lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Fiasco] Dragon Slayers (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/15723-fiasco-dragon-slayers.html)

dzemeuksis 06-12-2015 18:05

[Fiasco] Dragon Slayers
 
Zajawka
Cytat:

Kmiotki w tym zafajdanym górskim miasteczku nigdy same nie położyłyby tego smoka. Ich największy bohater nie widział walki od czasu, gdy Drozzek zjechał z Dymiących Gór trzy wojny-o-koniec-wszystkich-wojen temu. Ten stary fajfus, którego nazywają miastowym czarodziejem, zbytnio zaprzyjaźnił się z "eliksirem świadomości". Teraz nie potrafi nawet rozpalić ogniska, jeśli nie używa wszystkich swoich zaklęć równocześnie.

No więc wjechaliśmy do miasta, banda obcych gotowych rozwiązać ten problem. Rozwiązać tego pieprzonego smoka. I nie, nie obchodziło nas, co sobie myślą. I tak, jesteśmy pieprzonymi bohaterami. Te kmioty powinny całować nas po piętach. To nie oni zmietli w pył mumię, to nie oni przerobili starożytną pułapkę — zbudowaną zapomnianą techniką sprzed tysiącleci — na prywatną maszynkę do mięsa... I na pewno to nie oni zarżnęli tego smoka.

To nasz smok i jego złoto też jest nasze. Więc jeżeli nie dacie nam piwa i dziwek, to spieprzajcie, zanim zamienimy was w indyki i podamy na kolację.

Co?
Fiasco, playset Dragon Slayers
  • Fiasco jest zwariowaną narracyjną grą fabularną rozgrywaną bez MG.
  • Postacie graczy są to osoby o skrzywionych charakterach, wybujałych ambicjach i słabej samokontroli.
  • Fabuły powstające w trakcie sesji przypominają filmy takie, jak Fargo czy Przekręt.
  • I chociaż my akurat zagramy w dekoracjach fantasy, to w niczym nie zmieni faktu, że jak zwykle wszystko pójdzie nie tak. W najlepszym razie. Bo w najgorszym dokumentnie się...
  • Znajmość zasad nieobowiązkowa, będę wyjaśniał na bieżąco.
  • Piguła zasad dla chętnych.

Jak?
100% bawełny w bawełnie, czyli pełna mechanika, zasady podstawowe.
  • Jako moderator i animator rozgrywki uzurpuję sobie nieco większe uprawnienia niż by to było ściśle podręcznikowo. Przyczyny są oczywiste: wszyscy wiemy, jak sytuacje, które przy stole rozwiązuje się w trzy minuty w porywach do siedmiu, potrafią zablokować sesję forumową a nawet zgasić ją jak świeczkę. Organizując zabawę chcę zrobić wszystko, żeby tak się nie stało. A do tego potrzebuję minimalnie więcej narzędzi niż oferuje podręcznik przeznaczony do grania przy stole.
  • Nie podjąłem decyzji jak technicznie rozwiązać rzuty kostką, ale najpewniej wezmę je na siebie dla większej płynności sesji.

Gdzie?
Na forum.
  • Zdaję sobie sprawę, że to w jakiś sposób może zubożyć rozgrywkę. No ale jak chcę zagrać na żywo, to gram na żywo. A teraz chcę zagrać przez forum. Dziwne, nie?
  • Prawdopodobnie dla przejrzystszego zobrazowania relacji podeprę się tym narzędziem: Popplet, ale zaglądanie tam będzie absolutnie opcjonalne - wszystko, co potrzebne do gry znajdzie się przede wszystkim na forum.

Kiedy?
Sam dokładnie nie wiem.
  • Raczej nie później niż po nowym roku, może nawet trochę wcześniej.
  • Rekrutka pewnie powisi do świąt, bo w sumie czemu nie.

Z kim?
Razem będzie nas czworo, bo takich dwóch, jak nas trzech, to nie ma ani jednego. Czyli z trzema innymi wariatami, którzy...
  • potrafią się zdystansować od stworzonej postaci i mogą zagrać dzieckiem, staruszką, osobą przeciwnej płci, kimkolwiek, kto fajnie wpasuje się w tworzoną historię,
  • czerpią radochę z pakowania własnej postaci w tarapaty (I kiedy mówię "tarapaty", to nie mam na myśli "tarapaty", lecz najgorsze szambo, jakie możesz sobie wyobrazić. Szambo, na jakie nawet Marsellus Wallace by się z tobą nie zamienił.),
  • nie znają pojęcia "temat tabu",
  • będą mieli czas często zaglądać na forum i raz na dobę wrzucić coś od siebie.

Jak długo?

Licho wie.
  • Partia Fiasco rozgrywana przy stole samoczwart zajmuje koło ośmiu kwadransów. Jak to się przełoży na forum? Zobaczymy.
  • W każdym razie struktura gry jest bardzo ścisła i mechanicznie uregulowana, akty są dwa a ilość scen ograniczona kośćmi. Ostrożnie szacuję, że uwiniemy się w trzy do sześciu miesięcy.

Zgłoszenia
Tutaj.
  • Pisząc zgłaszam się albo coś równie niezobowiązującego, z czego potem łatwo się wykręcić.
  • Za wyborem graczy będzie stał nepotyzm, symonia i plagi egipskie, bo w sumie nie wiem, jakie inne sensowne kryteria przyjąć.
  • Jeśli ktoś podsunie jakiś dobry pomysł, to z chęcią go uwzględnię.

Co jeszcze chciałbyś wiedzieć?

Campo Viejo 06-12-2015 18:22

Bardzo zaintersowany.
Jaka będzie forma postów? Jeżeli akapitowce to wchodzę. Jeżeli jednolnijkowce, to nie będę blokował tym, co lubią tak smsować.

Gargamel 06-12-2015 18:41

Wstępny zapis

Ardel 06-12-2015 18:54

Brzmi to ciekawie, lecz jak w rzeczywistości wygląda? Mógłbyś przybliżyć rozgrywkę jakimś krótkim konspektem z przykładowej sesji?

Fyrskar 06-12-2015 19:41

Strasznie ciekawie to wygląda dzem. Czarne kino bez morału, czyli to co wyliniałe i masochistyczne tygryski lubią najbardziej.

Cytat:

będą mieli czas często zaglądać na forum i raz na dobę wrzucić coś od siebie.
Post w sesji, czy w komentarzach?
Podpinam się do pytania Campo o długość postów.

dzemeuksis 06-12-2015 21:09

Campo Viejo, długość postów zasadniczo nie jest czymś, co mi robi. Dla mnie odpis musi coś wnosić do gry a długość jest sprawą wtórną. Prawdopodobnie w naturalny sposób wyjdzie tak, że będą to raczej akapity, chociażby dlatego, że ciężko ustawić scenę jednym zdaniem. Niemniej zagwarantować tego nie mogę - każdy orze, jak może.

Gargamelu, przypuszczam, że wątpię, czy odnalazłbyś się w tej sesji. Oczywiście mogę się mylić, ale uprzednie doświadczenia wspólnej gry zdawały się wskazywać, że jesteś graczem, który bardzo sobie ceni nietykalność własnej postaci, co samo w sobie niczym złym nie jest, jednak koliduje z mechaniką Fiasco. W tym systemie gracz, na którego przyszła kolej, wybiera czy rozstawia scenę, czy też decyduje jak ona się skończy dla jego postaci (w uproszczeniu: źle czy dobrze).

Ardelu, to jest niezły pomysł, na pewno byłoby przydatne i ułatwiło decyzję osobom nieznającym systemu a potencjalnie zainteresowanym. Problem w tym, że od ręki czegoś takiego nie mam - spróbuję napisać, jeśli znajdę chwilę.

Fyrskarze, w komentarzach. Fiasco jest o tyle specyficzną grą, że grają wszyscy nawet wtedy, kiedy nie grają. W sensie że ich postać nie występuje w danej scenie. Chodzi o to, żeby zakręconą historię tworzyć wspólnie - wzajemnie nakręcać się zajawkami, skojarzeniami, głupawkami, itd. i w końcu wyciągać z nich coś, co popchnie fabułę w najciekawszym dla wszystkich kierunku.

Ardel 06-12-2015 21:17

Brzmi to ciekawie mocno. Muszę tylko zobaczyć z czym to się je, więc jeżeli dzemeuksisie uda Ci się stworzyć ten tekścik... No, to ten. Będzie miło.

Fyrskar 06-12-2015 21:42

Cytat:

Fyrskarze, w komentarzach. Fiasco jest o tyle specyficzną grą, że grają wszyscy nawet wtedy, kiedy nie grają. W sensie że ich postać nie występuje w danej scenie. Chodzi o to, żeby zakręconą historię tworzyć wspólnie - wzajemnie nakręcać się zajawkami, skojarzeniami, głupawkami, itd. i w końcu wyciągać z nich coś, co popchnie fabułę w najciekawszym dla wszystkich kierunku.
W takiej sytuacji nie powinienem mieć żadnych problemów aktywnością, wręcz przeciwnie, wykazywać nadmierną aktywność. :) Oficjalnie się zgłaszam.

Campo Viejo 07-12-2015 03:24

Okay, dam radę raz na dzień, choc pewnie będą to wpisy późną godziną na forum. Co do jednolinijkowców, to zobaczymy jak wyjdzie. Jeśli treść dorówna takiej formie, to nikt mnie nie będzie chyba w tej sesji za fraki trzymał :-)

Gargamel 07-12-2015 07:10

Dzemik w takim razie uznaj moje zgłoszenie za niebyłe.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:09.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172