Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy Oznacz fora jako przeczytane

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08-11-2015, 16:21   #1
 
Alaron Elessedil's Avatar
 
Opowieści z Reikvaaldu - Uwięziona księżniczka



Jak każdą późną wiosną trakty wypełniały się kupieckimi wozami i rozmaitymi podróżnikami. Po zimowym zastoju jednoznacznym z chudymi miesiącami ciężko było nie nabierać nadziei, kiedy tętnice gościńców Reikvaaldu ponownie pracowały pełnią sił.

Również ludzie osiadli we wsiach i miastach podzielali powszechną radość. Zima utrudniała kontakty z ludźmi, pagórkowatymi zaspami odcinała od odległych przyjaciół i znajomych, a wiosną? Ponownie przyjedzie ulubiony kupiec, roześmieje się od ucha do ucha i zapyta: "No to jak, kurwa, będzie? Robimy interes?"



Kiedy słońce chowało się za horyzontem sytuacja zmieniała się nieco. Ogólnie rozproszona wesołość koncentrowała się w karczmach i to koncentrowała się tak mocno, iż śmiechy oraz wrzaski słychać było daleko poza budynkiem, a zapach kaszy ze świeżutką omastą sięgał jeszcze dalej!
Goście grali w karty i kości, pili i jedli - w tej kolejności, słuchali opowieści, bajań bądź pieśni, siłowali na ręce, a czasem dawali po pyskach. Ale zawsze kulturalnie! Pierwszego sortu, grzeczne mordobicie!

Nie inaczej działo się we wsi Aldvaard położonej na rozstaju trzech dróg prowadzących na północno-północny wschód, zachód oraz południe. Wieś jeszcze dwie wiosny temu nie miała praw wiejskich i była jedno-budynkowym schroniskiem ludzkim - zajazdem. Rozrósł się on do pyszniącej się, jedynej w okolicy kamiennej budowli będącej dwukondygnacyjną gospodą "Złocisty Niedźwiedź" należącą do oberżysty i wójta Johima Wolfsberga.
Aldvaard składał się z dwunastu drewnianych chat w tym trzech w budowie, a o pozwolenie na osiedlenie się czekało już wniosków, z czego dwa wystosowały wielkomiejskie rodziny.

Nieopodal "Złocistego Niedźwiedzia" na słupie ogłoszeniowym każdy podróżny widział radosną nowinę o spaleniu na stosie spiskującego przeciw królowi Ronhardowi Stopce, tfu, Sprawiedliwemu, królewskiego doradcy, czarodzieja Grindelwalda.

Jedyną łyżką dziegciu w sielskiej okolicy był zmarznięty jeszcze, sztywny jak kamień trup młodziutkiej dziewczyny dyndający na dębie przy trakcje prowadzącym na południe oddalony o trzy stajania*.

Ale kto by o tym pamiętał idąc w tany do muzyki trupy grajków?! To żyjącym pannom z długimi warkoczami nie należało deptać po stopach! To żyjącym damom w podróży należało pokłonić się w podzięce! To żyjącym wojowniczkom należało dotrzymać kroku, by na chuchro nie wyjść!



Kliknij na obrazek, by posłuchać mistrzyni Cyraneczki.

To do mistrzyni Cyraneczki, gwiazdeczki trupy "Jaskry&Chabry" wzdychano! Wiadomo było jednak, iż spalona to partia. Mężem jej był grający na lutni, brodaty skald zza morza - Gunter.



- Słuchajcie, słuchajcie! Słuchajcie, co ja, Johim Wolfsberg jako wójt Aldvaardu powiem, bo rzeknąć muszę! - zakrzyknłą z zaczerwienionym od alkoholu nosem tuż po nieporadnym wdrapaniu się na szynk. Z którego mało co nie spadł. Nie czekając na to aż wszystkie rozmowy ucichną zakrzyknął ponownie:

- Z rozkazu Jaśnie Nam Panującego Miłościwie Króla Ronharda Sprawiedliwego, kto zabije smoka Radamenta i z wieży, pilnowanej przez owego smoka, uwolni piękną księżniczkę Fiorellę otrzyma jej rękę! Dowód smoka Radamenta w postaci łba jego przebrzydłego do zamku należy niezwłocznie przewieźć razem z księżniczką Fiorellą! A teraz ja, Johim Wolfsberg, jako gospodarz "Złocistego Niedźwiedzia" życzę miłego wieczoru! -przycisnął wydatny brzuch do lady i opuścił nogi na podłogę.

- Chuj ze smokiem tańcował! Więcej piwa! Więcej piwa! Więcej piwa! - zawołali krasnoludowie śmiejąc się rubasznie. I wszystko wróciło do normy.


* Staja - przyjmuję staję staropolską.


Opowieści z Reikvaaldu - Uwięziona księżniczka


1. Wprowadzenie

Część i czołem!
Zapraszam was wszystkich do pierwszej sesji błyskawicznej! Co przez to rozumiem? Nic innego jak położenie nacisku na jakość, nie długość. Żadnego rozwlekania.
To sesja typu wstęp w postaci wieczoru w karczmie, a potem akcja, akcja, akcja i koniec sesji. Proste, nie?

Słowem zakończenia wprowadzenia: zadanie sesji może wyglądać na jednoznaczne, ale ja osobiście zachęcam do przenikliwości


2. Motyw przewodni sesji

Wracamy do początków RPG. Pamiętacie jak to było, gdy pierwszy raz rzucaliście się do heroicznej walki, by mordować smoki i ratować księżniczki?
Tym razem traktujemy to dosłownie. Zadanie jest proste: zabić smoka Radamenta, uratować księżniczkę Fiorellę, zainkasować nagrodę.
Powiecie: ale ja nie chcę zostać mężem księżniczki i panować całym królestwem po śmierci króla! Jestem prostym awanturnikiem!
Nie bójcie nic, nie taka nagroda straszna jak ją malują. Zawsze można ją wymienić u króla na jakąś skrzynkę złota, tytuły czy coś.


3. Świat

Myślałem o tym, żeby wam zrobić mapę, ale... powiedzmy sobie szczerze, świat gry jest dość ograniczony. Maleńka, choć rozwijająca się wioska, droga do smoczego leża, smocze leże, wieża i... właściwie tyle.

Ze wstępniaka świat maluje się jako sielankowe miejsce pełne życzliwości, szczęścia i radości. Wiecie jak to jednak jest z każdym światem. Dywan może piękny, lecz co znajdziesz pod dywanem? Może być różnie. Równie dobrze może być tak, że śliczna Cyraneczka jest ciepłą, sympatyczną osóbką jak również zimną, gwiazdorską harpią żerującą na nieszczęściu ludzkim.


4. Mechanika:

Bardzo prosta. Oceniam wasze szanse na wykonanie jakiejś akcji, wyrażam je procentowo i rzucam kością. W ten sposób żenię storytelling z częścią losową.
Zastrzegam sobie, że mogę dodać od 0% do 20% w zależności od tego jak bardzo ciekawa i sprytna będzie to akcja.
Przykładowo: Szansa na powodzenie wynosi 23%, więc na kości k100 musi wypaść 1-23, ale ja uznaję, że rozwiązanie jest bardzo sprytne i dodaję 10%. Czyli szansa na powodzenie wynosi 33%, zatem na kości k100 musi wypaść 1-33.


5. Karta Postaci:

Idziemy na szybką sesję, więc nie wymagam ton tekstu. Po prostu muszę wiedzieć kim chcecie zagrać i tyle. Potrzebne mi będzie:

Cytat:
0. Avatar: szerokość 200 px, bez mang/anime
1a. Imię (ludzie, niziołki, krasnoludy)
1b. Imiona (elfy)
2a. Nazwisko (ludzie, elfy, niziołki): dla chętnych, bo wiadomo jak to w dawnych czasach było, jeden Maćko na trzy miasta i sześć wsi, a jak jest dwóch Maćków, to jest przykładowo Maćko z Zalipia i Maćko z Kołonierza
2b. Klan (krasnoludy)
3. Pseudonim/ksywa: dla chętnych
4. Rasa
5. Profesja: wojownicy, złodzieje, druidzi, magowie, łucznicy, ..., ale bez cudowania jak mistyczny łucznik czy insze święte młoty
6. Wygląd
7. Charakter
8. Historia: może być w punktach, zakończcie w karczmie "Złocisty Niedźwiedź" po ogłoszeniu karczmarza-wójta
9. Próbka literacka (bez popadania w skrajności)

6. Dane techniczne

Przyjmę graczy w ilości do 5. Sesja jest szybka, więc nie ma czasu 30 ostrzeżeń przed wyrzuceniem. Dwie przegapione tury bez uprzedzenia = gracz nieaktywny = postać nieżywa.

Częstotliwość postowania to 1 post/7 dni.

Rekrutacja powisi sobie do 15.11.2015r. i w przypadku zgłoszenia odpowiedniej ilości osób wystartuje 16.11.2015r.

Uprzejmie proszę zainteresowanych o zgłoszenie w temacie rekrutacji


7. Aktualizacje

Masz wątpliwości? Pytaj. Najważniejsze rzeczy, o których zapomniałem, a każdy powinien mieć dostęp bez szukania zostaną wpisane tutaj.
 
__________________
Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje.
Nie jestem moją postacią i vice versa.

Ostatnio edytowane przez Nami : 08-11-2015 o 16:27.
Alaron Elessedil jest offline  
Stary 09-11-2015, 22:52   #2
 
kymil's Avatar
 
Opisz proszę jak wyglądać będzie magia na sesji? Waham się pomiędzy druidem, barbarzyńcą a łowcą skalpów.
Wstępnie zgłaszam chęć gry.
 
kymil jest offline  
Stary 10-11-2015, 17:53   #3
Konto usunięte
 
Kenshi's Avatar
 
Na szybką sesję zawsze chętny, więc się zgłaszam . Najpewniej stworzę postać łuczniczki/tropicielki .
 
__________________
[i]Don't take life too seriously, nobody gets out alive anyway.[/i]
Kenshi jest offline  
Stary 10-11-2015, 20:12   #4
 
Alaron Elessedil's Avatar
 
Zapraszam, czem chata bogata, tem rada

Magia, bardzo ważne pytanie pod kątem fabularnym. W kwestii ogólnej jest jedna magia, ale każdy nagina ją we własny sposób w obrębie poszczególnych ras i jednostek. Nie ma dwóch osób władających magią tak samo. Dlatego wiedza każdego osobnika posługującego się magią (nawet początkującego) jest bardzo cenna dla osób potrafiących ją wykorzystać. Rzuca nowe spojrzenie, daje nowe możliwości, poszerza horyzonty. Przyswojenie nowej wiedzy powiększa potęgę czarującego.

Cytat:
Teoretycznie są cztery gałęzie magii w podziale na rasy.

Magia niziołków - Niziołkowie nieszczególnie są zainteresowani magią, ale gdyby chociaż jedna osoba poświęciła się jej, to każdy człowiek i elf dałby się pokroić za niziołczą "księgę czarów". Nawet tu sięga niewidzialna ręka rynku.

Magia krasnoludów - Krasnoludowie posiadają wrodzony antytalent magiczny. Fizycznie nie są w stanie kontrolować mocy, ale nauczyli się zamykać ją w symbolach zwanych Runami Mocy. Stworzono ich tylko pięć: Ognia, Mrozu, Piorunów, Kamienia, Wiatru, zaś krasnoludzkie wytwory opatrzone krasnoludzkimi Runami Mocy potrafią osiągać zawrotne ceny. Ludzie i elfy wielokrotnie próbowali powielić magię tej rasy, ale zawsze wychodziło zwykłe pismo runiczne. Nikt prócz kowali run nie potrafi tego robić. Pomimo ubogiej ilości znaków magicznych każdy symbol jest kierunkowany.

Magia ludzi - Ludzie podchodzą do sprawy bardzo technicznie. Machnij ręką w ten, akcent na tamtą sylabę i tak dalej.
Wchodząc w metaforę fotografii: ludzie zajmują się ostrością, balansem bieli, dostosowaniem kolorów w aparacie.

Magia elfów - Elfy traktują magię jak sztukę. W każdym posunięciu musi być artyzm.
Wracając do metafory fotografii: elfy widzą piękne kadry. Może nie są one doskonale ostre, czasem są prześwietlone, ale hej, mało jest piękna uchwyconego na niedoskonałych zdjęciach? Tylko one potrafią tchnąć ducha w magię.

Tyle teoretyzowania. Czas na praktykę.

Miecz z samą Runą Ognia nic nie daje, ale już po opatrzeniu odpowiednimi inskrypcjami ranić jak rozpalony do białości. Zła inskrypcja może spowodować, że chwytając miecz będzie tak jakbyś złapał przedmiot rozpalony do białości

Człowiek może rzucić fireballa. Z odpowiednią techniką może zmienić jego właściwości fizyko-chemiczne. Wielkość, temperatura, cechy napalmu, ...

Elf uformuje węża ognistego przez chwilę żyjącego własnym życiem. Może wybrać dusiciela lub jadowitego wtłaczającego płomienie pod skórę.
Cytat:
Teraz magia ze względu na profesje.

Zaklinacze/Kowale run - Spotkać nie-krasnoluda, to największy z cudów.

Czarodzieje/Magowie - Dokładnie tacy, jak w klasycznych fantasy. Można wybrać specjalizację.

Kapłani - Klątwy, błogosławieństwa.
Cytat:
Ostatnie to magia specyficzna, bo magia natury zdająca się być taka sama dla wszystkich ras.

Druid - Trochę survivalowiec. Znajdzie wodę na pustyni, wie co jest jadalne, potrafi sporządzać eliksiry, przyroda mu pomaga (odwdzięcza się za poświęcenie i opiekę). Czasem zdarza się zdolność metamorfozy w zwierzę.
 
__________________
Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje.
Nie jestem moją postacią i vice versa.
Alaron Elessedil jest offline  
Stary 12-11-2015, 12:57   #5
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Zgłaszam się. Karta postaci via mail, PM?
 
Avitto jest offline  
Stary 12-11-2015, 18:59   #6
 
Alaron Elessedil's Avatar
 
Mnie obojętnie. Może być też google doc. Jeśli ktoś chce maila, to roper13@op.pl

Format pliku dowolny.
 
__________________
Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje.
Nie jestem moją postacią i vice versa.
Alaron Elessedil jest offline  
Stary 12-11-2015, 21:15   #7
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Co masz na myśli pisząc "Maleńka, choć rozwijająca się wioska"?

Czym zajmują się pozostali mieszkańcy, poza obsługą zajazdu? Czy wieś utrzymuje się wyłącznie z przejeznych i handlu z racji położenia? Czy istnieją w niej jakieś zalążki rolnictwa albo przemysłu drzewnego?
 
Avitto jest offline  
Stary 12-11-2015, 22:36   #8
 
Evil_Maniak's Avatar
 
WTF?

Zadanie, zabić smoka. Tylko tyle nas powinno interesować. Stan PKB miasteczka, jego struktura ekonomiczna i warunki geo-ekonomiczne nie wpływają w żaden sposób na tą sesję. Jeszcze raz: jaskinia - smok - księżniczka. Das ist alles.
 
Evil_Maniak jest offline  
Stary 12-11-2015, 23:20   #9
 
Alaron Elessedil's Avatar
 
Z grubsza Evil ma rację, ale jednocześnie widzę przenikliwość, którą polecałem

W wiosce można znaleźć rolnicze chatki, kowala zajmujący się również garbarstwem, myśliwego, tartak, hodowlę krów i owiec, znajdzie się drwal i leśniczy w jednym, jakiś zielarz. Takie funkcje zaspokajające podstawowe potrzeby wioski się znajdą.
Niemniej położenie daje im z całą pewnością największą część dochodu. Przynajmniej na to wygląda.
 
__________________
Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje.
Nie jestem moją postacią i vice versa.
Alaron Elessedil jest offline  
Stary 13-11-2015, 09:48   #10
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
@Evil
Legendę o smoku wawelskim znasz? Przecież do zabicia smoka nie potrzebny jest wojownik, tylko owca ;p

Dzięki za szybką odpowiedź.
 
Avitto jest offline  
 


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:56.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168