Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-08-2016, 18:31   #1
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
[WFRP 1ed.] Brzegi rzeki Linsk

 Kislev, 2.09.2512 roku

Bocian wylądował delikatnie na kępie porostów. Drobny deszcz ukrywał przed małymi płazami i gadami jego brodzące kroki. Mokradła, na których polował były rozległe i pierwotne. O obecności cywilizacji świadczyły jedynie zjedzone przez korozję resztki uzbrojenia, walające się tu i tam, a widoczne jedynie, gdy akurat w okolicy panowało upalne lato. Czyli, jak na wstępie - obecnie czysta dzicz. Najadłszy się do syta ptak wzbił się w powietrze i skierował na południe. Za sobą pozostawił szeroki i ciemny nurt wielkiej rzeki, rybacką wioskę oraz nadrzeczne bagniska. Przed nim na horyzoncie dwie osady, większa na wzgórzu oraz mniejsza u jego podnóża, wyznaczały azymut jego dalszej podróży.

W dole, w lasach, na traktach i w osadach tętniło lokalne życie. Drapieżniki polowały, rola była uprawiana, piwo warzone, dziewki bałamucone. Każdego dnia na coraz mocniej nasiąkającą glebę wylewały się zawartości nocników, popłuczyny, ale także słone wydzieliny z powierzchni ludzkich skór i oczu. Daleko od ludzkich miast życie leśnych stworzeń było przyjemne i proste. Daleko od dużych miast życie szarej, ludzkiej masy było przyjemne i proste, ale bez perspektyw. Patrząc z wysoka, boski pierwiastek opuścił to miejsce.


* * *

O sesji

Serdecznie zapraszam na mój debiut w roli MG w ramach PBF. Gra toczyć się będzie w świecie WFRP 1ed. Chcałbym na jej potrzeby częściowo użyć mechaniki, ale z decyzją w tym aspekcie zaczekam, aż zobaczę możliwości forum w tym zakresie. Zastosujemy na pewno dodatki:
Pancerz też czuje
Czy doktor jest w domu
Ćwiczenie czyni mistrza
Tnij i rąb

Rzuty byłyby wykonywane przeze mnie jako osobę odpowiedzialną za płynność rozgrywki.

Przygotujcie się na konwencję dark w prymitywnym i zabobonnym otoczeniu. Co prawda zaprojektowałem szczegółowo pewną powierzchnię, po której będziecie się poruszać, jednak w toku przygody będziecie również sporadycznie wyruszać w dalsze ostępy.

* * *

O BG

Wątki, które zaproponuję są możliwie różnorodne i oferują rozgrywkę zarówno dla regularnych siepaczy jak i elokwentnych mieszczan. Prościej? Jakie bedą postaci, taki będzie wątek główny. Ze strony graczy oczekuję na propozycje postaci - ludzi, niekoniecznie przedstawicieli tej konkretnej, lokalnej społeczności - w sposób opisowy według poniższego wzoru:

Imię
Klasa
Profesja
Opis zewnętrzny
Opis psychiki (cel, motywacja, marzenie)
Trzy umiejętności początkowe (wybrane z podręcznika głównego, dla określonej klasy)

Wskazówki do stworzenia obywatela Kislevu znajdziecie w dodatku pt. "Źle się dzieje w Kislevie". Aby stworzyć karty postaci uzyskane od Was dane uzupełnię o domyślną charakterystykę człowieka (zmodyfikowaną zgodnie z powyższymi danymi) rozwiniętą w pełni za pierwszą profesję oraz umiejętności i ekwipunek należne z profesji. Na starcie gry BG znajdują się więc u szczytu możliwości w obecnych zawodach i przy nadażającej się okazji będą mogli zmienić profesję, by uzyskać dostęp do nowych rozwinięć.

Z tego miejsca jedna prośba - ułatwcie mnie i sobie początek. Niech Wasze postaci łączy jakiś aspekt. Mogą znać się z widzenia, wykonywać zależne zawody, ich żony być może wspólnie piorą nad rzeką koszule... Jeśli co najmniej dwoje BG będzie autochtonami, zacznie płynniej będzie mi zawiązać akcję.

* * *

O brzegach rzeki Linsk

Poniżej w pigułce wiedza o okolicy, którą przedstawił dla Was serdeczny Gienek Swaboda. Po stworzeniu kart postaci każdy gracz dostanie dodatkowe opisy.

1. Pińsk - siedziba bojara Wołgi
- Duża osada - miasto - z taką palisadą! Dobra palisada, już trzecią zimę przetrzymała. Ludziska żyją, jako tako, no... Handle robią, pracują, potem doma siedzą lubo się po knajpach chłopy rozbijają. I gród jest, za kamiennym murem, tam posiadłość pana tych ziem i kupa urzędasów siedzi. Co jeszczek? Dwa podgrodzia - północne i południowe. Bojar Michaił Wołga to człek wojskowy, będzie tak, że do gospodarki to umu nie ma. Handlarze "zamiejscowi" docierają tu z rzadka.

2. Mniok - byłe obozowisko
- Mała osada, częściowo ufortyfikowana palisadą, częściowo przylegająca do niebezpiecznych bagien, w której władzę sprawuje Gildia Fuszerów. Andriej Kromy im przewodzi. Powstanie osady i gildii to sprawa polityczna - społeczność Mnioku to uchodźcy o niewyjaśnionym statusie społecznym. Pińska biurokracja zdaje się skupiać swoje wysiłki na wyzyskiwaniu fuszerów, którzy sprzedają swoje produkty bardzo tanio.

3. Isk - wioska rybacka
- Sołtys Isku, dojrzały waligóra zwany Rulf Brodacz, zabrał się ostatnio za pracę, pomosty dla łodzi nowe budując. Poza tym klasyczne zadupie - rzeki i tak przekroczyć inaczej niż łodzią się nie da, promu nie ma bo i dokąd dalej na półnoć iść? Na drugim brzegu tylko strach zębiska szczerzy.

4. Okoliczne gospodarstwa
- Ile by ich nie było, jedzenia w okolicy jest dość. Nie zmienia to jednak faktu, że klimat nie sprzyja. Część ludności głoduje nie dlatego, że jedzenia brak, lecz dlatego, że jest drogie.

5. Na zielonym
- Jak okiem sięgnąć las? Nie całkiem, pany. na południe od Pińska trakt mamy, już zaniedługo przejechać się nie da, dalij trochę ino lasu, wzgórza się zaczną to i drzewa znikną. Tam gdzieś we wzgórzach rzeczka Barew swoje źródło ma, co to potem przy rogatkach płynie, dalij Pińsk ze wschodu mija a Mniok z zachodu. Tam gdzieś na zachodzie potem do Linsku Wpada. Także drzew mamy tu, przy rzece i bagniskach trochę, potem ino to trawsko psu na ogon potrzebne.

6. Zagrożenia
- Łej, to co wszędzie, no co Wy, pierwszy dzień przy Translinsk żyjecie? My tu ludzi zbestiałych każdej zimy tłuczemy, gdy do nas z północnego brzegu po lodzie przełażą. Tak to spokojnie, spokojnie. Po zagajnikach nie łazić, bo miśków dużo. Bojar zabronił je strzelać, zgodnie z prawem tylko on je łowić może. No, po prawdzie, jak już tak drążycie... Ja to bardziej się bojam rady miejskiej niźli zwierzoczłeków. Oni to prawem i podatkiem pastwić się będą, że jużbyś wolał nóż w plecy. Tacy są. Tak prawo robią.

* * *

Organizacja PBF

Jako MG do prowadzenia gry potrzebuję 1 odpis na tydzień. W chwilach spowolnionej akcji (walki i złożone interakcje) 1 odpis na 3 dni.
Zobowiązuję się zaczekać z odpisem na ewentualnego nieusprawiedliwionego spóźnialskiego dobę. Na recedywistów nie poczekam, postaci poprowadzę według własnego uznania. Bardzo zachęcam do komunikacji w komentarzach.
Jeśli będzie taka wola graczy nie mam nic przeciwko narzędziom dodatkowym (np. gdoc). Przyznaję, że potrafią wzbogacić i wygładzić pisane posty. Ze mną kontakt jest na skype. Jak komu taka forma komunikacji odpowiada to jestem do dypozycji, nick: avittov.

Zapraszam graczy w ilości do 4.
Nie decyduje kolejność zgłoszeń, a ich jakość.
 
Avitto jest offline  
Stary 04-08-2016, 20:04   #2
 
Anonim's Avatar
 
Mam tylko podręcznik główny. Nie mam tych dodatków, o których pisałeś - konieczne jest, żebym je znał? Jak tak to musisz mi przez PW wskazać dalszą drogę.

Nie losować statystyk?
 
Anonim jest offline  
Stary 04-08-2016, 20:10   #3
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Te dodatki są zawarte w "Potępieńcu" oraz "Księdze Wiedzy Tajemnej", Niemniej nie ma jakiejś nagłej potrzeby się z tym zapoznawać. Przy pierwszej walce wszystko wyjdzie.

Zaproponowałem prosty sposób, ale jeśli tylko bardzo chcesz... Skąd takie ciśnienie na randomowego bohatera? Jak chcesz to losowanie przeprowadzić?
 
Avitto jest offline  
Stary 04-08-2016, 21:05   #4
 
Anonim's Avatar
 
Cytat:
Napisał Avitto Zobacz post
Zaproponowałem prosty sposób, ale jeśli tylko bardzo chcesz... Skąd takie ciśnienie na randomowego bohatera? Jak chcesz to losowanie przeprowadzić?
Ciśnienia jakiegoś specjalnego nie mam, ale już nawet położyłem sobie na biurku od dawna nie wyciągany podręcznik Warha i chciałem stworzyć postać wedle zasad. Po prostu bym turlał kośćmi i zapisał co tam wyjdzie bez żadnego powtarzania rzutów, zmieniania ich kolejności, czy czego tam. Tak samo bym zrobił z umiejętnościami.

No chyba, że nie mógłbym wybrać klasy przez te rzuty, bo tam chyba ktoś przy pisaniu podręcznika nie pomyślał, że można wyrzucić mniej niż wymagania we wszystkich z WW, US, I, Int i SW...

W każdym razie jak nie idziesz na to, żebym sobie wylosował to wstępnie dam tutaj kartę postaci, która mi teraz przychodzi do głowy (choć wolałbym wylosować wszystko, tutaj też losowałem tyle co mogłem):

Imię: ... najpierw klasa i profesja, a potem imię
Klasa... rzucam najpierw na profesję:
- Wojownik: 96 Strażnik miejski (ha, tym grałbym u Bielona, gdyby on prowadził, i w sumie tu mógłbym zakończyć, ale dam szansę innym klasom)
- Ranger: 88 Traper
- Łotr: 94 Złodziej (tak blisko Hieny cmentarnej! )
- Uczony: 74 Wieszczek (Skryba brzmi poważniej)

Imię: Frederick Colonski (ps. "Fred Colon")
Klasa: Wojownik
Profesja: Strażnik miejski
Opis zewnętrzny: Grubszy jegomość o mordzie zdradzającej śladowe ilości inteligencji. Zwyczajowo uśmiechnięty i sprawiający wrażenie, ze rozumie co do niego się mówi w rzeczywistości myślący jedynie o tym, żeby przyjąć łapówkę i iść w swoją stronę.
Opis psychiki (cel, motywacja, marzenie): głównym motywem kierującym Colonem jest to, aby być z dala od wszelkich kłopotów. Zdaje sobie oczywiście sprawę, że sama jego obecność może co niektórym sprawić kłopoty - dlatego opracował system sugerowania ludziom, że mają wielkie kłopoty CHYBA ŻE zapłacą łapówkę. W walce bywa bezwzględny, bo jako uzbrojenie używa wylącznie krótkiego miecza i dużej ilości sztyletów pochowanych w ubiorze - brak pałki sprawia, że aresztowania i egzekucje to niemal to samo. Nie boi się nigdy gnębić słabszych, a gdy jego strona ma znaczną przewagę nad drugą stroną to jest jednym z najbardziej wokalnych wojowników. Zdarza mu się dźgać zwłoki, żeby pokazać, że jest po stronie wygranej - to znaczy zabójcy, a nie ofiary. Jego główną motywacją jest nażreć się i popić. Pomimo biznesu z łapówkami to jest diablo lojalny, więc nawet po wypuszczeniu zdrajców, szpiegów i innych tego typu ścierw to złoży odpowiednie raporty, a czasem i nawet zorganizuje grupę pościgową. Stara się wykonywać rozkazy nawet jeżeli przy tym ryzykuje życiem - jedynym warunkiem jest, aby nie tylko jego życie stało na szali. Nie odda za nikogo życia.
Trzy umiejętności początkowe (wybrane z podręcznika głównego, dla określonej klasy; wylosuję dla Wojownika): 61 (Czytanie/Pisanie), 16 (Rozbrajanie), 11 (Taniec)... cholera, wiedziałem, że wylosuje się taniec, po prostu wiedziałem, najbardziej beznadziejna umiejętność ze wszystkich dla Wojownika!

W sumie tak dobrze się bawiłem, że stworzę jeszcze dwie postacie (już bez losowania, bo mnie zawiódł ten taniec), a ty sobie wybierz, która najbardziej ci odpowiada (Fred Colon jest z największej osady, a reszta to zobaczę co wymyślę):

Imię Wojownik (Dark Fantasy - Konwój Klingenborga)
Klasa Wojownik
Profesja Najemnik
Opis zewnętrzny Zacięty wyraz twarz, męski wąs i najpotężniejsza broń świata: pięści.
Opis psychiki (cel, motywacja, marzenie): Wojownik to poszukiwacz przygód co się zowie. Zwiedził połowę Starego Świata i aktualnie grzeje się w cieple ogniska w karczmie Pińska poszukując kolejnego niebezpiecznego zatrudnienia. Nie ma żadnego innego dobytku niż ten, który targa ze sobą - pieniądze głównie wydaje na alkohol, dziwki i dalsze podróże. Nie cofnie się przed niczym, bo wychodzi z założenia, że zło zwalcza się złem. Równocześnie jest lojalnym kompanem - przynajmniej do momentu jak się nie okaże, że pracodawca to kultysta chaosu, mutant albo inny tego typu parch. To zadziwiające, ale nawet raz kiedyś pracował dla skavenów - jeden z nich tak dobrze podrobił hrabiego z rodziny znanej z kazirodczych relacji, że Wojownik nie poznał się, że to szczur!
Trzy umiejętności początkowe (wybrane z podręcznika głównego, dla określonej klasy): Czytanie/Pisanie, Bardzo silny, Bardzo wytrzymały


Imię: Konrad z Iska
Klasa: Uczony
Profesja: Poborca podatkowy
Opis zewnętrzny: Zacięty wyraz twarzy, wieczne przeliczanie w głowie dużych sum pieniędzy i idiotyczna fryzura przykryta dość obfitym zakryciem głowy.
Opis psychiki (cel, motywacja, marzenie): Konrad z Iska traktuje zajęcie poborcy podatkowego jako trampolinę do dalszej kariery prawniczej w samym Kislevie. Stara się pobierać podatki od każdego w takiej wysokości jak władza żąda, choć czasami zakłada ludziom zeszyt - srogo jednak kończą ci, którzy próbują go naciąć, bo nie waha się wskazać straży miejskiej kogo mają odwiedzić po nocy i przypomnieć o podatkach. Równocześnie nie ma żadnych oporów, żeby podążać nawet w najbardziej niespodziewane miejsca w powiecie, gdzie mogliby się ukrywać ewentualni obywatele próbujący uniknąć podatków. On sam jeśli chodzi o pieniądze jest uczciwy jak łza, a jedyne co można mu zarzucić to dość spory apetyt na kobiece wdzięki. Wielokrotnie uprawiał seks z córką bojara co tak samo może mu przyspożyć kłopotów jak przyspieszyć awans.
Trzy umiejętności początkowe (wybrane z podręcznika głównego, dla określonej klasy): Geniusz Arytmetyczny, Czytanie/pisanie, Gadanina
 
Anonim jest offline  
Stary 05-08-2016, 07:12   #5
 
Hakon's Avatar
 
Widzę, że rekrutacja ruszyła
Avitto Chyba też bym wolał wylosować postać. Przynajmniej częściowo. Tworzenie postaci moim zdaniem jest jedną z najfajniejszych rzeczy
Teraz w robocie siedzę i nie mam dostępu do podręczników. (Nie mam "Księgi Wiedzy Tajemnej".) "Potempieńca" i "Żle się dzieje w..." Mam i skorzystam.
Z całą pewnością chce zagrać wojownikiem a przynajmniej łowcą.

Więc jak coś na 100% się piszę Dziś w nocy lub w weekend będzie KP.
Mam zrobić jak Anonim i wstawić jak on opis postaci czy na PW czy jak?
 
Hakon jest offline  
Stary 05-08-2016, 09:16   #6
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Proszę tutaj. Jesteśmy dorośli, nikt nie będzie się śmiał

Nie proszę o pisanie historii, żeby ewentualne smaczki nie były dla wszystkich od początku znane. Mam nadzieję wystarczająco dyskrecji?

Taniec to moja "ulubiona" umiejka w ogóle... Fred daje czadu na patrolach.
 
Avitto jest offline  
Stary 05-08-2016, 09:34   #7
 
Hakon's Avatar
 
Prawie zawsze taniec się losuje. Na 10 kart 8 ma taniec lub śpiew. 2-3 karty mają i to i to Oczywiście mowa o losowaniu 3< umiejek.

Wojownik mający taniec wymiata stylem i klasą
A tak szczerze. Co robi zazwyczaj każdy człowiek jak się napije? Tańczy i śpiewa. W tamtych czasach często balowali by stres zabić. Więc zazwyczaj się tego nauczyli. To jest tylko moje zdanie i z takiego założenia wychodzę.

Czyli samą historię na PW a reszte jak Anonim? W sumie to ok. Nawet lepiej nie trzeba w pierwszym poście się opisywać

-----

Edit:
Czy podeślesz mi charakterystykę jaką wylosowałeś dla mojej postaci? Czy ma to inaczej wyglądać?
Dziś wieczorem napiszę wszystko i chciałem wiedzieć jak rozwiążemy tą kwestię.
 

Ostatnio edytowane przez Hakon : 05-08-2016 o 12:33.
Hakon jest offline  
Stary 05-08-2016, 19:36   #8
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Wyjaśniam.

W pierwszym poście zaproponowałem system opisowy. Jeśli napiszesz, że Twoja postać ma np. charyzmatyczne oczy i jest wysoka, to ja, do charakterystyk wziętych z bestiariusza (dla człowieka) dodam +10CP, +10 Ogd i tak, na podstawie opisu słownego powstałaby konkretna charakterystyka dla BG.

Dlaczego tak? Myślałem sobie "Komu będzie się chciało turlać i uzyskac randomowe cechy? Ludzie raczej wolą personalizować postaci." Najwyraxniej się myliłem. Wy chcecie losować Chwała Wam za to.

@Hakonie, Anonimie
Do Waszego wyboru pozostawiam, czy rzucicie sobie charakterystyki, wymyślicie je, czy może podacie mi opis jak pierwotnie postulowałem. Niech będzie jak najwięcej radości z tego.
 
Avitto jest offline  
Stary 06-08-2016, 12:24   #9
 
Orthan's Avatar
 
Sesja zapowiada się smakowicie, więc zgłaszam się na 100% - o to mój bohater .

Imię: Adelmus z Otrantu
Klas: Uczony
Profesja: Nowicjusz (Morra)

Opis zewnętrzny i zachowania: Młody chłopak o charakterystycznych bursztynowych oczach, ma kruczoczarne włosy. Ma bladą cerę, a jego lewy policzek szpeci kilka podłużnych blizn. Jak można zauważyć jest dość przystojny młodzieńcem, przyciągającym spojrzenia kobiet.
Na co dzień ubrany jest w czarne habit z złotymi obwolutami, które spina srebrną zdobioną fibulą.
Co bardzo charakterystyczne młody akolita jest chromy i najczęściej porusza się podpierając się kijem. Jego ułomność jest spowodowane wypadkiem z młodości, gdy Otto pracował z swymi braćmi w wierze przy karczowani lasu wokół opactwa Morra.
Jest on dość małomówną osobą o lekko zamyślonym spojrzenie, wydaję się że częściej przebywa w królestwie Morra niż w rzeczywistym świecie. Z reguły pogrążony jest w modlitwie czy kontemplacji.
Adolmus cała swoje życie spędził w klasztorze, oczywiście nie oznacza to że nie zna życia po za jego murami. Często wraz z bratem-kapłanem Wilhelmem odwiedzał okoliczne cmentarze pełniąc posługę przy pochówku zmarłych - nigdy nie bał się zmarłych. Zresztą największym obrzydzeniem napawały go plugawa rytuały nekromantów, nie mógł pojąć jak ktoś może przeciwstawiać się woli Morra i odwiecznemu cyklowi życia i śmierci.
Oczywiście prócz pełnienie posługi przy zmarłych, Adolmus zajmuję się pracą w skryptorium kopiując i iluminując święte księgi, prócz tego pracuję w przy klasztornym ogrodzie zajmując się ziołami i prowadząc i porządkując z bratem Hironimem herbarz klasztorny.

Wylosowane trzy cechy z tabeli uczonego - Śpiew, Szczęście, Astronomia.
 
Orthan jest offline  
Stary 07-08-2016, 12:57   #10
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
@Orthan
Cześć, miło Cię widzieć. Od razu zaznaczę, że ze Szczęścia będziesz mógł korzystać w podręcznikowy sposób tj. nie znając wylosowanego w danej dobie limitu użyć.

Czy Adelmus zna jedynie pieśni religijne? Bo wiesz, Fred musi mieć do czego tańczyć
 
Avitto jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:03.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168