lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [D&D 4.0, FR] Oda do Nowego Świata [18+] (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/16256-d-and-d-4-0-fr-oda-do-nowego-swiata-18-a.html)

Flamedancer 18-06-2016 14:56

[D&D 4.0, FR] Oda do Nowego Świata [18+]
 

24 Eleasias 1479RD
Królewski Las
Wieczór

Biegł przed siebie. Otaczał go rzucający niepokojące cienie las. Powietrze było ciężkie i miało słodkawą woń. Jego buty zagłębiały się głęboko w wilgotną glebę, zdradzając swą lokację wszystkim okolicznym zwierzętom. Dyszał ciężko, ponieważ uciekał już dobre kilka minut, a drzew nie było końca. Jego pokryta drobnymi rankami skóra lśniła potem. Uparcie przeskakiwał nad wystającymi korzeniami chcącymi powalić nieproszonego gościa. Grunt pod jego nogami zdecydowanie z nimi współpracował - poślizgnął się, gdy miał odbić w lewo i, wypowiedziawszy siarczyste przekleństwo, padł jak długi na ziemię, sunąć po niej przez dwa szybkie uderzenia serca jak po lodzie.

Przewrócił się na brzuch i wstał. Czuł wszechogarniający strach. Widział przemykające wśród ciemnych pni cienie, czemu gościł złowrogi szelest liści. Jeszcze raz przeklął swój los i popędził dalej, wcześniej zbierając swój rashemicki topór z ziemi. Chciał ostrzec mieszkańców Eveningstar o mieszkającym w Królewskim Lesie potworze.

I o tym, jak samotnie pokonał jego towarzyszy.

Było ich sześcioro - wszyscy gotowi na nową przygodę i podążeniem za plotką mówiącą o tajemniczych, ponoć starożytnych ruinach, które pojawiły się znikąd. Nie podzielał jednak ekscytacji swoich przyjaciół, a kiedy ich ostrzegł przed niebezpieczeństwem - wyśmiali go. Choć miał złe przeczucia, to nie zamierzał ich porzucać. A teraz Shaumar, bowiem tak się nazywał, uciekał w hańbie przed nieznanym niebezpieczeństwem.

Jednak bezpieczeństwo osady było ważniejsze.

Zatrzymał się gwałtownie, gdy przed sobą ujrzał młodą dziewczynę o dużych, szarych oczach i gęstych złocistych włosach kojarzących się z kolorem dojrzałego zboża. Stała w środku lasu całkiem sama mając na sobie jedynie białą prostą szatę. Wymienili zaskoczone spojrzenia, lecz jej wyraz twarzy nagle stał się bardzo dziwny.
- Uciekaj! - krzyknął do niej Shaumar - Tu coś…
- Nie! - złapała się za głowę, a w jej oczach skupionych na czymś za mężczyzną wymalowało się żywe przerażenie.

Rashemita odwrócił się za siebie...
… i po chwili leżał martwy na ziemi z rozoraną twarzą.



Kilka dni później…

Masywne dwuskrzydłowe drzwi otworzyły się przed nią, nim ta w ogóle zdążyła ich dotknąć. Wzdrygnęła się mimowolnie, choć wiedziała, iż Mistrz wyczuje jej obecność w tym miejscu gdziekolwiek by nie stała. Potrząsnęła głową, sprawdzając czy raport dalej się znajduje w jej rękach po czym przeszła przez próg.
Była to mała sala audiencyjna przeznaczona tylko dla niej. Czekało na nią wygodne krzesło zaraz przy stoliku noszącym na sobie zwyczajową miskę z ciasteczkami oraz butelkę doskonałego wina. Naprzeciw siedział już oczekujący na nią mężczyzna. Jego wzrok uważnie przyglądał się jej idealnej, elfiej figurze, a wygięte wargi zdecydowanie świadczyły o tym, iż podoba mu się to, co widzi.
Uśmiechnęła się w samozadowoleniu. Wiedziała, że była piękna, ale nie miała zamiaru świecić jedynie urodą - miała wrodzony talent do zbierania informacji. Dlatego została wybrana przez swego mistrza. Była nieco niespokojna w jego obecności, choć była jego kochanką. Jej wyczulone na magię zmysły zawsze krzyczały, gdy się do niego zbliżała. Otaczała go aura tajemnej mocy - temu nie dało się zaprzeczyć. Ukłoniła się lekko i usiadła na przeznaczonym dla siebie miejscu. Przełożyła za ucho niesforny kosmyk swych kasztanowych włosów, a następnie położyła na stole raport.
Mistrz wcale nie wziął go do ręki, jedynie na niego spojrzał. Pojawiły się przed nim dwa kielichy i nalał do nich wina. Jeden z nich podał elfce.
- Wyślij nowych rekrutów - powiedział spokojnie mężczyzna po długiej chwili ciszy.
Kobieta aż się zachłysnęła.
- Ale… To wbrew zasadom! - wydusiła z siebie nie mogąc uwierzyć w to, co właśnie usłyszała.
- Daję ci rozkaz - położył nacisk na ostatnie z tych trzech słów - Postaw Radę przed faktem dokonanym. Akcja jest potrzebna w tym momencie.
- Rozumiem. W takim razie ruszam natychmiast - rzekła, choć nie potrafiła ukryć zdziwienia. Postanowiła mu jednak zaufać.

Tak jak to zawsze czyniła.

Witam was, poszukiwaczy przygód, w rekrutacji do sesji Oda do Nowego Świata, która będzie miała miejsce w Zapomnianych Krainach na mechanice Dungeons & Dragons 4.0. W tym temacie postaram się Wam wyłożyć najważniejsze informacje, jakie będą potrzebne, by rozpocząć przygodę w mojej grze.

Hm. To jest najtrudniejsza część kreacji całej sesji i ciągle mam wrażenie, że czegoś mi brakuje w tym poście. Jeśli zabraknie Wam odpowiedzi na jakieś pytanie - piszcie. Z chęcią odpowiem.
Fabuła

Może zacznijmy nieco od fabuły.

Jest rok 1479RD. Koniec lata. Czaroplaga już dawno minęła, choć jej znaki pozostały na Torilu po dziś dzień - wynaturzenia, skażone miejsca, krajobraz zniszczenia. Są też miejsca, których nie tknęła, jak chociażby Wrota Baldura. Nie zmienia to jednak faktu, że prawie całe Zapomniane Krainy ucierpiały z powodu tego wydarzenia.

Jesteście agentami Paktu Czarnej Krwi - łowcami tychże potworów w imię wyższej sprawy lub pieniędzy, kto co woli, ponieważ ta praca jest bardzo dochodowa. Waszym zadaniem będzie eliminowanie celów wyznaczonych Wam przez organizację. Będziecie działać w Cormyrze.

Wygląda dość prosto, prawda? Wierzcie mi, to będzie coś więcej, niż tylko zwykłe mordowanie. Jest to po prostu bardzo ogólny termin. Możecie się spodziewać zagadek, intryg, może czasami zaglądniecie nawet na królewski dwór, a niekiedy zejdziecie do najniższej części slumsów czy nawet do Podmroku… Dużo jest zależne od organizacji, ale sami macie wiele swobody.

Waszym obowiązkiem będzie wypełnienie celu misji. Jak do tego dojdziecie? Będzie to wasza wola. Na pewno nie będzie łatwo. Może się okazać, że będziecie się kręcić po Cormyrze w kółko, ale jednego bądźcie pewni - nie będzicie w próżni. Inne siły też będą działać, i przyjazne, i wrogie.

Na początku przygody prawie się nie znacie - jedynie tyle, co zdołaliście się poznać w trakcie podróży, ale wiecie, że wszyscy pracujecie dla Paktu Czarnej Krwi oraz że stanowicie jedną grupę bojową. Robicie za strażników karawany kierującej się do Arabel, a sesja zacznie się na trakcie zaraz przed Eveningstar.

Wiele informacji zawarłem w materiałach, ponieważ to od nich zacząłem kreację całej fabuły. Podrzucę link na samym końcu.

Postać gracza

Wasza postać może być kimkolwiek, jednak jest pewien ważny element całej układanki - musi przejść szkolenie w Gnieździe Feniksa (materiały). Bez tego nie może zostać agentem, a co za tym idzie? Nie ma dla niej miejsca w sesji.

Przejdzie u mnie wiele, ale z rozwagą. Do każdej postaci podchodzę indywidualnie i uwielbiam rozwijać ich wątki poboczne oraz działać na ich nerwach. Bardzo lubię patrzeć na rozwój fabularny Waszych ludzików. Zawsze możecie spodziewać się jakiejś nagrody… Lub kary… Zależnie od podjętych działań.

Dodam jeszcze, iż płeć gracza definiuje płeć postaci. Wiem, że są osoby, które lubią i potrafią grać płcią przeciwną, jednak tutaj trzymamy się tej swojej.

Charakter postaci oczywiście bierzemy na zasadach D&D4.0. Zezwalam na każdy poza chaotycznie złym. Nie muszę chyba pisać dlaczego, prawda? Choć preferuję tutaj neutralność (tu: unaligned), to przyjmę każdy pozostały charakter. Prawdę mówiąc bardzo liczę na drużynowy konflikt dobra ze złem.

Ale zobaczymy jak to wyjdzie.

Co do tła fabularnego - chcę wiedzieć jak najwięcej o waszych postaciach. Kim jest, skąd pochodzi, czemu wyruszyła na szlak, dlaczego dołączyła do Paktu? To tylko część pytań, na które możecie, a wręcz musicie odpowiedzieć. Możecie napisać jedną stronę A4, możecie też dziesięć. Mnie to specjalnie nie przeszkadza, ale liczę na rozwagę. Historia ma się tyczyć pierwszopoziomowej postaci.

Dobra, to co ma się znaleźć w tle fabularnym?
Już tutaj robię krótką listę:
  • historia sprzed dołączenia do Paktu;
  • w jaki sposób znalazłeś/aś się w Pakcie;
  • powody, które pchnęły Cię, by doń dołączyć;
  • przyjaciele i wrogowie;
  • marzenia i lęki;

Poza tym - cokolwiek, co może się przysłużyć fabule. Ja zawsze staram się wykorzystywać wszystko, co mi podeślą gracze.

Mechanika

Jak już wspomniałem - gramy na mechanice Dungeons & Dragons 4.0. Normalnie bym pewnie poprowadził Pathfindera (ponieważ najlepiej znam i czuję tą podchodną D&D3.5), ale znudziły mi się wielkie stat-blocki i niesamowita liczba cyferek. Postawiłem tym razem na prostotę.

Będę kładł duży nacisk na odgrywanie postaci i fabularne rozwiązywanie problemów. Nie wymagam od was olbrzymich zdolności krasomówczych, ale prosiłbym, byście nie polegali jedynie na cyferkach. Mechanika jest istotna i może pomóc w kreacji postaci, ale nie gramy w grę planszową, tylko w grę fabularną. Ponadto jeśli byście chcieli wykonywać testy sporne między sobą (tj. dyplomacji itp) - nie wchodzi to w grę. Po prostu liczę, że będzie odgrywać postać taką, jaką jest i wobec samych siebie, i wobec bohaterów niezależnych.
Mechanika też nie ochroni was przed konsekwencjami będącymi następstwem nieprzemyślanych wyborów oraz decyzji, a tych ostatnich będzie naprawdę wiele.

Dobra, przejdźmy do sedna. Jak stworzyć postać? Zacznijmy od podręczników, które będziemy wykorzystywać do kreacji postaci.
  • Player’s Handbook 1
  • Player’s Handbook 2
  • Player’s Handbook 3
  • Forgotten Realms Player’s Guide
Tak, dobrze widzicie. Zezwalam na psionikę, ponieważ ją uwielbiam. Jeśli zapragniecie zagrać takim psionem, to musicie wyjaśnić skąd posiadacie moc. Natomiast co do ras… Trzymajmy się po prostu PH1, PH2 oraz FRPG.
O resztę podręczników musicie dopytywać.

A teraz mechanika sama w sobie:
- Zaczynacie na poziomie 1
- Macie wygenerowane statystyki 16, 14, 14, 12, 12, 10. Możecie je rozrzucić jak się wam podoba.
- 100 sztuk złota na start (standard)


A na koniec…
1. Ilu przyjmę graczy?
Od trzech do pięciu. Bez szans na zwiększenie limitu.

2. Karta postaci.
Tło fabularne najchętniej przyjmę w postaci Dokumentu Google. Mechanika na Myth-Weavers z opcją edycji dla Flamedancer. Preferuję mechanikę w języku angielskim.
Prosiłbym o przesłanie linków do karty postaci na PW.


3. Google Document
Będzie to główny sposób prowadzenia sesji, więc, niestety, muszę zasmucić tych, co nie lubią tego narzędzia.

4. Odpisy i ich częstotliwość.
Liczę na odpisy dłuższe niż długość avatara. Uważam, że będziecie mieli o czym pisać.
Sześć dni dla graczy, trzy dni dla mnie.


5. Avatary.
200 pikseli w szerokości oraz rozsądna długość.

6. Koniec rekrutacji.
Nastąpi on 01.07. i w ciągu następnych kilku godzin zostaną podane wyniki.

7. Link do materiałów -> Klik
Będą one uzupełniane na bieżąco o nowe miejsca oraz NPCów - i w trakcie rekrutacji, i w trakcie gry.


Jeśli coś mi jeszcze do głowy przyjdzie, to dopiszę.
Powodzenia!





Zgłoszenia
Nami - Obrońca
Sither - Obrońca
Sirion - Atakujący

Warlock 18-06-2016 14:59

Zgłaszam się. Ode mnie będzie człowiek barbarzyńca, awanturnik z odległego Rashemenu.

Nami 18-06-2016 14:59

Trzeba się zgłaszać publicznie? :C

Wnerwik 18-06-2016 16:27

Zabawna zbieżność nazw. Zobaczę ile czasu zajmie mi moja sesja, jeśli będę miał chwilę to stworzę postać.

Jak na razie pomysł to bezwzględny łowca, który zajmuje się polowaniem na potwory głównie ze względów finansowych. Oczywiście, wszystko się jeszcze może zmienić :p

Flamedancer 19-06-2016 16:49

Cytat:

Napisał Nami (Post 642804)
Trzeba się zgłaszać publicznie? :C

Wystarczy mi wysłać KP na PW, wtedy wpiszę nick osoby oraz rolę klasy, jaką wybrała, w zgłoszeniach. Uznałem, że mogą one zostać pokazane, raczej zdążyliście się już na tyle poznać.


Cytat:

Napisał Wnerwik (Post 642812)
Zabawna zbieżność nazw.

Ano. Ciekawy przypadek. =)


Edit: Otrzymałem pierwsze zgłoszenie! Nami będzie Waszym obrońcą. =)

Nami 20-06-2016 22:07

Cytat:

Nami będzie Waszym obrońcą. =)
Obrońca uciśnionych!

Sither 23-06-2016 21:58

Jestem na tak, o ile mój krótki staż nie będzie stanowił problemu. Szwendałem się to tu, to tam, szukając czegoś co dobrze trafi w mój gust, i ostatecznie chyba chciałbym się zatrzymać właśnie w tej sesji :)

Flamedancer 23-06-2016 22:13

Cytat:

Napisał Sither (Post 644133)
Jestem na tak, o ile mój krótki staż nie będzie stanowił problemu. Szwendałem się to tu, to tam, szukając czegoś co dobrze trafi w mój gust, i ostatecznie chyba chciałbym się zatrzymać właśnie w tej sesji :)

Każdy kiedyś gdzieś zaczynał. =)
Jestem gotowy przyjąć każdego gracza - bez względu na jego "staż". Dla mnie najważniejsze są zdolności odgrywania.

Jeśli ktokolwiek będzie miał z czymś problem - czy to napisaniem fabularki, czy mechaniki - to jestem gotowy wesprzeć taką osobę w staraniach. Podsunę kilka swoich pomysłów, pomogę kartę postaci wypełnić i takie tam... :king:

Warlock 25-06-2016 20:59

Ja jednak zmieniłem zdanie i postanowiłem, że zagram czarnoksiężnikiem. KP będzie teraz na dniach dostarczone.

Draugdin 29-06-2016 17:37

Dawno nic nie grałem a szczególnie mojego ulubionego D&D.
Wstępnie się zgłaszam choć nie wiem czy zdążę przygotować KP... Postaram się ;-)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:49.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172