lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [D&D 3.5, Opowieści z Królestwa] Visena i... (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/15955-d-and-d-3-5-opowiesci-z-krolestwa-visena-i.html)

Sayane 15-03-2016 12:27

[D&D 3.5, Opowieści z Królestwa] Visena i...
 
Visena
Nowi bohaterowie


Miniony rok w Wilczym Lesie obfitował w wydarzenia. Ataki potworów, profanacja grobów, powódź i zaginięcie karawany, która przywoziła zapasy na zimę. Wielka wyprawa samozwańczych nastoletnich bohaterów, którzy odnaleźli resztki karawany i szczątki jej ochroniarzy. Ponowna ucieczka młodziaków, którzy wrócili w okrojonym składzie, przynosząc do wioski “skradziony medalion ochronny”, o którym nikt wcześniej nie słyszał. Spisek likantropów. Współpraca z goblinami. Zasiedlenie Przeklętej Polany. Nadmorskie wsie huczały od plotek i nikt nie wiedział co jest prawdą, a co wymysłem przedziwnej zbieraniny pod dowództwem tropiciela Yarkissa. Wiedźmy? Olbrzymi? Wilkołacy? Dobre sobie!

Nie sposób było jednak dyskutować z faktami. Drużyna odnalazła złoto i towary na sprzedaż, i to dzięki niej wsie nie głodowały w zimie. Drużyna przyniosła starodawny medalion i przedziwne skarby. Drużyna odnalazła ciała ochroniarzy, które rodziny mogły pochować na wiejskim cmentarzu.

Połowa drużyny Yarkissa spoczęła w bezimiennych grobach w głębi Wilczego Lasu...

Minęła jesień, zima i nastał kolejny rok, zwany potem w Królestwie “Rokiem Orczej Wiosny”. Mieszkańcy, zajęci codzienną walką o przetrwanie, puścili już w niepamięć wydarzenia poprzedniego roku. Co prawda nagła śmierć sołtysa, który zapił się na śmierć nalewką Zeda, wzbudziła lawinę plotek i podejrzeń, lecz wybór Yarkissa na nowego sołtysa szybko przywrócił we wsi porządek. Viseńczycy łowili ryby, polowali, uprawiali rolę i myślami sięgali co najwyżej do przyszłego wieczoru.

Aż jeden wybuch zniszczył wszystko.

No, może nie wszystko. Zaledwie wieżę czarodzieja Arvelusa i kilka okolicznych chat, na które spadły kawałki roztrzaskanego muru czy płonącego drewna. Zginęło kilku mężczyzn, kobiet, dzieci oraz jedna koza. Kilka kur zeszło na zawał; no i nikt nie wiedział co stało się z krową Knuta. Niektórzy mówili, że porwał ją demon, który wyłonił się z ruin wieży i z wizgiem poleciał na północ, niszcząc przy tym część ostrokołu. Wielki, rogaty, płonący demon. Tym większy im dłużej o nim rozprawiano.
Ale nie rozmiar demona był najważniejszy. Wieś straciła czarodzieja. Na cmentarzu przybyło grobów, a w domach chorych i chromych, którzy albo zostali ranni w czasie wybuchu, albo próbując ratować dobytek z zawalonych domów. Brakowało leków, a wielu rodzinom także jedzenia i dachu nad głową.
Wiadomo, wsie zjednoczyły się w kryzysie, solidarnie pomagając poszkodowanym, lecz prawda była taka, że każdy miał własne sprawy i własne życie.

A inni mieszkańcy Wilczego Lasu tylko czekali, by napełnić sobie brzuchy ludźmi z Viseny.



Tym nieco niezgrabnym wstępniakiem witam w rekrutacji do kolejnej Viseny.

“Natchnięta” sesją Lomira postanowiłam zrobić podobną - lekką łatwą i przyjemną rozgrywkę w stylu cRPGowym, czyli z wyborem questów wynieś-przynieś-pozamiataj, prostym scenariuszem w tle i - jeśli się uda - “z jajem”. Questy w stylu: “znajdź zaginioną świnię”; ”przynieś kwiat paproci” nie są zbyt fascynujące, ale z ciekawą drużyną mogą być świetną zabawa - i na taką sesję właśnie liczę.
Chciałabym także zminimalizować użycie doca (za wyjątkiem walki). Nie zabraniam dialogów itd., ale założenie sesji jest takie, że lwią część rozgrywki piszemy na forum. Jak wyjdzie w praniu - zobaczymy.

Sesja rozgrywać się będzie w moim Królestwie i edycji 3.5, bo jakże by inaczej ;) Konkretniej w Visenie - małej enklawie wgłębi Wilczego Lasu, w której były już rozegrane trzy sesje. Visena - i sąsiadująca z nią Osada - to niewielka społeczność; każdy zna każdego. Prócz uczestników Viseny I i II nie ma tam żadnych lokalnych bohaterów - Wy dopiero zaczniecie wyrabiać sobie renomę. Zaczynacie zaraz po zakończeniu Viseny II - wybuch niszczy wieżę maga i uwalnia demona, a Viseńczycy muszą ponownie przeorganizować sobie życie. Co do wydarzeń, które doprowadziły Visenę do tego momentu: niby wiadomo co się stało, ale wyprawa drużyny Jarkissa (Visena I i II) obrosła tyloma domysłami i plotkami, że Wasze postacie mogą mieć dowolne zdanie na jej temat.

Domyślnie się znacie i na początku sesji siedzicie w typowej karczmie typowej, debatując nad wyborem zadania.

Nie trzeba oczywiście czytać poprzednich sesji (choć polecam dwójkę, bo dzięki graczom jest przezajebista, zwłaszcza druga połowa xD), ale należy zapoznać się z materiałami o wsi. Wiem, że mało komu będzie się chciało czytać wszystkie posty, ale przyswójcie sobie chociaż opisy osad i zerknijcie na mapę, żebyście mieli pojęcie o miejscu zamieszkania postaci.

Nie wymagam długich życiorysów - kim postać jest, jej charakter, co w życiu do tej pory robiła, relacje ze współmieszkańcami i dlaczego zdecydowała się zacząć niebezpieczne życie poszukiwacza przygód ;) Darujcie sobie straumatyzowanych odludków, którzy z drużyną porozumiewają się monosylabami - sesja ma być z konkretnymi, wyrazistymi postaciami (co nie znaczy, że przebojowymi - nieśmiały prawiczek też może być wyrazisty). Wicie, rozumicie; żadne tam ciepłe kluchy, ale też żeby byli w stanie ze sobą współpracować gdy zajdzie potrzeba! :)

Nie twórzcie stada NPCów, jest ich w wiosce dość. Jeśli Wam jest ktoś potrzebny, chcecie być w relacjach ze znaczącym NPCem ze wsi lub z bohaterami poprzednich sesji, być czyjąś córką, bratem, synem, kuzynem - to do mnie napiszcie.




Technikalia:
  • System: D&D 3.5. Dostępne podręczniki: wszystkie oficjalnie wydane przez WOTC, z wyjątkiem Magic Items Compendium. Żadnych homebrew, forów, mini itd.
    • Kartę mechaniczną proszę wykonać w programie MythWeaver - zarejestrować się i udostępnić mi ją po nicku (Sayane). Tutaj jest instrukcja gdyby ktoś nie wiedział jak. Featy rasowe, wady, zalety i inne opisy rzeczy niestandardowych wklejajcie od razu w kartę.
    • Historia oraz ekwipunek proszę przysłać w Google doc (udostępnione do edycji lub komentowania).
    • Postacie mogą być w drużynie w dowolnych relacjach osobistych. Mordy dozwolone.
  • Poziom postaci: 1.
  • Wiek postaci: dowolny pełnoletni.
  • Płeć: dowolna.
  • Charakter: każdy z wyj. CZ. Można brać przymioty i wady postaci.
  • Rasa: dowolna z PG + ich wariacje rasowe.
  • Pochodzenie: Visena lub Osada, tylko i wyłącznie.
  • Punkty wytrzymałości: maksymalne dla profesji.
  • Wartość atrybutów: Point Buy 32
  • Klasa: dowolna z PG. UWAGA: czarodziej mógł się szkolić tylko i wyłącznie u (martwego już) Arvelusa.
  • Nie kasujcie z karty umiejek, których nie macie - po prostu zaznaczcie je jako międzyklasowe i tyle. W koncu z niewyszkolonych też czasem się korzysta :)
  • Ekwipunek: 30 sztuk złota oraz przykładowy zestaw startowy profesji (z opisu w PG).
  • Religia: bóstwa z bogów Faerunu, aczkolwiek nie przywiązuję się do tego kto umarł a kto nie.
  • Opis wyglądu oraz w miarę spójny z nim awatar postaci (niemangowy), podlinkowany w docu.
Materiały:Tempo: 5/2. W przypadku walki na docu odpisy min. 1x/dz. są obowiązkowe. 3 nieusprawiedliwione nieobecności sprawiają, że gracz zostaje usunięty z sesji, a postać uśmiercona.
Termin nadsyłania kart: 31.03.2016.
Start sesji: maksymalnie tydzień później.
Liczba graczy: 6-8

Sayane 15-03-2016 12:28

Otrzymane karty:
  • sunellica - kapłanka
  • Jaśmin - wojownik
  • Lomir - zaklinacz
  • Wila - tropiciel
  • Płomiennołuski - druid
  • Ryder - expert

Lomir 15-03-2016 12:34

Moja sesja Cię zainspirowała? O jej :oops:

Pomimo, że prowadzę taką sesję to sam chętnie w jednej zagram.

Wstępnie zgłaszam się, a czy finalnie dojdzie do spłodzenia KP to czas pokaże ;)

sunellica 15-03-2016 13:06

Zgłaszam się! Już od jakiegoś czasu poluję na jakaś fajną rekrutkę i oto jest!

KP mojej kucharko-kapłanki podeślę na dniach, a przy dobrych wiatrach nawet i dziś :3

Komtur 15-03-2016 13:53

Cyli Bimp moze być tylko BN-em? Tragedia,jak smocek to zniesie?

Sayane 15-03-2016 13:57

Lomir, czekam :)

sunnelica, kucharz na pewno się przyda! ;)

Cyli cyzyk, Komtur, niestety ;) Nie wyobrażam sobie Bimpa szukającego zaginionego prosiaka (a Zed sam by go pewnie zjadł ;) ), ale postacie, które ukończyły Visenę II jak najbardziej mogą okazjonalnie wystąpić w roli "grających BNów" - pewnie się jakaś scenka czy dwie trafią :)

Ci, którym nie udało się ukończyć poprzednich sesji mogą odświeżyć stare postacie i spróbować ponownie.

Googolplex 15-03-2016 14:20

Cytat:

Napisał Komtur (Post 615192)
Tragedia,jak smocek to zniesie?

Zapewne tak.

Sayane, wiedziałaś, że pierwszopoziomowy niziołek może latać? ;P

Edit: Brak mi tu info odnośnie przymiotów i wad postaci.

Sayane 15-03-2016 14:27

Rozmiar smoka nawet się zgadza ;)

Poleci on poleci jak go MG kopnie... ;)

Cytat:

Featy rasowe, wady, zalety i inne opisy rzeczy niestandardowych wklejajcie od razu w kartę.
A Googol poleci za nieczytanie rekrutacji ;P Ale faktycznie, zaznaczę, że można brać wyraźniej.

Googolplex 15-03-2016 14:43

A Googol to już lata, orbituje na zmianę wokół trzech koncepcji roboczych.
[MEDIA]http://img15.deviantart.net/46c1/i/2015/206/1/c/lexxi_foxx_steel_panther_by_innavolvak-d92qtto.jpg[/MEDIA]
Pół elf bard
[MEDIA]http://pre12.deviantart.net/9f25/th/pre/i/2014/347/5/a/commando_gnome_by_einhajar-d89pwj1.jpg[/MEDIA]
Krasnal barbarzyńca
[MEDIA]http://orig13.deviantart.net/bf30/f/2014/293/7/f/shadowrun__ork_portrait_by_obidancer-d83m59q.jpg[/MEDIA]
Pół ork bard (z tych co to: "ze mną się nie napijesz?")


woltron 15-03-2016 15:24

Hohoho, To może zrobić psikusa Sayane i się zgłosić :D


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:31.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172