lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [rekrutacja dodatkowa] Planescape: Wola (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/15518-rekrutacja-dodatkowa-planescape-wola.html)

Zapatashura 29-09-2015 21:15

[rekrutacja dodatkowa] Planescape: Wola
 

W Klatce wszystkim było zawsze pod górkę, takie to już miejsce. Na samym końcu świata. Trep mógł przykładnie pracować przez dwadzieścia lat, odkładać grzecznie brzdęk za brzdękiem, aż w końcu pewnego pięknego ranka banda pijanych w sztok tanar'ri robiła sobie z ciebie zagrychę. W Księdze Umarłych nie załapałoby się to nawet do najdziwniejszej śmierci tygodnia. Ale jednocześnie Klatka otwierała możliwości, o których w innych miejscach nie warto byłoby nawet śnić. No bo gdzie indziej można by w jeden dzień odwiedzić niebo i piekło (z tego ostatniego już nie wracając, ale to zbędne szczegóły)? Klatka nazywana była Miastem Drzwi, a drzwi potrafiły otworzyć niebywałe perspektywy.
Mówimy drzwi, ale naturalnie mamy na myśli magiczne portale. A te tylko czasami przypominają drzwi. Innym razem są portykiem, albo łukiem, albo dziurą w ziemi. Sigil było strasznie podstępne ze swoimi portalami, trep nigdy nie mógł być pewny, czy nie wyląduje nagle w Nie-Wiadomo-Gdzie, ostatnim przystanku na Tamten Świat.


2

A tego konkretnego dnia drzwiami ku nowym perspektywom był niziołek. No, nie takimi prawdziwymi drzwiami. I nawet nie portalem. Szczerze mówiąc, niziołek był niziołkiem. Ale był niziołkiem, który wykrzykiwał bardzo interesujące hasło:
-Szukamy śmiałków na wyprawę do Mechanusa!

Po co ta rekrutacja

„Wola” nie jest nową sesją. Trwa już niemal dwa lata. Jej pierwowzór, niestety nieudany, pojawił się na forum w 2009 roku. To opowieść, która krąży mi po głowie przez całe lata. I wszystko wskazuje na to, że będzie mi chodzić po głowie jeszcze przez parę lat następnych.
Niestety im więcej czasu, tym więcej szans na to, że coś pójdzie nie tak. Życie płata psikusy, sesja przestaje bawić jak na początku i tak dalej i tym podobne. Spośród trzech oryginalnych graczy, z którymi rozpocząłem „Wolę”, pozostało tylko trzech.
Czyli wszyscy. Nikt nie zrezygnował.

Więc po jakiego baatezu ja w ogóle zakładam ten temat? Dobre pytanie.

Dwa lata sesji to naprawdę kawał czasu. Można się do siebie przyzwyczaić, poznać i rozleniwić. Wraz z graczami zdecydowaliśmy, że przydałby się ktoś nowy, żeby rozruszać towarzycho. Wprowadzić nowe spojrzenie, świeży entuzjazm, oryginalne pomysły. Dzięki temu głęboko wierzymy, że nie stetryczejemy.

A miano jego jest Legion

Legion, to tak lekko licząc pięć tysięcy żołnierzy. Nie przyjmę pięciu tysięcy graczy, szczerze mówiąc nie planuję przyjmować nawet promila legionu. Nie siląc się na dalsze kiepskie żarty, poszukuję od jednego do dwóch graczy. Lubię małe, zwarte kliki, dzięki temu mogę każdemu poświęcić trochę czasu, zamiast traktować ich jak jeden organizm, który przedziera się przez moją przygodę.
Ostatecznie czy to będzie tylko jeden, czy aż dwóch szczęśliwych kandydatów, zależeć będzie od tego ile otrzymam zgłoszeń, które będą zarówno dobre, jak i będą współgrały z charakterem oryginalnych graczy.

Światem gry są naturalnie Plany, ale nie te z AD&D, ani nawet nie z 3 edycji. Są to plany z edycji 4-ej. W związku z tym nie wymagam od kandydatów rewelacyjnej znajomości settingu Planescape, bo nawet jakby go znali, to nie jest on wcale tożsamy z tym, na co można natknąć się w trakcie gry. Umiejętność (i chęć) korzystania z google powinna wystarczyć, by się ogarnąć.

Czy wymagam, by kandydat orientował się, co działo się w sesji? Nie. Rekrutację wprowadzam w momencie, w którym można bezboleśnie wskoczyć w przygodę i nie poobijać się o krawędzie.

Jeszcze jednym kruczkiem wobec kandydatów jest to, że preferuję raczej użytkowników, którzy na forum są już od jakiegoś czasu. Tak, żebym mógł sobie zajrzeć w profil, zobaczyć, czy jakąś sesję ukończyli, czy raczej z sesji uciekali. „Wola” to długa przygoda i może jeszcze trochę potrwać. Szkoda byłoby, żebym kogoś przyjął, po czym musielibyśmy się rozstać po pół roku.

Formularze

Nie będę się tutaj powtarzał co do wymogów formalnych, jakie musi spełnić zgłoszenie, aby mogło zostać przyjęte. Reguły są takie same jak te, które spełnili moi starzy gracze i można się z nimi zapoznać tutaj.

Demonstracja

A czemu w ogóle ktoś miałby chcieć się zgłosić? No, przede wszystkim po to, żeby pograć w PBF. Chyba po to się rejestruje na tym forum.
A tak bardziej szczerze, z próbkami sesji można się zapoznać w poniższych przykładach wodolejstwa:
Sigil
Morze Astralne
Arvandor
Celestia
Materiały
Nie kłamałem w oryginalnej rekrutacji oferując podróż po planach. Do tej pory zaprezentowałem cztery plany, w każdym z nich kilka unikalnych lokacji, a jak nie trudno wywnioskować z fabularnego wstępu do tego postu następnym przystankiem jest Mechanus. Miłośnicy fantastycznych światów powinni być u mnie zadowoleni.
O czym powinienem ostrzec? Przed google dociem. Dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że jest go u mnie sporo. Walki, konwersacje - to wszystko odbywa się z użyciem doca. Jeśli ktoś tego nie lubi, to pewnie mu się u mnie nie spodoba.

Termin

13 to taka szczęśliwa liczba. 13.10 wypada za dwa tygodnie, a to sporo czasu by się zastanowić, czy konwencja sesji komuś pasuje, pomyśleć nad postacią, popytać hipotetycznego MG o szczegóły i napisać historię.
Poza tym nie sprawi to, że moim aktualni gracze zanudzą się w międzyczasie na śmierć nie mając co robić. Bo wtedy rekrutacja dodatkowa zamiast wszystko rozruszać, jeszcze by wszystko zabiła. A tego byśmy nie chcieli.

Żelazna Zasada Zapatashury

Masz wątpliwości- pytaj. Po to jest w moim profilu gg, czy PW.

________________________________
1 - Wszystkich tych, którzy chcieliby oglądać niniejszą rekrutacją z właściwym wyglądem śródtytułów zachęcam do ściągnięcia i zainstalowania stosownej czcionki znajdującej się w linku na samej górze posta
2 - fragment grafiki z galerii Deusuum

Ardel 30-09-2015 14:39

Hmm... Chyba w to wchodzę! Twoją sesję czytam od pewnego czasu, nie jestem może na bieżąco, ale chętnie dołączę. Muszę tylko znaleźć czas na stworzenie postaci.

Zormar 30-09-2015 20:02

Już od bardzo dawna wyczekują na sesję w Planescape i oto proszę!

Mimo wszystko część o zastrzeżeniach odnośnie grywalnych ras trochę boli( do końca nie wiem co jest grywalne, a co nie, a jakieś listy po angielsku za dużo to mi nie mówią).

Primo:
Można grać tymi rasami:
1. Azer
2. Ognisty gnom
3. Nieumarły drzewiec (taki pieniek trochę)
4. Nieumarły "klasyczny" (tak mniej więcej)

Secundo:
Ma szansę zrealizowania pomysł na postać, która jest: uwięzioną duszą w krysztale, lecz dzięki swojej silnej woli przetrwania i determinacji zdołała wytworzyć wokół swego więzienia aurę telekinetyczną, która z kolei pozwoliła na złożenie sobie "ciała" z kości, kawałków zbroi itp. ? (tak pod względem mechanicznym to będzie wojownik, aczkolwiek informuję, że o czwartej edycji wiem... nic)

Tertio:
Czy wizja Wieloświata jest zbieżna z tym co można wyczytać na Sferowiki?

Zapatashura 30-09-2015 20:50

To będzie lista bardzo krótkich odpowiedzi, które każdy MG uwielbia.

Cytat:

Primo:
Można grać tymi rasami:
1. Azer
Nie.
Cytat:

2. Ognisty gnom
Nie.
Cytat:

3. Nieumarły drzewiec (taki pieniek trochę)
Nawet nie wiem co to jest.
Cytat:

4. Nieumarły "klasyczny" (tak mniej więcej)
Nie. No chyba, że liczyć rewenanta i prawie-wampira.

Cytat:

Secundo:
Ma szansę zrealizowania pomysł na postać, która jest: uwięzioną duszą w krysztale(...)
Już mam duszę w krysztale, po co mi druga? Nie.

Cytat:

Tertio:
Czy wizja Wieloświata jest zbieżna z tym co można wyczytać na Sferowiki?
Zbieżna - tak. Weterani Planescape'a łatwo zauważą, przeglądając sesję, że posługuję się w wielu miejscach podręcznikami do AD&D. Czy zatem to, co można wyczytać na Sferopedii przekłada się na świat w sesji? Absolutnie nie, :D. Kosmologia Osi z 4 edycji jest drastycznie odmienna od kosmologii koła z wcześniejszych.

A żeby nie było tak zupełnie negatywnie, że MG jedynie marudzi i grymasi (co w sumie robię, ale my akurat nie o tym) to mniej więcej kompletna lista grywalnych ras znajduje się chociażby tutaj.

Proxy 02-10-2015 01:21

Skoro trzeba byłoby się wkręcić do istniejącego party, jesteś w stanie pokrótce opisać z kim będzie trzeba mieć do czynienia? :)

Zapatashura 02-10-2015 22:25

Najgorsi z najgorszych :D.
Eladrińska kapłanka, o której postaci które pochodziłyby z Sigil mogły nawet słyszeć, że jest jedną z najaktywniejszych medyczek w Lecznicy Wyczerpanej Duszy.

Ludzki wojownik, spokojnej natury, wciąż młody lecz widać po nim, że brał udział w większej liczbie walk i bitw niż niektórzy w ogóle widzieli przez całe życie.

Żyjący kryształ, czarodziej. Prawdziwe kuriozum, nawet jak na Multiwersum, z irytującym zwyczajem komunikowania się wyłącznie przez telepatię bez pytania, czy komuś się takie ingerencje podobają, czy nie.

Zapatashura 13-10-2015 20:09

Rekrutacja kończy się za 4 godziny. Wyniki ogłoszone zostaną jutro w godzinach popołudniowych.

Anonim 13-10-2015 21:55

Gdyby nie GDoc to bym zgłosił nadludzkiego wojownika o imieniu i nazwisku Shackleton, no ale cóż...
W każdym razie fajnie, że długo gracie i do tego w Planescape. Popieram.

Zapatashura 14-10-2015 16:54

Bez zbędnego przedłużania i owijania w bawełnę. Do sesji po rekrutacji dodatkowej dołączy Proxy.
Biedak nie wie w co się wpakował.

Pierwszego posta można się spodziewać w okolicy weekendu.

Temat rekrutacyjny można zaś spokojnie zamknąć i wysłać w otchłanie archiwum.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:41.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172