lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   Kroniki Ashan: Gra o Tron (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/15495-kroniki-ashan-gra-o-tron.html)

Lord Cluttermonkey 12-09-2015 23:01

Kroniki Ashan: Gra o Tron
 

Wstęp
Minęło 30 lat od czasów wojny Królowej Izabeli. Świat wrócił do normalności po inwazji demonów i bitwie z uzurpatorką sukubem Biarą. Pewne kłopoty nigdy się nie kończą... Świętym Imperium Gryfów włada Cesarz Duncan Mądry, który zdobył uznanie innych książąt w państwie wykazując się inteligencją, sprytem i umiejętnościami planowania i taktyki. Dzięki swym umiejętnością w zarządzaniu udało mu się tymczasowo osłabić Demony, Orki, Mroczne Elfy i fanatycznych Nieumarłych. Zadbał o umocnienie granic by w spokoju odbudować Imperium. Niestety nikt nie żyje wiecznie. Duncan który miał jako jeden z nielicznych prawo do tronu oraz jak sam pokazał umiejętności do utrzymania Imperium był.. bezpłodny. Na próżno magowie ze Srebrnych Miast, Druidzi i Kapłani próbowali przywrócić mu potencje, jego organy płciowe były zbyt zniszczone by je ożywić. Duncan szybko się z tym pogodził, nie próbował za wszelką cenę uzyskać pełnej sprawności. Nie doczekał się przez to żadnego potomka i wie iż o władzę w Imperium Gryfów będzie toczona brutalna wojna o jego tron. Mając na celu dobro poddanych Król wraz z swoimi doradcami postanawia poprowadzić nietypową grę z pozostałymi książętami. Od jej wyniku będzie zależało zwycięstwo gracza.

Witam wszystkich bardzo serdecznie po krótkim wstępie. Sesja łączy trzy aspekty: fabularny, strategiczny i ekonomiczny. Mechanika będzie bardzo prosta i nie będzie miała dużego wpływu na grę, dlatego im lepiej opiszecie to co robicie tym lepiej dla was. Sesja toczy się jak możecie sądzić głównie po tytule w uniwersum Ashan, czyli świecie który występował w grze Heroes 5, Dark Messiah (w którego osobiście nie grałem) i w Heroes 6 (w którego też nie grałem, ale widziałem jak się w niego gra i planuję niebawem zakup, więc czerpanie z niego wiedzy nie wydaje mi się czymś trudnym).

Nie zdziwię się jeśli przyczepią się moi znajomi z pewnego forum. Poniżej treść skierowana do nich, jeśli nie wiesz o co chodzi nie otwieraj spojlera, gdyż treści się tam znajdujące mogą być dla ciebie niezrozumiałe, no chyba że chcesz to ci nie zabronię




Tworzymy postać
-Jako uczestnicy sesji wcielacie się w książąt Świętego Imperium Gryfów, którzy władają jednym z sześciu części państwa : Księstwo Byka, Księstwo Jelenia, Księstwo Jednorożca, Księstwo Charta (znane też jako Ogara) Księstwo Byka, Księstwo Kruka, ewentualnie w razie gdyby znalazło się więcej chętnych (w co jednak wątpię) do dyspozycji otrzymacie także Czarodzieja ze Srebrnych Miast, Strażnika z Irollan, Krasnoludzkiego wojownika z Grimheim, Wyznawce Shalassy z Hashimy, Cień Malassy lub nawet
Agenta Sheogh.
-Co do rasy to zostaje wam do wyboru tylko człowiek, chyba że znajdę tylu graczy, że będę mógł na sam początek wprowadzić jako grywalną postać elfa, krasnoluda, demona itp. Rasę będzie można zmienić pod wpływem rytuału, ale takie rytuały są zawsze skomplikowane i dlatego nie będą się pojawiały często.
-Zaklęcia zostały zrobione na podstawie gry, a umiejętności bojowe, magiczne i społeczne wymyślacie sami.
-Cechy postaci to : Atak , Obrona, Moc Zaklęć, Wiedza i Szczęście.
Atak: Cecha odpowiada za zdolności bojowe postaci, które wpływają na nią i jej podkomendnych. Im większa wartość ataku tym więcej obrażeń możecie zadać.
Obrona: Odpowiada za wytrzymałości waszej postaci oraz podkomendnych znajdujących się pod jej dowództwem. Im większa wartość obrony tym więcej obrażeń możecie zatrzymać.
Moc Zaklęć: Cecha odpowiada za siłę efektów rzucanych zaklęć przez waszą postać. Im większa jej wartość tym większy efekt danego czaru.
Wiedza: Ta cecha dotyczy ogólnej znajomości magii, stworzeń czy architektury krainy Ashanu. Im większa jej wartość tym lepsze gromadzenie danych informacji.
Szczęście: Wpływa na rozwój danej sytuacji np. bojowej, podróżniczej czy negocjacji. Im większa wartość tym lepsze powodzenie.
-Na początku każdy gracz otrzymuje 10 punktów do rozdania na cechy przedstawione powyżej.
-Szczególną cechą jest Przywództwo. Ono odpowiada za limit stworzeń które możecie mieć w armii. Każda istota, duża czy mała zajmuje jedno miejsce w armii. Na początek wasze dowodzenie wynosi 5 czyli możecie ze sobą brać na wyprawy 5 dowolnych stworzeń z waszej nacji.

Mapa Imperium Gryfów




Księstwo Byka:
-Mieszkańcy tego księstwa są uparci, silni i wytrzymali niczym prawdziwe Ashańskie Byki
-Plotka: W księstwie istnieje ślad Nekromantów, którzy brali udział w wydarzeniach 30 lat temu
-Plotka: W księstwie zachowano wzory uzbrojenia Czerwonego Imperium
-Plotka: Krzyżowcy Imperium Gryfów przechodzą tutaj lepsze szkolenie niż w pozostałych księstwach
-Stolica tego księstwa to Ghiaroscuro
-Granice z: od południa zachodu z Srebrnymi Miastami, od południowego wschodu z Heresh, od zachodu z księstwem Charta, od wschodu z Księstwem Wilka, od północy z Imperialną Prowincją.
-Zwierzęciem rodowym jest Ashański Byk
-Bonus przypadający dla księcia Byka: +1 do Obrony, +1 do Dowodzenia, możliwość werbowania Fanatyków w mieście, możliwość werbowania Krzyżowców

Księstwo Charta:
-Mieszkańcy tego księstwa są zdyscyplinowani, szybcy i mają wyostrzone zmysły niczym Ashańskie charty.
-Z tego księstwa pochodziła Królowa Izabela, której obecne losy są nieznane
-Plotka: W księstwie szkoli się Krzyżowców
-Stolica tego księstwa to Whitecliff
-Granice: od południa z Srebrnymi Miastami, od północnego zachodu z Księstwem Jednorożca, od północnego wschodu z Księstwem Byka
-Zwierzęciem rodowym jest Ashański Chart
-Bonus przypadający dla księcia Charta: +1 do Ataku, +1 do Dowodzenia, możliwości lepszej nauki magii światła, możliwość szkolenia Krzyżowców

Księstwo Jednorożca
-Mieszkańcy tego księstwa są bardziej przyjaźni i otwarci na nowe znajomości, ale charakteryzują się także ostrożnością Jednorożca
-Księstwo żyje w małej unii z Sylvanami, które dostały część ziemi po Wojnie z Uzurpatorką. Istnieje zagrożenie w postaci czcicieli Malassy
-W tej krainie można rekrutować podstawowe oddziały Sylvan
-Władzę sprawują książę i wielki łowczy
-Stolica tego księstwa to Yorwick
-Granice: od zachodu z Ygg Chall , północnego z Księstwem Jelenia, wschód z Imperialną Prowincją, od południa z Księstwem Charta , południowego wschodu z księstwem Byka
-Zwierzęciem rodowym jest Biały Jednorożec
-Bonus przypadający dla księcia Jednorożca: +1 do Szczęścia, +2 do Dowodzenia możliwość rekrutacji podstawowych jednostek nacji Sylvan, możliwość nauki magii ziemi


Księstwo Jelenia:
-Mieszkańcy tego księstwa są ostrożni niczym Jelenie
-Księstwo Jelenia wiele lat temu zmuszało orków do niewolniczej pracy
-Stolicą tego księstwa jest Horncrest
-Granice: od zachodu z Irollan , od północy z Grimheim, od wschodu z Księstwem Kruka, od południa z Imperialną Prowincją
-Zwierzęciem rodowym jest Jeleń
-Bonus przypadający dla księcia Jelenia: +1 do Obrony, +2 do Dowodzenia, możliwość nauczenia się magii runicznej, lepsze kontakty z Krasnoludami i Leśnymi Elfami.

Księstwo Kruka:
-Mieszkańcy tego księstwa są inteligentni i nieco przebiegli niczym Kruki
-Plotka: Księstwo posiada bogactwo w postaci kryształów, złota, klejnotów i smoczych klejnotów
-Stolicą tego księstwa jest Voron Filar
-Granice: od zachodu z Księstwem Jelenia, od północy z Ranaar, do południowego zachodu z Imperialną prowincją, od południowego wschodu z Księstwem Wilka, mała granica z Księstwem Byka
-Zwierzęciem rodowym jest Kruk
-Bonus przypadający dla księcia Kruka : +1 do Siły Zaklęć, +1 do Wiedzy, premia do skarbca w postaci 2 000 sztuk złota, premia do surowców naturalnych w postaci 5 jednostek do kryształów, klejnotów i smoczych klejnotów

Księstwo Wilka:
-Mieszkańcy tego księstwa są niczym nieobliczalne wilki, które polują w stadzie
-Stolicą tego księstwa jest Flammenshrein
-Drugim ważnym miastem jest Nilshaven
-Księstwo Wilka posiada bogactwo naturalne w postaci wydobywanego złota i kryształów
-Granice : od północy z Księstwem Kruka, od zachodu z Księstwem Byka, od południa z Heresh, od wschodu z wolnymi miastami Stonehelm
-Rodowym zwierzęciem jest Wilk
-Bonus przypadający dla księcia Wilka : +1 do Ataku, możliwość szkolenia wilków i szarych wilków, premia w postaci 2500 sztuk złota, premia do surowców w postaci 3 jednostek kryształów

Aspekty:

Aspekt Fabularny:
-W trakcie trwania sesji będziecie zdobywać uznanie cesarza Duncana Mądrego i jego doradców oraz innych ważnych person. Każdy z was zaczyna na poziomie "Neutralny" u każdego dworzanina. Posiadamy dwa rodzaje stosunków, pozytywne (miłe, dobre, przyjacielskie, doskonałe) i negatywne (nieufność, kiepskie, złe, nienawiść). Teoretycznie waszym zadaniem jest przekonać do siebie jak najwięcej ludzi nim Duncan umrze, ale możecie robić co chcecie. Nikt nie zabroni wam podbicia kilku Księstw i założenia własnego Imperium, dołączenia do Demonów i najechania na Imperium, ani niczego innego
-Wasza postać będzie mogła być rozwijana wraz z waszym księstwem i miastem głównym. Za osiągnięcia księcia dostaniecie punkty do rozdania, artefakt, budynek w mieście lub surowce
-W trakcie sesji będziecie poznawać różne postacie reprezentujące odmienne frakcje. Przyjaźnie, nienawiści, umowy handlowe czy sojusze. Od wyboru do koloru


Aspekt Strategiczny
-W trakcie sesji będziecie musieli pomyśleć nad rozwojem księstwa, miast oraz linii dyplomatycznych. Pojawią się małe potyczki jak i duże bitwy. Od waszego planowania strategii będzie zależne zwycięstwo

Aspekt Ekonomiczny
-W sesji istnieje 8 surowców (drewno, ruda, rtęć, siarka, kryształy, klejnoty, smocze kryształy oraz złoto) które posłużą wam do rozwoju waszego miasta jak i księstwa. Będziecie mogli je używać także do handlu z innymi lub przekupstwa
-Każdy gracz zaczyna z podstawowym starterem surowców: 30 jednostek drewna, 30 jednostek rudy, 15 jednostek rtęci, 15 jednostek siarki, 15 jednostek kryształów, 15 jednostek klejnotów, 10 jednostek smoczych kryształów oraz 20 000 sztuk złota
-Po zbudowaniu lub zdobyciu kopalni będziecie mogli liczyć na wzrost danego surowca:
-2 jednostki drewna/rudy na jeden odpis MG w głównym temacie sesji
-1 jednostka rtęci/siarki/kryształów/klejnotów/smoczych kryształów na jeden odpis MG w głównym temacie sesji
-1000 sztuk złota na jeden odpis MG w głównym temacie sesji. Rada miasta generuje 500 sztuk złota na odpis MG. Ratusz generuje 2000 sztuk złota. Kapitol 4000 sztuk złota

Regulamin mistrza gry i graczy sesji "Kroniki Ashan: Gra o Tron"
-Ja jako prowadzący sesję zobowiązuję się do uczciwego traktowania każdego gracza i wyjaśniania wszelkich wątpliwych kwestii w tym temacie lub ewentualnie na PW
-Mój odpis będzie się pojawiał co tydzień w miarę regularnie
-Chciałbym aby żaden z was nie odstawał od reszty graczy. Postarajcie się o regularność waszych wpisów

Proszę przed zrobieniem Karty Postaci rezerwować konkretne Księstwo by potem nie doszło do tego, że wszyscy zawiedzeni, bo otrzymałem przykładowo 3 KP z Księstwem Kruka.

Wzór Karty Postaci:
Imię:
Nazwisko:
Księstwo:
Płeć:
Wygląd:
Charakter: Im więcej tym lepiej
Ekwipunek: Chodzi o to co nosicie przy sobie
Cechy:
Atak:
Obrona:
Moc Zaklęć:
Wiedza:
Szczęście:
Dowodzenie: 0/5 (pierwsza liczba oznacza aktualny stan, druga zaś maksymalny)
Znane zaklęcia:
Umiejętności:
Wierzchowiec: Najlepiej koń, ale inne też dopuszczam (np. jeśli zostanie to wytłumaczone to może być Jednorożec lub Gryf)
Historia:
Posiadane Oddziały:

Karta Księstwa:
Gracz:
Nazwa Księstwa:
Stolica:
Większe miasta:
Stan Wojska: Przeciętny

Stan Zasobów:
-Złoto:
-Drewno:
-Ruda:
-Rtęć:
-Siarka:
-Kryształy:
-Klejnoty:
-Smocze Kryształy:
Zadowolenie mieszkańców: Normalne
Poziom Wiary: Normalny
Bezpieczeństwo granic: Normalne
Umowy Handlowe:
Sojusznicy:

Karta Miasta
Gracz:
Nazwa miasta:
Posiadane budynki:
Dostępne Jednostki:
Garnizon miasta:
Stan murów: Drewniane

Kartę Miasta oraz tą "górną" część Karty Księstwa wyślę wam na PW. Proponuje tworzyć postać na Google docku, ale do niczego nie zmuszam.

Reszta informacji jak np. dostępne Zaklęcia czy Budowle i Jednostki pojawią się gdy znajdą się pierwsi zainteresowani. I pamiętajcie! Gryfy na wieki!


Komtur 12-09-2015 23:08

Czy księstwo wilka ma możliwość szkolenia wilkorów?

Lord Cluttermonkey 12-09-2015 23:10

Tak, ale maksymalna ilość wilkorów to 6.

Icarius 12-09-2015 23:29

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 577929)
Tak, ale maksymalna ilość wilkorów to 6.

No nie wiem a masz zgodę Dżordża? Jak nie masz to lepiej uważaj;)

W tej unikatowej sesji może zagrałbym Jednorożcem....

Lord Cluttermonkey 12-09-2015 23:31

Cytat:

W tej unikatowej sesji może zagrałbym Jednorożcem....
Zapomniałeś pogrubić i podkreślić słowo "unikatowej" -> Księstwo Jednorożca zostaje bezpowrotnie zniszczone, a Ty odpadasz z rekrutacji.

Better luck next time m8.

e. Dodałem soundtrack do rekrutacji. Pozdrówka.

Campo Viejo 12-09-2015 23:41

Hm... może zmień tytuł na Gra o Flejm.
Icarius jednorożce się nie dostają, to zmień na trolla. ;)

Lord Cluttermonkey 12-09-2015 23:43

Trolle są przebiegłe niczym kruki i uparte niczym ashańskie byki.

+10 do Ataku, możliwość werbowania fanatyków, lepsze kontakty z mistrzem gry


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:50.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172