp technologiczny wszystkich organizacji jest na podobnym poziomie, więc wy macie śmiercionośną broń? Inni tez ja mają i pewnie coś do ochrony. Więcej na ten temat rozpiszę w rekrutacji jeśli taką rozpocznę. LiCZBA GRACZY Nie planuję zaczynać jeśli nie zbiorę minimum 3 graczy. MECHANIKA Jeśli mi pomocny MG nic nie doradzi (nadal szukam :(), to będzie to zwykła mechanika oparta na procentowych szansach. Tu podobnie jak w ekwipunku. Umiejętności wymyślą gracze, wydając określoną liczbę punktów. Ale o tym jeszcze za wcześnie żeby mówić. Wciąż pracuję nad mechaniką. |
Cytat:
Oraz SRD online i sporo fanowskiego stuffu :) No i najważniejsze - jest to mecha/system skonstruowany właśnie pod realistyczną space operę i dający duże możliwości kreacji wszelkiej maści "niebojowych" postaci. Jak chcesz szczegóły, to zapraszam na gg :) |
Traveller to potęga, potwierdzam. :) |
To biorę się za lekturę. Chwilę mi na tym zejdzie. Jak czegoś nie zrozumiem skorzystam z ofiarowanej pomocy Autumm : ) Jakby ktoś jeszcze chciał coś doradzić, to śmiało ; ) |
Tylko pamiętaj - Travellerów jest kilka wersji. Niektóre dość nieprzyjemne w odbiorze :D Dlatego polecam wersję Moongoose - IMHO ma same zalety starych wydań, a jest dużo bardziej przejrzysta. No i na SRD nie ma wszystkich reguł, więc radzę zajrzeć do podra. Nie jest długi :) Pomoc z chęcią zaoferuję :) |
W sumie to zbyt dużego ruchu na forum nie mam nie licząc mojej dokowej "Krwi na..." i "Monster Hunters" gdzie gram, ale sesja zaczyna mi trupem podśmierdywać, więc może i pomogę, choć Travellera jeszcze nie prowadziłem to podręcznik jest i mechanika jakby nie patrzeć dzięki Autumm znam. Co do fabuły to zawsze mogę coś tam szepnąć bo pomysły zawsze się znajdą. Jeśli do czasu założenia przez ciebie tematu, nie sondy, rekrutacji nie będę brał udziału w czymś więcej, ponad moje siły (mistrzowanie + 2 gry) i/lub/jeśli nie wkrzeszę do tego jednego ze starych pomysłów (ME, TES) to możesz na mnie liczyć w kwestii pomocniczego MG. |
Ja bardzo chętnie bym zagrał jakieś science fiction, a tym bardziej w systemie choćby podobnym do Travellera a klimatach może bardziej Freelancera. Natomiast nie bardzo mi podchodzi wcielanie się w grupy etniczne z rejonu Słowian i pochodnych bo przykro mówić ale nie są to zbytnio przyjazne i mało konfliktowe nacje. Sorry takie moje zdanie w temacie. |
Dziękuję wam wszystkim, widzę, że nie zginę, a na zbieranie graczy jeszcze będzie czas. Biorę się do pracy. Ciężko mi powiedzieć, kiedy ruszę z rekrutacją. Tydzień minimum, aczkolwiek 24 wyjeżdżam na jakiś czas, więc się mocno zastanowię czy zaczynać przed wyjazdem i czy internet będę miał. Co do uwagi Draugdin to w zasadzie nie jest to istotny element fabuły, jakie narody tworzą CESSA. Choć nie uważam, żeby Słowianie czy inne narodowości tu wymienione różniły się czymś znacząco od innych narodowości, to wezmę pod uwagę, że nie każdy chce grać narzuconą narodowością. Zobaczę, może rozszerzę grono, albo całkowicie zrzucę ograniczenia (bo jak pisałem, w zasadzie państwa nie istnieją, a rządzą organizacje). W czasie jak będę ogarniał mechanikę, oczywiście wszelkie dalsze komentarze, wskazówki mile widziane EDYCJA: Jest jeszcze jedna sprawa. Do MG Zew Cthulhu, o ile się nie mylę, posiada mechanikę "pomieszania zmysłów". Ktoś mógłby przybliżyć w skrócie jak to działa? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:44. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0