Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07-04-2016, 14:15   #1
 
Nimsarn's Avatar
 
Reputacja: 1 Nimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znany
[autorski - otwarta] Arkadia grzech pierworody "Bramę otwieramy o świcie."

„Arkadia, 17:36 czasu miejscowego, 268 dzień od założenia osady, piątek.
Właśnie przestało padać. Komary jak co wieczór, rozpoczęły swoje krwawe tango. Opędzający się od uciążliwych owadów ludzie, odebrawszy z polowej kuchni przynależne im racje, w ponurych nastrojach rozchodzą się właśnie w stronę ukrytych pod palisadą szałasów.
Większość milczy a ci co rozmawiają robią to wyjątkowo cicho. Czasami tylko, gdy któryś z nich poślizgnąwszy się wpadnie do jednej z licznych kałuż spływającego ze zbocza błota, da się usłyszeć kilka wypowiedzianych podniesionym głosem przekleństw. Z minuty na minutę cienie się wydłużają. Gdzieś poza ostrokołem jakiś drapieżnik oznajmia światu swą chęć wyruszenia na żer. Cykady nieprzerwanie jazgoczą w trawie, nie zmieniając tym zbytnio osaczającego zewsząd uczucia brzęczącej duchoty.
Zapada zmrok, jedynie w rozłożonym na szczycie pagórka, osłoniętym brudną moskitierą namiocie „doktora“ pali się jeszcze sodowa lampa. Grupa uzbrojonych, doświadczonych ochotników w ciszy i skupieniu wpatruje się w siedzącego na jednym z polowych łóżek siwiejącego mężczyznę, który wodząc przekrwionymi oczyma po twarzach zgromadzonych, głuchym chrząknięciem rozpoczął „nadzwyczajne zebranie obrońców kolonii".
- Nie owijając w bawełnę sprawa wygląda następująco: Jak pamiętacie dwa dni temu na zachodzie coś pieprznęło. Wszyscy widzieli wybuch... - Tu zrobił pauzę dając czas zebranym, aby krótkim skinięciem potwierdzili prawdziwość jego słów, po czym kontynuował - Niestety mamy, ja i rada, podstawy sądzić, że to nie był meteoryt! Ba, mamy pewność! Tak z 80%... Że to była kapsuła - jajo... Tak, tak w jakiś sposób wzbudziliśmy zainteresowanie Krążownika. Wiecie czym, to się może skończyć... Wszyscy pamiętamy opowieści Sandersona, o tym co się działo w jego osadzie... U nas może być podobnie...
- Dlatego ja, i rada, podjęliśmy decyzję... Nim jednak ją ogłosimy musimy wiedzieć, mieć pewność że jajo jest nadal aktywne... To wasze zadanie!.. Macie na to trzy dni. Jak nie wrócicie do południa trzeciego dnia zwijamy osadę... - Zatrzymał wzrok na najmłodszym ze śmiałków natarczywie wpatrując się w jego oblicze.
- Jakieś pytania... Nie! Idźcie się wyspać... Bramę otworzymy o świtce!..


Dobry dzień?
Kolejna sesja - tym razem w nowym systemie, z mechaniką w tle. Tym razem promuję mojego SyFa, z którym możecie zapoznać się tu.
Dla leniwych kilka słów o nim:

Świat

W skrócie - gra rozgrywa się na powierzchni dawno porzuconej, tropikalnej planety. Gracze są rozbitkami z gwiezdnego promu HMS „Prometeusz“ przewodzącego uchodźców z ogarniętych wojną światów, albo homunkulasami - inteligentnymi, samoświadomymi tworami dawnych mieszkańców planety.

System
System Arkadii (taki SyF ma tytuł) oparty jest o rzuty k6, mniej niż, w trybie 1 z n.
Podstawą każdego testu jest poziom kariery danej postaci (w podręczniku zaproponowałem pięć podstawowych); jej pokrewieństwo; albo brak kariery.
Charakterystyki pełnią jedynie funkcję opisową z ograniczoną/pośrednią możliwością modyfikacji testów.

Prowadzenie sesji
Wzorem poprzednich sesji wrzucam postacie od razu w akcję. Czytając wstęp do rekrutacji już macie możliwość zapoznania się, co i za ile trzeba zrobić - nie widzę potrzeby tego powtarzać. Wasz akces do sesji utożsamiam z przyjęciem przez was warunków kontraktu - milusi jestem, wiem
Chciałbym, nie wiem czy się uda, odpisywać raz dziennie, ale nie panikujcie jak zaśpię do trzech dni. Dłuższe opuszczanie (tak ze trzy wpisy) przez gracza odpowiedzi może skutkować zamrożeniem postaci - wypadnie z narracji albo stanie się bezwolną częścią scenografii (np. w wyniku utraty przytomności). Nie oznacza, to jednak definitywnego pozbycia się jej z gry. Zawsze można wrócić - po uprzednim info. w komentarzach.

Mechanika sesji
Jak w innych moich sesjach na forum (łącznie było ich ze 3) mechanika gry ma znaczenie.
Gdy najdzie graczy ochota przeprowadzić test (inaczej sprawdzić powodzenie podjętej czynności), to do ich zadań należeć będzie wybranie opowiadającego im wyniku z zamieszczonego na końcu mojego ostatniego wpisu ciągu liczb. Jeżeli tego sami nie zrobią a zajdzie potrzeba przeprowadzenia testu albo ja, jako MG, będę chciał coś przetestować sam (np. działania BeNów), to wybiorę pierwszy dostępny/niezarezerwowany wynik z lewej strony. Czyli dokładnie tak jak to miało miejsce przy innych moich sesjach.
W tym jednak wypadku, z uwagi na różnice w mechaniki Ścieżki i Arkadii, ciągi będą dwa a właściwie to trzy (o tym dalej).
Bazowo gracze mają dostęp jedynie do pierwszego ciągu! Nazwijmy go ciągiem A
Dwa następne, to właściwie dwukrotnie dłuższy poprzedniemu jeden ciąg, w który dzielić będę wyniki po połowie na większe i mniejsze - odpowiednio B1 i B2. Do pierwszej jego połowy (B1) dostaniecie dostęp z chwilą otrzymania bonifikaty dodatniej a z drugą (B2) mieć będziecie do czynienia gdy spotka was bonifikata ujemna.
Np. gdy będziecie mieli bonifikatę +2k możecie wybrać między najniższym wynikiem z ciągu A i dwoma najniższymi wynikami z ciągu B1. Analogicznie jeśli mieć będziecie bonifikatę -3k wybieracie spośród 4 najniższych wyników (1 z ciągu A, i 3 z ciągu B2).
Zdaję sobie sprawę, że gro testów przypadnie jednak na mnie - jako tego który posiadał będzie wiedzę o aktualnych bonifikatach, dlatego z góry zaznaczam że starał się będę grać na korzyść gracza.
Przy czytaniu „wyroczni“ zabierał będę wyniki równomiernie z każdego ciągu (od prawej w „obu“ ciągach).
Jak tylko liczba wyników w ciągu sięgnie 2 liczb dorzucam kolejne wyniki.

Rekrutacja
Typowo - start za tydzień, po zebraniu przynajmniej trójki graczy. Ze względu na formę gry (sandbox) odznaczam rekrutację jako ciągłą - każda nowa postać mile widziana.

Tworzenie postaci
Aby zapisać się na sesję wystarczy wykreować sobie postać, opisując ją poniżej w „rekrutacji’.
Jeżeli nie radzicie sobie z mechaniką możecie poprzestać na jej opisie słownym (zaznaczając czy jest silniejsza, zwinniejsza czy inteligentniejsza albo bardziej atrakcyjna - pomorze mi to w odpowiednim doborze liczb) ale zachęcam do próby opisu mechanicznego wedle poniższych reguł.
Ogólnie każda postać scharakteryzowana jest 4-oma atrybutami, tj.: budową, koordynacją, inteligencją i ego. W duchu ferrplay podaję 6 zbiorów wyników k6+k6 - kolejno oznaczone literami od A do F. Możecie wybrać sobie jeden jasno zapisując odpowiadającą mu literę na początku opisu postaci. Następnie porozdzielać wyniki na poszczególne atrybuty. Postacie nieludzi mają dodatkowo zbiór G, z którego mogą wybierać korzystniejsze albo mniej korzystne wyniki (zgodnie z zasadami opisanymi w podręczniku) - spodziewajcie się tutaj mojej interwencji.
Oprócz atrybutów każda postać otrzymuje 5 pkt. na określenie poziomu wybranej kariery/karier (można mieć kilka - max 5 :P ). Zaznaczcie z którą karierą kariera główna jest spokrewniona.
Przy każdym zbiorze zapisałem jeszcze dwa wynik k6 dla określenia wielkości wyposażenia.
Zarezerwowane wyniki przez jednego gracza nie mogą być zajmowane przez kolejnego, zgodnie z zasadą kto szybszy ten lepszy :P

Zbiory wyników:
A: 2+3, 3+4, 6+6, 2+2, k6=4; B: 4+3, 3+1, 5+5, 2+2, k6=6;
C: 5+2, 4+1, 5+5, 4+5, k6=3; D: 2+6, 6+6, 4+3, 1+5, k6=4;
E: 1+5, 5+4, 2+1, 6+2, k6=6; F: 5+4, 1+4, 2+2, 2+3, k6=6.
G: 1+4, 6+4, 5+2, 1+1, k6=2.
 

Ostatnio edytowane przez Nimsarn : 08-04-2016 o 09:43.
Nimsarn jest offline  
Stary 07-04-2016, 18:26   #2
 
Magnesus's Avatar
 
Reputacja: 1 Magnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znanyMagnesus nie jest za bardzo znany
Trochę zły dla mnie czas, ale zagram. Postać stworzę w przyszłym tygodniu.
 
Magnesus jest offline  
Stary 18-04-2016, 03:11   #3
 
Glimdor's Avatar
 
Reputacja: 1 Glimdor nie jest za bardzo znany
Pozdrawiam wszystkich śmiertelników odwiedzających tą stronę. Mam kilka pytań do kogoś zorientowanego w temacie... To byłaby moja pierwsza sesja.
1. Gdzie zadawać wszystkie nurtujące pytania?
2. Gdzie będzie rozgrywana sesja (pod tym wątkiem czy gdzie indziej)?
3. Czy ewentualnie postać technik - pirotechnik ze statystykami 'D' byłby dobry?
4. Gdzie mam wysłać opis postaci?
I jak na razie to wszystko. Jak coś napisałem nie tu gdzie trzeba to wybaczcie.
 
Glimdor jest offline  
Stary 18-04-2016, 08:15   #4
 
Nimsarn's Avatar
 
Reputacja: 1 Nimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znany
Fajnie że jednak ktoś odpisał...
Glimor juz odpowiadam:
ad 1. To jest rekrutacja masz pytania do niej tzw. np. jak stworzyć postać, piszesz tu (pod tym tematem);
ad 2. Sesja miała się zacząć we czwartek tydzień temu, ale jeśli dalej (ty i Magnesus) jesteście zainteresowani jeszcze mogę ją rozpocząć. Dla sesji jak ją rozpocznę zakłada się dwa tematy. Jeden pt. Sesja - gdzie właściwie rozgrywać będziemy przygodę, i drugi pt. komentarze, który służył będzie nam do komunikacji ws. organizacyjnych;
ad 3. Jasne jak najbardziej!;
ad 4. Tutaj (pod tym tematem) ją opisz. Potem przeniosę je na początek tematu "Komentarze" - tak aby zawsze łatwo można było je znaleźć.

No dobra, myślałem że sesja jest już pogrzebana ale jeśli macie jeszcze ochotę dajcie znać
 
Nimsarn jest offline  
Stary 18-04-2016, 16:55   #5
 
Glimdor's Avatar
 
Reputacja: 1 Glimdor nie jest za bardzo znany
Dziękuję za pomoc. Sesja chyba jednak się uda, ponieważ znam jeszcze jedną osobę, która chciałaby zagrać łowcą. Podeślemy opisy do końca tygodnia - wiadomo nauka i te sprawy...
 
__________________
"Ostatni akt jest krwawy choćby cała sztuka była i najpiękniejsza: gruda ziemi na głowę i oto koniec na zawsze"
Blaise Pascal
Glimdor jest offline  
Stary 18-04-2016, 22:51   #6
 
Glimdor's Avatar
 
Reputacja: 1 Glimdor nie jest za bardzo znany
Nimsarn mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie trochę dotyczące świata: czy mój bohater jak człowiek może być ziemianinem, mam na myśli, czy może być Amerykaninem, Polakiem, Czechem itp.? Że na przykład wychował się na Ziemi w USA w jakimś tam stanie, w wieku lat 25 wraz z załogą jakąś tam wyruszył na kosmiczną misję w celu itd.?
 
__________________
"Ostatni akt jest krwawy choćby cała sztuka była i najpiękniejsza: gruda ziemi na głowę i oto koniec na zawsze"
Blaise Pascal
Glimdor jest offline  
Stary 19-04-2016, 08:06   #7
 
Nimsarn's Avatar
 
Reputacja: 1 Nimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znany
Glimdor
Cytat:
Sesja chyba jednak się uda,...
Oby , bo już traciłem nadzieję

Odnośnie grania ziemianinem - nie widzę przeszkód ( co nie oznacza że takich nie ma ). Każdy gdzieś się przecież urodził, ma jakieś korzenie a w świecie Arkadii podróże kosmiczne nie stanowią jakiegoś wielkiego alo...
Pamiętaj tylko o tym, że pasażerowie HMS Prometeusza z reguły byli negatywnie nastawieni do Rządu Unii oraz uciekali przed wojną domową, w której ten zaczynał brać górę.

PS. Łowca na pewno się przyda :P
 
Nimsarn jest offline  
Stary 19-04-2016, 12:15   #8
 
Turquoise's Avatar
 
Reputacja: 1 Turquoise nie jest za bardzo znany
Z chęcią także bym się przyłączyła... jednak najpierw chciałabym przejrzeć - chociaż pobieżnie - podręcznik, który wysłałeś (udając przed samą sobą, że nie jestem leniwa). Gdzieś tu mi mignęło zachęcające zdanie "karta do końca tygodnia", pod którym z chęcią bym się, w związku z tym, podpisała :P
 
__________________
"Widzę, jak u moich ramion stoją dwaj aniołowie: blady, złośliwy anioł Ironii i potężny, miłujący anioł Schizofrenii.”
Turquoise jest offline  
Stary 19-04-2016, 17:05   #9
 
Noel's Avatar
 
Reputacja: 1 Noel nie jest za bardzo znany
Łowca melduje się i zgłasza gotowość do gry.
Czy w opisie postaci wystarczą atrybuty i kariera, czy trzeba też wygląd, charakter, historię życia?
 
Noel jest offline  
Stary 19-04-2016, 21:48   #10
 
Nimsarn's Avatar
 
Reputacja: 1 Nimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znanyNimsarn nie jest za bardzo znany
Cytat:
Gdzieś tu mi mignęło zachęcające zdanie "karta do końca tygodnia", pod którym z chęcią bym się, w związku z tym, podpisała :P
Okej Turquoise, to jesteśmy umówieni na piątek - tj. 22.04 zaczynamy - spokojnie w trakcie sesji w dziale komentarze, jeśli nie zdążymy tutaj, będziemy mogli się dogadać co do szczegółów.

Noel
Charakter możesz nam odpuścić, ale chociaż opisz swoją postać byśmy wiedzieli z kim mamy do czynienia
No i nie zapomni o Imieniu...
 
Nimsarn jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:44.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172