|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
26-08-2016, 14:34 | #1 |
Reputacja: 1 | [The end of the world/Horror] Co widział Johnny? Młodsze rodzeństwo potrafi sprawić wiele problemów - donieść rodzicom, naopowiadać różnych niestworzonych opowieści odwiedzającym potencjalnym partnerom, otworzyć wrota do innych wymiarów czy wdać się w rozmowę z "sympatycznym" kosmitą. W tle identycznych domów typowego amerykańskiego miasteczka w latach 80tych minionego stuleciu wydarzyła się właśnie taka historia. Szukam chętnych graczy do rozegrania dość krótkiej sesji na podstawie scenariusza "When Johnny came home", stanowiącego jedną ze wstępnych przygód do praktycznie nieznanego w Polsce systemu "Dead of night", nawiązującego do sympatycznej konwencji horrorów amerykańskich klasy B z lat 70tych-80tych. Bohaterami scenariusza są młodzi nastolatkowie (12-14letni), stanowiący starsze rodzeństwo dwóch mieszkających po sąsiedzku chłopców - Simona (11 lat) i Johnny'ego (10 lat). Życie toczy się swoim torem wyznaczanym przez wiecznie nieobecnych rodziców Johnny'ego (najpierw poświęcili karierę dzieciom, a potem - dzieci karierze) i równie zapracowaną samotną matkę Simona. Pewnego wieczora chłopcy znikają, a we wszystko w jakiś dziwny sposób wplątana jest stara, opuszczona fabryka za miastem. Scenariusz ten odwołuje się do bardzo podstawowych klisz popkultury, prowadziłem go już kilkakrotnie i to zarówno graczom w wieku bohaterów (moi biedni harcerze łapią schizy do dnia dzisiejszego ), jak i starszym imprezowiczom i zawsze wychodziło fajnie, choć najczęściej kończyło się klęską bohaterów. Ale jeżeli ktoś przed tragicznym zgonem swojej postaci chce się przejechać obowiązkowo żółtym szkolnym busem, przeżyć typową kłótnię z rodzicami w stylu "but, mooom" i generalnie, zmierzyć się z horrorem nie z tego świata mając w ręku kij baseballowy i pomoc zaprzyjaźnionych skautek to serdecznie zapraszam. Poszukuję od 1 do 4 graczy, z czego jeśli będzie min. 2 osoby, to powinny one być rodzeństwem obu chłopców, Johnny'ego i Simona. Pozostałe osoby mogą albo być dalszym rodzeństwem, albo kolegami/koleżankami starszego rodzeństwa. Raczej uczniowie elementary school (12-13 lat), ale jedna osoba może być już gimnazjalistą. Gramy na mechanice The End of the world, która jest na tyle prosta, że ogarniają ją 10latkowie, i na tyle zabójcza, by dobrze oddać prawdziwą proporcję sił. Tworzenie postaci wytłumaczę graczom, generalnie to 15min roboty. Tempo odpisywania to jeden mój post na 4-5 dni, będzie Google Doc do dialogów i rozgrywania walk.
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski |
26-08-2016, 19:50 | #2 |
Reputacja: 1 | Chętnie się zgłoszę, tematyka brzmi mega interesująco, a wreszcie mam sporo czasu wolnego by coś więcej popisać.
__________________ If I had a tail I'd own the night If I had a tail I'd swat the flies... |
27-08-2016, 13:19 | #3 | |
Reputacja: 1 | Wrzucam podstawy mechaniki i zasady tworzenia postaci. Osobom, które się zgłoszą, wyślę na PW link do doca, gdzie są karty postaci zarówno drużyny, jak i wprowadzonych NPCów. Zupełne podstawy mechaniki Jak wygląda karta postaci można zobaczyć tu. Mechanika opiera się na rzutach dwiema pulami kości, pozytywną i negatywną. Za okoliczności sprzyjające otrzymuje się pozytywne kości, za niesprzyjające negatywne. Takie same wyniki na pozytywnych i negatywnych kościach się znoszą. Aby test się udał, na przynajmniej jednej niezniesionej pozytywnej kości musi być wynik równy bądź niższy od testowanego współczynnika. Niezniesione negatywne kości zwiększają tor stresu (są osobne trzy, dla testów fizycznych, mentalnych i społecznych). Jeśli którykolwiek z torów się zapełni i otrzymasz jeszcze jeden punkt stresu - umierasz. Możesz zmniejszyć tor stresu poprzez branie traumy, która działa przeważnie jako dodatkowa negatywna kostka. Cytat:
Na początku musisz stwierdzić kim Twoja postać jest - jak ma na imię, ile ma lat i do której rodziny należy.
2. Współczynniki Mechanika w "The end of the world" opiera się na k6. Żeby osiągnąć sukces, na przynajmniej jednej kości w pozytywnej puli (o pulach niżej) trzeba mieć wynik równy bądź niższy wartości współczynnika, który się testuje. Bazowo każdy współczynnik wynosi 1. Masz 9 punktów do rozdania na 6 współczynników: Zręczność i Witalność (fizyczne), Logika i Siła woli (mentalne) oraz Charyzma i Empatia (społeczne). 3. Cechy W każdej z kategorii (fizycznej, mentalnej i społecznej) wybierasz sobie po dwie cechy, pozytywną i negatywną. Pozytywne cechy w sprzyjających okolicznościach dadzą Ci pozytywne kości, zwiększając Twoje szanse - negatywne działają odwrotnie, dając negatywne kości. Bywa, że cechy generalnie pozytywne w danych okolicznościach dadzą negatywne kości i na odwrót. Przykłady cech:
Tor Stresu i traumy Każda niezniesiona negatywna kostka zwiększa poziom Stresu na Torze Stresu. Tor ma trzy progi - po zapełnieniu jednego każda kolejna zmiana na Torze jest zmniejszona o 1, po zapełnieniu drugiego - o 2. Innymi słowy, kiedy zdobywa się już 3 punkty stresu na dowolnym torze, przed dodaniem kolejnych znosi się jedną negatywną kostkę, a kiedy wejdziemy na trzeci próg (6 punktów stresu), to znosimy dwie. Stres można ściągać poprzez wzięcie Traumy. Żeby wziąć Traumę, postać musi mieć chwilę spokoju na ogarnięcie, co jej właściwie jest, nie można więc ściągać Stresu podczas walki. Są trzy rodzaje Traum - jednodniowa (ściąga 1 punkt Stresu), tygodniowa (2 punkty Stresu) i miesięczna (3 punkty Stresu). Naraz możemy mieć tylko po jednej Traumie każdego typu. W czasie działania Traumy liczy się ona jako dodatkowa negatywna kostka w odpowiednich testach. Działanie pod presją Możemy zwiększyć swoje szanse (i potencjalnie Stres) poprzez dołożenie do testu po jednej kostce pozytywnej i negatywnej.
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski | |
28-08-2016, 12:39 | #4 |
Reputacja: 1 | Koncept wygląda świetnie i z chęcią spróbuje swoich sił. Postaram się stworzyć kartę postaci dziś późnym wieczorem albo jutro po południu. Myślę że zagram jako brat któregoś z zaginionych chłopców, wstępnie Johnnego. Nie mam jednak nic przeciwko zmianie tej deklaracji, jeśli ktoś wolałby wywodzić się z bogatszej rodziny. |
29-08-2016, 16:22 | #5 |
Reputacja: 1 | Dostałem pierwszą kartę Czekam na karty i ewentualne zgłoszenia.
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski |
02-09-2016, 10:05 | #6 |
Reputacja: 1 | Ciekawe. lubię grać dziećmi, a Twoje W jądrze ciemnościi wspominam dobrze (choć krótko, niestety ). KP podeślę po wtorku.
__________________ A poza tym sądzę, że Reputację należy przywrócić. |
08-09-2016, 14:01 | #7 |
Reputacja: 1 | Wiem, że pospieszanie pań nie ma większego sensu, niemniej naprawdę kartę postaci, o którą poprosiłem, można zrobić w 10 minut.
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski |
08-09-2016, 14:39 | #8 |
Reputacja: 1 | Tworzenie KP to poważna sprawa... Po środzie miałam pisać, jest po środzie, nie? Wieczorem będzie.
__________________ A poza tym sądzę, że Reputację należy przywrócić. |
08-09-2016, 15:07 | #9 |
Reputacja: 1 | Po wtorku. :P
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski |
08-09-2016, 15:14 | #10 |
Reputacja: 1 | A, to sorry.
__________________ A poza tym sądzę, że Reputację należy przywrócić. |